BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13441
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Tristan » 04 apr 2012, 12:38

Leen schreef:stom onglukje gehad op mijn werk vorige week maandag , bij het weghalen van iets mijn evenwicht verloren en achteruit op een betonnen amsterdammertje gevallen , heb dus gewoon geluk gehad met een stabiele wervelfractuur , had veel erger kunnen zijn .
Nogmaals sterkte.

Kom je nog wel kijken de 14e? Of is lopen ook al moeilijk?

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1220
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Leen » 04 apr 2012, 12:45

ik kom wel kijken tristan , rijden zal nog wel even duren , maar hoop in juni wel weer in de racer te kunnen kruipen .

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 29019
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Martijn_bmw » 04 apr 2012, 13:04

pff balen maar dan alsnog geluk bij een ongeluk dat het zo is afgelopen!

beterschap en een spoedig herstel :thumbup:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13441
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Tristan » 04 apr 2012, 13:14

Leen schreef:ik kom wel kijken tristan , rijden zal nog wel even duren , maar hoop in juni wel weer in de racer te kunnen kruipen .
:thumbup:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27163
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door romo » 04 apr 2012, 17:53

Leen schreef:stom onglukje gehad op mijn werk vorige week maandag , bij het weghalen van iets mijn evenwicht verloren en achteruit op een betonnen amsterdammertje gevallen , heb dus gewoon geluk gehad met een stabiele wervelfractuur , had veel erger kunnen zijn .


Veel geluk gehad idd.........dat had heel anders kunnen lopen.......

Succes met je herstel en revalidatie.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door RVV » 04 apr 2012, 18:10

Sterkte Leen!

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Peric » 04 apr 2012, 20:39

Sterkte ermee Leen! Beterschap!

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Macboy » 09 apr 2012, 15:08

Rebel als je wil stoken moet je het iets minder opzichtig doen kerel :)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27163
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door romo » 17 apr 2012, 20:43

Weer een totaal onzinnig project voor een debiele prijs;


Tuningwerk 1M RS 514 HP Customization Program


Afbeelding

German tuner Tuningwerk transforms the already potent 1M Coupe into a 514hp monster, which they've dubbed the Tuningwerk 1M RS.

What they've done with the factory 335hp / 332lb-ft N54 engine is given it a ECU tune, modified its turbos, customized cooling system with additional secondary cooler, and replaced factory exhaust with custom titanium exhaust system. This all works to produce 514hp (521PS) and 453 lb-ft torque (614Nm) (from 2800 RPM). Top speed is 186mph.

Its transmission now has a 3.25 ratio (with 3.45 ratio available) and the 1M RS also features a locking differential with a Drexler lock, as well as a new clutch (with a racing clutch offered as an option).

The 1M RS sits on lower and stiffer club sport suspension with optional H&R lightweight stabilizer bars. Braking power is provided by a 370mm big brake kit (with 380mm carbon ceramic brakes option). 19" ATS forged wheels wrapped in Dunlop Super Maxx high performance tires (245/35 front - 285/30 rear) put the power to the ground.

To increase aerodynamics, the GT4 front lip and a rear wing have been added; and to reduce weight, the hood and trunk lids are now carbon fiber. Inside features carbon fiber PolePosition Recaro seats, plastic side windows, and other weight-saving parts.

Pricing for the 1M RS program starts at €119,000 (US$156,500) (yes, a 1M is included).

http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=677941

Gebruikersavatar
maarten22
Berichten: 1265
Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
Auto: Porsche 911 964 C2
Locatie: Oegstgeest

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door maarten22 » 17 apr 2012, 21:03

Benieuwd waar ze het vermogen vandaan halen, want zonder het brandstofsysteem aan te passen kom je niet verder als ongeveer 430 pk......

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Robin Hartog » 17 apr 2012, 21:34

@Maarten22:
What they've done with the factory 335hp / 332lb-ft N54 engine is given it a ECU tune, modified its turbos, customized cooling system with additional secondary cooler, and replaced factory exhaust with custom titanium exhaust system. This all works to produce 514hp (521PS) and 453 lb-ft torque (614Nm) (from 2800 RPM).
Dat stukje 'modified its turbos' kan heel breed genomen worden. Misschien zitten er wel twee nog grotere toerbo's op. ;)

Vet ding overigens!

Gebruikersavatar
maarten22
Berichten: 1265
Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
Auto: Porsche 911 964 C2
Locatie: Oegstgeest

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door maarten22 » 17 apr 2012, 22:26

Dat had ik gelezen, en dit is precies wat Frank ook had gedaan aan zijn 135ci(identiek aan de 1M motor op radiator fan na) en ook een andere N54 motor in een 135ci kwam niet verder als 430 pk omdat het brandstofsysteem de bottleneck werd. Aangezien de 1M hetzelfde brandstofsysteem gebruikt, en er niks in de tekst staat over het aanpassen van het brandstofsysteem vraag ik mij af hoe ze aan 500+pk komen.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9428
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Bert ///M3 » 18 apr 2012, 15:16

Brandstof systeem aanpassen is nou ook weer niet de meest ingewikkelde zaak van de wereld.

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door M-bitious » 23 apr 2012, 12:32

Dat is bij direct ingespoten handel wel hogere wiskunde. Er wordt door diverse partijen in Amerika al erg lang aan gewerkt. Een technische verklaring moet van iemand met wiskundeknobbel komen :blink:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12614
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Downforce Hans » 23 apr 2012, 14:56

M-bitious schreef:Dat is bij direct ingespoten handel wel hogere wiskunde. Er wordt door diverse partijen in Amerika al erg lang aan gewerkt. Een technische verklaring moet van iemand met wiskundeknobbel komen :blink:
In de states weten ze gewoon niet dat ze dan bij Bert moeten zijn. :mrgreen: :thumbup:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Macboy » 24 apr 2012, 20:52

Bertikipedia :)

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door duifjes.com » 25 apr 2012, 10:25

Macboy schreef:Bertikipedia :)
:D

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27163
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door romo » 28 apr 2012, 13:56

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7753
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Tim N » 28 apr 2012, 14:08

Romo, volgende keer als je zit te fappen, zet dan niet je tissue op de foto :tong:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door dvh » 28 apr 2012, 16:16

Tim N schreef:Romo, volgende keer als je zit te fappen, zet dan niet je tissue op de foto :tong:
:clap:

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Mathieu » 28 apr 2012, 17:29


Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27163
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door romo » 03 mei 2012, 20:08

Long term test: BMW 1-Series M Coupe by autocar
Quote:
What is it?
The 1M coupe is the driver’s car that BMW’s M-Division has been threatening (but too often of late failing) to produce. And it’s now on sale in the UK for £40,020, complete with a 337bhp twin-turbo engine and enough real world performance to put even the more expensive V8 M3 in its place.

What’s it like?
Blinding. Although BMW’s claim that the 1M is the spiritual successor to the original E30 M3 must be taken with a small pinch of salt, this is still one heck of a good car to drive. And on the road, in the raw, it looks miles better than it does it pictures, those huge wheelarches appearing to be stretched over the new wider tracks front and rear and the new 19in wheels, to create a definite hot rod character to its appearance.
But it’s from behind the 1M’s chunky new leather wheel that the greatest satisfaction is delivered. This isn’t just a searingly fast car, one with vast amounts of torque that give a genuine sense of amazement to the mid-range; it’s also a proper rear-drive lunatic of a machine in terms of its handling – and that’s what separates it most obviously from one or two other recent machines to wear the M-badge.

Keep its various stability, traction and sport buttons switched on and the 1M feels a bit like the terrible Tasmanian Devil, straining at its leash, yellow lights on the dash flashing pretty much the moment you open the throttle in any of the four gears in the soaking wet rain that we drove it on in the Scottish Highlands. And yet in the dry it feels entirely civilized, most of the time, with a firm but compliant ride and very good control of its body, even over the most challenging of roads.

The only element that’s not quite there, not for personally, is the steering. It’s accurate, precise, and is nicely weighted at all speeds. But like the V8 M3 before it, there’s just a little something missing in the ultimate feedback from the helm at high speed, under bigger cornering loads. And this is magnified most obviously when you turn in to a high speed corner that’s wet.
To begin with, just for quarter of a second, you don’t know for sure if those big front tyres have bitten and the car is going to turn in as desired, or whether they haven’t and you’re about to run wide instead. Once loaded in a corner the feel and sense of grip from the front end is much better; as is the feeling of balance the car displays at the rear once you’ve reached the middle of a corner. And from there to the exit it gets better still.
Which is when you can begin to think about pressing the M-button on the steering wheel, which increases the throttle response, and maybe even engaging the M-diff and, ultimately, turning the TC off as well. What you’ll discover if you do is a car with perhaps a tad more power than grip (especially in the wet) but one that’s actually a lot better balanced than you thought when all the electronic devices were doing their thing.
Be in no doubt, you’re very much on your own on a wet road in a low gear. But in the dry the way the chassis unlocks itself with the driver aids off is a delightful thing to experience – so long as you’re sensible and skillful enough with your throttle inputs, and know what to do if (not when) the tail starts to move around.

And that, ultimately, is what defines the 1M as the old fashioned driver’s delight that it is. BMW has engineered this car to be driven – and enjoyed – by people who at least think they know what they’re doing. It saves it best work, in other words, for those moments that exist quite close to the edge. And for the rest of the time – with the driver aids switched on – it’s just a very decent, surprisingly roomy, surprisingly comfortable fast coupe.

Should I buy one?
At £40,020 the 1M does seem like an awful lot of car for the money. Effectively what we’re talking about is a machine that’s quicker than an M3 in most real world conditions, more rewarding when you want it to be, and not a whole lot less roomy into the bargain. The basic specification is also more than good enough, the interior a tad plain in feel perhaps, but then that’s partly what this car is all about.
If you liked the M3s from yesteryear, you’ll love the new 1M. But get your order in fast; they’re only going to make 450 in right hand drive, and two third of those have already gone.

http://www.autocar.co.uk/CarReviews/Fir ... -M/257077/


http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... IYTprUOmUA


Ik moet eerlijk toegeven dat ik beter begrijp waarom Andre de 18" als race banden er onder heeft, dat stuurt echt veel scherper dan de 19"............ik merk het verschil overduidelijk nu ik winterbanden (1900Pound :tooth: ) net heb vervangen, de 19" zijn toch veel lomper en minder agiel.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Rebel » 03 mei 2012, 20:25

Welke 19 inch type/merk band heb je er nu op zitten?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27163
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door romo » 03 mei 2012, 20:27

Rebel schreef:Welke 19 inch type/merk band heb je er nu op zitten?
Michelin PS2 19" 245 voor, 265 achter
Winter; Michelin Alpin (zelfde als in het filmpje met Sutcliffe) 18" 235 rondom


De nieuwe demperset maakt hem wel veel stabieler, mn bij high speed turns/manouvering, dan is ie minder licht/wiebelig in de kont. Tevens is de turn in veel scherper, dat vind ik een groot pluspunt, want de standaard middenstand is een beetje doods IMHO..........
Met remmen duikt ie veel minder met de neus..................( Geen U-boot meer :lol: )

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Rebel » 03 mei 2012, 20:45

Waarom ligt er de oudere PS2 op...zo oud is je auto toch niet?

Ik heb op mijn auto de PS3 liggen, dik tevreden. Mijn vrouw heeft de laatste nieuwe Conti SportContact 5 erop in dezelfde maat. Dat is minstens zo 'n goede band als de Michelin PS3. Superstil voor een dergerlijke brede band, en een veel betere wegligging dan zijn voorgangers. Voelbaar beter, zelfs voor een amateur. Deze nieuwe Conti ligt nu o.a. ook op de M3 en de 135i af-fabriek.

Ik heb deze winter op 245/45/18 Conti WinterContact TS830 gereden. Is me prima bevallen. Maar toch merk je dat de zomerbanden nauwkeuriger reageren. Ik kan me haast niet voorstellen dat je winterbanden agieler zijn dan de zomerbanden. Dan moet je misschien overstappen op een nieuwere zomerband ;-)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten