Nederland gaat naar de haaien
- WJ
Re: Nederland gaat naar de haaien
Als ze er nu niet investeren dan word het nooit wat natuurlijk, die zooi komt eigenlijk nog maar net kijken. Zoals met zoveel milieu vriendelijk innovaties tegenwoordig, het is het allemaal net niet maar het is wel een basis, een begin.
Volgensmij zijn de nieuwere een stuk beter. Er zijn er tussen hardinxveld ~ Gorinchem 3 enorme molens neergezet en die draaide zelfs met die storm van twee(?) weken terug. En dat gaat op hoog tempo.
Volgensmij zijn de nieuwere een stuk beter. Er zijn er tussen hardinxveld ~ Gorinchem 3 enorme molens neergezet en die draaide zelfs met die storm van twee(?) weken terug. En dat gaat op hoog tempo.
- Luco
Ja en eentje is er alweer stuk, techniek komt net kijken????
In duitsland staan ze al zon 30 jaar en lopen ver voor op nederland, en ook daar krijgt men ze niet rendabel, dingen zijn gewoon te duur en gaan tekort mee.
In duitsland staan ze al zon 30 jaar en lopen ver voor op nederland, en ook daar krijgt men ze niet rendabel, dingen zijn gewoon te duur en gaan tekort mee.
- WJ
Die heeft het nooit gedaan begreep ik, draait nu wel. Stond een mooie flinke kraan naast om dat te fixen. (die niet in gebruik genomen kon worden door die harde wind
)
En 4000 jaar geleden maakt we al gebruik van wind energy, neemt niet weg dat de stimulans om het nu rendabel te maken een stuk hoger is dan 10 jaar terug, lijkt mij.
En 4000 jaar geleden maakt we al gebruik van wind energy, neemt niet weg dat de stimulans om het nu rendabel te maken een stuk hoger is dan 10 jaar terug, lijkt mij.
- Peric
De regering waarschijnlijk ook, want dan kunnen ze die mensen weer belasting laten betalen. Want volgens hun ben je dan ondernemer..smiley schreef:Ik zie liever meer subsidie in zonnepannelen voor particulieren gaan, dan nog eens 3000 van die faalpalen in ons landschap erbij.
- HansD
@Peric dat zou nog wel eens voordelig uit kunnen pakken voor particulieren aangezien je dan ook van andere voordeeltjes als ondernemer (BTW terugvragen ed) gebruik kunt maken.
- PD power
http://www.nu.nl/economie/3634323/rotte ... ma-af.html
Lijkt me een goed signaal naar de mensen, die gewoon hun premie betalen en de gemeentelijke lasten weer zien stijgen, typisch gevalletje, "slecht gedrag belonen"....
Lijkt me een goed signaal naar de mensen, die gewoon hun premie betalen en de gemeentelijke lasten weer zien stijgen, typisch gevalletje, "slecht gedrag belonen"....
- tomgtr
Het is 1 ding als het 1 keer gebeurt en die mensen dan gedwongen worden om de schuldsanering in te gaan en ook de oude schuld terug te betalen, maar begrijp dat voor veel gevallen het nu voor 3e keer op rij gebeurt. En de drog reden dat ze anders niet kunnen overstappen, ik geloof er niks van dat die mensen overstappen naar goedkopere zorgverzekeraar, who cares of het een goedkopere is als je toch niet betaalt?PD power schreef:http://www.nu.nl/economie/3634323/rotte ... ma-af.html
- Luco
Ja en je moet van elke kw die je teruglevert of zelf opwekt dus btw betalen, dus kost het je altijd meer dan die ene keer btw terugvragen bij aanleg.HansD schreef:@Peric dat zou nog wel eens voordelig uit kunnen pakken voor particulieren aangezien je dan ook van andere voordeeltjes als ondernemer (BTW terugvragen ed) gebruik kunt maken.
- 350 Z
En uit wie bestaat deze groep voor het grootste deel en wie zorgt er weer voor dat ze gesponsord worden, juist ja de Partij van de Allochtonen/Ander. Eerlijk is eerlijk ze zorgen goed voor hun stemvee en zichzelf.PD power schreef:http://www.nu.nl/economie/3634323/rotte ... ma-af.html
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik las 't in 't AD inderdaad en hoorde 't op 't nieuws. Die 'minima' lacht zich kapot. Met hun bijbeunbaantjes etc.350 Z schreef:En uit wie bestaat deze groep voor het grootste deel en wie zorgt er weer voor dat ze gesponsord worden, juist ja de Partij van de Allochtonen/Ander. Eerlijk is eerlijk ze zorgen goed voor hun stemvee en zichzelf.PD power schreef:http://www.nu.nl/economie/3634323/rotte ... ma-af.html
In NL is 't zo dat als je geen cent te makken hebt je van alle kanten wordt geholpen. Heb je wel wat /opgebouwd , moet je je met hand en tand verzetten dat dat zo blijft want dan komen dat soort politieke partijen/gemeentes/overheden het je wel afpakken. Zal niet veranderen ben ik bang.
Je zult toch eerst voor jezelf moeten zorgen voordat je voor 'n ander kunt/wilt gaan zorgen. En dat wordt vergeten.
- GTRene
ik begrijp het ook niet echt...
zo'n verzekering is 'verplicht' in NL net als een WA (of hoe heet dat)
waarom halen ze niet meteen dat bedrag voor een basisverzekering + WA van hun uitkering af, ze hebben al zoveel geregeld waarom dat niet?
het kan zo 'simpel'
dan kunnen ze dat bedrag ook niet opmaken aan wat anders wat bv niet echt nodig is.
het kan zo 'makkelijk' behalve in NL met al die zieligheids zaken, begrijp me niet verkeerd, vele zijn wellicht juist of voor het 'goede' bedoeld, maar worden te makkelijk misbruikt door bepaalde lieden.
en dan al die instanties die alles zolang mogelijk rekken e.d. vaak ook om zichzelf weer te verrijken e.d.
zo'n verzekering is 'verplicht' in NL net als een WA (of hoe heet dat)
waarom halen ze niet meteen dat bedrag voor een basisverzekering + WA van hun uitkering af, ze hebben al zoveel geregeld waarom dat niet?
het kan zo 'simpel'
dan kunnen ze dat bedrag ook niet opmaken aan wat anders wat bv niet echt nodig is.
het kan zo 'makkelijk' behalve in NL met al die zieligheids zaken, begrijp me niet verkeerd, vele zijn wellicht juist of voor het 'goede' bedoeld, maar worden te makkelijk misbruikt door bepaalde lieden.
en dan al die instanties die alles zolang mogelijk rekken e.d. vaak ook om zichzelf weer te verrijken e.d.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Nou werkt het huidige/nieuwe verzekeringssysteem dit soort zaken ook in de hand.
Maar het is met twee maten meten. Iets wat teveel in NL gebeurt.
Het is te selectief. Straks wil elke 'minimalijer' dit ook in zijn/haar gemeente.
Dat kán geregeld worden: Trek wat centen uit giro 555 en redt de boel daarmee:)
Trijntje is ook meer dan bereid te hoereren voor de 'goede' zaak.
Maar het is met twee maten meten. Iets wat teveel in NL gebeurt.
Het is te selectief. Straks wil elke 'minimalijer' dit ook in zijn/haar gemeente.
Dat kán geregeld worden: Trek wat centen uit giro 555 en redt de boel daarmee:)
Trijntje is ook meer dan bereid te hoereren voor de 'goede' zaak.
- tomgtr
Het is zo tenekommend. Er zijn dus mensen met een uitkering. Die krijgen uiteraard huursubsidie, zorg toeslag etc etc. Daar staat tegenover dat ze belasting, verzekeringen, huur etc etc moeten betalen. Dat uitkering en toeslagen ontvangen gaat meestal prima. Maar dinegen betalen veel minder. Lijkt me vrij eenvoudig op te lossen door gewoon alleen netto bedragen uit te keren.
- 328Ti
Luco schreef:Ja en eentje is er alweer stuk, techniek komt net kijken????
Dat is kroegproat Luco. Sterker nog, onze relatief lage elektricitietskosten hebben we te danken aan de decentrale opwek uit Duitsland. (maar voor hoelang.... check website APX) Ik wil je met alle liefde even bijpraten
De windmolens gaan hard qua innovatie. De Enercon E-126 (o.a. molens bij A15) draaien op 40% deellast al 100% van haar maximale terugleververmogen terug. Deze fucker kan maximaal 7,5 MW terug leveren. Dat is gigantisch t.a.v. die oude Vestas modelletjes waar jij wellicht aan denkt.
Er staat nog een Nuon parkje te draaien van die oude Vestas hokken (Amsterdam ri. Almere). Die dingen leveren iets van 250kW terug als je geluk hebt dan het precies hard genoeg waait (bij wk 7 a 8 schakelen ze automatisch af). En ja, dan gaat je stelling wel op. Dit park gaat trouwens in revisie t.z.t. Voor de beeldvorming: De Hemwegcentrale (kolenvergassing) levert op vollast 1250 kW. Met de doorontwikkeling kan je aan windkracht straks met 100 windmolens (offshore) de Hemwegcentrale evenaren.
Maar goed. het rendement van de nieuwe garde windmolens zijn goed en het terugleververmogen is gigantisch. De infrastructuur MS/HS is er op sommige gebieden nog niet op voorbereid. De netbeheerders stevenen straks af op een ander verdienmodel die ons allemaal raakt. Zie (micro) WKK,s, zonnepanelen (dakpanformaat!), elektrisch rijden etc etc.
Heel erg extrapolerend: "Ha buurman, sluit even je E-auto aan, ik wil graag TV kijken"
Voor de liefhebbers:
Hemwegcentrale A'dam
Enercon E-126
Hier een prognose die door de tijd alweer is ingehaald
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Dat worden echt enorme apparaten zeg
Interessant hoor 
- dvh
Mooi stukje informatie 328ti 
- Luco
Jij mag het kroegpraat vinden, ik ben er mee bezig geweest ivm windmolen hier achter of zonnepanelen op het dak, of beide.
Ben toen diverse buitenlandse en nederlandse onderzoeken tegengekomen waarbij gewoon keihard gezegd wordt dat ook de nieuwe generatie windmolens alleen maar geld kosten.
Je moet niet alleen kijken wat ze opleveren en opwekken, maar ook wat de kosten zijn qua bouwen, levensduur en onderhoud.
Als je dat allemaal tegen elkaar afzet zijn ze gewoon niet rendabel en duurder dan de door jouw genoemde centrale.
Heb volgens mij toen ook al die link gepost over die 18 miljard subsidie en de rapporten waarin staat dat het feitelijk weggegooid geld is.
Ben toen diverse buitenlandse en nederlandse onderzoeken tegengekomen waarbij gewoon keihard gezegd wordt dat ook de nieuwe generatie windmolens alleen maar geld kosten.
Je moet niet alleen kijken wat ze opleveren en opwekken, maar ook wat de kosten zijn qua bouwen, levensduur en onderhoud.
Als je dat allemaal tegen elkaar afzet zijn ze gewoon niet rendabel en duurder dan de door jouw genoemde centrale.
Heb volgens mij toen ook al die link gepost over die 18 miljard subsidie en de rapporten waarin staat dat het feitelijk weggegooid geld is.
- GTRene
en weer 1...die gepakt is dan,
hoeveel zijn er nog niet opgepakt vraag je je wel eens af, bewijs is namelijk vaak moeilijk te vinden bij handige lieden die kunstig met de boekhouding omgaangaan en of geld wat voor mensen in 'nood' is en of die er zelf geen inzicht in hebben.
hoeveel zijn er nog niet opgepakt vraag je je wel eens af, bewijs is namelijk vaak moeilijk te vinden bij handige lieden die kunstig met de boekhouding omgaangaan en of geld wat voor mensen in 'nood' is en of die er zelf geen inzicht in hebben.
Miljoenenfraude met zorggeld gehandicapten
http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/m ... andicapten" onclick="window.open(this.href);return false;Voormalig directeur Guus de J. van de Stichting Gehandicaptenzorg Limburg (SGL) is dinsdag aangehouden voor miljoenenfraude met zorggeld. Geld dat was bedoeld voor zorg is vermoedelijk opgegaan aan dure hobby's zoals de aankoop van dressuurpaarden, huur van luxepanden en verbouwingen.
De stichting krijgt jaarlijks circa 30 miljoen euro om de zorg voor ongeveer 1400 gehandicapten te betalen. Een deel van het geld ging van 2008 tot 2010 naar de dagbesteding van gehandicapten op een zorgboerderij, in een cadeauwinkel en een zorgmanege. Het vermoeden is dat slechts een gedeelte van het budget dat naar de manege ging aan zorg is besteed.
Vorig jaar zocht de Fiscale Inlichtingen- en Opsporingsdienst (FIOD) in Zuid-Limburg al op verschillende plekken naar bewijs voor de fraude. Onder meer de administratie van Guus de J. werd toen in beslag genomen.
Accountant KPMG heeft onderzoek gedaan bij SGL en concludeert dat er fraude is gepleegd. De directeur werd vorig jaar ontslagen.
- SteV6
Teringjantje ... dik € 21.000,- per jaar per gehandicapte 
- Luco
Er zijn goedkopere oplossingen.
*rent heel hard weg*
*rent heel hard weg*
- Bram
Dan ben je wel een aardig onbeschofte klootzak zeg 
- Peric
Er komen er steeds meer Bram.... 
- Downforce Hans
+1tomgtr schreef:Het is zo tenekommend. Er zijn dus mensen met een uitkering. Die krijgen uiteraard huursubsidie, zorg toeslag etc etc. Daar staat tegenover dat ze belasting, verzekeringen, huur etc etc moeten betalen. Dat uitkering en toeslagen ontvangen gaat meestal prima. Maar dinegen betalen veel minder. Lijkt me vrij eenvoudig op te lossen door gewoon alleen netto bedragen uit te keren.
- Bram
Kom op zeg.Luco schreef:Er zijn goedkopere oplossingen.
*rent heel hard weg*
Als jij morgen invalide raakt ben je verrekte blij dat de overheid je ondersteunt in het verbouwen van je huis, de aanschaf van een karretje, het zoeken naar werk etc., zodat je zoveel mogelijk mee kan blijven draaien in de maatschappij en daardoor je sociale omgeving zo min mogelijk verandert.
We zijn voor de minderheden in Nederland al steeds minder sociaal, sommige groepen kunnen er gewoon niks aan doen en hebben er al helemaal niet om gevraagd om tot zo'n groep te behoren. Als je dat soort mensen ook gaat uitstoten dan doe je echt iets verkeerd.
Zo'n directeur die daar misbruik van maakt mogen ze wat mij betreft volledig uitkleden. Moreel besef van een pepernoot zo'n figuur
- 350 Z