Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
dvh

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door dvh » 04 dec 2013, 22:08

Bram schreef:
dvh schreef:Bij ons is het , nu , superdruk. Echter.. Straks na januari zal het ook bij ons weer drama zijn. Dat is elk jaar een beetje hetzelfde verhaal.

Maar goed.. Whats new. Ik weet niet beter dan dat het moeilijk verdienen is. Ben begonnen in de crisis en tot op heden is ie nog steeds niet over.
Hebben jullie nooit buitenactiviteiten en daarbij een open of gesloten tent met statafels nodig :angel:
Genoeg activiteiten buiten de deur.
Je kent het wel. Van die ballenfeestjes/vergaderingen in dure hotels en congreszalen.. Lekker suf.. Maar het eten is goed.. dus nee sorry.. Geen tenten..

:mrgreen: :tooth: :thumbup:

RVV

Bericht door RVV » 04 dec 2013, 22:09

Mooie instelling Luco :thumbup:

Luco

Bericht door Luco » 04 dec 2013, 22:12

Tja ik vind dat een hele normale instelling.

RVV

Bericht door RVV » 04 dec 2013, 22:22

Ja maar helaas is dit niet de norm in onze maatschappij :?

Luco

Bericht door Luco » 04 dec 2013, 22:27

Ik heb in de jaren tachtig in de bouw ook al zon crisis meegemaakt (toen was ik timmerman).
Toen heb ik ook van alles gedaan
Matroos op een beunschip
Metaalbewerker
Heftruckchauffeur
Rioolbuizen draaien in betonfariek
enz
maar altijd gewerkt.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 06 dec 2013, 17:48

Luco de datamanager, ja hoor...

Maar mooi dat je wat hebt!

Emiel

Bericht door Emiel » 06 dec 2013, 19:22

Luco schreef:Nee is echt geen pijl op te trekken.
Maar mooi dat je het druk hebt :thumbup:

Maatje van me doet in ict.
Webshops zijn nu booming bij hem.
Hij biedt complete shops aan inclusief onderhoud en vullen.
Dat vullen gebeurd via excel bestanden.
Dat doe ik nu dus bij de nieuwe shops en bij bestaande het assortiment en prijzen aanpassen

Zo kan hij zich gewoon op de moeilijkere dingen concentreren en het vulwerk aan mij/ons overlaten.
Ben er wel redelijk druk mee moet ik zeggen, maar het fijne is dat je tot op zekere hoogte je eigen tijd in kan vullen.
Top voor je kerel, als ik het iemand gun is het jou/jullie wel.

Luco

Bericht door Luco » 06 dec 2013, 19:23

Dank je Emiel.

HJ2

Bericht door HJ2 » 06 dec 2013, 23:55

Luco schreef:Ik heb in de jaren tachtig in de bouw ook al zon crisis meegemaakt (toen was ik timmerman).
Toen heb ik ook van alles gedaan
Matroos op een beunschip
Metaalbewerker
Heftruckchauffeur
Rioolbuizen draaien in betonfariek
enz
maar altijd gewerkt.

Positieve en creatieve duizendpoten vinden altijd wel werk, en bouwen een bijzonder CV op! :D

ErikS

Bericht door ErikS » 07 dec 2013, 09:44

Luco; :thumbup:

Luco

Bericht door Luco » 07 dec 2013, 09:49

Nadeel is dat ik nu volgend jaar weer belasting moet gaan betalen voor al die uitvreters :tooth:

Elk voordeel heb zijn nadeel (JC)

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 07 dec 2013, 09:54

Ja, want al die uitvreters hebben er ook allemaal om gevraagd om thuis te zitten met het handje omhoog, net als jij een lange periode.

Luco

Bericht door Luco » 07 dec 2013, 09:56

@Bram, ik hou mijn handje niet op :tong:

Definitie uitvreters: wel van alles kunnen voor zichzelf, behalve werken, slachtoffer spelen, anderen overal de schuld van geven en vooral veel klagen over de maatschappij.

Dus niet de mensen die er niks aan kunnen doen.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 07 dec 2013, 10:05

Ff serieus Bram. Je hoeft niet overal bovenop te duiken als een linkse maatschapijleraar. Sorry hoor maar Luco zegt niet dat iedereen die steun krijgt er geen recht op heeft. Alleen dat hij er een hekel aan heeft om belasting te betalen voor uitvreters. En die zijn er zat. Jij weet dat ook. Dus meteen dat belerende vingertje schudden lijkt me onterecht.

ErikS

Bericht door ErikS » 07 dec 2013, 10:49

tomgtr schreef:Ff serieus Bram. Je hoeft niet overal bovenop te duiken als een linkse maatschapijleraar. Sorry hoor maar Luco zegt niet dat iedereen die steun krijgt er geen recht op heeft. Alleen dat hij er een hekel aan heeft om belasting te betalen voor uitvreters. En die zijn er zat. Jij weet dat ook. Dus meteen dat belerende vingertje schudden lijkt me onterecht.

Hele dikke +100000000000

GTRene

Bericht door GTRene » 07 dec 2013, 11:07

noem ze dan, als zijnde al de misbruik makende van belasting gelden Fraudeurs, dat klinkt al wat beter...

en al die misplaatste en of onnodige Subsidies en gelden naar reddende banken en of zwart-werkers die bv geen belastingen afdragen enz of belastingontduikers enz waardoor de staat weer meer geld elders moet weghalen (weer bij de burgers) om tekorten te dichten e.d.

Trouwens Luco, dat werk wat je nu tot die tijd doet, van die inkomsten betaal je toch ook al premies en belasting over als zijnde, wel de juiste burger?
dus betaal je het toch al aan die door jou genoemde 'uitvreters' lijkt me? of zit het anders...

Luco

Bericht door Luco » 07 dec 2013, 11:13

@Rene, nee als je namelijk onder een bepaald bedrag blijft dan betaal je vrijwel niks, dat is dit jaar het geval, al moet ik wel boete betalen over mijn ingeleverde lijfrente, dus als je werkt en spaart voor je toekomst en het zit tegen moet je je eigen geld opvreten en boete over betalen omdat al die handophoudertjes natuurlijk wel hun led tv en auto en vakantie moeten betalen :tooth:
De laatste twee maanden laat ik pas in januari betalen, dan val ik net onder die grens en kan zo weer wat besparen.

Verder wil ik Bram nog wel eens horen als die zometeen 40 uur leraar is en daarnaast zijn tentenverhuur goed gaat lopen en het hele jaar keihard werkt en er dan ineens achterkomt dat die van elke euro die die in weer en wind met tenten op en afbreken verdient heeft er ineens maar 30 eurocent overblijft :lol:

Luco

Bericht door Luco » 07 dec 2013, 11:29

Verder vind ik het ook helemaal niet erg om belasting te betalen om het hier leefbaar te houden.

Maar het is natuurlijk wel vreemd dat als je 11 jaar lang zo tussen de 30 en 50k belasting per jaar betaald voor allerlei zaken en elke imbeciel op deze aardbol hier een uitkering aan kan vragen terwijl ze nooit iets bijgedragen hebben je er dan mooi erg bekaaid afkomt als je als ondernemer dan een keer in slecht weer komt, want dan steekt deze hele maatschappij een dikke middelvinger naar je op en bedankt je daarmee voor je bijdrage. :hmmm:

GTRene

Bericht door GTRene » 07 dec 2013, 12:18

de regels mogen idd wel wat aangescherpt worden, weet niet of ze dat al van plan zijn trouwens?
sommige zaken gaan nu te makkelijk wat ook veel mensen aantrekt vanaf buiten NL en of die groep makkelijk subsidies kan krijgen via slimme wegen die NL weer te makkelijk verstrekt...
wellicht heeft dat weer iets te maken met een soort discriminatie regels oid? bv als je eissen stelt van mensen en of waar ze weg komen kunnen ze weer wat klagen oid over en als zijnde 'discriminatie' oid...
Terwijl dat veelal onzin is en of dat woord veels te ruim wordt gebruikt/misbruikt door slimme 'vogels'

Nog eens wat, 30 a 50k belasting betalen per jaar dan gaat dat ook wel van een behoorlijk loon af :shock:
kon je je daar niet voor verzekeren dan? ik bedoel stel je hebt een dik loon maar dan geen recht op een uitkering oid,
als de normale :ongeveer als: werkende die werkloos wordt, kan je je als zo'n persoon die daar niet binnen valt, tegen verzekeren? dus als je dan werkloos wordt je wel een soort uitkering krijgt? dacht toch van wel :hmmm: not sure though, weinig verstand van :D

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 dec 2013, 12:25

Luco schreef:Verder vind ik het ook helemaal niet erg om belasting te betalen om het hier leefbaar te houden.

Maar het is natuurlijk wel vreemd dat als je 11 jaar lang zo tussen de 30 en 50k belasting per jaar betaald voor allerlei zaken en elke imbeciel op deze aardbol hier een uitkering aan kan vragen terwijl ze nooit iets bijgedragen hebben je er dan mooi erg bekaaid afkomt als je als ondernemer dan een keer in slecht weer komt, want dan steekt deze hele maatschappij een dikke middelvinger naar je op en bedankt je daarmee voor je bijdrage. :hmmm:
Dit dus.Dikgedrukt is eigenlijk de kern van waarom ik vaak pittig ageer tegen de 'politiek correcte' (linkse) partijen. Over oneerlijkheid gesproken. :coffee:

Luco

Bericht door Luco » 07 dec 2013, 12:31

@Rene, verzekeren tegen werkloosheid is als zelfstandige bijna onmogelijk, veel te duur.
als voorbeeldje
arbeidsongeschiktheid en een redelijk pensioen kost al zon 1500 euro per maand, heb je een beetje een idee.

en die kosten lopen ook door als je ineens geen werk hebt.

Tom

Bericht door Tom » 07 dec 2013, 12:38

Gewoon allemaal een overheidsbaan hebben waar het geld uit belastingcenten komt (en bij bezuinigingen klagen over werkdruk.. alsof dat een term is die niet kan bestaan), bij de vakbond zitten fijn protesteren, boe roepen en klagen want mensen die het beter voor elkaar hebben moeten maar inleveren.

Toch maar niet, heb niets met dat wereldje :bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 07 dec 2013, 12:52

Luco schreef:@Rene, verzekeren tegen werkloosheid is als zelfstandige bijna onmogelijk, veel te duur.
als voorbeeldje
arbeidsongeschiktheid en een redelijk pensioen kost al zon 1500 euro per maand, heb je een beetje een idee.

en die kosten lopen ook door als je ineens geen werk hebt.
ah, je hebt dus wel een keuze daarin lees ik wel,
net zoals je een keuze hebt als zelfstandige te werken of als 'gewoon' werknemer, de 1 geeft meer vrijheid als de ander denk ik, maar ook meer eigen verantwoordelijkheid en zelf je zaakjes goed op orde brengen.

net als de keuze om een zuipende auto te rijden of een zuinige hybride of een groot huis met hoge lasten e.d. en of een simpel huur iets.

je hebt over het algemeen keuze's en of regelingen en aan die persoon de keuze welke kant ze op willen en of welke regelingen ze daarbij nemen.

bv op een nwe auto lekker goedkoop alleen een wa nemen want je bent een prima chauffeur en hebt nooit wat (denk je) of je denkt...all risk en betaalt een vele malen hogere rekening in sommige gevallen.

achteraf kan je zeggen, kijk ik heb veel over gehouden of bv, maar goed dat ik wat extra's heb afgesloten, koste me wel wat maar nu komt het bv goed uit.

keuze's keuze's ;-)

Luco

Bericht door Luco » 07 dec 2013, 12:57

Nee Rene, als je de keuze maakt om jezelf te verzekeren tegen werkloosheid dan prijs je jezelf uit de markt. Dan wordt je uurloon zo hoog dat ze je helemaal niet willen hebben, zeker in deze tijd.

Veel ondernemers kunnen zich al niet verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid vanwege de te hoge kosten.

En dan nog is het vreemd dat iedere imbeciel hier een uitkering krijgt, zelfs als je nog nooit ook maar iets betaald hebt, maar dat de mensen die uiteindelijk het meeste betalen helemaal niks krijgen en zichzelf dan maar moeten verzekeren, er zou iig een minimale uitkering voor deze mensen moeten zijn, net zoals voor iedereen in nederland..
Nivilleren noemen ze dat toch. :lol:
Laatst gewijzigd door Luco op 07 dec 2013, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 07 dec 2013, 12:58

tomgtr schreef:Ff serieus Bram. Je hoeft niet overal bovenop te duiken als een linkse maatschapijleraar. Sorry hoor maar Luco zegt niet dat iedereen die steun krijgt er geen recht op heeft. Alleen dat hij er een hekel aan heeft om belasting te betalen voor uitvreters. En die zijn er zat. Jij weet dat ook. Dus meteen dat belerende vingertje schudden lijkt me onterecht.
Ach, dat bericht kwam vanuit de onderbuik Tom, ik ben niet de eerste die op die wijze er eens wat uit knalt hier. In dit topic wordt echt ontzettend veel gemopperd, gescholden en gewezen naar zei die overal wat halen en er niks voor doen. Het is nou eenmaal niet anders dan dat het merendeel betaalt voor zei die niet kunnen en helaas ook voor de mensen die niet willen. Dat Luco zo niet is weet ik ook wel.

Voor wat betreft overal bovenop duiken, ik zie hier niet anders gebeuren, alleen dan vanuit een andere invalshoek.
Laatst gewijzigd door Bram op 07 dec 2013, 13:16, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie