BMW 1 Serie M Coupé
- Matthijs
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 08 apr 2008, 19:47
- Locatie: route 66
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ik wil verder niet oordelen over (de) service, maar ik "schrik" wel enigzins van feit dat het gewoon (voor zoveel geld) niet gelijk goed is. En je er zelfs voor een derde keer heen moet. Geeft mij ook weinig vertrouwen in de (toekomstige) kwaliteit van zo'n set. Hoe is het over 10000 km gesteld of over 25000 km? Vind het niet bepaald positieve reclame voor de kwaliteitsbeleving.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 Serie M Coupé
:drieling:romo schreef:indobesar schreef:Romo, neem volgende keer afslag Veghel, ben erg benieuwd naar jouw kar.
Dat kan geregeld, zijn er daar ook lekkere w..ven? Anders is het zonde van mijn tijd........
- tomgtr
- Berichten: 10922
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Die lompe Schiedammer zei het leuker.RVV schreef:Ik wil verder niet oordelen over (de) service, maar ik "schrik" wel enigzins van feit dat het gewoon (voor zoveel geld) niet gelijk goed is. En je er zelfs voor een derde keer heen moet. Geeft mij ook weinig vertrouwen in de (toekomstige) kwaliteit van zo'n set. Hoe is het over 10000 km gesteld of over 25000 km? Vind het niet bepaald positieve reclame voor de kwaliteitsbeleving.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Wat een geweldig verslag Romo heb echt in een scheur gelegen
Bangabus ... hoe kom je erop ... is weer eens iets anders dan een Brabus
Wat een dame inderdaad. Echt prachtig en stijlvol. Alleen om die reden al zou je naar Eindhoven willen afreizen.
Ook bizar toevallig dat je onderweg twee (!!) auto's tegenkomt met een JRZ kenteken. What are the odds ?
Even voor de duidelijkheid over de opmerkingen hier: dat Romo zo tevreden is met de service betekent niet dat hij het niet vanzelfsprekend acht natuurlijk. Het lijkt mij volstrekt normaal dat deze problemen worden opgelost. Feit is alleen dat de problemen niets met het product van JRZ zelf te maken hebben. Het betreft hier gewoon montageproblemen. Daar ligt het probleem en dat wordt opgelost. De set an sich is natuurlijk helemaal niets mis mee.
Integendeel, het betreft een set die door Andre naar volle tevredenheid wordt gebruikt. Een set waarmee je ongekend hard het circuit over kan voor professioneel gebruik, maar ook een set die een betere demping en comfort biedt voor de openbare weg bij normaal gebruik. Het is dus het beste van twee werelden.
Over dat laatste kan ik na de rit van gisteren concluderen dat in stand 2 (niet eens de zachtste stand!) de auto merkbaar zachter geveerd is en heerlijk oneffenheden wegstrijkt. Er zit zelfs bijna een zachte dein in de auto die je niet voor mogelijk houdt in een dergelijke sportieve auto.
Kortom met de set zelf is weinig aan de hand. Daar waar Romo eerder zat te klagen over het gebonk had dit dus achteraf helemaal niets met de dempers te maken. En helaas was dit niet eerder bekend, mogelijk ook bij JRZ niet. Het monteren ervan is alleen niet zo makkelijk vanwege margeverschillen. Vergelijk het met een tweeling die eenzelfde bril koopt. Dan moet je bij het ene oor toch net iets anders monteren en afstellen dan bij het oor van die andere tweeling. Dat zegt echter helemaal niets over de kwaliteit van de bril. Kortom de ene 1M is de andere kennelijk niet.

Bangabus ... hoe kom je erop ... is weer eens iets anders dan een Brabus
Wat een dame inderdaad. Echt prachtig en stijlvol. Alleen om die reden al zou je naar Eindhoven willen afreizen.
Ook bizar toevallig dat je onderweg twee (!!) auto's tegenkomt met een JRZ kenteken. What are the odds ?
Even voor de duidelijkheid over de opmerkingen hier: dat Romo zo tevreden is met de service betekent niet dat hij het niet vanzelfsprekend acht natuurlijk. Het lijkt mij volstrekt normaal dat deze problemen worden opgelost. Feit is alleen dat de problemen niets met het product van JRZ zelf te maken hebben. Het betreft hier gewoon montageproblemen. Daar ligt het probleem en dat wordt opgelost. De set an sich is natuurlijk helemaal niets mis mee.
Integendeel, het betreft een set die door Andre naar volle tevredenheid wordt gebruikt. Een set waarmee je ongekend hard het circuit over kan voor professioneel gebruik, maar ook een set die een betere demping en comfort biedt voor de openbare weg bij normaal gebruik. Het is dus het beste van twee werelden.
Over dat laatste kan ik na de rit van gisteren concluderen dat in stand 2 (niet eens de zachtste stand!) de auto merkbaar zachter geveerd is en heerlijk oneffenheden wegstrijkt. Er zit zelfs bijna een zachte dein in de auto die je niet voor mogelijk houdt in een dergelijke sportieve auto.
Kortom met de set zelf is weinig aan de hand. Daar waar Romo eerder zat te klagen over het gebonk had dit dus achteraf helemaal niets met de dempers te maken. En helaas was dit niet eerder bekend, mogelijk ook bij JRZ niet. Het monteren ervan is alleen niet zo makkelijk vanwege margeverschillen. Vergelijk het met een tweeling die eenzelfde bril koopt. Dan moet je bij het ene oor toch net iets anders monteren en afstellen dan bij het oor van die andere tweeling. Dat zegt echter helemaal niets over de kwaliteit van de bril. Kortom de ene 1M is de andere kennelijk niet.
- Leen
- Berichten: 1220
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Daarom zal ik het op m'n daily drive ook niet monteren , het zal ongetwijfeld goed / beter rijden , maar ik heb dat al teveel meegemaakt , intrax( subaru, seat , evo bmw ) , proflex (evo), na een paar maanden ga je je irriteren aan alle negatieve bijeffecten , elk jaar servicen , uitlijnen , tijdverlies etc. Op een racer/ trackdaycar anytime , maar op een daily waar ik 35K km per jaar maak een absolute no go.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
-
Andre
- Berichten: 11443
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Deze set bied zeker meer plezier in het rijden dan de standaard set. En als je paar keer een trackday doet met je auto zul je de noodzaak herkennen voor zo n set.
Ik heb zo n zelfde set onder mijn 1M. Heb er na de nodige trackdays en weg km totaal geen problemen mee gehad.
JRZ is op dit moment 1 van de beste schokdemper fabrikanten. Fabrieks teams op wereld nivo rijden met JRZ.
JRZ is gespecialiseerd in Circuit dempers en maken nu ook super goeie dempers voor de weg. Er zijn zoveel verschillende auto s met verschillende montage punten. Dat er soms een klein rammeltje komt, doordat het allemaal niet in rubbers hangt zoals een standaard demper. Alles wat in rubbers hangt voelt vaag aan. Er gaat stukje directheid en gevoel verloren. Alles wat in harde bussen zit voelt veel beter aan. Nadeel is alleen dan je soms wat extra bijgeluiden kunt krijgen. Een M3 GTS heeft 4 harde bussen in het subframe jullie denken toch niet dat ie auto muis stil is. Heb meegereden met Gerwin alles rammelt aan die auto in een rondje ring mijn 1M met JRZ is veel stiller bijv. Mijn rolkooi in de GT3 gaf ook rammels. Alles wat staal op staal is maakt geluid.
Er wordt bij JRZ keihard gewerkt om de set muisstil te krijgen en zo stil die nu al is kan je bij geen andere demper fabrikant zo krijgen. Zet er maar eens een KW set met onder een camberplates. Dan piep je wel anders.
Eerst zaken weten van de techniek alvorens je gaat mekkeren.
Ik heb zo n zelfde set onder mijn 1M. Heb er na de nodige trackdays en weg km totaal geen problemen mee gehad.
JRZ is op dit moment 1 van de beste schokdemper fabrikanten. Fabrieks teams op wereld nivo rijden met JRZ.
JRZ is gespecialiseerd in Circuit dempers en maken nu ook super goeie dempers voor de weg. Er zijn zoveel verschillende auto s met verschillende montage punten. Dat er soms een klein rammeltje komt, doordat het allemaal niet in rubbers hangt zoals een standaard demper. Alles wat in rubbers hangt voelt vaag aan. Er gaat stukje directheid en gevoel verloren. Alles wat in harde bussen zit voelt veel beter aan. Nadeel is alleen dan je soms wat extra bijgeluiden kunt krijgen. Een M3 GTS heeft 4 harde bussen in het subframe jullie denken toch niet dat ie auto muis stil is. Heb meegereden met Gerwin alles rammelt aan die auto in een rondje ring mijn 1M met JRZ is veel stiller bijv. Mijn rolkooi in de GT3 gaf ook rammels. Alles wat staal op staal is maakt geluid.
Er wordt bij JRZ keihard gewerkt om de set muisstil te krijgen en zo stil die nu al is kan je bij geen andere demper fabrikant zo krijgen. Zet er maar eens een KW set met onder een camberplates. Dan piep je wel anders.
Eerst zaken weten van de techniek alvorens je gaat mekkeren.
- Downforce Hans
- Berichten: 12614
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ik kan je laatste zin niet zo plaatsen Andre.........
Voor wie is dat bedoeld en wie mekkert er?
Voor wie is dat bedoeld en wie mekkert er?
-
Andre
- Berichten: 11443
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Hans jij niet!
Die posts van jou zijn alleen satire.
Die posts van jou zijn alleen satire.
- Downforce Hans
- Berichten: 12614
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Andre schreef:Hans jij niet!
Die posts van jou zijn alleen satire.
Gelukkig begrijp jij het.........een paar andere zouden is niet zo serieus moeten zijn al sta ik nog steeds achter de dingen die ik als reactie op Romo`s betoog heb gegeven.
Ik kan me trouwens ook erg vinden in leen zijn verhaal.
Het lijkt wel hoe duurder de dempers hoe vaker er iets mee mis gaat.
Ik heb ook de problemen met Intrax en Proflex gehad.
Rammelen zoals Macboy zegt is net zo vaak de schokbreker die niet goed meer is en geen ophang probleem zoals onze deskundige stelt.
Alle schokbreker fabrikanten hebben een enorme goede service zoals ik helaas heb mogen ervaren, maar ik zit gewoon niet op die ongein te wachten om steeds weer terug te moeten.
Voor 4 ruggen moet het gewoon goed zijn maar dat is het gewoon erg vaak niet.
Leen heeft die ervaring, Elmar,Cor, Jan O, en o ik vergeet hem bijna Romo ook.
Jrz zal best goede schokbrekers maken Andre maar pro flex, reiger, etc etc zitten ook op auto`s bij professionele teams, wat dat beteft is het allemaal 1 pot nat.....
- Downforce Hans
- Berichten: 12614
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Het is overigens niet om Jrz te bashen hoor.
Ik heb zelf al even met het idee gelopen om te kijken of ze iets voor mijn Corvette hebben.
Dat heeft jou verkoop praatje in ieder geval al voor elkaar gekregen.........
Ik heb zelf al even met het idee gelopen om te kijken of ze iets voor mijn Corvette hebben.
Dat heeft jou verkoop praatje in ieder geval al voor elkaar gekregen.........
-
Andre
- Berichten: 11443
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Romo is eigenlijk ook niet een voorbeeld klant. De meeste mensen die zo n set kopen hebben vaak de mix van rijden op de weg naar het circuit voor trackdays. Dan is het gewoon ideaal.
-
Marc R
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Leen schreef:Daarom zal ik het op m'n daily drive ook niet monteren , het zal ongetwijfeld goed / beter rijden , maar ik heb dat al teveel meegemaakt , intrax( subaru, seat , evo bmw ) , proflex (evo), na een paar maanden ga je je irriteren aan alle negatieve bijeffecten , elk jaar servicen , uitlijnen , tijdverlies etc. Op een racer/ trackdaycar anytime , maar op een daily waar ik 35K km per jaar maak een absolute no go.
OOk mijn ervaring met Intrax...super product alleen jammer dat het erg vaak geserviced moet worden...
- romo
- Berichten: 27163
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Met dank voor alle reacties, technische feedback, satire en wat dies meer zij.
Net terug van nog een test ronde, geen kraakje, geen piepje , geen geklapper.........nee helemaal niets aan vreemde dan wel onwenselijke geluiden.
Setting op 2 klicks en het is is allemachtig comfy, butterweich, beetje deinerig zelfs, ik moet nog verder experimenteren uiteraard. Opvallend is dat de huidige 2e stand veel zachter is dan de 1e stand op de oude set...
Het is idd een montage verhaal zoals terecht door Ilija opgemerkt, de demper en veren set mankeert niets aan, waarschijnlijk was dat ook al bij de 1e set zo, maar ze komen er blijkbaar nu pas achter dat er te veel tolerantie op de bussen zit............FWIW
Zoals het nu is vind ik het dikke prima, zo wil ik het hebben.
Net terug van nog een test ronde, geen kraakje, geen piepje , geen geklapper.........nee helemaal niets aan vreemde dan wel onwenselijke geluiden.
Setting op 2 klicks en het is is allemachtig comfy, butterweich, beetje deinerig zelfs, ik moet nog verder experimenteren uiteraard. Opvallend is dat de huidige 2e stand veel zachter is dan de 1e stand op de oude set...
Het is idd een montage verhaal zoals terecht door Ilija opgemerkt, de demper en veren set mankeert niets aan, waarschijnlijk was dat ook al bij de 1e set zo, maar ze komen er blijkbaar nu pas achter dat er te veel tolerantie op de bussen zit............FWIW
Zoals het nu is vind ik het dikke prima, zo wil ik het hebben.
-
Andre
- Berichten: 11443
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Downforce Hans schreef:Het is overigens niet om Jrz te bashen hoor.
Ik heb zelf al even met het idee gelopen om te kijken of ze iets voor mijn Corvette hebben.
Dat heeft jou verkoop praatje in ieder geval al voor elkaar gekregen.........
Hans niet om het een of ander maar je zou denken als je ca. 120.000 euro schuift voor een Corvette dat er dan geen wiite rook uit de uitlaten komt:)
Je zou toch denken dat als je een M5 E60 koopt met 507 pk en dat je 120km op de snelweg rijdt het verbruik gewoon boven de 1 op 20 zit.
Als je met een porsche spyder van ca 100k boven de 120 rijdt zou je denken dat je geen wapperend dakje boven je hoofd hebt.
En zo kunnen we wel doorgaan. De JRZ dempers kosten a geen 3000 euro maar minder en voordat geld heb je hele goeie kwaliteit punt. Denk dat ze langer meegaan dan een Corvette motor.
- romo
- Berichten: 27163
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Hans is de nieuwe Paus begrijp ik? 
Zo zie je maar weer, perfectie bestaat niet and
Zo zie je maar weer, perfectie bestaat niet and
-
Emiel
- Berichten: 4268
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Grappig die schokdemper fabrikant ervaringen.
Maar spullen die ontwikkeld zijn voor het circuit op een daily zetten, dat is vragen om problemen c.q. vaker later servicen.
Dat is het niet voor iedereen waard, en dat is erg begrijpelijk ook.
Het is eigenlijk net als met semi slicks en dergelijke. Het is leuk, maar de kosten vs. slijtage en dergelijke. Tevreden zijn met een stapje minder scheelt veel geld, gezeur, etc.
Misschien een simpelere schokdemper, die beter werkt als de std. schokdemper ( meer afgestemd is op een ander gebruik ) en er achter komen dat je daar net zo hard mee rijd als de duurdere set.
( en dan bedoel ik niet de "coureurs" hier die het verschil wel voelen etc. )
Maar spullen die ontwikkeld zijn voor het circuit op een daily zetten, dat is vragen om problemen c.q. vaker later servicen.
Dat is het niet voor iedereen waard, en dat is erg begrijpelijk ook.
Het is eigenlijk net als met semi slicks en dergelijke. Het is leuk, maar de kosten vs. slijtage en dergelijke. Tevreden zijn met een stapje minder scheelt veel geld, gezeur, etc.
Misschien een simpelere schokdemper, die beter werkt als de std. schokdemper ( meer afgestemd is op een ander gebruik ) en er achter komen dat je daar net zo hard mee rijd als de duurdere set.
( en dan bedoel ik niet de "coureurs" hier die het verschil wel voelen etc. )
- Downforce Hans
- Berichten: 12614
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Sommige kopen een nieuwe m3 en hebben elektronische problemen die amper opgelost kunnen worden.Andre schreef:Downforce Hans schreef:Het is overigens niet om Jrz te bashen hoor.
Ik heb zelf al even met het idee gelopen om te kijken of ze iets voor mijn Corvette hebben.
Dat heeft jou verkoop praatje in ieder geval al voor elkaar gekregen.........
Hans niet om het een of ander maar je zou denken als je ca. 120.000 euro schuift voor een Corvette dat er dan geen wiite rook uit de uitlaten komt:)
Je zou toch denken dat als je een M5 E60 koopt met 507 pk en dat je 120km op de snelweg rijdt het verbruik gewoon boven de 1 op 20 zit.
Als je met een porsche spyder van ca 100k boven de 120 rijdt zou je denken dat je geen wapperend dakje boven je hoofd hebt.
En zo kunnen we wel doorgaan. De JRZ dempers kosten a geen 3000 euro maar minder en voordat geld heb je hele goeie kwaliteit punt. Denk dat ze langer meegaan dan een Corvette motor.
Laatst zag ik een blok uit een Enzo waar de klep het opgegeven had en het blok kompleet afgeschreven was.
Allemaal dingen die gebeuren en waar je niet om vraagt en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Mijn blok gaf na 65.000 km waarbij de nodige track day`s zaten de geest, kan gebeuren.
Ik ken motoren die 150.000 km al weg hebben en nog steeds perfect lopen, vraag me af of zo`n demper zo lang mee gaat..........denk dat ik het antwoord al weet.......
Minder dan 3 ruggen voor zo`n demper.............het wordt steeds aantrekkelijker om ze eens te proberen........
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Dat hebben ze inderdaad, Amerika is een goede afzetmarkt voor JRZ.Downforce Hans schreef:Het is overigens niet om Jrz te bashen hoor.
Ik heb zelf al even met het idee gelopen om te kijken of ze iets voor mijn Corvette hebben.
Dat heeft jou verkoop praatje in ieder geval al voor elkaar gekregen.........
Volgens mij maken ze dempers voor Callaway.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW 1 Serie M Coupé
JRZ maakt reclame dat de set comfortabeler is op de weg dan de standaard set dus die opmerking gaat hier niet op. En comfort zal vast niet op het circuit slaan denk je wel ?Emiel schreef:Maar spullen die ontwikkeld zijn voor het circuit op een daily zetten, dat is vragen om problemen c.q. vaker later servicen.
-
Emiel
- Berichten: 4268
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ik plaats een algemene post en je reactie is direct wat gebeten. Jrz had goede koffie zo te lezen aan je reactie.
9 van de 10 dempersets zijn circuit uitvoeringen die gedown tuned zijn om op straat te kunnen werken. Anders geshimmed, ander formaat luchtkamer, andere hoeveelheid En dikte van olie etc.
Het is niet vreemd dat juist dat soort spul meer onderhoud nodig heeft als een std monroe demper.
Een demper die er echt tussen in zou zitten zou langer mee kunnen gaan en voor vele meer dan voldoende zijn ipv dat iedereen achter elkaar aan loopt met schokdempers van 4k , soft compound slicks, nog meerr vermogen etc.
Ik neem de revisie voor lief, maar begrijpelijk dat veel mensen dat ook niet willen.
9 van de 10 dempersets zijn circuit uitvoeringen die gedown tuned zijn om op straat te kunnen werken. Anders geshimmed, ander formaat luchtkamer, andere hoeveelheid En dikte van olie etc.
Het is niet vreemd dat juist dat soort spul meer onderhoud nodig heeft als een std monroe demper.
Een demper die er echt tussen in zou zitten zou langer mee kunnen gaan en voor vele meer dan voldoende zijn ipv dat iedereen achter elkaar aan loopt met schokdempers van 4k , soft compound slicks, nog meerr vermogen etc.
Ik neem de revisie voor lief, maar begrijpelijk dat veel mensen dat ook niet willen.
- Downforce Hans
- Berichten: 12614
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Nou Emiel die eerste zin had ik ook in mijn gedachte toen ik de reply las van mijn grote vriend Andre.
Zo`n soort van nog ff ouwe koeien uit de sloot halen en nog een paar niet er toe doende zaken er bij halen........
Maar ik wil hem geen slapeloze nacht bezorgen dus laat ik het er maar even bij...

Zo`n soort van nog ff ouwe koeien uit de sloot halen en nog een paar niet er toe doende zaken er bij halen........
Maar ik wil hem geen slapeloze nacht bezorgen dus laat ik het er maar even bij...
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Macboy Het Montageprobleem verhaal voor lief nemen is natuurlijk gewoon flauwekul, zoiets hoort van te voren in orde te zijn, ongeacht gebruiksdoel en en technische kennis van diegene die zo'n set afneemt . En drie keer op en neer rijden van ergens in Twente naar Eindhoven om het op te lossen helemaal van de zotte imho. Maar gezien het verhaal van de BMW reeptioniste

- Downforce Hans
- Berichten: 12614
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ik vind dit stukje ook wel opmerkelijk eigenlijk uit Macboy zijn betoog:
" Het monteren ervan is alleen niet zo makkelijk vanwege margeverschillen. Vergelijk het met een tweeling die eenzelfde bril koopt. Dan moet je bij het ene oor toch net iets anders monteren en afstellen dan bij het oor van die andere tweeling. Dat zegt echter helemaal niets over de kwaliteit van de bril. Kortom de ene 1M is de andere kennelijk niet."
Ik vraag me af hoe Koni,Monroe, etc etc dit oplost met al hun vervangingen dempers......Die passen zeker ook allemaal net niet.
" Het monteren ervan is alleen niet zo makkelijk vanwege margeverschillen. Vergelijk het met een tweeling die eenzelfde bril koopt. Dan moet je bij het ene oor toch net iets anders monteren en afstellen dan bij het oor van die andere tweeling. Dat zegt echter helemaal niets over de kwaliteit van de bril. Kortom de ene 1M is de andere kennelijk niet."
Ik vraag me af hoe Koni,Monroe, etc etc dit oplost met al hun vervangingen dempers......Die passen zeker ook allemaal net niet.
