Huisdieren

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
S-RS
Auto: Renooit

Re: Huisdieren

Bericht door S-RS » 19 jan 2014, 16:03

Luco schreef:Maakt ook niet uit, zo zie je maar hoe fokkers ermee omgaan, dit soort rassen worden steeds forser, groter, breder, zwaarder en krijgen allerlei vreemde kleuren omdat de klanten dat mooi vinden.
Fokkers hebben vaak schijt aan de rasstandaard, vandaar dat alle grotere rassen steeds meer ziektes vertonen.
Jammer, maar waar.
Heb het even gegoogeld, dit is inderdaad een afkeur :wink:

Moet zeggen dat onze fokker hierin echt heel secuur was. Die fokte echt alleen met het beste van het beste en vond de lichaamsbouw van de honden erg belangrijk. Op de site staat ook wel waaraan ze o.a. moeten voldoen. Alleen kwamen er bij dit nestje ineens 3 vreemden uit :)
Was/is ook zeker geen brood fokker, ze schoten er eerder bij in dan dat ze er aan verdienden.

Luco

Bericht door Luco » 19 jan 2014, 16:12

S-RS schreef:
Luco schreef:Maakt ook niet uit, zo zie je maar hoe fokkers ermee omgaan, dit soort rassen worden steeds forser, groter, breder, zwaarder en krijgen allerlei vreemde kleuren omdat de klanten dat mooi vinden.
Fokkers hebben vaak schijt aan de rasstandaard, vandaar dat alle grotere rassen steeds meer ziektes vertonen.
Jammer, maar waar.
Heb het even gegoogeld, dit is inderdaad een afkeur :wink:

Moet zeggen dat onze fokker hierin echt heel secuur was. Die fokte echt alleen met het beste van het beste en vond de lichaamsbouw van de honden erg belangrijk. Op de site staat ook wel waaraan ze o.a. moeten voldoen. Alleen kwamen er bij dit nestje ineens 3 vreemden uit :)
Was/is ook zeker geen brood fokker, ze schoten er eerder bij in dan dat ze er aan verdienden.
Whahahah, geloof je het zelf, als ze zoveel op zouden hebben met het ras hadden ze nooit geen stamboom aangevraagd, maar ja dan levert de pup minder op.
Ze zijn ook geen lid van de officiele boerboelorganisatie, maar van een afscheiding daarvan.
Op hun site laten ze ook maar even weg dat wit een afkeur is.
Hoe serieus moet je zulke mensen dan nemen?

Maar veel belangrijker is dat jullie hem mooi vinden en dat die een goed karakter heeft :thumbup:
Ik vind hem ook prachtig om te zien.

Edit: inmiddels in 20 jaar tijd drie zogenaamde organisaties die hun eigen stambomen en rasstandaard schrijven :hammer:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 19 jan 2014, 16:20

Kleur is idd bij sommige rassen afkeur. Zo is bij bengalen de kleur grijs ook afkeur.

S-RS

Bericht door S-RS » 19 jan 2014, 16:23

Luco schreef:Whahahah, geloof je het zelf, als ze zoveel op zouden hebben met het ras hadden ze nooit geen stamboom aangevraagd, maar ja dan levert de pup minder op.
Ze zijn ook geen lid van de officiele boerboelorganisatie, maar van een afscheiding daarvan.
Op hun site laten ze ook maar even weg dat wit een afkeur is.
Hoe serieus moet je zulke mensen dan nemen?

Maar veel belangrijker is dat jullie hem mooi vinden en dat die een goed karakter heeft :thumbup:
Ik vind hem ook prachtig om te zien.
Haha, ik geloofde ze wel, of ik ben te naïef, zou ook heel goed kunnen :tooth:
Maar als ze er echt geld op wilden vangen, verkochten ze de honden wel aan iedereen. Ze hebben vaak genoeg nee verkocht omdat de hond niet bij de bazen paste, en andersom.
Maar volgens mij kun jij wel redelijk inschatten wat een goede boerboel zou moeten kosten, wat zijn de richt prijzen ongeveer? Ik kreeg namelijk het idee dat deze zo ongeveer gratis weggingen in verhouding ;)

Dat is zeker het belangrijkste, echt een geweldig beest :thumbup:

Luco

Bericht door Luco » 19 jan 2014, 16:25

Nu nog altijd tussen de 1000 en 1500 euro.
Toen wij destijds de onze kochten lagen de prijzen nog wat hoger.
Onze eerste was de derde Boerboel ever in Nederland.

S-RS

Bericht door S-RS » 19 jan 2014, 16:29

Luco schreef:Nu nog altijd tussen de 1000 en 1500 euro.
Toen wij destijds de onze kochten lagen de prijzen nog wat hoger.
Onze eerste was de derde Boerboel ever in Nederland.
Ah dat valt me mee, gingen toen uit van 1500 tot 3000 euro. Vandaar dat ik de indruk had dat die van ons goedkoop was(1250). Blijkt het een replica te zijn :lol:

Luco

Bericht door Luco » 19 jan 2014, 16:33

Maakt toch niks uit.

De eerste keuze van ons destijds kregen we ook niet mee omdat die afkeur was, die was wit gestroomd, maar we vonden hem zo mooi, maar helaas gaven ze die niet mee.
Maar nu ik weer zit te kijken en te zoeken, is het toch echt van de gekke dat ze heel het ras naar de klote helpen binnen 15 jaar tijd, zo zonde.

Als wij ooit weer een Boerboel overwegen haal ik hem zelf uit Zuid Afrika.

Toen onze laatste dood ging zijn we er nog wel op uitgeweest, maar de helft is tegenwoordig te zwaar en je hoort ook steeds meer hersentumoren, kanker en allerlei andere ziektes, dus werd het een cane corso, helaas hetzelfde verhaal achteraf, veel zijn er te groot/zwaar en veel lijnen hebben ziektes.

Maar bijna alle fokkers verzwijgen dat om dat bij dit soort rassen de bloedlijnen binnen europa erg beperkt zijn, en ze dus bijna allemaal last hebben van de beperkte lijnen en dus in principe weten dat er redelijke risicos zitten aan de nestjes die ze fokken.

S-RS

Bericht door S-RS » 19 jan 2014, 16:40

Lopen er echt zoveel verpestte rond dan? Ik wist dat ze moeilijk te verkrijgen waren, maar zo moeilijk wist ik niet.

Trouwens, wat ik heel raar vind. Die van ons heeft echt een ontzettend hekel aan de zomer, nergens zin in. Wandelen heeft hij maar weinig zin in, überhaupt niet echt actief. Zodra het onder de 20 graden wordt is er niks aan de hand en wandelt die als de beste, en in de winter is die al helemaal in z'n element. Match imo niet echt met het feit dat ze oorspronkelijk uit Afrika komen...

Serieus van plan om zelf naar Afrika te vliegen? Lijkt me nog best ingewikkeld trouwens!

Luco

Bericht door Luco » 19 jan 2014, 16:50

Je ziet het gewoon steeds meer om je heen, kijk naar die van jullie, prachtige hond hoor, maar voldoet totaal niet aan de rasstandaard.
Maar de fokkers willen wel gewoon geld verdienen dus worden ook de "afgekeurden" gewoon verkocht, doet de particulier er niks mee maakt het niet zoveel uit, maar als met een van die honden toch weer gefokt wordt komen die "foute" genen ook in die lijnen terecht en kunnen zich dan wel of niet uiten.

Over afwijkingen in gezondheid houden ze bijna allemaal hun mond, want dat kost geld.

Toen wij onze Boerboel hadden werd je ook geen eigenaar, maar je kreeg de hond mee, maar de papieren bleven eigenaar van de destijds opgerichte stichting, juist om dit soort dingen te voorkomen, alleen was dit belastingtechnisch niet meer houdbaar toen de belastingdienst de stichting aan ging slaan voor "vermogen" omdat er 200 Boerboels op de stichting stonden geregistreerd.
Toen zijn alle papieren bij de eigenaren terechtgekomen en zijn mensen ermee gaan fokken zonder de achtergronden goed te onderzoeken.

Maar als wij weer een Boerboel zouden overwegen zou ik hem inderdaad zelf op gaan halen.
Veel uitzoeken vooraf.

S-RS

Bericht door S-RS » 19 jan 2014, 16:57

Zo, nooit geweten dat het voorheen op die manier ging. Zonde dat het zo uit de hand is gelopen eigenlijk.. Straks eindigen ze het zelfde als die Engelse buldogs(?) die zo slecht kunnen ademen.

Luco

Bericht door Luco » 19 jan 2014, 17:09

yeps, steeds meer op uiterlijk fokken ipv op gezondheid en karakter.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 19 jan 2014, 20:19

Helaas is bovenstaand zo waar...!
- Zie HD problemen Herders
- Té blije Labradors
- Kleine hersenpan Kings Charles Spaniëls
- Te korte snuit Bulldog
- etc etc

Bij aanschaf van onze Ridgebacks heb ik 7 (!) generaties teruggekeken in de stamboom. Als je ziet hoeveel lijn- en inteelt je tegenkomt..! Dan maar meer betalen en verder weg halen.

Geregeld krijg ik te horen dat ze niet zo groot zijn. 'Het zijn teefjes!'
Voor teefjes zitten ze aan bovengrens, van rasstandaard. Groter wil ik niet, maar toch opvallend dat ik deze vraag geregeld krijg. Er lopen toch niet alleen reuen rond en als ik RR teefjes tegenkom is een van mij altijd de grootste. Maakt mij niet uit, maar de fok gaat de kant van te grote op.
Ik wil iig geen NL Ridgeback! Fokgebied in enkel dit land is te klein. Bovendien is het niet een hond dat voor iedereen is weggelegd.

Luco

Bericht door Luco » 19 jan 2014, 20:30

Ja vroeger regelde de natuur het, foutjes en zieke honden overleefden niet.
Nu bepaalt de mens welke hond op welke hond kruipt.

Kortom, de mens verziekt alles.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 19 jan 2014, 20:33

Grappig dit terug te lezen. Ik zag dat de fokker van onze teckel laatst weer een teckel uit Finland had gehaald. Het leek mij op voorhand wat overdreven maar nu begrijp ik waarom.

Onze Hugo is een zoon van de Nederlands Kampioene van 2011 en de Nederlands Kampioen van 2010. Ik geloof het allemaal wel. Hij ziet er goed uit, een echte ruwhaar teckel en heeft een fantastisch karakter. We zijn bij toeval bij dit nest uitgekomen en waren direct verkocht. Al moet je met Teckels ook erg oppassen. Ik heb iemand aan de lijn gehad en toen ik vroeg of hij nog een reu had kreeg ik te horen "moet ik even kijken, weet ik zo niet" op de achtergrond niks dan blaffende honden. Daar ga ik dus niet kijken. Dan weet je haast wel zeker dat het mis gaat.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 19 jan 2014, 20:46

Broertjes en zusjes van onze oudste zijn twee naar Afrika, een naar LA USA en rest Europa gegaan om die reden.

Luco

Bericht door Luco » 19 jan 2014, 20:56

Wij hebben een kruising Mastino/Pitbull gehad, was een ongelukje.
Zogenaamde Bandog, nog nooit zon lieve en rustige stabiele hond gehad, is op 1 dag na 15 jaar geworden.
Met de huidige molosserrassen mag je blij zijn als ze de 8 halen.

Wij zijn altijd liefhebbers geweest van zulk soort honden.
Bandog, Mastino, Boerboel, Cane Corso, Fila Brasileiro, Tosa Inu.
Helaas komt daar ook vaak het "foute" volk op af, waardoor het ras/soort een slechte naam krijgt.

DF-user-4179

Bericht door DF-user-4179 » 20 jan 2014, 07:55

sja fokkers blijft lastig..aan ene kant wil jij perse ras X aan de andere kant worden die mogelijk weer te ver door. Blijft lastig verhaal, beste is je goed inlezen en langs diverse fokkers gaan. Dat hoort erbij en als ze het niets vinden als je langs wilt komen zien ze mij al niet weer...

Joop is laatst op visite geweest bij zijn nieuwe neefjes

Afbeelding

Afbeelding

18 ! stuks.. foutje.. fokker neemt altijd de teef mee die volgend jaar word gedekt.. was nog niet loops maar 't was wel raak. Heb me kunnen inhouden om er niet een mee te nemen.. was wel moeilijk :P Vooral die hele witte (die vage op de 2e foto) vond Joop erg leuk en wij ook ;)

350 Z

Bericht door 350 Z » 21 jan 2014, 14:28

Selfie van mijn maatje Igor de American Akita :D
Afbeelding

Peric

Bericht door Peric » 21 jan 2014, 17:20

Schitterende honden die Akita's.
Had je al niet 's foto's geplaatst?

Zijn die een beetje gehoorzaam en te trainen? Z'n kleinere neefje de Shiba Uni is namelijk nogal moeilijk.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 22 jan 2014, 07:20

Ligt vaak niet aan de hond, maar aan de baas/eigenaar. Stel je op als een leider, die koers plaats, rechtlijnig en consequent is. Een hond is ook niet gek. Als je een dit soort honden, ook Ridgebacks breekt en te bazig opstelt, ben je ze verloren. Het zijn intelligente beesten en kunnen hun eigen koers wel zetten.

Godspeed
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Bericht door Godspeed » 22 jan 2014, 18:38

Geweldig Shiba Inu's en Akita's! Zo'n beetje wel de mooiste honden die er zijn.

Ik ben inmiddels al hier en daar wat aan het rondkijken naar wat straks de tweede hond moet worden :tooth:
We hebben het dan wel over een tijdperk dat ik voorzien ben van een huis met tuin, dus aankomende paar jaren gaat dat niet gebeuren, maar rondkijken kan geen kwaad.

Iets in de trant van een Leonberger of Tibetaanse Mastiff lijkt me ook prachtig. Ik moet zeggen dat als je googlet (googlt, googelt, googled wat dan ook) op Tibetaanse Mastiff krijg je meer het idee dat je een zwart/bruine leeuw in huis haalt dan een hond, maar dat is dan denk ik juist de charme van het beest.

Voorlopig houden we het nog even bij 1 beest:

Afbeelding

Afbeelding

allen

Bericht door allen » 22 jan 2014, 18:56

Altijd leuk voor een rondje door het park idd... :mrgreen:
Afbeelding
Tibetan Mastiff by Schep_B, on Flickr

Godspeed
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Bericht door Godspeed » 22 jan 2014, 19:28

Haha ja exact die bedoel ik! Nu lijkt me dat specifiek deze foto misschien wat aangedikt is met photoshop oid. Maar er staan verdacht veel van die foto's op het net waarop deze Mastiff verre van een lieverdje lijkt.

Luco

Bericht door Luco » 22 jan 2014, 19:45

Die staan er van elk groot ras wel op.

hanske

Bericht door hanske » 06 feb 2014, 01:23

Ach wat een lief beestje......................... :mrgreen:

http://thesupercarkids.com/aston-martin ... y-pet-dog/" onclick="window.open(this.href);return false;

:shithappens:

Plaats reactie