Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Precies zo is jouw keuze om hem waarschijnlijk niet interessant te vinden ook te begrijpen. Je moet imho alleen niet tot in den treure gaan uitleggen wat er dan allemaal zo kut aan is. Het is niks voor jou, prima.
De E46M3 is immers ook niet bepaald een lichtgewicht, hangt ook vol met overbodige (niet mijn woorden) rommel, is ook niet de meest agiele auto, ook geen circuitmachine etc etc etc (ook voor een groot deel door jou aangegeven Rico)
Of heb jij je elektrische bediende stoelen er ook uitgesloopt en er 2 Recarokuipen voor in de plek gezet e.d.?
En die M versie van de 1 Coupe gaat ook zeker naar 1500 EU1 gewicht, geef ik je bij deze alvast op een briefje, tel daarbij een 6-in-lijn met max 350pk en je ziet dat je dicht in de buurt van de E46M3 komt qua pk/kg ratio.
Plus t.o.v. de E46M3 heeft die dan een moderner onderstel, kortere wielbasis dus wellicht iets scherper maar of dat dan nu de geweldenaar is die alle verwachtingen (imho iets hooggespannen) gaat waarmaken??
Niet vergeten dat die eveneens uit de M van Marketing afdeling komt rollen...
De E46M3 is immers ook niet bepaald een lichtgewicht, hangt ook vol met overbodige (niet mijn woorden) rommel, is ook niet de meest agiele auto, ook geen circuitmachine etc etc etc (ook voor een groot deel door jou aangegeven Rico)
Of heb jij je elektrische bediende stoelen er ook uitgesloopt en er 2 Recarokuipen voor in de plek gezet e.d.?
En die M versie van de 1 Coupe gaat ook zeker naar 1500 EU1 gewicht, geef ik je bij deze alvast op een briefje, tel daarbij een 6-in-lijn met max 350pk en je ziet dat je dicht in de buurt van de E46M3 komt qua pk/kg ratio.
Plus t.o.v. de E46M3 heeft die dan een moderner onderstel, kortere wielbasis dus wellicht iets scherper maar of dat dan nu de geweldenaar is die alle verwachtingen (imho iets hooggespannen) gaat waarmaken??
Niet vergeten dat die eveneens uit de M van Marketing afdeling komt rollen...
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Robin schreef:Rico, ik lees 't allemaal prima. Dan zal 't je schrijfstijl zijn dat 't zo kloterig eruit komt. Dit is niet lollig meer man. Dit is triestheid betreffende een nieuwe super GT. Gaat gewoon nergens over hoe je 't schrijft. Alsof je Andy Priaulx bent man. Remmen in de fik kilo dit en dat. 90% op de Ring zijn M3s en die luitjes zitten allemaal met zure gezichten in hun kar van:G*dverdeg*dver dit ding is totaal ongeschikt voor trackdays(ff ggechargeerd) Niks deugt, en die nieuwe is helemaal klote.Remmen in de hens etc etc.
Komt op mij erg triest over allemaal Rico.
Naar mijn mening hebben de guy's met een M3 en een M3 CSL in standaard outfit megafun op de Ring.
Dat men op het BMW forum de nieuwe M3 afkraakt is niks nieuws. Ze rijden immers allemaal in een "oud" model.
Dit gebeurde ook op het TT-forum toen de nieuwe uitkwam.
Nu een jaar later ruilt de een naar de ander zijn oud model in.
Op de Scuderia-cursus waren tientallen M3's aanwezig, die van s'morgens tot s'avonds 4 dagen lang continu op de baan reden. Heb never nooit niet eentje langs de baan zien staan met zijn remmen aan gort.
Zelfs toen we op een verkort gedeelte van het F1-circuit "wedstrijdje" mochten rijden, iets dat echt tientallen keren zwaarder was dan rijden op de Ring, bleven de M3's in de groep zonder problemen.
Vind het "gewicht/remmen" verhaal omtrent de M3 iets tever doorgeslagen. Ik denk niet als je een auto bouwt van 99.500 euro dat die meerprijs van in jouw ogen "fatsoenlijke" remmen dan nog iets uitmaakt.
Het is zoals Tom zegt, met een M3 kun je zowel dagelijks lekker doorrijden, je kunt er af en toe mee stoeien binnen de limiet van dit land, en af en toe kun je eens legaal proeven hoe goed zo een auto werkelijk is, op de Nordschleife.
Heb meer dan 300 rondjes met een dood en dood-simpele TT gereden op de Ring en nooit problemen gehad. Heb megafun gehad, iets dat je hier in Nederland nergens meer hoeft te proberen, wil je je rijbewijs behouden.
Rene, als ik het achtbaangevoel wil ga ik naar six-flags, daar hebben ze 9 fantastische achtbanen. Dat rechtuit optrekken en accelereren dat is leuk voor een keer of 5 achter elkaar, maar daarna wil je toch liever de kick voelen van een auto die hangt in de bocht. De limiet voelen van de banden die grip zoeken, en het "werken" door middel van sturen.
Geen enkel rondje op de Ring is hetzelfde, en ieder rondje leer je nog bij. Je leert je auto kennen, en je leert je grenzen te verleggen. Je leert je onderstel te "begrijpen". En zelfs als je geen racecursus hebt genoten leer je wat het inhoud om de juiste lijnen te vinden.
Rechtuitbranden is boring....
Auto's zijn gemaakt voor bochten, daarom zit er een stuur in

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Lol, ja dat is ook zo,(alhoewel ik niet in de rij hoef te staan bij six-flags
maar als je dan toch op de vele rechte stukken in NL zit dan daar ook graag dat achtbaangevoel, tis een extra
Qua Nurburgring, ja tuurlijk super gaaf, das pas rijden daar, maar toch ook wel bettie uutkieke
300 rondjes, das niet mis
mijn Hartge hebben ze ook uitgebreid getest op de Ring en aangepast daarop zo zeggen wat berichten van de tijd dat het nog een prototype was...
Maar de max eruit halen met zo'n unieke auto vind ik zonde en zou ik zo 1 twee 3 ook niet kunnen hoor
eerst veel racen en minimaal zoveel ronden als jij hebt gedaan..tja die loop ik allemaal achter... en zoveel bochten als daar? ben al blij dat ik er 3 kan onthouden laat staan 76 ofzo haha scary maar wel een uitdaging.


Qua Nurburgring, ja tuurlijk super gaaf, das pas rijden daar, maar toch ook wel bettie uutkieke

300 rondjes, das niet mis

Maar de max eruit halen met zo'n unieke auto vind ik zonde en zou ik zo 1 twee 3 ook niet kunnen hoor

-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 10:06
Leuke discussie. Maar is het niet zo dat sommige oud model M3 rijders en anderen afgeven op de nieuwe M3 omdat hij 100.000 euro + kost en ze dat financieel niet trekken. Ofwel....afgunst....terug in status. Dat gepraat over een kilo meer of minder....gaat echt nergens over.
Ik vind het een mega gave bak. Doe mij die maar.....
Ik vind het een mega gave bak. Doe mij die maar.....

-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Ach Rene, mijn ervaring stelt niks voor in vergelijk met andere Ringrijders.
Wilde alleen aangeven dat je geen race-auto met race-remmen nodig hebt om driving-fun te beleven.
mijn vorige TT mankeerde totaal niks en heb nooit problemen gehad met de remmen. Zelfs niet tijdens de scuderia-cursus toen we het verkort rondje met steilstrecke omlaag 20 keer achter elkaar nonstop mochten rijden.
Er zal zeker een coureur zijn die de remmen in 3 rondjes aan het roken krijgt. Maar nogmaals je moet eens voor de aardigheid het aantal BMW's tellen op een TF-dag. Ik denk dat meer dan de helft een BMW is.
Ik kan goed begrijpen dat jij je auto wilt sparen Rene. Is niks mis mee.
Ik had mijn eerste TT als tweede auto gekocht en hij had in 2 jaar 12000 km gereden. Ik wilde hem bewaren. Totdat ik de Ring ondekte, en ik er 3 jaar dikke pret mee hebt beleeft. Na 5 jaar heb ik hem voor een meer dan schitterende prijs verkocht. De huidige eigenaar is er mee in zijn nopjes, en volgense de chefmonteur verkeerde de auto in een perfecte staat. Dealer verkocht hem zelfs met 12 maanden garantie (na 5 jaar)
Mijn huidige TT ga ik zeer zeker niet meer gebruiken om te cruisen, of te "bewaren/poetsen". Ik gebruik hem regelmatig en ik rij er mee op de Ring, totdat ik hem weer inruil.
Tuurlijk kan het ooit eens misgaan, maar dat kan ook in het dagelijks verkeer. Een aparte ringauto voel ik niks voor. Vaak zijn het verouderde technologieen waarmee je rond rijdt, en kost ook dat verhaal een berg extra geld. 10-15 keer per jaar weekend naar de Ring is me geen aparte auto waard.
Daarbij heeft de huidige TT zoveel leuke technologieen aan boord (magnetic ride- DSG, etc) dat ik het zonde zou vinden om een dergerlijke auto alleen maar te gebruiken om naar de zaak te rijden en 3x per week te poetsen.
En zo zie ik dat ook met een M3. Een schitterende complete auto voor de liefhebber.

Wilde alleen aangeven dat je geen race-auto met race-remmen nodig hebt om driving-fun te beleven.
mijn vorige TT mankeerde totaal niks en heb nooit problemen gehad met de remmen. Zelfs niet tijdens de scuderia-cursus toen we het verkort rondje met steilstrecke omlaag 20 keer achter elkaar nonstop mochten rijden.
Er zal zeker een coureur zijn die de remmen in 3 rondjes aan het roken krijgt. Maar nogmaals je moet eens voor de aardigheid het aantal BMW's tellen op een TF-dag. Ik denk dat meer dan de helft een BMW is.
Ik kan goed begrijpen dat jij je auto wilt sparen Rene. Is niks mis mee.
Ik had mijn eerste TT als tweede auto gekocht en hij had in 2 jaar 12000 km gereden. Ik wilde hem bewaren. Totdat ik de Ring ondekte, en ik er 3 jaar dikke pret mee hebt beleeft. Na 5 jaar heb ik hem voor een meer dan schitterende prijs verkocht. De huidige eigenaar is er mee in zijn nopjes, en volgense de chefmonteur verkeerde de auto in een perfecte staat. Dealer verkocht hem zelfs met 12 maanden garantie (na 5 jaar)
Mijn huidige TT ga ik zeer zeker niet meer gebruiken om te cruisen, of te "bewaren/poetsen". Ik gebruik hem regelmatig en ik rij er mee op de Ring, totdat ik hem weer inruil.
Tuurlijk kan het ooit eens misgaan, maar dat kan ook in het dagelijks verkeer. Een aparte ringauto voel ik niks voor. Vaak zijn het verouderde technologieen waarmee je rond rijdt, en kost ook dat verhaal een berg extra geld. 10-15 keer per jaar weekend naar de Ring is me geen aparte auto waard.
Daarbij heeft de huidige TT zoveel leuke technologieen aan boord (magnetic ride- DSG, etc) dat ik het zonde zou vinden om een dergerlijke auto alleen maar te gebruiken om naar de zaak te rijden en 3x per week te poetsen.
En zo zie ik dat ook met een M3. Een schitterende complete auto voor de liefhebber.
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Heeft Rico je gebelt om even bij te springen ?
Maar als ik mag kiezen, doe mij maar die nieuwe M-boot, het oude model M3 krijgt nu een te hoog "shoarma" gehalte....
Degene die nu een goudkleurige M3 te koop heeft van 1 of 2 jaar oud zit gebeiteld....
[img:431:163]http://www.ctgilles.net/images/pictars/bling14.jpg[/img]
[img:431:163]http://www.ctgilles.net/images/pictars/bling14.jpg[/img]

Maar als ik mag kiezen, doe mij maar die nieuwe M-boot, het oude model M3 krijgt nu een te hoog "shoarma" gehalte....
Degene die nu een goudkleurige M3 te koop heeft van 1 of 2 jaar oud zit gebeiteld....
[img:431:163]http://www.ctgilles.net/images/pictars/bling14.jpg[/img]
[img:431:163]http://www.ctgilles.net/images/pictars/bling14.jpg[/img]
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Rob die fun snap ik maar al te goed, ik had ook megafun met de M3, alleen loop je vrij snel tegen de grenzen aan. Ik zit dit GVD niet te verzinnen, zou liever schrijven dat de M3 übermachtig is op de ring en GT3's vreet als ontbijt.Naar mijn mening hebben de guy's met een M3 en een M3 CSL in standaard outfit megafun op de Ring.
Maar stel dat ik dat zou schrijven

En Dick afgeven op het nieuwe concept M3 omdat geld een isseu zou zijn ?
LOL 4e hypotheekje is geen probleem hoor, anders staat BMW financial lease me wel binnen te halen. Kortom geld is nooit het probleem als je een nieuwe M3 wilt rijden.
Nee even serieus het is geen geldkwestie, het is ook niet omdat het een slechte auto is, het is ook niet omdat ik denk dat een e46 M3 beter is, het is ook niet omdat de kwaliteit teleur zal stellen.
Nee het is omdat het concept me niet aanspreekt. En dat heeft het M3 concept wel altijd gedaan.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Dennis wat weet jij van mijn tijden af ? Weet ze zelf niet eensDennis Cavallino schreef:Rico, met die tijden die jij op de ring rijdt zit de auto nog lang niet aan zijn limiet hoor. Don't blame BMW for this.

Representatief ? Boeit ook verder niet, het feit is wel dat ik in 400 rondjes ring nog nooit heb meegemaakt dat mijn remmen in de fik stonden. En laten we eerlijk wezn dat remmen verhaal is verder ook geen nieuws dat is al ongerveer 7 jaar bekend bij een M3.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Rebel
nieuwe remmen check
nieuwe banden check
nieuwe motor check
nieuwe SMG bak check
nieuwe sper check
nieuwe ophanging check
nieuwe M3 ..... shit
Nee superauto ben ik nog steeds net zo blij mee, maar waar ik eerder hallejullaa verhalen vertelde over de 120d en 130i werd ik afgevoerd met pek en veren, nu vertel ik objectief/kritisch mijn M3 ervaringen en word ik alsnog afgevoerd met pek en veren
Kortom bij sommige zeikerds
is het nooit goed
Zeg Rob zullen we nog eens scudiscusie opstarten

nieuwe remmen check
nieuwe banden check
nieuwe motor check
nieuwe SMG bak check
nieuwe sper check
nieuwe ophanging check
nieuwe M3 ..... shit


Nee superauto ben ik nog steeds net zo blij mee, maar waar ik eerder hallejullaa verhalen vertelde over de 120d en 130i werd ik afgevoerd met pek en veren, nu vertel ik objectief/kritisch mijn M3 ervaringen en word ik alsnog afgevoerd met pek en veren

Kortom bij sommige zeikerds



Zeg Rob zullen we nog eens scudiscusie opstarten




-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Van Velzen.....Kijk eens ff naar die curve van het koppel....
Oude M3
[img:450:550]http://www.autoblog.nl/images/wp2007/BM ... ph_res.jpg[/img]
Nieuwe M3
[img:450:550]http://www.autoblog.nl/images/wp2007/BM ... 0graph.jpg[/img]
Oude M3
[img:450:550]http://www.autoblog.nl/images/wp2007/BM ... ph_res.jpg[/img]
Nieuwe M3
[img:450:550]http://www.autoblog.nl/images/wp2007/BM ... 0graph.jpg[/img]
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Oke even weer on topic en dan beloof ik niks on aardigs over de nieuwe M3 te schrijven.
Hij lijkt op de een of andere manier wat gedrongener dan de gewone coupe, maatvoering is hetzelfde.
[img:832:405]http://www.bm3w.co.uk/ug/data/500/M3-red.jpg[/img]
[img:800:600]http://63.151.139.220/photos/3060705.002/1092big.jpg[/img]
Je kunt trouwens ook de spoilerlip op de kofferdeksel achterwege laten. is geen meerprijs.
Hij lijkt op de een of andere manier wat gedrongener dan de gewone coupe, maatvoering is hetzelfde.
[img:832:405]http://www.bm3w.co.uk/ug/data/500/M3-red.jpg[/img]
[img:800:600]http://63.151.139.220/photos/3060705.002/1092big.jpg[/img]
Je kunt trouwens ook de spoilerlip op de kofferdeksel achterwege laten. is geen meerprijs.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten