Ze mocht niet sneller rijden dan een bepaalde tijd omdat ze anders gediskwalificeerd werd. Dus waarschijnlijk komt het daardoor.Roy RS schreef:het laatste filmpje valt me vooral op (ondanks dat ik het erg cool en indrukwekkend vermogen vind!) dat er maar op heel weinig stukken gebruik van al dat vermogen gemaakt wordt en het ziet eruit alsof er nog vele malen meer snelheid te behalen is en de rondetijd nog enorm sneller kan!
Of is dit optisch bedrog?
BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
- Riceaux
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
- M-bitious
Zullen we weer on topic gaan, we dwalen af 

-
- Robin Hartog
- Erik
- Auto: BMW ///M
Is strategisch gereden, sneller dan 1:58 zou diskwalificatie betekenen binnen deze klasse
Zeg eens Frank, kan de nieuwe M5 (facelift) ook met xdrive geleverd worden, weet jij dat ?
Zeg eens Frank, kan de nieuwe M5 (facelift) ook met xdrive geleverd worden, weet jij dat ?
- Petrolhead Tom
Dat schijnt te gaan gebeuren.Erik schreef:Is strategisch gereden, sneller dan 1:58 zou diskwalificatie betekenen binnen deze klasse

- M-bitious
Nee er komt nog niet direct een 4x4. maar M heeft wel plannen in die richting voor de nabije toekomst.
- Macboy
Eind van dit jaar zou die leverbaar zijn had ik begrepen.
- Erik
Gaaf !
Met dat getunede vermogen eigenlijk een must vind ik !
Weet alleen niet hoe goed het BMW xdrive systeem is......
- Erik K.
Heel goed natuurlijkErik schreef:Gaaf !

- Roy RS
een must?! RWD is veul leuker! Dwars met die boot!
- Erik
BMW heeft helemaal geen uitgebreide ervaring in 4wd systemen.
Wie zijn componenten gebruiken ze, borgwarner ?
Hoe is de opstelling ?
Hoe krijgen ze de voorwielen aangedreven ?
Hoe ziet de bak eruit ?
Het kan best zijn dat je die 750pk/950Nm helemaal niet door dat 4wd systeem heen krijgt......
Edit al gevonden.
Het is een redelijk antiek systeem met aandrijfassen buiten de bak om terug naar voren, gecombineerd met een subaru achtig koppelingspakket tussen voor en achter, en stumperhulpjes om doorslaande wielen af te remmen en zo een beetje vector based torque biasing te doen.
Boordevol electronica dus.
Ik houd daar niet zo van.

Wie zijn componenten gebruiken ze, borgwarner ?
Hoe is de opstelling ?
Hoe krijgen ze de voorwielen aangedreven ?
Hoe ziet de bak eruit ?
Het kan best zijn dat je die 750pk/950Nm helemaal niet door dat 4wd systeem heen krijgt......
Edit al gevonden.
Het is een redelijk antiek systeem met aandrijfassen buiten de bak om terug naar voren, gecombineerd met een subaru achtig koppelingspakket tussen voor en achter, en stumperhulpjes om doorslaande wielen af te remmen en zo een beetje vector based torque biasing te doen.
Boordevol electronica dus.
Ik houd daar niet zo van.

-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Pardon? Zowel de E30 als E34 waren er al in X versies en volgens mij zijn zowel de X5M als X6M versies voorzien van het xDrive systeem.Erik schreef:BMW heeft helemaal geen uitgebreide ervaring in 4wd systemen.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Nee joh man je zit foutzerotolerance schreef:Pardon? Zowel de E30 als E34 waren er al in X versies en volgens mij zijn zowel de X5M als X6M versies voorzien van het xDrive systeem.Erik schreef:BMW heeft helemaal geen uitgebreide ervaring in 4wd systemen.

BMW heeft ook geen ervaring met turbo's. Alleen met lelijke auto's maken.
[/sarcasm]

Mooie verhalen allemaal. Een motorfiets pak je in je autootje op 'n klaverblad is mijn ervaring. Any motorfiets:)
- 328Ti
Toch zijn het uitvoeringen die je bijna niet tegenkomt t.a.v. de quattro's. Bedoel ermee dat BMW het niet gebruikt als UBR maar meer als een optie in de optielijst "erbij" staat.zerotolerance schreef:Pardon? Zowel de E30 als E34 waren er al in X versies en volgens mij zijn zowel de X5M als X6M versies voorzien van het xDrive systeem.Erik schreef:BMW heeft helemaal geen uitgebreide ervaring in 4wd systemen.
Verder zou ik qua onderbuikgevoel eerder om een x versie heen lopen dan geintresseerd te zijn. Feit is dat Audi standaard FWD heeft en BMW RWD.
-
@328ti: zoiets.
Bij BMW is 't een handige aanvulling(in sommige omstandigheden voor sommigen) , bij Audi 'n must:)
Als ik M5 X drive zou ontwikkelen zou ik als ik BMW///M was een GTR uitelkaar trekken en zien hoe zij 't doen.
Bij BMW is 't een handige aanvulling(in sommige omstandigheden voor sommigen) , bij Audi 'n must:)
Als ik M5 X drive zou ontwikkelen zou ik als ik BMW///M was een GTR uitelkaar trekken en zien hoe zij 't doen.
- RVV
Ik heb ergens wel eens gelezen dat BMW wereldwijd meer X drives verkocht heeft dan Audi aan Quattro's.
Bij Audi zie ik Quattro als een USP, bij BMW weer als u*SP.
(u* = unlike)
Bij Audi zie ik Quattro als een USP, bij BMW weer als u*SP.
(u* = unlike)
-
Dat heb ik ook vaak gelezen Rico...
Anyway, in de WRC/Gr B en als lekkere reiskar naar de sneeuw zie ik 4wd wel als zijnde nuttig.(Understatement)
Maar 't moet niet in de weg gaan zitten als je fun wil:)
Dus bij mij blijft 'n M5 een M5 want/door rwd.
Nu weet ik dat een LaFerrari een middenmotor heeft, maar geen 4wd
Anyway, in de WRC/Gr B en als lekkere reiskar naar de sneeuw zie ik 4wd wel als zijnde nuttig.(Understatement)
Maar 't moet niet in de weg gaan zitten als je fun wil:)
Dus bij mij blijft 'n M5 een M5 want/door rwd.
Nu weet ik dat een LaFerrari een middenmotor heeft, maar geen 4wd

- Erik K.
Inderdaad,
BMW had ook niet veel ervaring in het bouwen van benzine turbo motoren in productieauto's en zitten daarmee nu aan de top met nog een behoorlijk tuning potentieel zoals blijkt bij de M5, x35i etc etc.
BMW had ook geen ervaring in het bouwen van supersport motorfietsen maar bouwen nu misschien wel de beste met de 1000RR.
Het X-drive systeem heeft zich bewezen in de X-series. Het systeem werkt goed. Of het in de M5 1 op 1 overgenomen zal worden weet ik ook niet, maar bij BMW zullen ze vast niet over 1 nacht ijs gaan.
En of het X-drive systeem het enorme vermogen en koppel aan kan? Dat lijkt me wel, BMW past het juist toe in b.v. de M550d (381pk / 740Nm)
BMW had ook niet veel ervaring in het bouwen van benzine turbo motoren in productieauto's en zitten daarmee nu aan de top met nog een behoorlijk tuning potentieel zoals blijkt bij de M5, x35i etc etc.
BMW had ook geen ervaring in het bouwen van supersport motorfietsen maar bouwen nu misschien wel de beste met de 1000RR.
Het X-drive systeem heeft zich bewezen in de X-series. Het systeem werkt goed. Of het in de M5 1 op 1 overgenomen zal worden weet ik ook niet, maar bij BMW zullen ze vast niet over 1 nacht ijs gaan.
En of het X-drive systeem het enorme vermogen en koppel aan kan? Dat lijkt me wel, BMW past het juist toe in b.v. de M550d (381pk / 740Nm)
-
Erik K, dat voorbeeld met die M550XD, inderdaad, maar in de UK is ie(alleen?) als rwd leverbaar, no kidding:)
De tests van de 550XD lieten zien dat ie rap als de brandweer is, maar ook weer remote /onspannend , dus ONTSpannend lol mede door de Xdrive begreep ik?
De tests van de 550XD lieten zien dat ie rap als de brandweer is, maar ook weer remote /onspannend , dus ONTSpannend lol mede door de Xdrive begreep ik?
- Erik K.
[quote="Robin"]Erik K, dat voorbeeld met die M550XD, inderdaad, maar in de UK is ie(alleen?) als rwd leverbaar, no kidding:)
quote]
Vreemd dat wist ik niet, in NL juist niet met RWD leverbaar.
quote]
Vreemd dat wist ik niet, in NL juist niet met RWD leverbaar.
- Downforce Hans
Robin schreef:Erik K, dat voorbeeld met die M550XD, inderdaad, maar in de UK is ie(alleen?) als rwd leverbaar, no kidding:)
Wanneer je gaat "flatfootshiften" blijft het x drive systeem echt niet heel hoor Robin.........

-
Klopt.
Ik kijk nu op bmw.co/uk en zie de 550(X) d übrerhaupt niet in de lijsten daaro???
Ding is daar blijkbaar niet ens leverbaar dus rwd ook niet.
Ik hoorde Chris Harris ofzo toch 'n jaar terug melden dat er 'n rwd 550d naar de uk zou komen?
Niet dus(?)
I stand corrected.
Ik kijk nu op bmw.co/uk en zie de 550(X) d übrerhaupt niet in de lijsten daaro???
Ding is daar blijkbaar niet ens leverbaar dus rwd ook niet.
Ik hoorde Chris Harris ofzo toch 'n jaar terug melden dat er 'n rwd 550d naar de uk zou komen?
Niet dus(?)
I stand corrected.
- Tristan
M550d wordt niet in UK geleverd en wordt voor de rest alleen als X-drive geleverd.
-
Downforce Hans schreef:Robin schreef:Erik K, dat voorbeeld met die M550XD, inderdaad, maar in de UK is ie(alleen?) als rwd leverbaar, no kidding:)
Wanneer je gaat "flatfootshiften" blijft het x drive systeem echt niet heel hoor Robin.........

Jamaar: als ik met rechts wisefinger de keys shift F10 ga inputten op m'n waterresistant blackpanel keyboard opent zich 'n popup window. Maar dan kick ik m'n mouse op delete en is ie in 'n flash weer weg.
I give the pipe to Martin.