Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Bram » 07 dec 2013, 13:01

Luco schreef: Verder wil ik Bram nog wel eens horen als die zometeen 40 uur leraar is en daarnaast zijn tentenverhuur goed gaat lopen en het hele jaar keihard werkt en er dan ineens achterkomt dat die van elke euro die die in weer en wind met tenten op en afbreken verdient heeft er ineens maar 30 eurocent overblijft :lol:
40 uur werken ga ik niet aan beginnen, maar ik draag met 2 banen en die tenten ook echt wel mijn steentje bij ja :mrgreen:

Sterker nog, ik betaalde laatst een 5 cijferig bedrag aan loonbelasting omdat daar m'n ontslagvergoeding in zat :tooth: Dat vond ik dan weer wat minder lollig.

Luco

Bericht door Luco » 07 dec 2013, 13:04

En wie betaald die ontslagvergoeding :lollerdelol:

Bram

Bericht door Bram » 07 dec 2013, 13:14

Jij en dan ook echt alleen jij, dat lijkt me wel duidelijk ja :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 07 dec 2013, 13:16

Sorry Bram, was een inkoppertje.

Maar het heeft allemaal met mentaliteit te maken.

Het is hier gewoon te makkelijk in veel gevallen en of je nu arbeidsongeschikt bent, of een sociale uitkering geniet of uberhaupt welke uitkering dan ook, je maakt mij niet wijs dat je er niet iets voor terug kunt doen, hoe je het ook went of keert je kunt altijd wel iets, want als je echt niks meer kan, kan je ook die uitkering niet opmaken/gebruiken (kasplantjes daargelaten)

Maar de mentaliteit is tegenwoordig, Ik heb er recht op, Ik heb ervoor betaald, Ik verdien het, blablablabla.

Luco

Bericht door Luco » 07 dec 2013, 13:16

Bram schreef:Jij en dan ook echt alleen jij, dat lijkt me wel duidelijk ja :mrgreen:
Kom eens heel snel mijn deel brengen dan :lol:

Bram

Bericht door Bram » 07 dec 2013, 13:18

Dat heeft die klote belastingdienst dus al ingepikt :stom: Gaan ze zeer waarschijnlijk in de vorm van een uitlering verstrekken aan van die uitvreters :tooth:

Luco

Bericht door Luco » 07 dec 2013, 13:20

kutzooi, daar gaat mijn cristopher ward klokkie.

Bram

Bericht door Bram » 07 dec 2013, 13:21

Luco schreef:Sorry Bram, was een inkoppertje.

Maar het heeft allemaal met mentaliteit te maken.

Het is hier gewoon te makkelijk in veel gevallen en of je nu arbeidsongeschikt bent, of een sociale uitkering geniet of uberhaupt welke uitkering dan ook, je maakt mij niet wijs dat je er niet iets voor terug kunt doen, hoe je het ook went of keert je kunt altijd wel iets, want als je echt niks meer kan, kan je ook die uitkering niet opmaken/gebruiken (kasplantjes daargelaten)

Maar de mentaliteit is tegenwoordig, Ik heb er recht op, Ik heb ervoor betaald, Ik verdien het, blablablabla.
Dat ben ik ook volledig met je eens, daar ben ik echt niet blind voor. Ik ben evengoed ziek van lui die het systeem misbruiken voor persoonlijk gewin. Net als je opmerking over ondernemen, belasting betalen maar geen sociale zekerheid genieten. Geen idee waarom dat ooit besloten is, maar apart is het wel.
Laatst gewijzigd door Bram op 07 dec 2013, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Bram

Bericht door Bram » 07 dec 2013, 13:22

Luco schreef:kutzooi, daar gaat mijn cristopher ward klokkie.
Ja en mijn VW Caddy :tooth:

RVV

Bericht door RVV » 07 dec 2013, 13:30

Luco schreef:Verder vind ik het ook helemaal niet erg om belasting te betalen om het hier leefbaar te houden.

Maar het is natuurlijk wel vreemd dat als je 11 jaar lang zo tussen de 30 en 50k belasting per jaar betaald voor allerlei zaken en elke imbeciel op deze aardbol hier een uitkering aan kan vragen terwijl ze nooit iets bijgedragen hebben je er dan mooi erg bekaaid afkomt als je als ondernemer dan een keer in slecht weer komt, want dan steekt deze hele maatschappij een dikke middelvinger naar je op en bedankt je daarmee voor je bijdrage. :hmmm:
Ja dat is gewoon keihard waar... :(

GTRene

Bericht door GTRene » 07 dec 2013, 13:31

als ondernemer heb je toch ook wel wat voordelen?
dacht wel eens te lezen ook hier dat je soms? btw terug kan krijgen of opgeven (weet ik veel)
en of je auto oid op de zaak kunt zetten of andere handige zaken waar ook veel mensen weer of handig 'gebruik' van maken of 'misbruik' van maken en dus de belasting veel geld kost.

het zit allemaal complex in elkaar, we zien vaak alleen de dingen die wat pijn doen in de knip bv,
maar vergeten dan veelal de voordelen waarvan je genoot e.d.

Bram

Bericht door Bram » 07 dec 2013, 13:33

Zit ook wat in Rene, ben gisteren bij de VW bedrijfswagen dealer geweest en zakelijk rijden kan behoorlijk aantrekkelijk zijn. Zou zomaar kunnen dat de overheid daarom besloten heeft ondernemers uit te sluiten van de sociale zekerheid.

RVV

Bericht door RVV » 07 dec 2013, 13:36

Uhm voordelen? Ja de relatieve vrijheid.. je kunt net als een werkeloze de hele dag achter DF zitten :lollerdelol: Voor de rest weinig hoor. Er zijn wat fiscale voordelen, maar die vallen wat mij betreft in de categorie uit de linker en in de rechter broekzak.

Bram

Bericht door Bram » 07 dec 2013, 13:37

Hele dag DF'en is voor sommige leden behoorlijk onbetaalbaar volgens mij :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 07 dec 2013, 13:38

Als je alle voordeeltjes van een ondernemer afzet tegen die van een werknemer zit er echt niet zoveel verschil in (financieel)
Auto op de zaak, ja die is dan ook van de zaak, en bijtelling moet je ook gewoon betalen net als de werknemer, enige voordeel is dat je grijs kan rijden, maar goed dat heeft ook zijn nadelen.

Verder vergeten mensen dat een ondernemer vaak ietsje meer werkt dan 40 uur, mag die dan ook financieel iets meer overhouden.
Als je als werknemer net zoveel uren zou draaien hou je ook meer over.

GTRene

Bericht door GTRene » 07 dec 2013, 13:47

wat ze wel kunnen veranderen is bv elke werker of dat nu een werknemer is of een ondernemer/baas oid allemaal gelijke monniken/gelijke kappen een gelijke basis uitkering kunnen geven bij bv werkloos komen te zitten/staan.

dus bv, elke werker bij werkloos worden hetzelfde basis bedrag uitkeren, bv in dit voorbeeld

zeg ff makkelijk, 1.000,-euro

wil je of denk je meer nodig te hebben later ivm bv je verdient nu vele malen meer en of hebt heel grote onkosten pasten per maand omdat je een groot huis hebt en of dure vrouw of paardesport/autosport or whatever :mrgreen: , dan kun je jezelf op vrijwillige basis bij verzekeren.

dan heeft iedere werker dezelfde rechten/plichten zeg maar, wil je meer bij een niet in te schatten werkloosheid dan betaal je meer.

Of...aan jou dan de keuze of je het er op gokt dat je nooit of hooguit kort werkloos zal worden en dus geld overhoud qya extra bijverzekeren.

zo moet het en of voor sommigen gaat dat ook met bv de zorgverzekering.

mooi systeem en krijgen we dat gezeur :ongeveer als: niet meer :D

het is dan wat in de basis en de rest jou eigen risico...net als bv voor een nwe auto alleen wa nemen of all risk.

RVV

Bericht door RVV » 07 dec 2013, 13:50

Ik denk dat het grootste verschil is dat een gemiddelde werknemer werkt binnen de kaders waar hij voor betaald krijgt. En dat is gewoon werk voor hem.

Een ondernemer of eigenlijk een zelfstandige ziet zijn werk niet als werk maar als een manier van inkomen vergaren. Hij heeft daarbij (deels) controle over hoe hij zijn werk/tijd invult. Hij richt zich op het resultaat en niet op de tijd die het kost om het resultaat te verwerven. De mate van vrijheid en baas over jezelf zijn een stukje rewards.

Wat beter of verstandiger is weet ik niet. Het is een bepaalde drive waarom je voor zelfstandigheid kiest. Het is iig geen garantie op het "beter voor elkaar hebben" dan iemand die in loondienst werkt.

1 ding, ondernemers/zelfstandigheden krijgen NOOIT cadeautjes..

Luco

Bericht door Luco » 07 dec 2013, 13:53

RVV schreef:Ik denk dat het grootste verschil is dat een gemiddelde werknemer werkt binnen de kaders waar hij voor betaald krijgt. En dat is gewoon werk voor hem.

Een ondernemer of eigenlijk een zelfstandige ziet zijn werk niet als werk maar als een manier van inkomen vergaren. Hij heeft daarbij (deels) controle over hoe hij zijn werk/tijd invult. Hij richt zich op het resultaat en niet op de tijd die het kost om het resultaat te verwerven. De mate van vrijheid en baas over jezelf zijn een stukje rewards.

Wat beter of verstandiger is weet ik niet. Het is een bepaalde drive waarom je voor zelfstandigheid kiest. Het is iig geen garantie op het "beter voor elkaar hebben" dan iemand die in loondienst werkt.

Juist

GTRene

Bericht door GTRene » 07 dec 2013, 13:58

RVV schreef:
Afbeelding

:mrgreen: ;-)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 07 dec 2013, 14:02

:lol:

RVV

Bericht door RVV » 07 dec 2013, 14:11

Rene ik doel op de vermeende voordeeltjes die jij opperde. Die zijn er dus niet. Werknemers krijgen zekerheid in de vorm van een vastgesteld inkomen. Meer werken mag bijna nooit, meer inkomen vergaren lukt (bijna) niet.

Ondernemers hebben geen zekerheid over een inkomen laat staan een vastgesteld inkomen, maar hebben wel de mogelijkheid/kans om meer inkomen te vergaren. Of dit lukt is vraag 2. Maar zie dit gegeven niet als extra voordeeltjes/cadeautjes.

GTRene

Bericht door GTRene » 07 dec 2013, 14:18

gelukkig heb je een keuze tussen werknemer zijn of ondernemer zijn :D (wel een cadeautje of geen cadeautje ;-) )

beide hebben 'voordelen' maar ook 'nadelen' dat is dan de keuze van diegene die dat kan lijkt me.

dat plaatje was gewoon 'humor' toen ik die grote letters zag en reactie :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 07 dec 2013, 15:02

Ja hoor ieder kan die keuze maken. Ik weet ook niet wat een betere keuze is. Overigens denk ik ook niet dat werknemers cadeautjes krijgen. Daar doelde ik zeker niet op.

Luco

Bericht door Luco » 07 dec 2013, 15:35

De enige mensen die in Nederland cadeautjes krijgen zijn de mensen die zichzelf als slachtoffer zien, zogenaamd niks kunnen en altijd maar met een arm naar een ander wijzen (terwijl ze tegelijk met de andere arm hun handje ophouden), maar ondertussen even vergeten dat ze dankzij diegene waar ze naar wijzen te vreten hebben.

Ben echt blij dat ik daar niet onder val, want deze mensen zullen nooit, maar dan ook nooit wat bereiken.

RVV

Bericht door RVV » 07 dec 2013, 15:50

Daar doelde ik idd op..

Plaats reactie