Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
TLRS

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door TLRS » 03 dec 2013, 22:44

Luco schreef:
TLRS schreef:Want geen enkel mens is het product van zijn ouders, de opvoeding en de omgeving waarin het opgroeit als kind? :roll:
Dan nog ben je verantwoordelijk voor je eigen keuzes.
Wel eens gehoord van "waar je mee om gaat raak je mee besmet" ? Als je naar jezelf kijkt, heb je dan totaal geen gelijkenissen of gedeelde interesses met de mensen waar je je vroeger tussen bevond? En als het zo gemakkelijk is "eigen keuzes" te bepalen, waarom is er dan nog steeds overal reclame om ons heen?

Luco

Bericht door Luco » 03 dec 2013, 22:54

Zwak argument, je bepaald op een gegeven moment ook zelf met wie je omgaat.
Op je ouders na, en op een bepaalde leeftijd bepaal je dat ook zelf.
Maar het is natuurlijk makkelijker te wijzen dan in de spiegel te kijken.

Ik heb zelf ook genoeg zogenaamde "foute" vriendjes gehad en wel wat dingen uitgehaald, op een gegeven moment weet je dat je verkeerd bezig bent en je grenzen overschrijdt, dan maak je zelf de keuze om er mee door te gaan of te kappen met de "vriendschap"
Ik ben gekapt met die zog vriendschap, drie mensen van dat groepje zijn echt aan lager wal en drugs geraakt.
Ik had ook bij het groepje kunnen blijven en dan wijzen naar mijn gescheiden ouders en daardoor mijn werkende moeder die onregelmatig werkte om brood op tafel te krijgen ipv haar hand op te houden bij de soos
Maar je hebt zelf verstand en je weet donders goed wanneer je een verkeerde keus maakt.

Dus kom bij mij nou niet aan met een lulverhaal, waar je mee omgaat wordt je mee besmet, dan ben je wel erg zwak hoor.

Reclame, ja als je zwak bent of makkelijk te beinvloeden werkt reclame, bij mij is het juist het tegenovergestelde, mensen die constant vragen om hun pagina te liken of bv op fora alleen maar posten als ze reclame kunnen maken voor hun toko en je ze voor de rest bijna niet ziet zullen aan mij geen eurocent verdienen.

edit:
Daardoor gaat Nederland juist naar de haaien, door het altijd maar wijzen naar een ander en zelf nergens verantwoording voor nemen, want het is altijd andermans schuld :kotsen:

ErikS

Bericht door ErikS » 04 dec 2013, 08:24

smiley schreef:
GTRene schreef:via die link>
Helaas, de pagina die u zoekt kan niet worden gevonden.
Probeert u het nog eens.
:devil: :D
http://www.omroepwest.nl/nieuws/02-12-2 ... vergoeding" onclick="window.open(this.href);return false;
'hij word uitgezet naar Georgië'

Mooi man, geef hem een zakkie geld mee en nooit meer terug komen.

///Joost

Bericht door ///Joost » 04 dec 2013, 08:42

ErikS schreef:
'hij word uitgezet naar Georgië'

Mooi man, nooit meer terug komen.
Fixed.

ErikS

Bericht door ErikS » 04 dec 2013, 08:48

:mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 04 dec 2013, 10:57

zoveel geld heeft die nog nooit verdiend in die korte tijd een jaar (zoiets?), iets van 40.000,-euro oid kan die krijgen als ze hem (die foute) in het gelijk stellen... :shock:
je kan nog beter in de bak zitten (zogenaamd onschuldig) en zo een goede boterham verdienen die veel hoger ligt dan het minimumloon en ook nog eens de staat met veel kosten opzadelen...die jou ook nog eens onderdak gaf en eten en drinken enz enz...

NL vakantieland en gewoon zeggen, ich habe es nichts gewusst en dat volhouden en net doen of je 'gek' bent, dat werkt in NL :devil:

dvh

Bericht door dvh » 04 dec 2013, 11:04

In Duitsland werkt dat ook hoor... :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 04 dec 2013, 11:15

:forum: ikke nie Duts spreggen :tooth:

TLRS

Bericht door TLRS » 04 dec 2013, 20:04

Luco schreef:Zwak argument, je bepaald op een gegeven moment ook zelf met wie je omgaat.
Op je ouders na, en op een bepaalde leeftijd bepaal je dat ook zelf.
Maar het is natuurlijk makkelijker te wijzen dan in de spiegel te kijken.
Ja op een gegeven moment.. misschien heb jij vroeger zelf mogen bepalen naar welke basis en middelbare school je bent gegaan, ik niet. Dan kun je je afzijdig houden van bepaalde klasgenoten, maar je zit er wel bij. En soms bepalen die, en de rest van de school de stemming en de gewoontes. Hoe je daarmee omgaat is per persoon gewoon heel verschillend. Als iemand nooit mee heeft gekregen daar bewust keuzes in te maken, überhaupt hun eigen situatie te overzien en inschatten..

Daarmee praat ik het niet goed, maar als iedereen dacht zoals jou dan zag NL er misschien ook wel heel anders uit. En hoe zou NL er dan uitzien, als iedereen eigenwijs zou zijn. Of iedereen broodnuchter.. of heel slim, maar niet zo sterk.
Luco schreef:Ik heb zelf ook genoeg zogenaamde "foute" vriendjes gehad en wel wat dingen uitgehaald, op een gegeven moment weet je dat je verkeerd bezig bent en je grenzen overschrijdt, dan maak je zelf de keuze om er mee door te gaan of te kappen met de "vriendschap"
Ik ben gekapt met die zog vriendschap, drie mensen van dat groepje zijn echt aan lager wal en drugs geraakt.
Ik had ook bij het groepje kunnen blijven en dan wijzen naar mijn gescheiden ouders en daardoor mijn werkende moeder die onregelmatig werkte om brood op tafel te krijgen ipv haar hand op te houden bij de soos
Maar je hebt zelf verstand en je weet donders goed wanneer je een verkeerde keus maakt.
Klinkt alsof je inderdaad je verstand hebt. Maar uiteindelijk leer je een boel dingen niet uit jezelf, die neem je onbewust over van je omgeving. Naar mijn idee doet iedereen dat in zekere mate. Goed? soms wel.. Slecht, soms ook. Maar een mens moet het zich realiseren en vervolgens zichzelf willen verbeteren. Sommige mensen hebben dan een schopje onder de kont nodig, anderen kunnen dat niet alleen.
Luco schreef:Dus kom bij mij nou niet aan met een lulverhaal, waar je mee omgaat wordt je mee besmet, dan ben je wel erg zwak hoor.
Kijk, het maakt mij niet uit wat je ervan vind. Maar als iemand wel zich kan vinden in zo'n verhaal, en er komt een pipo voorbij die begint te roepen dat het zwak is.. kun je aversie krijgen. En dat is volgens mij echt deel van het probleem. Hard oordelen is makkelijk, iemand afbranden is makkelijk, iemand negeren is ook makkelijk. Je verdiepen in iemand, interesse tonen en begrijpen wat een ander nodig heeft vind ik minder makkelijk. Maar ik heb wel geleerd dat als je je op een bepaalde manier opstelt en je actief bezig houd met het begrijpen van elkaar, het opnemen voor elkaar en het rekening houden met elkaar.. dat dat de sfeer behoorlijk kan verbeteren. Andere dingen worden dan weer makkelijker, dingen laten gaan bijvoorbeeld. N.b. met zulke dingen hield ik me vroeger nauwelijks bezig, voor een ander is het misschien de normaalste zaak van de wereld hè?

Oja, bijvoorbeeld dat verhaal een tijdje geleden met de honden. Hoe het precies zat weet ik niet meer en ik ga het ook niet uitpluizen. Maar ik weet nog wel dat ik op den duur dacht van laat het toch gaan joh, er zijn ergere dingen. En iets wat ik in zulke gevallen zelf ook vaak te laat bedenk is om er gelijk op af te stappen en even op een kalme manier te vragen van joh, vertel eens wat doet erop?
Luco schreef:Reclame, ja als je zwak bent of makkelijk te beinvloeden werkt reclame, bij mij is het juist het tegenovergestelde, mensen die constant vragen om hun pagina te liken of bv op fora alleen maar posten als ze reclame kunnen maken voor hun toko en je ze voor de rest bijna niet ziet zullen aan mij geen eurocent verdienen.
In dat opzicht lijken we dan op elkaar want ik heb er ook een broertje dood aan. Maar het werkt dus dat betekend dat een groot deel van Nederland daar vatbaarder voor is dan ons. Je kunt het heel zwart/wit stellen dat in je omgeving bij wijze van de helft "zwak" is in dit opzicht.. maar dat doe je neem ik aan ook niet.
Luco schreef:Daardoor gaat Nederland juist naar de haaien, door het altijd maar wijzen naar een ander en zelf nergens verantwoording voor nemen, want het is altijd andermans schuld :kotsen:
Okay dus dan begrijp ik hieruit dat je jouw NL, je eigen omgeving wel positief probeert de beïnvloeden :thumbup:

Luco

Bericht door Luco » 04 dec 2013, 20:15

nee, zwak is misschien te heftig uitgedrukt, makkelijk beinvloedbaar is in dit geval denk ik beter.

Ik probeer wel altijd positief te zijn in het leven, en me in ieder geval niet meer zo druk te maken over dingen die ikzelf niet in de hand heb en dus zelf niet kan veranderen.
Al is altijd positief blijven soms wel eens lastig.

Maar ik begrijp je punten.

En ik weet ook dat je natuurlijk beinvloedt wordt door je omgeving/familie/vrienden en collega's enz enz, maar op een gegeven moment weet je ook heel goed wat wel en niet kan.

RVV

Bericht door RVV » 04 dec 2013, 21:10

Gelukkig kon een BMW nog wel Luco :D

Luco

Bericht door Luco » 04 dec 2013, 21:13

Die pauperdingen kosten geen drol, in aanschaf nog goedkoper dan een clio :lollerdelol:
En ik heb weer wat opdrachten, niet in mijn eigen branche, maar het brengt vreten op tafel, dus wtf.

RVV

Bericht door RVV » 04 dec 2013, 21:17

Joh ik plaag maar wat, mooi dat je weer wat opdrachten hebt :thumbup:

dvh

Bericht door dvh » 04 dec 2013, 21:17

De crisis is voorbij !

Luco

Bericht door Luco » 04 dec 2013, 21:23

Nou echt niet dvh, ik vind het ronduit kutwerk, maar in mijn branche is het nog steeds klote.

dvh

Bericht door dvh » 04 dec 2013, 21:28

Bij ons is het , nu , superdruk. Echter.. Straks na januari zal het ook bij ons weer drama zijn. Dat is elk jaar een beetje hetzelfde verhaal.

Maar goed.. Whats new. Ik weet niet beter dan dat het moeilijk verdienen is. Ben begonnen in de crisis en tot op heden is ie nog steeds niet over.

Luco

Bericht door Luco » 04 dec 2013, 21:32

Daarom, dit is een redelijk vast inkomen, tot de crisis weer een beetje over is blijf ik dit doen en als het in mijn branche weer aantrekt kan Jolanda dit mooi overnemen en genereert het weer extra inkomen :blink:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 04 dec 2013, 21:32

Maar je bent toch recentelijk verhuisd? Was dat noodgedwongen naar een kleinere locatie?

dvh

Bericht door dvh » 04 dec 2013, 21:35

Ja ik moest er wat personeel uitgooien en deze relocatie was een mooie mogelijkheid.
Vandaar dat ik nu weer een bmw heb kunnen kopen. Snap je.

:mrgreen:

Nee hoor Bram. Volledig vrijwillig... ;-)

Bram

Bericht door Bram » 04 dec 2013, 21:36

:roflol:

Joy

Bericht door Joy » 04 dec 2013, 21:38

In welke tak van sport ben je nu bezig Luco? Volle weken werk of kan het nog wat drukker?

Hier is het nog steeds druk eigenlijk. Het is na de lange winter laat in maart op gang gekomen en het is geen moment rustig meer geweest. Normaal gesproken is december de maand dat de telefoon stil valt en de mail zich niet meer laat zien. Dan weet je dat de winter voor de hoveniersector in aantocht is. Maar nu is het juist andersom, men blijft vragen om offertes. Binnen niet al te lange tijd stopt het werk gewoon door vorst of sneeuwval maar eigenlijk hoop ik dat het nog een tijd werkbaar weer blijft om wat weg te kunnen werken.

Het klusbedrijf wat nu bezig is in mijn huis heeft het ontzettend druk (vader en zoon). Een klant van ons met een groot schildersbedrijf heeft zijn prijzen omlaag gegooid (werken met verlies) om maar aan de slag te kunnen blijven.

Dus ja, er is eigenlijk geen pijl op te trekken momenteel.

Luco

Bericht door Luco » 04 dec 2013, 21:47

Nee is echt geen pijl op te trekken.
Maar mooi dat je het druk hebt :thumbup:

Maatje van me doet in ict.
Webshops zijn nu booming bij hem.
Hij biedt complete shops aan inclusief onderhoud en vullen.
Dat vullen gebeurd via excel bestanden.
Dat doe ik nu dus bij de nieuwe shops en bij bestaande het assortiment en prijzen aanpassen

Zo kan hij zich gewoon op de moeilijkere dingen concentreren en het vulwerk aan mij/ons overlaten.
Ben er wel redelijk druk mee moet ik zeggen, maar het fijne is dat je tot op zekere hoogte je eigen tijd in kan vullen.

Joy

Bericht door Joy » 04 dec 2013, 21:51

Toch mooi dat je zo je kostje bij elkaar kan verdienen. Je pakt het in ieder geval aan ook al is het niet je droombaan. :thumbup:

Bram

Bericht door Bram » 04 dec 2013, 21:53

dvh schreef:Bij ons is het , nu , superdruk. Echter.. Straks na januari zal het ook bij ons weer drama zijn. Dat is elk jaar een beetje hetzelfde verhaal.

Maar goed.. Whats new. Ik weet niet beter dan dat het moeilijk verdienen is. Ben begonnen in de crisis en tot op heden is ie nog steeds niet over.
Hebben jullie nooit buitenactiviteiten en daarbij een open of gesloten tent met statafels nodig :angel:

Luco

Bericht door Luco » 04 dec 2013, 21:57

Ja, alles voor brood op de plank.

Plaats reactie