Alle (on)zin over Hybride !
- Ahmed
Re: Alle (on)zin over Hybride !
Heb ik een DF-er gespot vandaag?

- Remko
Van nu.nl:
Chrysler is eerlijkst over verbruik
AMSTERDAM - Uit een onderzoek met 44.000 auto’s blijkt dat de fabrieksopgave van verbruikscijfers bij Chrysler het minst afwijken van de praktijk. De Toyota Prius en de Honda Civic Hybrid weken het meest af.
Uit een onderzoek van tankpassenleverancier Travelcard in samenwerking met het vakblad Automotive blijkt dat een benzineauto in de praktijk twaalf procent méér verbruikt dan de fabrieksopgave en een diesel tien procent. Het eerlijkst zijn de verbruikscijfers van Chrysler. De benzinevarianten verbruiken slechts 1,2 procent meer dan de fabrieksopgave; diesels scoren een afwijking van twee procent.
Top drie
Bij de benzineauto’s scoort Lexus met een 3,3 procent hoger verbruik de tweede plek en Volvo heeft met 4,5 procent een derde stek.
Bij de diesels is Mitsubishi tweede met vier procent meerverbruik en Opel derde met 6,2 procent meer.
Onderste regionen
De dragers van de rode lantaarn bij het onderzoek zijn de Toyota Prius en de Hond Civic Hybrid. Die verbruiken in de praktijk 24,5 en 23,2 procent meer dan de fabrieksopgave.
De onderzoekers tekenen daarbij wel aan dat de hybrides ondanks dat nog altijd een gunstiger verbruik hebben dan de rest met respectievelijk 28,2 en 21,6 procent beter dan het gemiddelde.
In de onderste regionen van de merkenlijsten bij de benzineauto’s vinden we Kia met een meerverbruik van 16,6 procent, Fiat met 17,5 procent en Honda met 21,9 procent.
In de diesellijst scoren Peugeot met 13 procent afwijking, Ford met 13,6 en Seat met 16,4 procent het slechtst.
Chrysler is eerlijkst over verbruik
AMSTERDAM - Uit een onderzoek met 44.000 auto’s blijkt dat de fabrieksopgave van verbruikscijfers bij Chrysler het minst afwijken van de praktijk. De Toyota Prius en de Honda Civic Hybrid weken het meest af.
Uit een onderzoek van tankpassenleverancier Travelcard in samenwerking met het vakblad Automotive blijkt dat een benzineauto in de praktijk twaalf procent méér verbruikt dan de fabrieksopgave en een diesel tien procent. Het eerlijkst zijn de verbruikscijfers van Chrysler. De benzinevarianten verbruiken slechts 1,2 procent meer dan de fabrieksopgave; diesels scoren een afwijking van twee procent.
Top drie
Bij de benzineauto’s scoort Lexus met een 3,3 procent hoger verbruik de tweede plek en Volvo heeft met 4,5 procent een derde stek.
Bij de diesels is Mitsubishi tweede met vier procent meerverbruik en Opel derde met 6,2 procent meer.
Onderste regionen
De dragers van de rode lantaarn bij het onderzoek zijn de Toyota Prius en de Hond Civic Hybrid. Die verbruiken in de praktijk 24,5 en 23,2 procent meer dan de fabrieksopgave.
De onderzoekers tekenen daarbij wel aan dat de hybrides ondanks dat nog altijd een gunstiger verbruik hebben dan de rest met respectievelijk 28,2 en 21,6 procent beter dan het gemiddelde.
In de onderste regionen van de merkenlijsten bij de benzineauto’s vinden we Kia met een meerverbruik van 16,6 procent, Fiat met 17,5 procent en Honda met 21,9 procent.
In de diesellijst scoren Peugeot met 13 procent afwijking, Ford met 13,6 en Seat met 16,4 procent het slechtst.
- Stéphane
Whatever 

- Stéphane
Kreeg vandaag telefoontje van de dealer: mijn Civic Hybrid is binnen
Maandagmorgen even langs rijden om definitief de kleur leer uit te zoeken (en om nieuwe remblokken op de Civic die ik nu heb te laten zetten). Leer duurt dan nog 2 weken voordat het geleverd wordt, dan nog monteren. Dus waarschijnlijk pas eind mei is hij klaar. Is verder wel prima, ik heb geen haast 

- Stéphane
Vandaag even gaan kijken. Ziet er goed uit
Ook de kleur leer (lichtbruin/oranje-achtig) uitgezocht en hij zou dus over week of 3 klaar moeten gaan zijn.

Er komen nog andere velgen/banden onder, navi, xenon en nog wat spullen

Er komen nog andere velgen/banden onder, navi, xenon en nog wat spullen

- Max V
Net even in de laatste versie van de Civic Hybride gereden. De vriend van mijn zus heeft er zo een.
Ondanks dat er totaal geen power in zit, wel een fijne auto. Zitpositie is wel aardig. Vind alleen het dashboard niet zo mooi. De kuil die ontstaat omdat de console zo ver naar voren steekt vind ik niet zo geslaagd.
Ondanks dat er totaal geen power in zit, wel een fijne auto. Zitpositie is wel aardig. Vind alleen het dashboard niet zo mooi. De kuil die ontstaat omdat de console zo ver naar voren steekt vind ik niet zo geslaagd.
- Macboy
Erg mooie auto Stephane ! Ik kan niet anders zeggen (niet voor niets had ik er immers ook bijna 1).
Gisteren toevallig een witte gezien met rood leer. Kwijl
Gisteren toevallig een witte gezien met rood leer. Kwijl

- Michel P
Ziet er goed uit Stephane, kleur is net als wit erg fraai op de Civic.
Michel
Michel
- Stéphane
@Macboy/Michel: Bedankt! Ben benieuwd hoe het straks er uit ziet met andere velgen en leren bekleding erbij.
-
- Auto: M3P, 130i
Mooie kar Stephane. Zie in de ochtendspits op weg naar Endhoven vaak een witte rijden met spoilerkit, zwarte 5-spaaks velgen en bruin interieur 

- Stéphane
Dank jeindobesar schreef:Mooie kar Stephane. Zie in de ochtendspits op weg naar Endhoven vaak een witte rijden met spoilerkit, zwarte 5-spaaks velgen en bruin interieur

- Michel P
Moeten ze in NL ook gaan aanbieden
http://www.spitsnieuws.nl/archives/bloo ... orkap.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.spitsnieuws.nl/archives/bloo ... orkap.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Joy
Hehe, een van de reacties eronder: 'Zijn siliconen biologisch afbreekbaar?? vraag ik me dan weer af....'Michel P schreef:Moeten ze in NL ook gaan aanbieden![]()

- Michel P
LOL die kun je toch aan je dochter/zus/byyrvrouw doneren middels een testamentJoy schreef:Hehe, een van de reacties eronder: 'Zijn siliconen biologisch afbreekbaar?? vraag ik me dan weer af....'Michel P schreef:Moeten ze in NL ook gaan aanbieden![]()

-
Hoe staat het met de hybridefapperts?
Macboy was bijna de fout ingegaan maar heeft uiteindelijk voor een >200pk GTI gekozen op benzine gekozen.
Rob heeft een andere werkgever en z'n Prius ingeleverd.
Nandor wil z'n Prius misschien inruilen voor een 4 persoons cabrio.
En de rest? Het interieur van hun auto volledig "in stijl" aangekleed met geraniums op het dashboard? Of gewoon in slaap gevallen achter het stuur?

Macboy was bijna de fout ingegaan maar heeft uiteindelijk voor een >200pk GTI gekozen op benzine gekozen.
En de rest? Het interieur van hun auto volledig "in stijl" aangekleed met geraniums op het dashboard? Of gewoon in slaap gevallen achter het stuur?

-
OnlineFabian
Ik ben er nog steeds elke dag hardstikke blij mee, had niet beter kunnen kiezen voor dit geld. Rijdt goed, comfortabel, van alle gemakken voorzien.
Zou hem wederom kiezen, of heel misschien de huidige Prius al ben ik niet overtuigd van het onderstel daarvan. Veel te zacht/beweeglijk, zeker tov de Civic die gewoon erg strak stuurt.
Zou hem wederom kiezen, of heel misschien de huidige Prius al ben ik niet overtuigd van het onderstel daarvan. Veel te zacht/beweeglijk, zeker tov de Civic die gewoon erg strak stuurt.
- JP
-
Vind de nieuwe prius niet eens lelijk;
Er staan er alweer 2 bij ons in de straat.... Putten, Prius city.....
(Rage hiero, die 'met de tijd' meegaan.... Goedkope smoes; het rijd zo lekker voordelig.... :drinking: )
Er staan er alweer 2 bij ons in de straat.... Putten, Prius city.....

(Rage hiero, die 'met de tijd' meegaan.... Goedkope smoes; het rijd zo lekker voordelig.... :drinking: )
- RVV
Tom schreef:Hoe staat het met de hybridefapperts?![]()

- duifjes.com
Ik heb sinds gisteren een Avensis D4D ipv de Prius hahhahahaahahah dus ook....alleen klinkt gek maar de Prius heeft meer gevoel in het stuur...... 8)
- duifjes.com
De Avensis is meer auto.....en verbruik over 400km 5.6L / 100km oftwel net zo zuinig als de Prius.........
-
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... ulair.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Geniaal stuk
Geniaal stuk

-
Ben nog steeds prima in m'n sas met de Prius. Vandaag voor het eerst in weken met de Prius naar m'n werk omdat ik even geen zin had om te scooteren. Mooi dat ze op de terugweg met een rollenbank klaarstonden. Dikke prima vandaag
xxx

xxx
-
OnlineFabian
Ik ook nog steeds helemaal tevreden met de Hybride.
Ik was de eerste in het bedrijf, er zijn nu al aardig wat collega's die zich behoorlijk beginnen te ergeren aan hun bijtelling van 25%.....
ik niet, ik lach nog steeds
Ik was de eerste in het bedrijf, er zijn nu al aardig wat collega's die zich behoorlijk beginnen te ergeren aan hun bijtelling van 25%.....

-
Ook na de software upgradeFabian schreef:Ik ook nog steeds helemaal tevreden met de Hybride.