De EU
-
Re: De EU
Als de situatie andersom is (ik arm, zij rijk) dan hoop ik ook dat men ergens een goed hart heeft. Karma? Ik weet niet. Ben wel zo egoïstisch om niet teveel rijkdom ervoor in te willen leveren, maar dat we iets aan vluchtelingenopvang doen vind ik goed. Maar wel op een andere manier als nu (zero tolerance m.b.t. gedrag, strengere selectie aan de poort, gegarandeerd terugsturen en geen onzin zoals een kinderpardon etc.).
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Bert ///M3 schreef:Ik begrijp niet dat iedereen het steeds over morele plicht heeft. Plicht ten opzichte van wat? Als je het leven in een aantal van die landen gezien hebt en weet hoe weinig een mensenleven daar waard is, dan kijk je daar wel anders tegen aan. Die zelfde vluchtelingen die nu in Europa voor de poort staan die zouden jou weg laten rotten in de woestijn als de situatie omgekeerd was.
Rusland en de USA doen op dit moment een wedstrijdje wie de meeste bommen gooien kan in Syrië maar de EU word met de nasleep opgezadeld. En dan bedoel ik niet alleen die vluchtelingen nu. Maar een groot deel gaat niet meer terug. Het is niet uitgesloten dat je een versnelde islamitisering in de EU krijgt met gevolgen in de toekomst van dien. In de Balkan oorlog jaren geleden stonden goede buren elkaar zomaar opeens naar het leven omdat ze van een andere etnische afkomst waren. Kijk je op de lange termijn dan moet je dus IMHO oppassen dat je de problemen niet van daar naar hier verplaatst.
Inderdaad. En omdat de omringende(rustigere en rijke) moslimlanden daar geen hand uitsteken is EU de klos vanwege 'morele verplichtingen'(?) Die heb ik ook nog nooit begrepen. Wat heeft de 'EU' die landen vroeger aangedaan dat wij hun nou moreel moeten helpen dan? Mis ik iets? Wat toen ongeveer gans Europa op z'n gat lag in WW1 en 2. Zijn wij hun iets schuldig? En omdat een aantal hier ook met WW2 analogieën gaan strooien betr dit vraagstruk waar ik vaak m'n bedenkingen bij heb, doe ik nu even mee.
'We' willen 'iedereen' te vriend houden koste wat het kost, maar voor wat(voor toekomst)?
Wat is dit toch in EU, dat 'bescheiden' gedoe dat we elke 'nieuwkomer' maar volgens zijn eigen wetten en gebruiken moeten benaderen anders 'vind hij dat misschien niet leuk'? Ik heb dat nooit begrepen, hier in deze West EU omgeving. Je past je aan aan je omgeving/land waar je (te gast) bent en niet andersom. Ik iig wel.
- WJ
Landen eromheen en hun vluchtelingen opname:
http://www.huffingtonpost.com/anhvinh-d ... 75924.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.huffingtonpost.com/anhvinh-d ... 75924.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
En dan zou dit wél geloofwaardig zijn?Tja...wélke mythe geloof je....de één of de ander. Ik duidde op rijke landen als Saudi Arabie. Trouwens. 1.8 mio Syrische vluchtelingen in Turkije? Says who? Turkije? OK dan klopt 't tot achter de komma....WJ schreef:Landen eromheen en hun vluchtelingen opname:
En hoeveel inwoners telt/telde Syrië. Als ik zie op die kaart hoeveel omringende landen gevluchte Syriërs herbergen is Syrië nu bijna letterlijk leeg...
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Tom schreef:Als de situatie andersom is (ik arm, zij rijk) dan hoop ik ook dat men ergens een goed hart heeft. Karma? Ik weet niet. Ben wel zo egoïstisch om niet teveel rijkdom ervoor in te willen leveren, maar dat we iets aan vluchtelingenopvang doen vind ik goed. Maar wel op een andere manier als nu (zero tolerance m.b.t. gedrag, strengere selectie aan de poort, gegarandeerd terugsturen en geen onzin zoals een kinderpardon etc.).
Wat is rijkdom als je er zelf dag en nacht krom voor ligt of hebt gelegen?
Wat is rijkdom als je van elke moeizaam verdiende Euro de helft afdraagt?
Wat is rijkdom als de democratie alleen nog een woord is wat eigenlijk reeds uit de Van Dale geschrapt had moeten worden?
Rijkdom net als vrijheid is tegenwoordig een zeer relatief begrip.
Kijk dit land heeft zich met pijn en moeite letterlijk en figuurlijk ontworsteld aan de duistere Middeleeuwen, wij hebben onze eigen verlichting afgedwongen, door hard werken, aanpakken, het geloof van ons af te schudden en het leven in eigen hand te nemen en niet op Goddelijke winden mee te waaien, ontwikkelen, niet goed genoeg, dan doen we het beter mentaliteit.
Nu gun ik iedereen het beste, maar dan wel er voor willen werken, knokken en aanpassen naar onze mores, kan dat niet, wil u dit niet, dan verzoeken wij u beleefd daar te gaan waar u denkt dat u het beter kan krijgen.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Bert ///M3 schreef:Ik begrijp niet dat iedereen het steeds over morele plicht heeft. Plicht ten opzichte van wat? Als je het leven in een aantal van die landen gezien hebt en weet hoe weinig een mensenleven daar waard is, dan kijk je daar wel anders tegen aan. Die zelfde vluchtelingen die nu in Europa voor de poort staan die zouden jou weg laten rotten in de woestijn als de situatie omgekeerd was.
Rusland en de USA doen op dit moment een wedstrijdje wie de meeste bommen gooien kan in Syrië maar de EU word met de nasleep opgezadeld. En dan bedoel ik niet alleen die vluchtelingen nu. Maar een groot deel gaat niet meer terug. Het is niet uitgesloten dat je een versnelde islamitisering in de EU krijgt met gevolgen in de toekomst van dien. In de Balkan oorlog jaren geleden stonden goede buren elkaar zomaar opeens naar het leven omdat ze van een andere etnische afkomst waren. Kijk je op de lange termijn dan moet je dus IMHO oppassen dat je de problemen niet van daar naar hier verplaatst.
Zo is het maar net.
Onze schouders zijn niet als Atlas die de wereld torst !!
Onze schouders, die hebben we zeker er onder gezet om er wat van te maken, dat is ons en iedereen niet zomaar aan komen waaien, daar zijn offers voor gebracht, bloed, zweet en tranen voor gelaten.
Helpen prima, eten, slapen en een dak boven het hoofd, maar niet lopen janken dat het 2e hands is, of niet goed genoeg, of dat het niet in de cultuur van de vluchtelingen past, dan ben ik er klaar mee.
-
En nu nog hoeveel?WJ schreef:Syrie had voor 2014 meer dan 22m inwoners.
Die fantastische moslimbroederlanden hadden totaal hun handen ineen moeten slaan, dat is niet gebeurd, waarvan akte. We hoeven dat soort landen niet mooier te laten zijn dan ze werkelijk zijn...
-
Amen (ofzo)romo schreef:Tom schreef:Als de situatie andersom is (ik arm, zij rijk) dan hoop ik ook dat men ergens een goed hart heeft. Karma? Ik weet niet. Ben wel zo egoïstisch om niet teveel rijkdom ervoor in te willen leveren, maar dat we iets aan vluchtelingenopvang doen vind ik goed. Maar wel op een andere manier als nu (zero tolerance m.b.t. gedrag, strengere selectie aan de poort, gegarandeerd terugsturen en geen onzin zoals een kinderpardon etc.).
Wat is rijkdom als je er zelf dag en nacht krom voor ligt of hebt gelegen?
Wat is rijkdom als je van elke moeizaam verdiende Euro de helft afdraagt?
Wat is rijkdom als de democratie alleen nog een woord is wat eigenlijk reeds uit de Van Dale geschrapt had moeten worden?
Rijkdom net als vrijheid is tegenwoordig een zeer relatief begrip.
Kijk dit land heeft zich met pijn en moeite letterlijk en figuurlijk ontworsteld aan de duistere Middeleeuwen, wij hebben onze eigen verlichting afgedwongen, door hard werken, aanpakken, het geloof van ons af te schudden en het leven in eigen hand te nemen en niet op Goddelijke winden mee te waaien, ontwikkelen, niet goed genoeg, dan doen we het beter mentaliteit.
Nu gun ik iedereen het beste, maar dan wel er voor willen werken, knokken en aanpassen naar onze mores, kan dat niet, wil u dit niet, dan verzoeken wij u beleefd daar te gaan waar u denkt dat u het beter kan krijgen.
- Peric
De vluchtelingen van toen ware een stuk gematigder in hun geloof dan anno 2015. Moslims(in ieder geval velen) zijn veel fanatieker/extremistischer geworden. En willen ons dat ook laten zien.
En Romo.. + heul veul voor je betoog over rijkdom en er voor moeten werken.
En Romo.. + heul veul voor je betoog over rijkdom en er voor moeten werken.
-
romo helemaal mee eens. Maar Rico maakte de vergelijking met vluchtelingen in de jaren 90. Ik was toen wel wat jonger dus weet niet of m'n beeld erbij klopt, maar naar mijn idee hebben we daar nooit last van. Ja, dat het geld kostte. Maar dat is niet de vluchteling die we nu toelaten... die lopen te vechten, klagen dat het niet goed genoeg is en waarvan een deel extreem Islamistisch (met alle gevolgen van dien..). Voor mij ligt daar het probleem.
Anyway, ik vind het prima om hier een groep vluchtelingen op te vangen (en nee, dat kan niet heel Afrika zijn..), mits ze weer mooi terugkeren als het thuisland veilig is, het geen onnodig geld kost (voorzien in basisbehoeften, eten wat de pot schaft en daar netjes voor bedanken, en al zeker geen geld geven) en ik er geen last van heb of ga hebben.
Anyway, ik vind het prima om hier een groep vluchtelingen op te vangen (en nee, dat kan niet heel Afrika zijn..), mits ze weer mooi terugkeren als het thuisland veilig is, het geen onnodig geld kost (voorzien in basisbehoeften, eten wat de pot schaft en daar netjes voor bedanken, en al zeker geen geld geven) en ik er geen last van heb of ga hebben.
- RVV
Volgens mij lees je over mijn boodschap heen.. En dat is dat niet de vluchtelingen het werkelijke probleem zijn in Nederland maar de algehele tendens dat extreem rechts garen spint bij de hele situatie en Nederland een fascistische kant op gaat. Op deze manier is indertijd de 2e wereldoorlog bij de buren ontstaan. Daar gingen ook de nodige jaren over heen. De denkwijzen van een aantal rascistische Nederlanders en de kansen die ze zouden aangrijpen om hun denkwijzen te etaleren vind ik namelijk pas echt beangstigend voor dit land. En verder slaat het vergelijk van dat wij daar in de woestijn staan natuurlijk helemaal nergens op. Stel hier een derde wereldoorlog uitbreekt dan gaan we echt niet naar een woestijn vluchten maar zouden we massaal de oceaan oversteken naar de USA of Canada.. Maar dat telt dan natuurlijk wel als oprecht vluchten zo hypocriet zijn we dan wel weer als Nederlander. Maar goed ik lees graag eens een praktijk verhaal van iemand op DF die echt persoonlijk last heeft van vluchtelingen in welke vorm dan ook. En dan bedoel ik niet een paar rovende Roemenen die bij Robin langskomen op vrijdagmiddag. Gewoon even een hard voorbeeld waar je echt geraakt bent. Zoals een bedreiging? Mishandeling? Of dat je buurt geterroriseerd word? Het is vooral blaten vanuit "ivoren torens" vooral heel veel dingen bedenken wat er allemaal fout kan gaan..ik vind het vooral angsthazerij.
Ja natuurlijk zal er overlast zijn op bepaalde plekken en bij bepaalde mensen.. Maar guess over het algemeen hebben we vooral overlast van elkaar in Nederland. Maargoed als het extreem rechtse gedachte goed meer aanspreekt dan humanitair omgaan. Tja dan is dit allemaal wel op zijn plaats. En nee ik ben geen Joop.nl lezer of VARA kijker.. Maar ik voel me niet meer of minder dan een een ander mens.
-
Tja, ik snap Rico's punt, maar Pim Fortuijn en Theo van Gogh blaatten ook uit hun Ivoren Torens toendertijd.
Jij draait 't verhaal om. Ik nu weer:) Wat voor nadeel/irritatie hebben 'we' als maatschappij nu van 'extreem rechts'. Er wordt nusoms gedaan alsof de treinen naar Auschwitz al klaar staan.
Dát vind ik dan weer geblaat uit Ivoren Torentjes....

Jij draait 't verhaal om. Ik nu weer:) Wat voor nadeel/irritatie hebben 'we' als maatschappij nu van 'extreem rechts'. Er wordt nusoms gedaan alsof de treinen naar Auschwitz al klaar staan.
Dát vind ik dan weer geblaat uit Ivoren Torentjes....

-
Bert gebruikte beeldspraak.RVV schreef:En verder slaat het vergelijk van dat wij daar in de woestijn staan natuurlijk helemaal nergens op. Stel hier een derde wereldoorlog uitbreekt dan gaan we echt niet naar een woestijn vluchten maar zouden we massaal de oceaan oversteken naar de USA of Canada.. .
En als je je eigen voorbeeld nu eens onder de loep neemt:
-WW3, hoe kan die ontstaan(zijn)? Door de Falklandoorlog, of Cambuur vs Heerenveen, Ajax/Fijenoord?
-Hoe zouden dan NLers West /EUers 'makkelijk' over de oceanen kunnen vluchten?Ik moet dat nog zien. Midden Oosten ligt letterlijk dichterbij. Veeeeel dichterbij.
Dus neh.
En ik zeg dit: Voorkómen is beter dan genezen.
Nu weet ik ook wel dat Bert overal en nergens op de wereld verblijft en jij/wij hier in NL dus Bert lult uit z'n nek:)
Ik ben ook in 'n paar moeilijker ondemocratische (...) landen geweest. Probleem is dat je als je daar bent geweest je gauw daardoor onzin gaat verkondigen:)
-
Bij mij is het vooral angst n.a.v. berichten die ik lees waar moslims toe in staat zijn om hun geloof uit te dragen.RVV schreef:
Het is vooral blaten vanuit "ivoren torens" vooral heel veel dingen bedenken wat er allemaal fout kan gaan..ik vind het vooral angsthazerij.
-
Al die wekelijkse (bijna dagelijkse) bomaanslagen wereldwijd door moslimextremisten, bedoel je dat? Dat is me totaal ontgaan de laatste decennia.Tom schreef:Bij mij is het vooral angst n.a.v. berichten die ik lees waar moslims toe in staat zijn om hun geloof uit te dragen.RVV schreef:
Het is vooral blaten vanuit "ivoren torens" vooral heel veel dingen bedenken wat er allemaal fout kan gaan..ik vind het vooral angsthazerij.

- 350 Z
Wij wonen is een koop hoekhuis en naast ons zijn 5 jaar geleden vluchtelingen gekomen, vader moeder en 2 kinderen. Inmiddels zijn ze al met 6 kinderen ofwel met 8 man in 1 huis. 2 zitten er op speciaal onderwijs voor gedragsproblemen. Politie jeugdzorg en maatschappelijk werk hebben een abonnement bij hun. Buurt is doodsbang voor hen omdat ze het grootste tuig aantrekken in de vorm van hangjeugd. Kan gerust want de ouders zeggen niks. En als iemand verhaal bij hen haalt dan worden ze uitgekafferd. Met getuigen erbij: jij bent maar een vrouw jij hebt hier niks te zeggen. Ik kan inmiddels een boek schrijven en de buurt ook. Ze hebben al een kakkerlakken plaag gehad waarbij de bekende mannen in witte pakken kwamen cleanen en nu is er weer een muizenplaag. Politie (wijkagent is bij ons geweest) doet sowieso niks en zegt je moet er allemaal maar mee leren leven want dat is hun cultuur. Oh ja hij heeft een jaar net voor hij zijn verblijfsstatus kreeg bij een sociale werkplaats gewerkt. Maar kregen ze hun verblijfstatus en in no time kreeg hij ontslag wegens diefstal. En nu zitten ze allen thuis want waarom zal je werken daar zijn wij toch voor. Maar goed ons huis staat te koop enkele tienduizenden euro's onder de werkelijke waarde. Ik ben helemaal klaar met dat Afrikaanse tuig, want dat is het en wat er nu binnen komt succes ermee, hier wonen best veel kopten in het dorp, praat eens met kopten en je ogen gaan snel open. Grenzen dicht NU.Maar goed ik lees graag eens een praktijk verhaal van iemand op DF die echt persoonlijk last heeft van vluchtelingen in welke vorm dan ook. En dan bedoel ik niet een paar rovende Roemenen die bij Robin langskomen op vrijdagmiddag. Gewoon even een hard voorbeeld waar je echt geraakt bent. Zoals een bedreiging? Mishandeling? Of dat je buurt geterroriseerd word?
-
Dit zijn werkelijke ervaringen uit de dagelijkse praktijk.
Triest en dan nog meer binnenlaten. En de overheid maar roepen dat er hoog geleerden tussen zitten. De praktijk is anders.
Voorbeelden van Zweden kan je ook zo opzoeken.
Duitsland word nog erger daar komen ze zelfs in deze koudere periode nog met 5000 per dag binnen.
Afbraak van Europa is al bezig!
Triest en dan nog meer binnenlaten. En de overheid maar roepen dat er hoog geleerden tussen zitten. De praktijk is anders.
Voorbeelden van Zweden kan je ook zo opzoeken.
Duitsland word nog erger daar komen ze zelfs in deze koudere periode nog met 5000 per dag binnen.
Afbraak van Europa is al bezig!
- RVV
Robin vooropgesteld ben ik het helemaal met je eens dat moslim extremisme/terrorisme tot het kwaadaardigste kwaad op deze aarde behoort. En islamieten die hun geloof en hun Koran zo interpreteren dat het vooral de bedoeling is om andersdenkenden daar aan te onderwerpen mogen allemaal door de put worden gespoeld. Maar fact er lopen ca. 1 miljoen moslims in Nederland ondertussen rond.. 1 gek stak Theo kapot.. (Zag je als buitenstaander aankomen) een blanke joeg Pim een kogel door zijn hoofd.. Hoeveel vliegtuigen zijn er ondertussen op Schiphol opgeblazen? Hoeveel treinen zijn opgeblazen? Hoeveel schietpartijen zijn er geweest met extremisme als achtergrond? Behalve dan die paar drugs macro's in Amsterdam maar die tellen niet..
Hoeveel angst en terreur maken wij hier in Nederland nou mee door moslims? Dat 350Z heel veel overlast heeft van een groot Afrikaans gezin vind ik jammer voor hem. Maar toen ik 20 jaar geleden op een flat woonde zat er rechtsonder een tokkiegezin en linksboven een hoerenkast... Manman wat een overlast hadden we daarvan.. Midden in de nacht rechtop in je bed als er weer van die hoerenlopers keihard op je deur stonden te rammen.. Of de ruzies bij het tokkiegezin..
Overlast van een ander is niet vluchteling of moslim gerelateerd. Dat zit gewoon in het onfatsoenlijke gedrag van de mens.
Dan de terreurdaden in het midden oosten... Opvallend is dat wij als Westerse maatschappij meerdere landen hebben ontwricht onze medewerking en goedkeuring als land hebben gegeven aan het onderwerpen van dictaturen met als gevolg totale chaos en anarchie in die landen. Het machtsvacuüm tussen de USA en Rusland is voornamelijk de oorzaak van al het oorlogsgeweld. Alles draait om de olie in die zandbak. Olie die wij als westerse wereld nodig hebben.. Daar hebben we wel de nodige oorlogen en chaos voor over.. Maar het loopt blijkbaar uit de hand want ineens komen de mensen die de oorlogen niet meer kunnen verdragen hier naar toe.. Wie zijn schuld is dat? Wie destabiliseert nou de boel? Roepen we als westerse wereld de ellende niet over ons zelf uit?
En dan nog iets... Onder de vluchtelingen zitten duizenden christenen die hier naar toe komen, maar ze zien er wel uit als een "moslim", die zijn dan wel welkom?
De islam houden we echt niet meer buiten de "poort" de islam is al tientallen jaren in onze maatschappij verweven. Of je het daar nou mee eens bent of niet het is gewoon een feit. Of onder de vluchtelingen echte moslimgekkies zitten? Dat kan? Maar lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Geleide terroristen komen niet op zo'n omslachtige manier hier naar toe. Geleide terroristen worden gesponsord door machtige partijen die zonder problemen binnen 24 uur een terrorist naar Nederland sturen als ze dat zouden willen. Maar dat gebeurd niet omdat een terroristische aanslag in Nederland, geopolitiek "technisch" gezien geen enkele impact heeft. Nederland is een vlekje op de wereldkaart totaal niet interessant om terroristische doelen te verwezenlijken. En politieke agenda's om te buigen.
Dan je opmerking over extreem rechts.. In hoeverre we daar geen last van hebben.. Nou gelukkig nog niet.. Extreem rechts regeert met angst en intimidatie als ze de kans krijgen..vind jij het normaal als je een voorstander bent van opvang van asielzoekers dat je auto's in de fik worden gestoken? Extreem rechts kun je in 1 adem noemen met de relschoppende en maatschappij ontwrichtende "voetbal" supporters... Extreem rechts wacht af en zal zijn kans grijpen zodra ze een mandaat hebben van de bevolking om angst te laten zegevieren. Ik zou het erg vinden als we die kant op zouden gaan. Nu zal het zo'n vaart niet lopen. Maar er voor waken lijkt me op zijn minst wat we moeten doen.. Want anders is het ook gewoon onze vrijheid inleveren.
Maar goed ik heb ook geen directe oplossing. Alles en iedereen kan hier ook niet. Maar vooralsnog is daar ook geen sprake van. De politiek moet duidelijkheid scheppen. Eerlijk zijn naar de vluchtelingen en aangeven dat Nederland niet het beloofde land is. Dat je weinig vooruitzichten en kansen hebt. Dat je jaren in een asielprocedure zit zonder rechten en verblijfsstatus. Pas dan stopt de toestroom.
Hoeveel angst en terreur maken wij hier in Nederland nou mee door moslims? Dat 350Z heel veel overlast heeft van een groot Afrikaans gezin vind ik jammer voor hem. Maar toen ik 20 jaar geleden op een flat woonde zat er rechtsonder een tokkiegezin en linksboven een hoerenkast... Manman wat een overlast hadden we daarvan.. Midden in de nacht rechtop in je bed als er weer van die hoerenlopers keihard op je deur stonden te rammen.. Of de ruzies bij het tokkiegezin..
Overlast van een ander is niet vluchteling of moslim gerelateerd. Dat zit gewoon in het onfatsoenlijke gedrag van de mens.
Dan de terreurdaden in het midden oosten... Opvallend is dat wij als Westerse maatschappij meerdere landen hebben ontwricht onze medewerking en goedkeuring als land hebben gegeven aan het onderwerpen van dictaturen met als gevolg totale chaos en anarchie in die landen. Het machtsvacuüm tussen de USA en Rusland is voornamelijk de oorzaak van al het oorlogsgeweld. Alles draait om de olie in die zandbak. Olie die wij als westerse wereld nodig hebben.. Daar hebben we wel de nodige oorlogen en chaos voor over.. Maar het loopt blijkbaar uit de hand want ineens komen de mensen die de oorlogen niet meer kunnen verdragen hier naar toe.. Wie zijn schuld is dat? Wie destabiliseert nou de boel? Roepen we als westerse wereld de ellende niet over ons zelf uit?
En dan nog iets... Onder de vluchtelingen zitten duizenden christenen die hier naar toe komen, maar ze zien er wel uit als een "moslim", die zijn dan wel welkom?
De islam houden we echt niet meer buiten de "poort" de islam is al tientallen jaren in onze maatschappij verweven. Of je het daar nou mee eens bent of niet het is gewoon een feit. Of onder de vluchtelingen echte moslimgekkies zitten? Dat kan? Maar lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Geleide terroristen komen niet op zo'n omslachtige manier hier naar toe. Geleide terroristen worden gesponsord door machtige partijen die zonder problemen binnen 24 uur een terrorist naar Nederland sturen als ze dat zouden willen. Maar dat gebeurd niet omdat een terroristische aanslag in Nederland, geopolitiek "technisch" gezien geen enkele impact heeft. Nederland is een vlekje op de wereldkaart totaal niet interessant om terroristische doelen te verwezenlijken. En politieke agenda's om te buigen.
Dan je opmerking over extreem rechts.. In hoeverre we daar geen last van hebben.. Nou gelukkig nog niet.. Extreem rechts regeert met angst en intimidatie als ze de kans krijgen..vind jij het normaal als je een voorstander bent van opvang van asielzoekers dat je auto's in de fik worden gestoken? Extreem rechts kun je in 1 adem noemen met de relschoppende en maatschappij ontwrichtende "voetbal" supporters... Extreem rechts wacht af en zal zijn kans grijpen zodra ze een mandaat hebben van de bevolking om angst te laten zegevieren. Ik zou het erg vinden als we die kant op zouden gaan. Nu zal het zo'n vaart niet lopen. Maar er voor waken lijkt me op zijn minst wat we moeten doen.. Want anders is het ook gewoon onze vrijheid inleveren.
Maar goed ik heb ook geen directe oplossing. Alles en iedereen kan hier ook niet. Maar vooralsnog is daar ook geen sprake van. De politiek moet duidelijkheid scheppen. Eerlijk zijn naar de vluchtelingen en aangeven dat Nederland niet het beloofde land is. Dat je weinig vooruitzichten en kansen hebt. Dat je jaren in een asielprocedure zit zonder rechten en verblijfsstatus. Pas dan stopt de toestroom.
-
Rico ik vind 2 voorvallen (Pim en TvG) al meer dan genoeg dat linksknuffelendpromoslim Nederland zich nog jaren daarover achter de oren mag krabben.
En verder ligt Nederland niet onder een kaasstolp, voorkómen is beter dan genezen.
Hoe jij je druk kan maken om ''extreem rechts" terwijl de rest van de wereld in de fik staat door moslimextremiste en oorlogen...Dat 'extreem rechts' is niet de oorzaak, dat is een reactie op de echte oorzaak...
Smiley, Marinus van der Lubbe was 'n idioot/commie die als scapegoat werd gebruikt door Hitler duitsland omdat hij achter het in de hens steken van het Rijksdaggebouw zou zitten (moet nog even wikkieen, dit even uit m'n hoofd) dus doel je dan op een in scene gezet verhaal door GL?
Kán...
Met links is ook alles mogelijk dat weet ik allang:)
En verder ligt Nederland niet onder een kaasstolp, voorkómen is beter dan genezen.
Hoe jij je druk kan maken om ''extreem rechts" terwijl de rest van de wereld in de fik staat door moslimextremiste en oorlogen...Dat 'extreem rechts' is niet de oorzaak, dat is een reactie op de echte oorzaak...
Smiley, Marinus van der Lubbe was 'n idioot/commie die als scapegoat werd gebruikt door Hitler duitsland omdat hij achter het in de hens steken van het Rijksdaggebouw zou zitten (moet nog even wikkieen, dit even uit m'n hoofd) dus doel je dan op een in scene gezet verhaal door GL?
Kán...
Met links is ook alles mogelijk dat weet ik allang:)
- GTRene
iddRobin schreef:
Dat 'extreem rechts' is niet de oorzaak, dat is een reactie op de echte oorzaak...

ergste 'last' ondervinden de meesten via voorbeelden wat bv 350Z noemt, de wijk ontwricht, natuurlijk geld hetzelfde daarvoor bij NL tokkies, maar die woonden al hier, dat andere 'haal je'

en dat is vragen om.
Ook die cultuur Afrika/middenoosten e.d., staat gewoon te ver van ons af, helemaal als ze zich niet willen aanpassen (die lui waar velen mee zitten) en de regering oid er weinig mee kan of tegen kan mede door hun eigen opgestelde regels e.d. die ze niet willen/durven? aanpassen bang om stemmen te verliezen of voor racist or whatever te worden uitgescholden/bedreigt (bv door dat soort figuren)
Van heel veel andere volkeren hebben de meesten geen last, maar bepaald volk komt gewoon sterk naar voren, vooral die wat de islam aanhangen en daar durft men ook weinig tegen/aan te doen, immers vrijheid van Godsdienst en meningsuiting en 'rechten' vd mens enz waar ze zich dan achter verschuilen/misbruik v maken.
Regels veelal opgesteld in betere

Van normale

een paar mensen her en der is helemaal niet erg, maar als je nou van alles aantrekt en je weet niet wat er tussen zit en of je weet al uit welke landen ze komen dan kun je al wat kansen inschatten.
natuurlijk niet een ieder over dezelfde kam scherende, maar we hebben het natuurlijk over 'die' niet alle.
en dan ook nog die vrij snelle en vaak grote gezinsherenigingen, dan haal je nog meer unknown volk binnen.
Dat zouden ze ook anders moeten regelen, gezinshereniging onder zwaardere eisen en of meer zelfredzaamheid zaken zoals ook wat andere landen hebben en zo het vroegah ook meer gewoon was.