Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Wereldwijde recessie op komst, of niet?
Als het nog erger wordt, als er mensen heel erg genaaid gaan worden ( indien dit niet nu reeds al het geval is) dan denk ik idd dat het gruwelijk uit de hand loopt en mensen het eigen recht in handen gaan nemen.......................
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
SteV6 schreef:Romo, onze "gerespecteerde" heer N. Wellink was toch ook al lang van te voren op de hoogte van de mogelijke risico's en problemen bij de IJslandse banken. De belangrijkste vraag achteraf is: Hoe had je op een nette manier het k(n)uddevolk kunnen adviseren om niet naar Icesave te gaan, zonder een run op die banken te veroorzaken?romo schreef:Dit zet alles op scherp..............................
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... veals.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het wrange is dat het is mis gegaan. Als je maanden geleden op de verkeerde manier berichten naar buiten zou hebben gebracht dan had je op dat moment al het bankroet van IJsland afgeroepen. Nu krijg je het verwijt dat ze het al wisten. Dan had je het verwijt gehad dat ze willens en wetens het IJslandse systeem omver hadden getrokken ... Linksom of rechtsom de toezichthouders zijn achteraf gezien altijd de l*l bij dit soort dilemma's ...
SteV6
Mee eens, het is een onmogelijke spagaat.....................................
- romo
En het volgende probleem komt er al weer aan......................
http://www.volkskrantblog.nl/bericht/227050" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.volkskrantblog.nl/bericht/227050" onclick="window.open(this.href);return false;
-
EG
Financiele crisis heeft in Nederland gewoon een versterkende effect op de prijzen van occasions.Joy Jolliffe schreef:Crisis op occasionmarkt
http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=8526" onclick="window.open(this.href);return false;
Elk nadeel hep een voordeel
Kleine zuinige auto's zijn altijd al gewild geweest, snel te verkopen, heel weinig relatieve en absolute afschrijving. Nu is dat effect veel krachtiger geworden. Kleine auto's zijn extreem gewild, als ik zie wat voor prijzen ze vragen voor kleine auto's
Ik zie ook in Slotervaart dat voornamelijk Marokkanen in oude Mercedes dieseltjes rijden (VEEL meer dan vroeger), allemaal zonder wegenbelasting uiteraard. Oldtimer verzekering voor 100-200 per jaar en je rijdt gratis auto, in autohatend Nederland. Slimmer kan je geen auto rijden, en die Merc's zijn gewoon letterlijk bulletproof qua techniek. Gaat gewoon niet stuk.
Als je een wagen zoekt met grote boze motor moet je nu je slag slaan, want ze zijn echt niet meer te verkopen... Uiteraard zijn er uitzonderingen, maar over het algemeen klopt dit wel. Ik heb een boel wagens op het oog gehad en vele staan echt maaaaanden te koop.
- Maus335i
Wat ik niet snap is waarom je je druk maakt om een paar postings op een forum, dat toch voornamelijk gelezen wordt door mensen die het redelijk voor elkaar hebben. En daarmee bedoel ik OOK jou als het goed is, met je penthouse in het centrum van Parijs (ondertussend thuiswonend), een R8 en vast nog veel andere mooie dingen.Iceman schreef:Maurice ik ben aangemeld met mijn naam, ik heb ook uitgelegd in de "voorstel"-thread dat iceman niet mijn echte naam is. Verder vind ik dat je vreemd reageert in deze discussie. Eerst niet reageren omdat het kinderachtig is en dan weer wel vervolgens? Make up your mind. Ik heb hierboven in jouw tekst even een belangrijk stukje uitgepikt. Het is de consument die het moet doen, zeg je. Dat zei ik 5 berichten geleden ook. Maar hoe verwacht je nog dat de consument helder kan denken als "geroutineerde" beleggers en economen zoals jij iedere dag van deze "bangmakerij" posten? Ik vraag me af wat jou opzet is van al die berichten? Je wilt dat de economie instort? En daarom post je iedere dag dat soort berichten? Er zijn ook mensen die een andere mening hebben en misschien mogen die ook hun visie posten zonder dat ze ondergesneewt worden door jou kennis in deze materie.
En wat ik nóg gekker vind, is dat je ons beticht van doemscenario's voorschotelen terwijl je notabene zélf net zo hard meedoet:
Was het niet juist die instortende huizenmarkt die Amerika om zeep hielp? Precies, dat is wat de Nederlander dan ook te wachten staat.Huizenmarkt zal komend jaar reageren op de recessie, dat is een ding wat zeker is.
In Frankrijk is het (vanzelfsprekend) niet veel bete. Mijn woning (penthouse) in het centrum van Parijs staat al bijna driekwart jaar te koop.
Natuurlijk wil ik niet dat de economie instort, maar zeg eens eerlijk: heb ik daar invloed op? Het zou wel gaaf zijn als ik met een paar postings in deze thread er voor kan zorgen dat de hele wereldeconomie weer gaat draaien. Of is het gewoon de bedoeling om elke negatieve klank dood te zwijgen? Mag ik mijn mening niet meer geven? Moeten we de boel maar censureren op dit forum om (wederom) de wereldeconomie te redden? Stel je niet zo aan.
En eerlijk gezegd kan ik weinig respect opbrengen voor mensen die zich sinds een blauwe maandag op dit forum begeven en meteen hier en daar al wat doorgewinterde DF'ers in de zeik zetten.
- Iceman
Maurice, het lijkt me beter dat we inderdaad maar niet meer reageren op elkaars posten. Blijkbaar kun jij mijn posten niet relativeren en zie je de kern van mijn punt niet. Laten we hopen dat jij als doorgewinterde belegger niet gelijk krijgt en dat een en ander zal meevallen in 2009.
- Iceman
Iemand Businesclass gezien vanmorgen? Volgens een aantal echte beleggers hebben we het ergste achter de rug. Hoedanook ik hoop dat iedereen positief blijft en niet massaal aan een kleinere auto gaat. Geld moet rollen.
- Maus335i
Ik ben geen doorgewinterde belegger, maar zit sinds afgelopen vrijdag wel long in ING en AEX opties. Ik ben ook van mening dat we het ergste op de beurs zo langzamerhand achter de rug hebben. Als je echter de moeite zou nemen om wat geschiedenis te leren weet je dat de beurzen in 95% van de gevallen slechte economische vooruitzichten voorspellen. Op het moment dat het ergste leed geleden is in de aandelenkoersen, beginnen de problemen in de reëele economie. Dit is ook exact hetzelfde wat gezegd wordt in Business Class door diezelfde echte beleggers, dus dat zal je ook wel gehoord hebben.
En dan nog een tip: kijk wat vaker CNBC en Bloomberg, daar zitten mensen die niet door te betalen in een programma als Business Class komen om hun eigen hedgefund of iets dergelijks te promoten. Daar zit ook geen Rienk Kamer die hel en verdoemenis voorspelt voor de komende jaren (ow, die zit ook altijd bij Business Class! Een echte beleggingsdeskundige).
Ik begin me zo langzamerhand toch af te vragen of je zelf wel enig idee hebt.
Edit: ik grijp toch maar even naar de Geelhoed methode!

En dan nog een tip: kijk wat vaker CNBC en Bloomberg, daar zitten mensen die niet door te betalen in een programma als Business Class komen om hun eigen hedgefund of iets dergelijks te promoten. Daar zit ook geen Rienk Kamer die hel en verdoemenis voorspelt voor de komende jaren (ow, die zit ook altijd bij Business Class! Een echte beleggingsdeskundige).
Ik begin me zo langzamerhand toch af te vragen of je zelf wel enig idee hebt.
Edit: ik grijp toch maar even naar de Geelhoed methode!
Laatst gewijzigd door Maus335i op 26 okt 2008, 22:09, 3 keer totaal gewijzigd.
-
HSR
Oeh, terug refereren naar Businessclass kan natuurlijk echt niet. Of investeren we collectief in Palminvest?Iceman schreef:Iemand Businesclass gezien vanmorgen? Volgens een aantal echte beleggers hebben we het ergste achter de rug. Hoedanook ik hoop dat iedereen positief blijft en niet massaal aan een kleinere auto gaat. Geld moet rollen.
Maar, inderdaad, geld moet rollen. De dalen olieprijs is in die zin positief dat gezinnen weer extra disposable income hebben. Dit kunnen ze uitgeven met kerst aan luxe goederen. Stel je voor dat iedere Nederlander door de dalen brandstof prijs 25 eu per maand extra heeft om uit te geven aan 'luxe' goederen. 25* ruw 15.000.000 = 375.000.000 euro. Trek dit door naar heel Europa en dan is het globaal gezien best veel geld. Geld dat hard nodig is om een goede incentive te krijgen.
- romo
Even weer wat leesvoer............................en vrolijk word je er niet van........................
http://www.telegraph.co.uk/finance/comm ... tdown.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telegraph.co.uk/finance/comm ... tdown.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Iceman
Maurice wees gerust het komt allemaal goed. Straks ga je die A5 nog inruilen voor een A3. Volgend jaar lachen we om deze thread. Iets minder snel in paniek raken. Gelukkig maar dat de mensen langszaam imuun worden voor al die berichten in de media. 2009 wordt een prima jaar, just trust me.
- Iceman
Inderdaad Hugo, de dalende benzineprijs heeft een positieve werking op de consument. Je merkt dat veel mensen de benzineprijs belangrijker vinden dan de berichten over ontslagen her en der. Gelukkig komen de maanden met de feestdagen aan waardoor het een en ander gunstig bij zal trekken voor de winkeliers.hugo schreef:Oeh, terug refereren naar Businessclass kan natuurlijk echt niet. Of investeren we collectief in Palminvest?Iceman schreef:Iemand Businesclass gezien vanmorgen? Volgens een aantal echte beleggers hebben we het ergste achter de rug. Hoedanook ik hoop dat iedereen positief blijft en niet massaal aan een kleinere auto gaat. Geld moet rollen.
Maar, inderdaad, geld moet rollen. De dalen olieprijs is in die zin positief dat gezinnen weer extra disposable income hebben. Dit kunnen ze uitgeven met kerst aan luxe goederen. Stel je voor dat iedere Nederlander door de dalen brandstof prijs 25 eu per maand extra heeft om uit te geven aan 'luxe' goederen. 25* ruw 15.000.000 = 375.000.000 euro. Trek dit door naar heel Europa en dan is het globaal gezien best veel geld. Geld dat hard nodig is om een goede incentive te krijgen.
Laatst gewijzigd door Iceman op 26 okt 2008, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maus335i
Die W12 gaat weg omdat hij te oud is hoor, voor alle duidelijkheid
En ik heb geen grote dure auto nodig als ik voor de helft vd tijd in New York zit.
- Iceman
Wallstreet? "Greed is good" Watch out for Gekko!
Laatst gewijzigd door Iceman op 26 okt 2008, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maus335i
Brooklyn, net wat verder!
- Iceman
Brooklyn. Been there many times. Al Capone, Neil Diamond, Mike Tyson, Eddy Murphy, 50 ct zij allen kwamen uit Brooklyn en zijn succesvol geworden. En met Obama aan het stuur? Wat kan er nog mis gaan? Good Luck in de states.
- Maus335i
Nikkei -6% en Hang Seng -13% gesloten. Europese beurzen 5 tot 6% in de min. Niks aan de hand! Move along people 
- SteV6
Ik gok nog steeds op een stand van onder de 220 voor de AEX 8)
SteV6
SteV6
- Dennis Cavallino
Gokken doe je maar in de kroeg.
Vandaag was het leuk als je aandelen VAG had. 80% erbij ofzo hoorde ik tijdens de lunch, door Porsche die een nog groter belang wenst.
Vandaag heb ik ook andere heftige verhalen gehoord over TNT en DSM nav hun cijfers. Dat zijn zo maar een paar van de bedrijven waar ik begin van dit draadje aan dacht ivm mogelijke ontslagen. DSM is zelfs erg huiverig voor de gevolgen van de ingestorte automobielindustrie en het feit dat iedereen de voorraden op dit moment laat slinken, om zo maar voldoende cash te hebben.
De volledige bouw geeft 't nu ook eindelijk toe dat 't kut is en de makelaardij ook (wij delen ons kantoor met een makelaarskantoor). Huizenmarkt zit volledig op slot, maar een half jaar geleden verklaarden ze je allemaal nog voor gek (ik val in herhaling). Mensen die zo lang mogelijk ontkennen, of je argumenten van tafel vegen met 'we moeten vooral net doen of er niets aan de hand is', daar heb ik zo'n hekel aan. Iceman hier is er zo eentje. Sorry hoor, maar je hebt inhoudelijk nog weinig bijgedragen aan deze draad en ik twijfel eraan of dat ooit komen gaat. Rico is 't ook niet met Maurice en mij eens, maar die zal nooit persoonlijke aanvallen gaan proberen, tenzij ze humor hebben (en dat is wederzijds, hehe).
Net krijg ik weer een telefoontje van een leverancier van roldeuren, zoiets simpels. Maar er is ergens een roldeur stuk en die lamellen zijn niet meer te krijgen. Tot voor kort wel, dan liet je ze gewoon repareren. Als je doorvraagt hoor je dat de Duitse leverancier/producent failliet is. Dat gebeurde afgelopen jaren ook zovaak. Maar niemand neemt de boedel over op dit moment. En in dat laatste schuilt 't grote gevaar wat we nu steeds vaker zullen horen. Vroeger (zeg maar, t/m vorige maand, lol), werd zo'n failliete toko gewoon overgenomen, al dan niet met personeel. Als opdrachtgever word je nu op kosten gejaagd om de boel volledig te vervangen. Dát is dan wel weer een goed puntje voor de overblijvers, hehe.
Vandaag heb ik ook andere heftige verhalen gehoord over TNT en DSM nav hun cijfers. Dat zijn zo maar een paar van de bedrijven waar ik begin van dit draadje aan dacht ivm mogelijke ontslagen. DSM is zelfs erg huiverig voor de gevolgen van de ingestorte automobielindustrie en het feit dat iedereen de voorraden op dit moment laat slinken, om zo maar voldoende cash te hebben.
De volledige bouw geeft 't nu ook eindelijk toe dat 't kut is en de makelaardij ook (wij delen ons kantoor met een makelaarskantoor). Huizenmarkt zit volledig op slot, maar een half jaar geleden verklaarden ze je allemaal nog voor gek (ik val in herhaling). Mensen die zo lang mogelijk ontkennen, of je argumenten van tafel vegen met 'we moeten vooral net doen of er niets aan de hand is', daar heb ik zo'n hekel aan. Iceman hier is er zo eentje. Sorry hoor, maar je hebt inhoudelijk nog weinig bijgedragen aan deze draad en ik twijfel eraan of dat ooit komen gaat. Rico is 't ook niet met Maurice en mij eens, maar die zal nooit persoonlijke aanvallen gaan proberen, tenzij ze humor hebben (en dat is wederzijds, hehe).
Net krijg ik weer een telefoontje van een leverancier van roldeuren, zoiets simpels. Maar er is ergens een roldeur stuk en die lamellen zijn niet meer te krijgen. Tot voor kort wel, dan liet je ze gewoon repareren. Als je doorvraagt hoor je dat de Duitse leverancier/producent failliet is. Dat gebeurde afgelopen jaren ook zovaak. Maar niemand neemt de boedel over op dit moment. En in dat laatste schuilt 't grote gevaar wat we nu steeds vaker zullen horen. Vroeger (zeg maar, t/m vorige maand, lol), werd zo'n failliete toko gewoon overgenomen, al dan niet met personeel. Als opdrachtgever word je nu op kosten gejaagd om de boel volledig te vervangen. Dát is dan wel weer een goed puntje voor de overblijvers, hehe.
- Dennis Cavallino
3M heeft een goed jaar gedraaid.
Ik gebruik die post its ook, maar 3m doet natuurlijk veel meer dan dat, 50.000 artikelen lees ik. Je zal ze allemaal uit je hoofd moeten kennen.
Olieprijs is ook lekker aan 't dalen, dat is voor ons DF-ers goed nieuws. Volgend jaar meer trackdays, meer bandenrook, meer brandstof door de leidingen en knallen maar.
Ik gebruik die post its ook, maar 3m doet natuurlijk veel meer dan dat, 50.000 artikelen lees ik. Je zal ze allemaal uit je hoofd moeten kennen.
Olieprijs is ook lekker aan 't dalen, dat is voor ons DF-ers goed nieuws. Volgend jaar meer trackdays, meer bandenrook, meer brandstof door de leidingen en knallen maar.
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
3M heeft pasgeleden ook Meguiars overgenomen.....dus inderdaad ja, die tent draait wel........
En ach, uit je hoofd kennen......daarvoor heb ik een catalogus......
( in ieder geval voor de automotive toepassingen !! )
En ach, uit je hoofd kennen......daarvoor heb ik een catalogus......
( in ieder geval voor de automotive toepassingen !! )
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Het Duitse autoconcern Daimler legt de productie bij zijn belangrijkste fabriek bij Sindelfingen tussen december en januari voor vier weken stil wegens tegenvallende verkopen. Daimler bevestigde vandaag daarover berichten in de Duitse zondagsmedia.
De productie bij Sindelfingen, waar de Mercedes-Benz-klasses C, E en S worden gebouwd, wordt stilgelegd van 12 december tot 12 januari. Bij de fabriek van Daimler in Untertürkheim, waar assen, motoronderdelen en versnellingsbakken worden gemaakt, komt de productie tussen 15 december en 12 januari stil te leggen. Daimler kwam vorige week met een winst- en omzetwaarschuwing voor het hele jaar, vooral vanwege zwakkere verkopen in de Verenigde Staten.
Eerder lieten ook al Opel en BMW weten in de productie te gaan snijden. Het Franse PSA Peugeot Citroën zei vrijdag zijn productie in het vierde kwartaal met 30 procent terug te schroeven. Renault gaat zijn fabrieken in Frankrijk voor een of twee weken sluiten.
- romo
Hell is going to breake loose..........................................
Ik ben meer een realist, schaar mij maar in het rijtje van Maurice en Dennis.............................maar dat was reeds bekend dunkt me..........................
Ik ben meer een realist, schaar mij maar in het rijtje van Maurice en Dennis.............................maar dat was reeds bekend dunkt me..........................
- romo
111 Teletekst ma 27 okt
Vakantiegangers wachten met boeken
` Ook de reisbranche begint de gevolgen
te merken van de wereldwijde financiële
crisis.Het aantal boekingen voor de
komende winter ligt nu al 11 procent
lager dan in dezelfde periode in 2007.
De reisbureaus denken dat veel mensen
wachten met het boeken totdat duidelijk
is wat de crisis voor gevolgen heeft
voor de eigen portemonnee.
Andere bedrijfstakken beginnen ook de
gevolgen te merken van de vertraging
van de economische groei.Zo is in de
bouw het aantal nieuwe orders flink
teruggelopen.Omdat woningen en kantoren
langer te koop staan,worden er minder
bouwprojecten ontwikkeld.
Vakantiegangers wachten met boeken
` Ook de reisbranche begint de gevolgen
te merken van de wereldwijde financiële
crisis.Het aantal boekingen voor de
komende winter ligt nu al 11 procent
lager dan in dezelfde periode in 2007.
De reisbureaus denken dat veel mensen
wachten met het boeken totdat duidelijk
is wat de crisis voor gevolgen heeft
voor de eigen portemonnee.
Andere bedrijfstakken beginnen ook de
gevolgen te merken van de vertraging
van de economische groei.Zo is in de
bouw het aantal nieuwe orders flink
teruggelopen.Omdat woningen en kantoren
langer te koop staan,worden er minder
bouwprojecten ontwikkeld.
- Peric
Misschien ben ik een struisvogel hoor. Maar ik ben toch niet kapitaalkrachtig genoeg om hier m'n voordeel mee te doen. Dus ik zie wel wat volgend jaar gaat brengen. Het leven gaat gewoon door hoor. En als dan blijkt dat het wat minder is, so be it. Kunnen wij met DF toch weinig aan veranderen.
Waar ik wél een beetje mee in m'n maag zit is dat ik in Januari terugga(kom) naar NL. Of ik dan gelijk een baan heb.. Blijf nl. niet bij m'n huidige werkgever.
Heb 't eigenlijk niet echt gevolgd nog, is nog pas over 2 maanden. Maar loopt het aantal banen nu ook terug in NL?
Waar ik wél een beetje mee in m'n maag zit is dat ik in Januari terugga(kom) naar NL. Of ik dan gelijk een baan heb.. Blijf nl. niet bij m'n huidige werkgever.
Heb 't eigenlijk niet echt gevolgd nog, is nog pas over 2 maanden. Maar loopt het aantal banen nu ook terug in NL?