Officieel: BMW 5 Serie
- Arthur
- Berichten: 43050
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Een 35i heeft toch ook koppel zat? Is goed vanuit lage toeren te rijden dus dat lijkt me het punt niet.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Maar emotie heb ik niet zo nodig in het dagelijkse verkeer (rij 1000+km per week). Dan wil ik koppel in lage rpm's, grote actieradius en weinig geluid. Tuurlijk is een dikke benzine beter, maar dan lekker in het weekend als ik er echt gebruik van maken.
-
- Berichten: 55112
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Het gaat dus meer om de actieradius snap ik.
Ben het met Tom eens.
Koppel geeft 'n 'vals' gevoel van snelheid en de aanschafprijs in NL is uitermate triest tov z'n 306pk benzinebroertje(ook echt geen stakker, STILLER in 't interieur, 7000rpm en ook 400NM vanaf 1200rpm) en met 'n automaat in de.35i/.35d wil ik 't niet eens hebben over inhaalacties. Je doet 'm plank (schakelt terug) en je schiet vooruit en ik moet nog zien of de .35d daarin sneller is, niet dat dat zo belangrijk is, je betaalt tenslotte een kleine 8 mile ofzo méér dan de 7 pk(op papier) STERKERE benzinevarinant. Laat de 535d dan maar 'sneller' zijn of iig een 'sneller gevoel' geven.
Buiten dat is 'n 535d F10 natuurlijk nog weer zwaarder dan 'n 535i F10......
En over tuning: Een vorig model 535i getuned reed mooi mee met 'n van andere kats voorziene E39 M5 en was op momenten sneller....dat zie ik 'n getunede .35d nog niet doen
Maar een welles/nietes gedoe hoeft niet hoor.
BIj 'n 40.000per jaar zou ik 't in overweging nemen 'n 535d, maar ik rij de helft.
Kommt nicht im Frage bij mij 'n 535d.
Er zijn ook geen argumenten vóór 'n 535d F10 te noemen tov een 535i F10 bij 'n 20000km per jaar rijder zoals ik.....
Ben het met Tom eens.
Koppel geeft 'n 'vals' gevoel van snelheid en de aanschafprijs in NL is uitermate triest tov z'n 306pk benzinebroertje(ook echt geen stakker, STILLER in 't interieur, 7000rpm en ook 400NM vanaf 1200rpm) en met 'n automaat in de.35i/.35d wil ik 't niet eens hebben over inhaalacties. Je doet 'm plank (schakelt terug) en je schiet vooruit en ik moet nog zien of de .35d daarin sneller is, niet dat dat zo belangrijk is, je betaalt tenslotte een kleine 8 mile ofzo méér dan de 7 pk(op papier) STERKERE benzinevarinant. Laat de 535d dan maar 'sneller' zijn of iig een 'sneller gevoel' geven.

Buiten dat is 'n 535d F10 natuurlijk nog weer zwaarder dan 'n 535i F10......

En over tuning: Een vorig model 535i getuned reed mooi mee met 'n van andere kats voorziene E39 M5 en was op momenten sneller....dat zie ik 'n getunede .35d nog niet doen

Maar een welles/nietes gedoe hoeft niet hoor.
BIj 'n 40.000per jaar zou ik 't in overweging nemen 'n 535d, maar ik rij de helft.
Kommt nicht im Frage bij mij 'n 535d.
Er zijn ook geen argumenten vóór 'n 535d F10 te noemen tov een 535i F10 bij 'n 20000km per jaar rijder zoals ik.....
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Ooit een keer een sport gedaan met een 535d met tjip. Zo'n diesel is asociaal snel, maar .35i met tjip is op snelheid toch een behoorlijk tikkie sneller. Koppel is echt lekker voor lui rijden en toch trekkracht. Maar voor koppel hoef je geen dikke diesel meer te kopen, benzine met turbo leveren nagenoeg hetzelfde koppel als diesel, maar wel tot aan dik 7000 revs meer peekaa's en een veel bredere powerband. Een TD is helemaal top, echt waar, maar als je ook een dikke benzine turbo kunt doen, dan zou ik die zeker prefereren.
- Leen
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Re: Officieel: BMW 5 Serie
het was niet mijn bedoeling om dit draadje te vervuilen met een tegenstelling benzine/diesel , integendeel mijn volgende auto zou zo maar weer een diesel kunnen zijn .
het ging me alleen maar om het snelheidsbelevingsgevoel en die krijg ik gek genoeg niet zoveel uit m'n M3 (alhoewel dat allesbehalve een stakker is) , maar wel als ik in de 530dGT rij bijv .
Vorige week nog een VWT5 174pk tdi gekocht , zelfs dat ding geeft in z'n 3 bij wijze van spreken nog echt een snelheidsbelevingsgevoel . hoop dat ik het zo beter uitdruk . ( was wel lachen trouwens afgelopen zondag met 195/200 in een tramhuisje een motor voorbij gaan op de afluitdijk die 190 reed , de blik van die motorrijder was priceless
)
het ging me alleen maar om het snelheidsbelevingsgevoel en die krijg ik gek genoeg niet zoveel uit m'n M3 (alhoewel dat allesbehalve een stakker is) , maar wel als ik in de 530dGT rij bijv .
Vorige week nog een VWT5 174pk tdi gekocht , zelfs dat ding geeft in z'n 3 bij wijze van spreken nog echt een snelheidsbelevingsgevoel . hoop dat ik het zo beter uitdruk . ( was wel lachen trouwens afgelopen zondag met 195/200 in een tramhuisje een motor voorbij gaan op de afluitdijk die 190 reed , de blik van die motorrijder was priceless

-
- Berichten: 55112
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Officieel: BMW 5 Serie
100% mee eens, met beide gereden(hehehehe) en LOEIZWARE 530d GT voelt tóch enorm explosief tot zeg 120kmh. De M3 gaat gewoon lineair z'n gang, weinig drama relatief, ja van 7000-8300trpmLeen schreef:
het ging me alleen maar om het snelheidsbelevingsgevoel en die krijg ik gek genoeg niet zoveel uit m'n M3 (alhoewel dat allesbehalve een stakker is) , maar wel als ik in de 530dGT rij bijv .

- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Als ik tot 40K per jou zou rijden, had ik nu ook in een 135i gereden. Maar met 50K+ in het jaar is het idd een economische keuze, maar ook qua comfort. Tank nu om de 750km ipv. 500km (als je dat haalt met een 135i). Tevens heb ik bij 2000 rpm al 480Nm beschikbaar, dus voor dagelijks heerlijk om bv. vanaf 60km/u in 6e verzet in 1 ruk door te halen.
-
- Berichten: 55112
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Schnitzer met z'n tuningsprogramma:
http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=429348" onclick="window.open(this.href);return false;
Best stoer:

http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=429348" onclick="window.open(this.href);return false;
Best stoer:
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Voorbumper is gaaf! Die wielen ben ik nog nooit echt een fan van geweest.
- Arthur
- Berichten: 43050
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Niks mis met die voorbumper, achter is wat minder:

Komt er op termijn nog een chippie ala Ferdi in, Robin?
Komt er op termijn nog een chippie ala Ferdi in, Robin?
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Op die velgen na een echt fraaie auto.
Ik hoop alaleen dat de deurgrepen (buitenkant van de portieren) wat anders aanvoelen dan die van de standaard 5 serie; beetje (te) hoog plastic fantastic voor mij...
Ik hoop alaleen dat de deurgrepen (buitenkant van de portieren) wat anders aanvoelen dan die van de standaard 5 serie; beetje (te) hoog plastic fantastic voor mij...
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Reed gistermorgen in de schemer achter zo`n kar.............................man wat een licht aan de achterzijde..................beetje te veel IMHO......................
-
- Berichten: 55112
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Wie zat er achter 't stuur, weet je dat ook?romo schreef:man wat een licht aan de achterzijde..................
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Robin schreef:Wie zat er achter 't stuur, weet je dat ook?romo schreef:man wat een licht aan de achterzijde..................
Ik werd verblind door Goddelijk licht........................
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Held! Dat je dat durft met zo'n kreng. Wel elk jaar ff waterpomp laten doen bij de beurt, ik kan je uit ervaring vertellen dat ze niet lang lopen met water als smeermiddel. Sealtje waterpomp gaat lek, en dan pist ze het carter vol koelvloeistof.... 61dkm einde motor.Leen schreef:Vorige week nog een VWT5 174pk tdi gekocht
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Waterpomp is al jaren een crisis bij VAG. 

- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Vraag Willem met de waterpomptang maar...............
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Officieel: BMW 5 Serie
+1FerdiACS1 schreef: Maar voor koppel hoef je geen dikke diesel meer te kopen, benzine met turbo leveren nagenoeg hetzelfde koppel als diesel, maar wel tot aan dik 7000 revs meer peekaa's en een veel bredere powerband.
Lijkt wel Autoweek forum hier afgelopen 2 pagina's. Diesels hebben NIKS met koppel te maken bij lage toeren. Daar is de turbo debet aan. Als je dus een turbo op een benzinemotor schroeft heb je nagenoeg hetzelfde effect met de mogelijkheid om ook nog eens toeren kan maken.
GTI vs GTD: 60-100 en 80-120 is de GTI gewoon sneller in elke versnelling (om maar een voorbeeld te geven) en dat zal voor de 535iA en de 535d niet veel anders zijn.
Toch zou ik in vele gevallen een diesel prefereren, maar dat is gewoon persoonlijke voorkeur.
@Tom: jij moet toch echt een keer dikke BMW diesel ervaring op doen. Het zijn ook gewoon dikke 6-cilinders he, geen 1.6TDI 110pk VW machientjes he

-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Fabrieksopgave 535dA 0-100 : 5.7
535iA 0-100: 6.1
535iA 0-100: 6.1
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Best fraai !

Dit zijn de klassieke Schnitzer velgen, die vond ik altijd wel fraai (maar niet op een witte, of je moet ze coaten).

Maar dit interieur ... toch lelijk of niet ??

Dit zijn de klassieke Schnitzer velgen, die vond ik altijd wel fraai (maar niet op een witte, of je moet ze coaten).
Maar dit interieur ... toch lelijk of niet ??
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Dat is niet zo vreemd, de vermogens zijn nagenoeg gelijk van beide motoren en de diesel heeft een voordeel van 200Nm en gewicht zal mekaar niet zo gek veel ontlopen denk ik. (Edit: +/-50kg)535d schreef:Fabrieksopgave 535dA 0-100 : 5.7
535iA 0-100: 6.1
-
- Berichten: 55112
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Voor bijna 8 mille verschil mag dat ook wel. In de praktijk van 0-100 en 100-200 zien we wel weer verder. Als ie zo snel is als in dat eerdere filmpje , loop 't de 535i wel 100 meter uit hoor. Dat je je geen illusies moet maken.535d schreef:Fabrieksopgave 535dA 0-100 : 5.7
535iA 0-100: 6.1

Hoeveel weegt een 535d F10 eigenlijk?
Vishnu(USA tuner) heeft 'n 135i gechipped die 0-200 gaat in 11, 25 seconden.
Wil je dus echte power, moet je bij de benzinevariant zijn. Wil je (iets) minder tanken(snap ik) de 535d. Maar voor de rest, man je wil niet weten hoe snel die boot van mij is. Dat redt 'n 535d nooit(ongetuned)
Net als Erik(hierboven), die dat wedstrijdje deed tegen die getunede 335d touring.
We weten die uitkomst ook nog wel.
- Arthur
- Berichten: 43050
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Dat is iig geen verschil om daarom voor de diesel te gaan535d schreef:Fabrieksopgave 535dA 0-100 : 5.7
535iA 0-100: 6.1

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: 328Ti, Bjeffindividual, Thomas H en 3 gasten