Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
30 euro in het weekend 

-
-
Laatst gewijzigd door Aernoudt op 04 sep 2020, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Klopt, camera's zijn de prijs niet, maar de verbindingen daar op de ring gaan wel duur worden.
Dan moet er nog een glas"ring" bij en dat is daar niet simpel
Dan moet er nog een glas"ring" bij en dat is daar niet simpel
-
-
Laatst gewijzigd door Aernoudt op 04 sep 2020, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- JP
Waarom kunnen/moeten er op een trackday wel marshalls staan en tijdens een druk TF weekend weer niet? Lijkt me dat een TF weekend meer opbrengt dan een trackday en ze daar dan wel de kosten voor de marshalls vanaf kunnen trekken.
- Hielke
Heb even op G4 camera's gegoogeld. Het is een fluitje van een cent om voor een redelijk bedrag (15k) een leuk systeem neer te zetten.
- frankie
Omdat de regels tijdens een trackday anders zijn..., langs de Autobahn of de B257 staan toch ook geen marshals? Dat is misschien wat te simpel gesteld, maar in de basis wel wat het is.JP schreef: 13 apr 2017, 09:05 Waarom kunnen/moeten er op een trackday wel marshalls staan en tijdens een druk TF weekend weer niet? Lijkt me dat een TF weekend meer opbrengt dan een trackday en ze daar dan wel de kosten voor de marshalls vanaf kunnen trekken.
Misschien is signalering boven de weg zoals wij op onze snelwegen hebben nog wel en optie, paar lussen in de weg en als het te druk wordt snelheid aanpassen

- Hielke
Het is inderdaad zo dat op weg passages in Nederland meer camera's staan dan gepimpte BMW's op de Parkplätze rondom de Nordschleife op Karfreitag. Geloof me, dat zijn er heel veel.
Op de Nederlandse wegen staan en hangen ze er vooral om de staatskas te spekken. Dat ze er op De Ring in deze moderne multimedia wereld nog niet staan durf ik gerust een schande te noemen.
Op de Nederlandse wegen staan en hangen ze er vooral om de staatskas te spekken. Dat ze er op De Ring in deze moderne multimedia wereld nog niet staan durf ik gerust een schande te noemen.
- Mark W. Scholten
Tegenwoordig hebben ze volgens mij ook in het weekend wel mensen langs de baan staan die de boel in de gaten houden. Las volgens mij zoiets via Facebook (Bridge to Gantry, Dale) en ik zag langs de baan ook wat mensen staan afgelopen weekend.JP schreef: 13 apr 2017, 09:05 Waarom kunnen/moeten er op een trackday wel marshalls staan en tijdens een druk TF weekend weer niet? Lijkt me dat een TF weekend meer opbrengt dan een trackday en ze daar dan wel de kosten voor de marshalls vanaf kunnen trekken.
Nog even opgezocht:
After years of complaining that even the smallest private function on the track requires 25-40 corner workers, while public sessions have none, there’s been a fantastic turn-around.
This weekend we had seven corner-workers/marshal/streckis posted around the Nordschleife (Hatzenbach, Schwedenkreuz, Adenauer Forst, Kallenhard, Wehrseifen, Brünnchen 1 and Brünnchen 2).
http://www.bridgetogantry.com/easier-an ... #more-5740
- JP
Laten we mekaar niets wijs maken omtrent het woord "toeristen" in TF. Daar heeft het al lang niets meer van doen, en nu (bijna) alle verzekeringen deze "mautpflichtige landstrasse" toch uitsluit, kunnen we het ook gewoon een circuit gaan noemen waar marshall's bij behoren. Zeker in de weekenden.frankie schreef: 13 apr 2017, 12:36Omdat de regels tijdens een trackday anders zijn..., langs de Autobahn of de B257 staan toch ook geen marshals? Dat is misschien wat te simpel gesteld, maar in de basis wel wat het is.JP schreef: 13 apr 2017, 09:05 Waarom kunnen/moeten er op een trackday wel marshalls staan en tijdens een druk TF weekend weer niet? Lijkt me dat een TF weekend meer opbrengt dan een trackday en ze daar dan wel de kosten voor de marshalls vanaf kunnen trekken.
Misschien is signalering boven de weg zoals wij op onze snelwegen hebben nog wel en optie, paar lussen in de weg en als het te druk wordt snelheid aanpassen![]()
![]()
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Ja ze staan er nu tijdens TF ook. Moet je ze wel eerst even wakker schudden als er iets gebeurt.. ik zag er afgelopen zondag eentje slapen. En een ander deed er rustig 40-50 sec. over voordat 'ie de gele vlag eens in z'n handen had na een ongeluk. Maar goed.. het is een vooruitgang..ofzo. Ik had meer vertrouwen in het "oude" systeem toen Fabian en anderen nog actief op de baan aanwezig waren. Dat waren mensen die echt nauw verbonden waren en de gevaren heel goed kenden. Die wat nu aan de kant staan te vlaggen hebben soms geen benul wat er speelt. In het eerste weekend dat ze er stonden hebben ze Dale zelfs geband omdat hij driftend door AF zou hebben gereden. Dale was echter met een Leon onderweg.. is wat lastig driften met zoiets...
-
Dat is echt een ilussie, via 4 G gaat niet werken, voor vlotte beeldverwerking is echt glas of een straalverbingding nodig.Hielke schreef: 13 apr 2017, 12:29 Heb even op G4 camera's gegoogeld. Het is een fluitje van een cent om voor een redelijk bedrag (15k) een leuk systeem neer te zetten.
Met 70+ bochten voor 15k? 2 ton komt eerst.
Vind de suggestie voor goed opgeleide marshalls dan toch beter. Slapende marshalls komen overigens ook in nederland voor.
- Hielke
Vooropgesteld dat ik geen verstand van die systemen heb, maar een vlotte beeldverwerking heb je voor die camera's niet nodig. Een enkele beeldje per seconde is in principe voldoende. Kan het dan wel via 4G?M3tje schreef: 13 apr 2017, 21:40Dat is echt een ilussie, via 4 G gaat niet werken, voor vlotte beeldverwerking is echt glas of een straalverbingding nodig.Hielke schreef: 13 apr 2017, 12:29 Heb even op G4 camera's gegoogeld. Het is een fluitje van een cent om voor een redelijk bedrag (15k) een leuk systeem neer te zetten.
Met 70+ bochten voor 15k? 2 ton komt eerst.
Vind de suggestie voor goed opgeleide marshalls dan toch beter. Slapende marshalls komen overigens ook in nederland voor.
-
Voor een beeldje per seconde kan dat prima over 4G, maar stel je een grote monitor met beeld van van 70 bochten, waar dan telkens een plaatje binnendruppelt, daar is niet naar te kijken. Het idee is lijkt mij dat software ziet dat er ergens vertraging is en dan zonder tussenkomst van mensen een waarschuwing geeft.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Je hebt tegenwoordig toch een ring app? Laat mensen daarmee melding maken en een paar foto's doorzetten. Hoef je zelf niets langs de baan neer te zetten maar kunnen toeschouwers wel snel iets melden. Gps locatie erbij, want genoeg mensen die niet exact alle bochtnamen weten. Volgens mij is dat laagdrempeliger dan moeten bellen, en is de investering een stuk lagen dan overal cameras plaatsen.
-
-
Laatst gewijzigd door Aernoudt op 04 sep 2020, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Wifi? Is er geen 3g/4g ontvangst rondom de ring dan?
-
-
Laatst gewijzigd door Aernoudt op 04 sep 2020, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Macboy
Als ze niet eens fatsoenlijk asfalt neer kunnen zetten..... dan weet je toch genoeg ?
Heb vandaag de Ring geprobeerd te bereiken. Is me niet gelukt. Waanzinnig druk. Leuk om te zien, maar de Ring was niet toegankelijk rond het middaguur dus ben 7km voor de entree maar teruggegaan naar ons huisje.

Heb vandaag de Ring geprobeerd te bereiken. Is me niet gelukt. Waanzinnig druk. Leuk om te zien, maar de Ring was niet toegankelijk rond het middaguur dus ben 7km voor de entree maar teruggegaan naar ons huisje.

-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Dapper om op Karfreitag proberen de ring te bereiken 

- Mark W. Scholten
Zo, dat is inderdaad een drukke bedoeling 

- Hielke
Op Karfreitag moet je wel heel graag in een file WILLEN staan om daarheen af te reizen.
- Macboy
Er kunnen ook nog andere redenen zijn waarom je 4 dagen in de Eifel wilt zijn Hielke.
- Hielke
Mmmmmmm, thinking, thinking hard.........Macboy schreef: 14 apr 2017, 17:17 Er kunnen ook nog andere redenen zijn waarom je 4 dagen in de Eifel wilt zijn Hielke.
Nee, kom er niet uit.
- MVB
Met de 2-wielige BMW rond crossen is bijvoorbeeld een optie