Pagina 33 van 57

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 29 dec 2019, 23:16
door smiley
Ik ging er eigenlijk vanuit dat ze in Amerika al lekker afgetopt zijn met kolencentrale stroom voor ze op de boot gingen.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 29 dec 2019, 23:36
door Wimo
Liever groene biomassa energie uit Nederland. Nog milieu bewuster !

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 30 dec 2019, 01:00
door allen
Wouter81 schreef: 29 dec 2019, 18:34
Fabian schreef: 29 dec 2019, 16:41
alt schreef: 28 dec 2019, 23:10 Het is niet normaal meer zoveel Tesla's staan te laden in Nederland.
Ik lees, maak zelf mee dat je overdag in de rij moet staan om te mogen laden.
Vandaag in Hoorn s'middags weer naar huis gegaan, zo druk.
Vanavond om 21.00 uur alle laders bezet, inclusief mijn ms.
Dat was toch te verwachten...?

Wordt alleen maar erger.
Net mijn ICE weer volgetankt in een paar minuutjes, ideaal. Ook niet hoeven wachten bij de pomp. Wordt nog eens heel groot, die verbrandingsmotor. :wink:
Ik gisterennacht twee tankjes leeggeknald met de Caterham om m’n hoofd vrij te maken. Op zulke momenten ben ik maar al te blij met m’n ouderwetse wagens zonder laadkabel.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 30 dec 2019, 11:22
door JP
Kun je als Tesla’ist wel met een gerust hart rondrijden? Ik krijg toch het gevoel dat ze je zien als apart, een rebel, een schraper, een placebomilieudelinquent....Worden deze auto's dan ook niet vaker bekrast ?

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 30 dec 2019, 13:31
door alt
Kan je met je Tesla rustig rondrijden.
Ik wel, maar woon in het buitengebied, tussen de boeren.
Een rare snuiter ben ik altijd al geweest.
Toen ik met de X5 reed, kreeg ik weinig opmerkingen of zag mensen naar de X5 kijken.
Ik heb 3 auto's gehad, de Ford GT40, Audi S5 & beiden Tesla's, dan zie/zag ik mensen naar de auto kijken & vooral kinderen de auto echt nakijken, vaak ook een duimpje.
Met GT40 heb ik eens een jongetje van step zien vallen omdat hij achterom keek.
Met de Tesla vroeger, vragen of de accu morgen nog heel was, hoe ver je er mee kon rijden.
Nu met de Tesla hoor ik mensen zeggen dat zij misschien hun volgende auto een EV gaat worden.

Alle oudere mensen zijn kostenbewust.
Want zij zijn nog opgegroeid met dat hun moeder hun stukkende sokken stopte & de kapotte broeken verstelde.
Je kreeg ook de kleren van je oudere broer als hij eruit gegroeid was.
Ook de ouwe fiets van je oudere broer als hij een andere tweedehandsje had gekregen.
Oudere mensen douchen korter, hebben een oude mobiel, hebben 2 paar schoenen, zondagse & werkschoenen.
Kopen pas een nieuwe tv, pc, mobiel of auto als deze stuk is.
Kunnen nog advertenties lezen voor de aanbiedingen.
Oude mensen kunnen vaak ook nog koken, wat ook weer geld bespaard.
Zij vreten wel veel medicijnen & gaan toch eerder dood, dan jonge mensen.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 30 dec 2019, 14:03
door smiley
Hebbie nog een kiekje van die GT40 alt?

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 30 dec 2019, 18:33
door sitechris
@alt: ik mis even je punt denk ik?

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 30 dec 2019, 18:51
door Arthur
3 auto’s; GT40, S5 en beide Tesla’s. Dat zijn er 4 :lol: Praat ik niet over de X5 waar je over schrijft.

@JP: je kunt er blijkbaar wel beter mee koken :ongeveer als:

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 30 dec 2019, 19:11
door Booooh
https://www.ad.nl/auto/waarom-vlogen-na ... ~a24eeda6/

Doen jullie (Tesla eigenaren) wel voorzichtig met die Model S, X en 3 in die scherpe bochten :mrgreen: ...

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 30 dec 2019, 19:28
door alt
Ik heb een kiekjes van de GT40., maar die staan op een harde schijf, maar vond nog wel een videootje op youtube van de GT40.

https://www.youtube.com/watch?v=gnt1r048jlo

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 30 dec 2019, 22:50
door smiley
:thumbup:

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 31 dec 2019, 09:42
door 350 Z
:df:

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 31 dec 2019, 10:40
door Tom
Supergaaf Alt!!

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 11 jan 2020, 12:28
door Robin

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 11 jan 2020, 13:17
door vester86
dr zit wel een luchtje aan ja...

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 11 jan 2020, 13:25
door D20VT
Alleen jammer dat ze maar 1 kant van zo’n verhaal melden. Mijn bescheiden mening is dat het hier gaat om een klant die zijn auto niet meer terug wil en koste wat het kost de verzekeraar hier voor op willen laten draaien. Als een auto reparabel is dan kun je als klant ervoor kiezen om de herstelkosten te nemen en de beschadigde auto te verkopen.
Als je van mening bent dat de auto los is dan doe je een contra expertise ipv je gal spuwen op het net. Dan sta je waarschijnlijk helemaal niet sterk in je zaak en probeer je op deze wijze een verzekeraar over te halen om je zin te geven want voor een paar knaken laat je een contra doen om eea vast te stellen en het tegendeel te bewijzen.

Ik hoop alleen dat zo’n autobahn hoor en wederhoor heeft toegepast (ik neem aan van niet) voordat ze een verzekeraar zo te kakken zetten. Dit kan nog een staartje krijgen als ik die verzekeraar zou zijn.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 11 jan 2020, 13:29
door EvdP
Wat valt hier dan nog aan te repareren?

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 11 jan 2020, 13:38
door D20VT
Heb jij de schade gezien? Weet jij waar je over spreekt op basis van die 2 foto’s? Heb je de offerte gezien van de Tesla approved body shop? Wat voor een type model X is het? Huidige nieuwwaarde ? Oorspronkelijke waarde? Welke polisvoorwaarde zijn van toepassing? Huidige waarde met schade?
Als we dit allemaal op een rijtje hebben kunnen we pas wat zeggen over de hele casus

Tot die tijd roepen we allemaal maar wat 🤫

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 11 jan 2020, 14:14
door EvdP
Ik stel een (in mijn ogen) normale vraag maar blijkbaar roept dat nogal wat tegenvragen bij jou op.

Maar ik ga je vragen gewoon beantwoorden:

Op de foto's
Ja
Nee
Geen idee
Geen idee
Geen idee
Geen idee
Geen idee
Geen idee
Geen idee
Geen idee

Ik hoef het niet op een rijtje, ik vraag me alleen af wat er nog aan te repareren valt? Wat ik wel weet van een schadehersteller dat het metaalwerk van Tesla erg moeilijk te herstellen is. En brand zorgt voor hitte wat metaal vervormd. Bovendien is mij bij meerdere brandblus cursussen verteld dat als je een autobrandje hebt de auto eigenlijk altijd af kan schrijven.

Mijn vraag blijft dus, wat valt hier aan te repareren? (Naast dat ik het een vreemd verhaal vind, maar dat terzijde. Ik ben geen Autobahn fanboy)

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 11 jan 2020, 15:03
door KoenM
Ik vind het ook een raar verhaal inderdaad. Het artikel geeft ook niet aan wat het probleem is.

Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn? Of reparatie op kosten van de verzekeraar, of een nieuwe auto op kosten van de verzekeraar. Lijkt mij dat de verzekeraar dan de voor hun beste optie kiest. Mocht je dan toch zelf een andere auto willen, kun je altijd nog de gerepareerde tesla verkopen.

Het is natuurlijk ook niet het idee dat je er zelf op vooruit gaat als er iets met je auto gebeurt.

Nu weer 5 jaar een nieuwe model X tegen de voorwaarden van een paar jaar geleden zullen wel meer mensen willen.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 11 jan 2020, 15:22
door D20VT
De reden voor de tegenvragen is makkelijk.

Dit is mijn dagelijks werk, het beoordelen van oa dit soort schades en daarnaast het ondersteunen van een 10 tal collega’s die dit werk ook doen.
De laatste jaren eigenlijk voornamelijk de uitdagende klussen.
Deze auto met zo’n verhaal zal sowieso door Tesla gechecked zijn mbt staat accu etc. Aangezien Tesla als de dood is voor gezeik met brandschades.
Deze auto zal niet bij een normale schadehersteller staan aangezien deze alleen schroefdelen mag vervangen van een Tesla( andere delen krijgt hij namelijk niet uitgeleverd al non approved body shop)
Vandaar dat ik mezelf er zo over kan verbazen dat iedereen op basis van een paar foto’s een inschatting kan maken van de hoogte van het schadebedrag van zo’n auto.

Ik neem aan dat er idd onderzoek is gedaan naar een dagwaarde en ik heb even snel de Tesla polis van Victor bekeken. Deze polis geeft aan dat meneer recht heeft volgens de polis op een nieuwe Tesla als er sprake is van totaal verlies. ( maar wel uitgaande van de huidige nieuwwaarde en dat kan bij een model x p100d zomaar 50k lager zijn )
Dus als meneer zeikt over dat de expert de dagwaarde te hoog heeft gesteld, is blijkbaar de auto ook niet los obv de nieuw/poliswaarde.
Hij geeft zelf al aan dat de extra kosten van verhoogde bijtelling meeverzekerd zijn, tja dat heeft natuurlijk ook invloed op het schadebedrag dat stukje hoort dan ook bij de afweging van Total los ja of nee ( alle bijkomende kosten worden hierin meegenomen).
Ook al zijn de nieuwe Tesla’s goedkoper een geregistreerde en zelf een van een jaar oud, is over de resterende looptijd ook nog goedkoper dus duurder in aanschaf, de verkoper neemt dat ook mee in zijn argumentatie. ( vergelijk het met een youngtimer, een auto van 13 jaar oud is niks waard, een van 15 is ineens een youngtimer en meer waard. Logisch nee, maar de bikkelharde waarheid ja. Nieuwe Tesla M3 ‘s van 2019 die te koop staan voor 10K meer dan de nieuwprijs )

Een expert zal echt niet zomaar een hogere waarde opschrijven, de auto is volgens de verzekeraar niet Total los dus gewoon repareren. Ben je het dan niet eens met de manier, doe je een contra expertise, anders laat je hem maken (en ruil je hem bij Tesla in voor die €74k )

Ik denk dat het schadebedrag + restantwaarde over die €74k van Tesla heen gaan. Dan heeft hij toch meer dan dat hij eigenlijk waard was volgens de fabrikant.
Nee de verzekering moet maar uitgaan van een lagere dagwaarde, om volgens de poliswaarde een andere auto te leveren. Tja zo werkt het niet, hij moet naast obv dagwaarde ook los zijn obv de polis anders is herstellen goedkoper en kiest een verzekeraar voor die optie anders is het kapitaalvernietiging
Een verzekeraar keert uit obv de polis en als de auto reparabel is op basis van die polis dan keren ze de reparatie kosten uit en niet een nieuwe auto.

En mbt wat valt er hier nog te herstellen obv van deze 2 foto’s kan ik daar niets van zeggen ( ik heb al ruim 50.000 schades gerapporteerd ) zolang er geen interieur foto’s bijzitten kan het mogelijk met wat sluitwerk, een nieuwe achterscherm, wielophanging, band en velg en wat sluitwerk opgelost worden. Er zal vast gekeken en of gemeten zijn of dat de geur in de auto schadelijk is ja of nee.

Ik heb nu nog een schade aan een Tesla in behandeling van bijna 50k excl BtW van ongeveer dezelfde leeftijd gewoon repareren.

Als voorbeeld nieuwe carrosserie van een model x is geloof ik maar 14K ex btw

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 11 jan 2020, 15:23
door WJ
Ik geloof dat een van de issues is dat het interieur niet vervangen werd, wat inhoud dat de auto gewoon vreselijk stinkt en dat er allemaal walmen van de accu en brand zijn ingetrokken.

(Van de eigenaar z'n twitter geplukt.)


Het TL verhaal zou de eigenaar alleen maar meer geld kosten omdat die dan nogal wat belasting voordeel misloopt wat die nu de komende 4 jaar nog wel heeft.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 11 jan 2020, 15:57
door EvdP
@D20VT

Jou verhaal is een stuk duidelijker voor mij dan het Autobahn verhaal. Maar minder sensationeel....

Maar 50k ex aan schade, ik vind het nogal wat.

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 11 jan 2020, 17:25
door Elise
Lijkt me niet geheel onwaarschijnlijk dat de eigenaar die auto niet terug wil en de trukendoos vol opentrekt om van die auto af te komen.

Als van mij een auto in de fik heeft gestaan of gejat is, heb ik die liever ook niet terug.
Maar begrijpelijk dat een verzekeraar een andere mening heeft :wink:

Re: Het grote Tesla-topic

Geplaatst: 11 jan 2020, 17:27
door JP
Daarom leest centraal beheer webcare ook mee