Lotus Elise Motorsport S1

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant

Re: Lotus Elise Motorsport S1

Bericht door Joopieboy » 24 aug 2012, 15:44

Ook lekker handig dan, nondejuu. :X

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: .

Bericht door Petrolhead Tom » 23 nov 2012, 09:00

Emiel, deze inlaat is misschien ook wel wat voor je als je naar een turbo set up gaat kijken. Stukje goedkoper dan de Cosworth.

http://www.pumaspeed.co.uk/product-SPEC ... o_1011.jsp

Emiel
Berichten: 4209
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Elise Motorsport S1

Bericht door Emiel » 24 nov 2012, 08:35

Thanks. Daar had ik inderdaad naar zitten kijken.

Heb geluk, er ligt een 2e hands cosworth inlaat incl. 60mm throttle body bij een bekende. Dus mocht ik het doorzetten dan is dat een zorg minder. ( best goedkoop )

Had ook een uitlaatspruitstuk gevonden, helaas zit de turbo dan naar onder gewezen en moet naar boven wijzen anders kom ik niet uit.


Twijfel enorm, de mannen met 300/350/450/550 pk zeggen bijna allemaal dat het tof is, maar dat het verschil na 300/350 pk minder word als verwacht.

Atmosferisch is een 270pk ook goed te halen en heb dan minder hitte in de motor ruimte en minder onderdelen die kunnen falen.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Lotus Elise Motorsport S1

Bericht door Petrolhead Tom » 24 nov 2012, 10:00

Zo'n inlaat wil ik ook nog hebben. Dat veranderd het geluid enorm.

Emiel
Berichten: 4209
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Elise Motorsport S1

Bericht door Emiel » 24 nov 2012, 10:15

Heb nu 4 throttlebodies, klinkt leuker ;)
Gasresponse is helemaal fun.

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant

Re: Lotus Elise Motorsport S1

Bericht door Joopieboy » 24 nov 2012, 11:30

Heb je nog een beetje demping of word je gek van de herrie? :tong:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Lotus Elise Motorsport S1

Bericht door allen » 24 nov 2012, 11:40

Voor een klein uurtje is het iig wel uit te houden.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Lotus Elise Motorsport S1

Bericht door Petrolhead Tom » 24 nov 2012, 12:11

Emiel schreef:Heb nu 4 throttlebodies, klinkt leuker ;)
Gasresponse is helemaal fun.
Dat geloof ik direct. Ik heb geen throttle bodies. ;)
Het geluid wordt door montage van die inlaat wel een beetje als Throttle bodies en dat is voor mij alleen al een reden om hem te willen monteren.

Ik zou je Lotus lekker NA houden. Een turbo verneukt echt die geniale gasrespons.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Lotus Elise Motorsport S1

Bericht door Macboy » 24 nov 2012, 12:58

Je snapt toch zelf ook dat 350 of 400pk geen fluit meer uitmaakt en vooral tussen de oren zit ? Bij een bepaald gewicht en cw-waarde zeggen pk's helaas niet meer zoveel. Je moet dan verhoudingsgewijs veel pk meenemen om nog verschil te kunnen maken. Onder de 160km/h zul je er sowieso niks van merken denk ik. En daarboven zit niet het domein van de Lotus lijkt mij.

Kortom goed over nadenken want de nadelen kunnen wel eens groter worden dan de voordelen.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11997
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Lotus Elise Motorsport S1

Bericht door WJ » 24 nov 2012, 13:26

Compressor geen optie?

Emiel
Berichten: 4209
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Elise Motorsport S1

Bericht door Emiel » 24 nov 2012, 21:24

@Petrolhead Tom : Die inlaat bied best veel voordelen. Als ik hem niet koop is het misschien een optie voor jou ?

@Macboy : Van 350 naar 400 geloof ik wel dat het verschil niet merkbaar is. Maar dat men 300pk naar 500pk uiteindelijk de 300/350 toch genoeg had gevonden ipv de 500/550 is toch iets wat ik niet verwacht had.
Het zijn turbo pk's en geen V8 pk's dus misschien zit daar mijn denk fout.

Aantal vinden 220pk meer als genoeg in een S1. Waaronder veel Elise cup rijders, dus dat zegt wel iets.
De S2 word gekieteld tot 280/300pk , maar ook 150kg zwaarder minimaal.

Nu kan ik volgas de bocht uit, dat kan dan enkel nog met stuur volledig tegen de richting in.....

@WJ : Ruimte probleem. Als het al past heb ik de SC op 15cm van mijn hoofd zitten, dat word het dan ook niet wat betreft lawaai.


Ik laat het allemaal eens bezinken. Komend jaar gaat mijn vriendin mee naar een aantal trackdays, als ze het leuk vind zal ik het wel atmosferisch moeten houden. Vind ze het mee rijden leuker als het zelf rijden, dan kan het toch nog wel turbo worden.

400pk op 800kg klinkt wel stoer in de kroeg :blink:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11639
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Lotus Elise Motorsport S1

Bericht door Hielke » 24 nov 2012, 21:34

Macboy schreef:Je snapt toch zelf ook dat 350 of 400pk geen fluit meer uitmaakt en vooral tussen de oren zit ? Bij een bepaald gewicht en cw-waarde zeggen pk's helaas niet meer zoveel. Je moet dan verhoudingsgewijs veel pk meenemen om nog verschil te kunnen maken. Onder de 160km/h zul je er sowieso niks van merken denk ik. En daarboven zit niet het domein van de Lotus lijkt mij.

Kortom goed over nadenken want de nadelen kunnen wel eens groter worden dan de voordelen.
+1.

Turbo op zo'n ding icm trackdays is vwb driveability een dikke downgrade.

Emiel
Berichten: 4209
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Elise Motorsport S1

Bericht door Emiel » 24 nov 2012, 21:36

(even filmpje gewisseld )

Weet je dat zeker ?



Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Elise Motorsport S1

Bericht door GTRene » 24 nov 2012, 22:15

wat voor motor en vermogen heb je nu? (ben ik vergeten)

zag een tijdje geleden dat Komotec ook een snelle rakker heeft met een 2.0 TFSi? audi motor en 360pk doch wel in zo'n nieuwer zwaarder type>>

de RS360 en RS400 nu dus>>


http://www.komo-tec.com/KOMO-TEC-RS360/ ... ::247.html

Emiel
Berichten: 4209
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Elise Motorsport S1

Bericht door Emiel » 25 nov 2012, 11:13

2l Ford Duratec blok. Ergens een 150/160pk aan de wielen met 200nm.

En de Audi TFSI is echt wel leuk. Helaas niet de kunde voor om dat te plaatsen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Elise Motorsport S1

Bericht door GTRene » 25 nov 2012, 12:17

ik las al ergens bij iemand op PH die ook een duratec in zo'n S1 chassis heeft, dat er weinig ruimte is zelfs voor een Rotrex kitje?
wel jammer, zoiets zou wel een mooie aanvulling geven als je wat extra push zoekt zonder turbo-loch

voetbalboer87
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 jul 2012, 22:50

Re: Lotus Elise Motorsport S1

Bericht door voetbalboer87 » 25 nov 2012, 12:48

Lekker NA blijven rijden, is veel meer genieten!

Hard rijden is leuk, turbo rijden dus ook maar de kans is groot dat je auto een stuk minder betrouwbaar word. Om over het geluid maar te zwijgen..

Mijn ervaring na het rijden van een 300+ civicje, leuk om op de snelweg mee te spelen maar god wat was ik blij om weer met mn 150-190pk all motor crx je te hoeken..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Robbert92, S-RS, Sabberjoch, Vanreijmersdal en 9 gasten