335i coupe

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 11 okt 2006, 13:54

Ik zou toch nog wel eens wat meningen/advies over een automaat versus handbak willen bij een 335i coupe. Met motivatie uiteraard.

Die flippers ben ik wel uit, die zou ik nooit willen.

Tevens vind ik bij een handbak dat de pook te lang is, is daar iets aan te doen? Tevens het metaal er om heen erg lelijk.

Ook nog meningen gevraagd over het AFS.

Ja..........ik zal hem zelf er wel inschieten..........................zaag er maar een stuk af dan :lol: :lol:

RVV

Bericht door RVV » 11 okt 2006, 14:02

Volgens mij is een M pookje korter ?

Handbak zal andere koek zijn.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 11 okt 2006, 14:08

In een 120i waar ik ook onlangs in heb mogen rijden, was het metaal wat om de pook zit compleet gesleten ( of is het kunstof?), in elk geval kwam er een bruine ondergrond te voor schijn. Maakte een zeer goedkope kwaliteits indruk.........................daar zit ik ech nie op te wachten.

Het ding had totaal geen KM op de klok staan........................

RVV

Bericht door RVV » 11 okt 2006, 14:10

Heb je je handen daarna goed gewassen ? *insert bruine ondergrond grappen* :lol:

Michel P

Bericht door Michel P » 11 okt 2006, 14:12

Rico v Velzen schreef:Heb je je handen daarna goed gewassen ? *insert bruine ondergrond grappen* :lol:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

romo

Bericht door romo » 11 okt 2006, 14:17

Ach................................nu snap ik het, het was een stront bak met een stront pook......................... :shock: :lol: :lol:

Is niet ver van de waarheid imo........................

Knot

Bericht door Knot » 11 okt 2006, 14:46

Vanmiddag de E92 even van dichtbij bekeken in de showroom en heb meteen maar getekend, vond m toch wel erg fraai... ben voor de 325i gegaan, meer zat er helaas niet in.

Hielke

Bericht door Hielke » 11 okt 2006, 14:49

Als je al enigermate serieus een automaat overweegt dan zou ik altijd zo'n ding nemen.

Neemt je veel schakel en denkwerk uit handen en volgens kenners moet het de inruilprijs bevorderen.

Persoonlijk zou het wel het laatste zijn dat ik in een sportieve auto zou willen hebben.

RVV

Bericht door RVV » 11 okt 2006, 15:02

Hielke schreef:
Persoonlijk zou het wel het laatste zijn dat ik in een sportieve auto zou willen hebben.
Nou dan is het in de 335i coupe geen probleem dus :wink:

romo

Bericht door romo » 11 okt 2006, 15:26

Knot schreef:Vanmiddag de E92 even van dichtbij bekeken in de showroom en heb meteen maar getekend, vond m toch wel erg fraai... ben voor de 325i gegaan, meer zat er helaas niet in.
Gefeliciteerd........................mooi man

Specs?

Hans

Bericht door Hans » 11 okt 2006, 15:41

Knot schreef:Vanmiddag de E92 even van dichtbij bekeken in de showroom en heb meteen maar getekend, vond m toch wel erg fraai... ben voor de 325i gegaan, meer zat er helaas niet in.
Echt? heb ik iets gemist?

Michel P

Bericht door Michel P » 11 okt 2006, 15:49

Lol@Rody :lol:

Andre

Bericht door Andre » 11 okt 2006, 17:47

Er staat nog een mooie blauwe 130i msport met de kop er af en er staat nog een mooie nieuwe zwarte 130i cup bij de beier. Dat zijn lekkere stuur auto s. Koop wat goodies erbij en je hebt een bijna M voor onder de 50k.

Maar ja misschien ben ik gek en kan je beter een boot kopen van boven de 60k.

Knot

Bericht door Knot » 11 okt 2006, 19:03

Michel Pol schreef:Lol@Rody :lol:
8) Was gvd al blij dat ik die GT van 15k kon betalen...

Je kunt niet alles hebben helaas...

romo

Bericht door romo » 11 okt 2006, 22:49

Intussen op e90post een aardige discussie tav AFS

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=32815

Nu ik er zelf mee heb gereden, ben ik er redelijk enthousiast over. Argumenten dat het geen puur stuur karakter in zich zou hebben gaan mi niet op, want het doet alleen zijn werk op zeer lage snelheid, bij snelweg/circuit gebruik werkt het als ieder ander BMW stuur zonder AFS
Ander punt natuurlijk; als iemand er zo op tegen is................dan ook geen stuur (ver) bekrachtiging er op, dat geeft ook niet het pure stuur karakter. Toen dit een standaard item werd, in elk geval een optie, zal het zelfde verhaal de ronde gedaan hebben. Nu horen we er niemand meer over. Het is veel psychologie mi, gewoon wennen aan iets nieuws ( wil je dus niet, gedrags verandering gaat altijd met weerstand gepaard), en het oude heilig verklaren.

Hielke

Bericht door Hielke » 11 okt 2006, 23:03

Romo,

ik geef je op een briefje dat 100% van de mensen die extreem sportief rijden beheersen en leuk vinden die active steering als hinderlijk beoordelen en de optie nooit zouden bestellen.

Maar dat je bij het korte werk in de stad wat minder hoeft te hoepelen is waar. Vind je de controle over de wagen in die omstandigheden het belangrijkst dan is het iets voor jou.

romo

Bericht door romo » 11 okt 2006, 23:06

Extreem sportief is leuk........................maar kan alleen op het circuit ( zullen er zijn op DF die er anders over denken ) dan ben ik het met je eens, maar ook de stuurbekrachtiging er af, das het aller puurst........

Voor "normaal " auto rijden hoeft AFS niet verkeerd te zijn imho

RVV

Bericht door RVV » 11 okt 2006, 23:23

Het systeem voegt niks toe aan de rijdynamische beleving. Het is gewoon een parkeerhulpje. Als dit noodzakelijk is op een BMW, hoef ik het model niet.

romo

Bericht door romo » 12 okt 2006, 07:33

Rico v Velzen schreef:Het systeem voegt niks toe aan de rijdynamische beleving. Het is gewoon een parkeerhulpje. Als dit noodzakelijk is op een BMW, hoef ik het model niet.

Dat zeg ik ook niet....................maar mischien spreken we elkaar over een jaar of wat............................zit het overal standaard op ( zonder wordt niet eens geleverd, net als stuurbekrachtiging momenteel) En dan spreek ik niet alleen over BMW, de hele auto markt heeft zich er aan vergrepen...............................

dat geldt ook voor;
- rembekrachtiging
- xenon lampen.................straks LED natuurlijk
- airco
- SMG/DSG
- hybride uitvoering
- Navigatie systemen
- ASC/ DSC

Er ziten ontwikkelingen bij waar je als purist helmaal niet op zit te wachten, maar wel door de strot geduwd krijgt, bovenstaande zijn voor de purist mischien ook wel stumper hulpjes, hou je het tegen, ik denk het niet. ( gewoon je M3 never nooit meer weg doen Rico)
Is het voor de "gemiddelde"auto mobilist een straf................zal ook mee vallen denk ik zo.

Andre

Bericht door Andre » 12 okt 2006, 10:31

Het maakt mij allemaal niks meer uit wat de fabrikanten doen voor de purist.

Nederland raakt vol.
Nederland misgunt je een knappe auto.
Nederland is 1 grote file optocht.
Nederland is BPM
Nederland is Mega bijtelling.
Nederland is politie klopjachten.
Nederland is bekeuringland.

Dus wat heb je nog aan een dure snelle straat auto ja de staatskas spekken. Heb zelf nog serieus nagedacht over een GT3 RS een pure sportwagen waar kan je het potentieel gebruiken van zo n auto in nederland nergens dus. Dat moet je uitlaten op circuit of duitse autobahn en nergens anders. Als nederlander wordt je financieel mega geneukt met het autorijden. Ik ben redelijk klaar met dure auto s op geel kenteken.

romo

Bericht door romo » 12 okt 2006, 11:18

Andre schreef:Het maakt mij allemaal niks meer uit wat de fabrikanten doen voor de purist.

Nederland raakt vol.
Nederland misgunt je een knappe auto.
Nederland is 1 grote file optocht.
Nederland is BPM
Nederland is Mega bijtelling.
Nederland is politie klopjachten.
Nederland is bekeuringland.

Dus wat heb je nog aan een dure snelle straat auto ja de staatskas spekken. Heb zelf nog serieus nagedacht over een GT3 RS een pure sportwagen waar kan je het potentieel gebruiken van zo n auto in nederland nergens dus. Dat moet je uitlaten op circuit of duitse autobahn en nergens anders. Als nederlander wordt je financieel mega geneukt met het autorijden. Ik ben redelijk klaar met dure auto s op geel kenteken.

Daar ben ik het geheel mee eens, alles wat in Nederland boven het maaiveld uitsteekt wordt genadeloos de kop afgehakt.
Gemiddeld is hier goed genoeg..............................ik doe daar niet aan mee..........................ik ben die Jan Salie mentaliteit meer dan zat...................ergo; ik trek mijn eigen plan.

RVV

Bericht door RVV » 12 okt 2006, 11:50

Romo ik zie AFS nog niet zo snel standaard worden, waarom ook, BMW moet dan noodgedwongen de prijs verlagen, terwijl ze het nu als dure optie (veel meer brutowinst) erbij verkopen.

Beetje hetzelfde als met de navigatie systemen, 3500 euro extra vragen voor iets wat onmisbaar word gehouden. Kostprijs 1 TFT scherm, printplaat met chip/software, gps ontvanger + dvd'tje ongeveer 150 euro en dan doe ik al heel gek. Het is toch compleet van de pot gerukt als je bereid bent om hier zoveel geld voor neer te tellen :?: :?: :?: (bedoel ik jou niet persoonlijk mee, maar de autoconsument in het algemeen)

Voor mij zijn de volgende zaken een must en daar heb ik geld voor over, de rest kan me echt letlerlijk gestolen worden;

Xenon
sportstoelen
Vol airco
Sportstuur
18" danwel 19"
Metallic

Je word al hard genoeg geneukt. Neem nou die 335i coupe bij de beier, GVD bijna 80K. allemaal onzinnige opties erop.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 12 okt 2006, 12:15

Mee eens maar:

Als ik vaak op pad zou gaan wil ik gewoon full-map navi !
Lederen int. + stoelverwarming wil ik ook!
...
....

Eigenlijk ben ik een luxe rijder geworden.....wat doe ik hier :-)

Tom

Bericht door Tom » 12 okt 2006, 12:26

Rico v Velzen schreef: Xenon 821,-
sportstoelen 848,-
Vol airco 1062,-
Sportstuur 282,-
18" danwel 19" 3609,-
Metallic 1326,-
Sportonderstel 395,-
Dat is al 8343,- euro aan opties!!! (uitgaande van een e90 3 sedan.. waarbij op een dikke uitvoering sommige zaken misschien standaard zijn).
Als je je dan bedenkt dat zelfs een 320d al 43.000,- kaal kost!! dan zit je al over de 50k voor een 320d met die paar opties die jij hoodzakelijk vind.. en dan doe je nog niet eens gekke dingen :(

Plaats reactie