Fotografie
- Mear
Re: Fotografie
Pas op Spa deze 2 geschoten van Andy Dam zijn bolide (even van FB afgeplukt, kwaliteit-vreterij):

- markk
@Fedmas: Mooi hoor, met name 1 en 2 (details)
@mear: Prachtig ook qua bewerking...
Mark.
Mark.
- Fedmas
- Auto: G21 330e
Thanks! Eerste keer met polarisatiefilter foto's maken..markk schreef:@Fedmas: Mooi hoor, met name 1 en 2 (details)
Mark.
Overigens wel tegen de zon in foto's gemaakt. Dat volgende keer even anders doen.
- MartijnGizmo
Niks mis met tegen de zon in, kan juist fraaie plaatjes opleveren! 
- Fedmas
- Auto: G21 330e
Dan moet ik gewoon nog veel oefenen 
-
Xave30
Een drietal spontane kiekjes van super-energieke kids op een feestje zondag
1.

2.

3.

Wat had allemaal beter gekund als ze langer stil bleven?
1.
2.
3.
Wat had allemaal beter gekund als ze langer stil bleven?
-
allen
En toch vind ik ze leuk Xave.
Tip: volgende keer als je spontane foto's moet nemen wil het wel helpen om je iso een klap omhoog te schroeven zodat je sluitertijd wat korter wordt.
Tip: volgende keer als je spontane foto's moet nemen wil het wel helpen om je iso een klap omhoog te schroeven zodat je sluitertijd wat korter wordt.
-
Xave30
Uiteraard en thanks Allen. 
- Michele
maar weer 'ns wat neermikken:

-
Fransbmw7
Afgelopen zaterdag de camera na lange tijd weer eens uit de la gehaald met dit als 1 van de resultaten,

Nu zag ik dat er stofjes op en in de camera+lenzen zitten, hoe kan ik dat het beste reinigen?
Nu zag ik dat er stofjes op en in de camera+lenzen zitten, hoe kan ik dat het beste reinigen?
- Michele
Stof???

Stof op camera en lenzen = geen probleem.
Stofjes tussen de lenselementen = geen probleem
Stof in de zoeker = geen probleem, tenslotte is je camera niet stofdicht (groot gat aan de voorkant).
Stof op het achterste lenselement = schoonblazen met blaaskwastje of voorzichtig poetsen met lens/brillendoekje (microvezel, GEEN papier!!).
Stof op de sensor (donkere, vage vlekken op je foto) = http://www.chipclean.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. NIET zelf aan beginnen.
Stof in de zoeker = geen probleem, tenslotte is je camera niet stofdicht (groot gat aan de voorkant).
Stof op het achterste lenselement = schoonblazen met blaaskwastje of voorzichtig poetsen met lens/brillendoekje (microvezel, GEEN papier!!).
Stof op de sensor (donkere, vage vlekken op je foto) = http://www.chipclean.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. NIET zelf aan beginnen.
Laatst gewijzigd door Michele op 11 apr 2013, 15:43, 2 keer totaal gewijzigd.
- Archiebald
Ik post hier vrijwel nooit, maar ik kijk wel altijd de plaatjes mee 
Nu heb ik zelf voor komend weekend de Canon 16-35 2.8 L gehuurd, deze vervangt m'n 17-85 IS USM, op m'n 50D, voor een paar dagen. Ik ben zo benieuwd naar het verschil!
Nu heb ik zelf voor komend weekend de Canon 16-35 2.8 L gehuurd, deze vervangt m'n 17-85 IS USM, op m'n 50D, voor een paar dagen. Ik ben zo benieuwd naar het verschil!
-
Fransbmw7
Oke bedankt, brillendoekje heb ik wel, blaaskwast zal ik een halen (is zo'n klein knijpbalgje toch?)Michele schreef:Stof???
Geen vlekken op de sensor dus kan het voorlopig eerst zelf.
- Michele
Ja. knijpbalgje. Niet zelf gaan blazen of spuitbus gebruiken, want dan maak je het alleen maar erger (spetters "kwijl" of drijfgas).
- KW
Idd, gewoon zo'n ding

En een lenspen. Ik heb dit setje.

Had vooraf m'n twijfels bij de werking van zo'n lenspen maar eenmaal geprobeerd heb ik m'n mf-doekje snel weer aan de kant gelegt
En een lenspen. Ik heb dit setje.
Had vooraf m'n twijfels bij de werking van zo'n lenspen maar eenmaal geprobeerd heb ik m'n mf-doekje snel weer aan de kant gelegt
- Michele
lenspen is ook prima i.d.d.
-
Fransbmw7
Thanks, zal beide eens bestellen
- Archiebald
Zoals hierboven aangegeven heb ik dit weekend een 16-35L lens van Canon gehuurd. Dit is het resultaat daarmee van vandaag..
1

2

3

4

5

6

7

Ik ben benieuwd naar wat jullie ervan vinden! Tips, en commentaar, mogen altijd!
1

2

3

4

5

6

7

Ik ben benieuwd naar wat jullie ervan vinden! Tips, en commentaar, mogen altijd!
Laatst gewijzigd door Archiebald op 13 apr 2013, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- KW
1: vind ik niks vanwege te drukke omgeving met ook nog volle scherptediepte
2: gaat wel, flits iets te duidelijk aanwezig, en te drukke achtergrond met volle scherptediepte
3: ook niet zo bijzonder met hiervoor genoemde redenen
4 en 5: erg netjes, 5 nog iets beter dan 4 vanwege gebouwtje op de achtergrond dat wegvalt achter de auto. Eenvoud maakt de foto.
6: ook erg aardig, maar de drukke kleuren in die loods vind ik net een beetje jammer.
7: geldt zelfde voor als 6, maar schuinvoor aanzicht vind ik iets mooier dan zijaanzicht.
Voor bijna alle foto's geldt wel dat ik ze ietsje aan de lichte kant vind, maar dat is een kwestie van nabewerken, iets meer kleur en contrast zou wel mogen.
2: gaat wel, flits iets te duidelijk aanwezig, en te drukke achtergrond met volle scherptediepte
3: ook niet zo bijzonder met hiervoor genoemde redenen
4 en 5: erg netjes, 5 nog iets beter dan 4 vanwege gebouwtje op de achtergrond dat wegvalt achter de auto. Eenvoud maakt de foto.
6: ook erg aardig, maar de drukke kleuren in die loods vind ik net een beetje jammer.
7: geldt zelfde voor als 6, maar schuinvoor aanzicht vind ik iets mooier dan zijaanzicht.
Voor bijna alle foto's geldt wel dat ik ze ietsje aan de lichte kant vind, maar dat is een kwestie van nabewerken, iets meer kleur en contrast zou wel mogen.
- Archiebald
Dank je wel voor je reactie! Ik ben het absoluut eens met je mening over de drukte op de eerste foto's, maar zelf vind ik dat ik soms wel wat hebben.
Persoonlijk vind ik 5 & 7 het beste. Ik vind je opmerking over kleur en contrast wel grappig, ik vind ze nu eigenlijk al te knallend en te "nep"/te contrastrijk ogen.
Straks dit topic eens openen op de Ipad om te kijken of het misschien aan m'n monitor ligt. Ik heb ze ook even genummerd, dat was ik vergeten.
Persoonlijk vind ik 5 & 7 het beste. Ik vind je opmerking over kleur en contrast wel grappig, ik vind ze nu eigenlijk al te knallend en te "nep"/te contrastrijk ogen.
Straks dit topic eens openen op de Ipad om te kijken of het misschien aan m'n monitor ligt. Ik heb ze ook even genummerd, dat was ik vergeten.
-
MartijnS
5,6 en 7 zijn wel cool!
Lens bij Pixto-F gehuurd? Heb vandaag toevallig daar ook een 16-35 gehuurd vanaf as donderdag voor een opdracht, terwijl m'n 17-40 in reparatie is
Lens bij Pixto-F gehuurd? Heb vandaag toevallig daar ook een 16-35 gehuurd vanaf as donderdag voor een opdracht, terwijl m'n 17-40 in reparatie is
- Archiebald
Dank je wel!
Nee, ik heb hem bij Eyes on Media vandaan.
Nee, ik heb hem bij Eyes on Media vandaan.
- KW
Het is best ok hoor, maar op een of andere manier mis ik toch iets. Heb 5, 6 en 7 even een tikje bewerkt met contrast, gamma en kleurverzadiging en met iets minder gamma, iets meer contrast en iets meer kleur vond ik het toch al iets beter worden. Verder is het idd al moeilijk inschatten met zo'n fluorecerende kleur roze, dan lijkt het al snel te fel.Archiebald schreef:Persoonlijk vind ik 5 & 7 het beste. Ik vind je opmerking over kleur en contrast wel grappig, ik vind ze nu eigenlijk al te knallend en te "nep"/te contrastrijk ogen.
En idd dat kan zeker van pc/monitor tot pc/monitor verschillen dus het was ook niet echt als commentaar bedoeld
-
MartijnS
Oke, niet duur zo te zienArchiebald schreef: Nee, ik heb hem bij Eyes on Media vandaan.