Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
dvh

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door dvh » 07 dec 2013, 16:05

GTRene schreef:
RVV schreef:
1 ding, ondernemers/zelfstandigheden krijgen NOOIT cadeautjes..
Afbeelding

:mrgreen: ;-)

:lol:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 08 dec 2013, 10:43

Bram schreef: Voor wat betreft overal bovenop duiken, ik zie hier niet anders gebeuren, alleen dan vanuit een andere invalshoek.
Dat snap ik best gozer, en een beetje andere visie dan 95 pct van de mensen hier is best verfrissend om te lezen. Maar het is wel een auto forum hier, dus dat er altijd wel iemand is die bovenop het linkse gedachtengoed duikt is voorspelbaar. Zelfde zou andersom gebeuren als mensen van hier zich zeg maar bij een backpackers forum zouden aanmelden....

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 08 dec 2013, 13:19

Los van dit alles was mijn opmerking naar Luco niet terecht :wink:

Luco

Bericht door Luco » 08 dec 2013, 13:46

Geeft niks hoor Bram :thumbup:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 08 dec 2013, 14:50

Je zit er meestal naast met je opmerkingen Bram, daar zijn we nu wel aan gewend....... :mrgreen: :lollerdelol:

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 09 dec 2013, 16:30

Ik kom er een tijdje geleden dus achter dat ik vanaf m'n 18e WA-jong had kunnen aanvragen...
Hebben we nooit aan gedacht, want dat doet ons soort mensen niet. Wel subsidies!

Nu kan dat niet omdat ik geëmigreerd ben of ik moet weer in NL gaan wonen. Maar wel IB belasting aftikken ieder jaar! Ach ja, kan wel weer naar NL gaan en uitkering aanvragen en dan? Soms steekt 't wel dat zo'n klaagmens wel hand ophoudt en eigenlijk niks mankeert. Zo'n UWV mensch dat zich gaat bemoeien met m'n zaakje. Laat maar...!

Soms wel irritant: flinke lichamelijke beperking, maar qua uiterlijk niet te zien. Laten we zeggen dat mijn pomp al vanaf den beginne niet goed was en deze om de 10 tot 15 jaar gereviseerd moet worden. Ik weet niet hoelang die meegaat, dus daarom: ONE LIFE. LIVE IT.
Laatst gewijzigd door Sjoerd MP BMW op 09 dec 2013, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 09 dec 2013, 16:43

Luco schreef:Die pauperdingen kosten geen drol, in aanschaf nog goedkoper dan een clio :lollerdelol:
En ik heb weer wat opdrachten, niet in mijn eigen branche, maar het brengt vreten op tafel, dus wtf.
:thumbup:
Goed om te lezen Luco!
Zelfde branche, ook weinig te doen. Geluk is dat we van een enkel inkomen kunnen rondkomen. Omdat we destijds niet meteen de dikste hypotheek zijn aangegaan als mogelijk.
tomgtr schreef:Ff serieus Bram. Je hoeft niet overal bovenop te duiken als een linkse maatschapijleraar.
:lollerdelol:
Wacht maar tot 'ie vijf jaren met winst heeft gedraaid en dan ziet wat 'ie moet wegbrengen. :wink:
Ja, ik ben een liberaal! Want dat is uiteindelijk het eerlijkst. Let wel: ik hang er geen partij aan vast.

PD power

Bericht door PD power » 09 dec 2013, 19:40

http://www.nu.nl/binnenland/3649739/wil ... oodde.html

Misschien, dat ze de volgende keer wel eens luisteren naar de politie.

GTRene

Bericht door GTRene » 09 dec 2013, 20:08

zo is dat.

Trouwens we hadden het een tijdje terug over die Bulgaren e.d. die fraude pleegden met NL belastinggelden, nu blijkt dat "Nederlanders" het ook goed kunnen...

Ik snap dat niet dat ze daar geen zwaardere straffen opzetten en of beter op controleren...
Nederlanders frauderen massaal met toeslagen
Ik zag net op het nieuws dat bv een gezin met 2 kinderen iets van 350,-euro per maand kan ontvangen aan Toeslagen, terwijl een alleenstaande moeder met 2 kinderen maar liefst 850,-euro per maand kan ontvangen aan toeslagen :shock:

en dus makkelijk en lucratief zo schijnt.

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... -toeslagen" onclick="window.open(this.href);return false;
Veel Nederlanders geven bij hun gemeente een vals adres op, waardoor ze hogere zorg-, huur- of kinderopvangtoeslagen krijgen. Dat meldt RTL Nieuws.

Volgens de Nederlandse Vereniging van Burgerzaken komt dit soort fraude in heel Nederland veelvuldig voor. De Gelderse gemeente Bronckhorst luidt nu de noodklok: in één jaar tijd is de kleine gemeente op minstens 100 fraudegevallen gestuit.

Het valt de gemeente Bronckhorst bijvoorbeeld op dat jonge vaders zich steeds vaker willen uitschrijven op het adres waar ze met hun partner wonen. Ze schrijven zich dan bijvoorbeeld weer in bij hun ouders. Het jonge gezin wordt dan door de Belastingdienst niet meer gezien als één huishouden, waardoor de moeder - die in haar eentje een veel lager inkomen heeft dan samen met haar partner - veel hogere toeslagen ontvangt. In de praktijk blijft de vader gewoon bij zijn gezin wonen. Zo strijkt een gezin al snel enkele honderden euro's per maand extra op.

'Dit is geen klein bier'
Volgens burgemeester Fred de Graaf van Bronckhorst is er alle reden om deze fraude serieus te nemen. "Dit is geen klein bier, het gaat om enorme bedragen. Als je kijkt hoeveel er aan toeslagen wordt uitgekeerd, dan gaat het om grote bedragen."

De Nederlandse Vereniging van Burgerzaken (NVVB) ziet in het hele land allerlei inschrijvingen die niet kloppen. "Kinderen worden bijvoorbeeld op een ander adres ingeschreven dan waar ze wonen. Er worden zelfs kinderen ingeschreven die helemaal niet bestaan."

Echte aantal fraudeurs waarschijnlijk veel hoger
De fraude door Nederlanders is veel groter is dan de Bulgarenfraude die eerder dit jaar aan het licht kwam. De gemeente Bronckhorst pikt er door oplettendheid elk jaar al honderd fraudeurs tussenuit, maar het werkelijke aantal fraudeurs is naar verwachting veel groter. Niet alleen Bronckhorst, ook de NVVB ziet het aantal signalen van fraude sinds de invoering van het toeslagensysteem in 2006 elk jaar toenemen. Bronckhorst gaat nu van elk geval aangifte doen om de fraude terug te dringen.

Staatssecretaris Weekers van Financiën zegt in een reactie dat hij met grote gemeenten in gesprek is om de toeslagenfraude aan te pakken. Maar verder is het volgens hem vooral een zaak voor de minister van Binnenlandse Zaken Ronald Plasterk, die over de bevolkingsadministratie gaat. Binnenlandse Zaken ziet dat anders en legt de bal bij Weekers.

Voorbeeld van wat toeslagenfraude kan opleveren:

Een modaal gezin met twee kinderen en een huurwoning krijgt elke maand 350 euro aan huur-, zorg- en kinderopvangtoeslag. Als de hoofdkostwinnaar op papier niet bij het gezin woont, dan wordt de minstverdienende partner gezien als alleenstaande met een laag inkomen. Het gezin krijgt dan al snel 850 euro aan toeslagen: dat is 500 euro meer.

PD power

Bericht door PD power » 09 dec 2013, 21:08

1 x frauderen, nooit meer aanspraak kunnen maken op welke regeling dan ook, ben d;r klaar mee, net als alle andere aanstellers.

daNpy

Bericht door daNpy » 09 dec 2013, 21:09

PD power schreef:1 x frauderen, nooit meer aanspraak kunnen maken op welke regeling dan ook, ben d;r klaar mee, net als alle andere aanstellers.

dvh

Bericht door dvh » 09 dec 2013, 21:15

Ga me ook maar eens uitschrijven denk ik :whistle:
Maak toch al nergens geen aanspraak op dus niks te verliezen :tooth:

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 09 dec 2013, 21:52

Het wordt voor iedereen duidelijker, eenvoudiger en eerlijker als alle toeslagen afgeschaft worden. Geen moeilijke berekeningen meer.

Tegelijk ook maar belasting invoeren dat iedereen dezelfde percentage belasting betaalt.

Klaar!

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 09 dec 2013, 23:07

Sjoerd MP BMW schreef:
Luco schreef:Die pauperdingen kosten geen drol, in aanschaf nog goedkoper dan een clio :lollerdelol:
En ik heb weer wat opdrachten, niet in mijn eigen branche, maar het brengt vreten op tafel, dus wtf.
:thumbup:
Goed om te lezen Luco!
Zelfde branche, ook weinig te doen. Geluk is dat we van een enkel inkomen kunnen rondkomen. Omdat we destijds niet meteen de dikste hypotheek zijn aangegaan als mogelijk.
tomgtr schreef:Ff serieus Bram. Je hoeft niet overal bovenop te duiken als een linkse maatschapijleraar.
:lollerdelol:
Wacht maar tot 'ie vijf jaren met winst heeft gedraaid en dan ziet wat 'ie moet wegbrengen. :wink:
Ja, ik ben een liberaal! Want dat is uiteindelijk het eerlijkst. Let wel: ik hang er geen partij aan vast.
Ook ik ben gewoon een liberaal hoor, zelfs lid van een politieke partij :wink:

Tom

Bericht door Tom » 10 dec 2013, 00:53

http://fd7.fd.nl/edities/2013/december/ ... mbitieloos" onclick="window.open(this.href);return false;

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 10 dec 2013, 08:22

Zo, patsen met je fd abbotje tom. Doe de inhoud maar effe plakken hier.

Tom

Bericht door Tom » 10 dec 2013, 09:17

Ambitieloos
Annemarie van Gaal

Veel media berichten over de nivellering van de topinkomens en de gevolgen daarvan voor de ambitie. Maar staan we ook stil bij de nivellering van de lage inkomens en wat dát doet met de ambitie van Nederland?

De opnames van het laatste seizoen van het RTL-televisieprogramma ‘Een Dubbeltje Op Zijn Kant’, waarin ik gezinnen uit de financiële problemen help, zijn net afgelopen. Meestal bezuinigen de gezinnen in financiële problemen al op alle kostenposten. Daar valt weinig eer te behalen. Maar aan de inkomstenkant kan vaak nog wel het een en ander verbeterd worden.

Meestal probeer ik gezinnen tot meer inkomsten te bewegen: ‘Waarom gaan jullie niet allebei werken?’, ‘Waarom ga je geen veertig uur werken?’ Of: ‘Je kunt er best een bijbaan bijnemen.’ Het meestgehoorde antwoord dit laatste seizoen was: ‘Nee, ik kan niet meer werken, want dan verlies ik mijn toeslagen.’ Of deze: ‘Dat heb ik uitgerekend, maar dan hou ik maar € 150 netto per maand over en daar ga ik natuurlijk niet acht uur per week extra voor werken.’

Om helemaal gek van te worden. Hoezo geef je je ambitie geen kans en laat je je tegenhouden door fiscale argumenten? Vorige week kreeg ik een mail van een jongen die eindelijk, na veel moeite, een arbeidscontract had gekregen voor 40 uur per week. Hij verdient het minimumloon en vroeg zich af of hij niet beter aan zijn baas kon vragen om 36 uur te gaan werken in plaats van 40 uur, want hij had uitgezocht dat je bij een werkweek van 36 uur € 9,47 per uur krijgt en bij een werkweek van 40 uur € 8,53 per uur. In beide gevallen krijg je dus € 341 per week, ongeacht of je nu 36 of 40 uur werkt. Dus wat levert vier uur extra werken dan nog op?

Ja, dit is Nederland, het land dat iedere vorm van ambitie door zijn fiscale regime, compleet ontmoedigt. Het land met een belastingvoordeel als je een niet-werkende partner hebt, waar een gewerkt uur in een parttimebaan netto meer oplevert dan een uur in een fulltimebaan, waardoor driekwart van de werkende vrouwen dan ook parttime werkt. Waarom zouden ze fulltime gaan werken als dat netto nauwelijks meer oplevert?

Het land waarin mensen met een minimumuitkering van zoveel regelingen gebruik kunnen maken, dat ze er niet aan moeten denken om te gaan werken…

We zitten in een pittige crisis, maar wel een die oplosbaar is: met ambitie. Ambitie wordt aangejaagd door het streven naar verbetering. Maar die verbetering moet je dan wel gegund worden. Wat hebben we aan een fiscaal regime dat iedere stimulans om jezelf te verbeteren, dempt?

Elimineer alle toeslagen, regelingen, kortingen en foute prikkels binnen het belastingstelsel. Verwerk alle besparingen daarvan in de inkomstenbelasting, zodat ieder gewerkt uur ook navenant oplevert. Hoe moeilijk kan het zijn?

Annemarie van Gaal is ondernemer

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 10 dec 2013, 09:54

^^^^
PvdA.

Nu weten we waar die A voor staat. Ik had 't mis. Sorry:)

:coffee:

Luco

Bericht door Luco » 10 dec 2013, 09:56

Zo waar

Ik zeg het nogmaals, als het principe "wie niet werkt zal niet vreten" toegepast zou worden heeft 90% van de handophoudertjes binnen drie maanden werk.
Dan is het afgelopen met de slachtofferrol spelen en wijzen naar anderen, want dan krijgen ze het ineens druk.

Tristan

Bericht door Tristan » 10 dec 2013, 10:20

Spot on!

Toeslagen zijn voor mensen waarbij het echt niet lukt om rond te komen (alleenstaande moeders bv). Maar durft te stellen dat voor min. 50% van de mensen deze toeslagen niet nodig is. Tja, waarom zou je harder moeten werken als je toch geld van de staat krijgt. Kriebels krijg ik ervan. :kotsen:

GTRene

Bericht door GTRene » 10 dec 2013, 10:22

hoeveel zou NL al niet kwijt zijn per jaar aan al die toeslagen...
incl al die toeslagen die naar buiten NL gaan?

lijkt me al snel over Miljarden te gaan.

dat systeem moet/kan gewoon anders, mensen meer bewust maken van hun keuze's en ook meer controle's, helemaal als je bovenstaande ingezonden mail leest.
Je kan die werkenden beter wat meer netto loon geven wat ook meteen stimuleert, dan meer toeslagen voor van alles wat terwijl het veelal (niet altijd) om eigen keuze's maken gaat.

Mensen vooral met die minder goed betaalde banen meer belonen voor het werken dan voor kinderen erbij hebben/krijgen, dat gaat immers vaak gepaard met meer regelingen en of opvang of kosten en toeslagen e.d. van de staat (burgers)...mensen meer bewust maken van hun eigen keuze's en dat niet laten afhangen van hoeveel toeslagen die persoon dan kan krijgen en of hoe hoog.
En zo is er natuurlijk veel meer waar ze wat aan kunnen doen, magoed krijg ze allemaal maar eens op 1 rij en of accoord.

Tristan

Bericht door Tristan » 10 dec 2013, 10:26

Meer werken = minder netto
Minder werken = meer netto

NL'se belastingstelsel in een notendop.

dvh

Bericht door dvh » 10 dec 2013, 10:33

Wij krijgen (buiten de kinderbijslag) geen enkele toeslag.
Wel krijgt m'n vriendin een heffingskorting..

Dus ze werkt niet.. Maar krijgt toch iets van 130 euro netto per maand.
Nooit wat van begrepen.
Dus geen bijslag of wat dan ook. Je hoeft het ook niet terug te betalen.
Je krijgt gewoon geld en je hoeft er niet voor te werken.

Altijd al merkwaardig gevonden..
Vind het verder prima overigens...
Zo krijgen we toch nog een beetje terug van al wat we afgeven.

Maar geen enkele toeslag meer en dan minder belasting betalen is een mooie theorie.
Echter. Er werken zo ontzettend veel mensen aan dit draaiende systeem en die vreten er ook allemaal weer van. Als dat nu, vandaag, zou stoppen dan heb je gewoon een groot probleem.

Dan kunnen opeens heel veel mensen niet meer tanken, geen boodschappen doen, spijkerbroeken kopen ect.
Het uwv kan alle uitkeringbehoevende niet betalen> nog grotere staatsschuld en wat dan..?

Chaos.

Tristan

Bericht door Tristan » 10 dec 2013, 10:47

Jouw avatar is overigens wel weer passend bij deze discussie. :mrgreen:

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 10 dec 2013, 11:10

Als student werd vrij veel voor mij betaald door m'n ouders, net zoals vele ouders dat doen, maar ik denk net iets meer dan gemiddeld. Op een dag ging de spreekwoordelijk kraan dicht met de boodschap van m'n vader:
'Volle magen jagen niet.'

Daar kon ik 't mee doen, rond kerst of verjaardag lekte de kraan nog weleens en druppel, maar soms was ook die bevroren. Dus moest ik er iets voor doen (klus) om te laten ontdooien, maar die uitspraak is mij altijd bijgebleven.
Laatst gewijzigd door Sjoerd MP BMW op 10 dec 2013, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie