Andry schreef: 15 jul 2026, 17:00Na 3 maanden rekken kreeg ik toch nadrukkelijk het verzoek om iets te kiezen. Op de shortlist de Tesla M3 en Polestar2. De Tesla is imo hondslelijk en enkel een groot scherm gaat het niet worden voor me, viel af. Vervolgens de Polestar 2: de centrale vergrendeling van de portieren maakt hetzelfde geluid als bij een Fiat Punto, interieur vond ik niet prettig, de vermogensafgifte bevalt me niet: een heel snel stijgend kromme en vanaf 90 km/uur wordt het beduidend minder en vanaf de 120 lm/uur nog voelbaar een stap minder en dat bij 86% accucapaciteit. Ook waren een rammeltje en piepje hoorbaar en met slechts 6500 km op de teller van de demo was dat een behoorlijke tegenvaller.Andry schreef: 22 apr 2026, 20:12 Ik heb inmiddels in verschillende SUV EV's uit de keuzelijst gereden, maar dat vind ik persoonlijk niets. De Tesla M3 Premium LR RWD, Polestar 2 LR SM zouden me niets kosten en hebben de voorkeur, de CLA EV kost me €75 per 4 weken. Eerlijk gezegd is € 975 per jaar dan opeens veel geld voor iets wat me totaal niet boeit![]()
Ik ga het proberen uit te stellen. Van de week tot nu toe zakelijk 350 km met de Evo gemaakt. Kost me ook geld, maar dit is wel leuk![]()
Uiteindelijk stond ik weer op 0. Heel veel reviews bekeken en gelezen over modellen die ik kon kiezen en de Cupra Tavascan komt er eigenlijk overal wel redelijk tot goed uit, beduidend anders qua design en rijden dan de andere MEB opties. Het uiterlijk en interieur bevallen me wel, dus een proefrit geboekt. Qua rijden een groot verschil met de ID5, Enyaq en Capri, duidelijk de leukere/sportievere telg. Na 20 minuten rijden wist ik het wel. Cupra Tavascan in Tavascan Blue is besteld. Levering waarschijnlijk 1e maand '27.
Gefeliciteerd! En herken wat je schrijft zelfde bij Born vs ID3 rijdt leuker en ziet er beter uit dus werd het de Born voor ons