De EU
- RVV
Re: De EU
Ik moet zeggen dat de beelden van de mensonterende situaties bij de diverse afgesloten grenzen me wel raken.. Kinderen die alleen maar een stuk zilverfolie om hun blote lichaam hebben.. Die dagen in de modder, kou en regen staan... Wij gaan hier in Nederland nog niet eens zo om met vee..
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
An sich snap ik Rico daarin en daarin mee eens, maar ;'t verhaal is natuurlijk groter. Zij zijn hier naartoe gekomen uit (waarschijnlijk, lijkt mij wel) veel erger gebieden dan in colonne staan met kids met weinig kleding. Dus wat wil 'men'? Teveel en 'men' krijgt niks. Want dat krijgen 'wij' ook niet. Hoe wrang ook. Er is waardeloos gecommuniceerd. En deze chaos is nog maar 't begin...
Ik kan wel gaan beginnen over bittere armoe in Afrika en Azie, maar daar hebben de mensen die in die rijen staan, niks aan en niks mee.
En 'wij' hebben ook onze eigen sores, meer dan genoeg....
Ik kan wel gaan beginnen over bittere armoe in Afrika en Azie, maar daar hebben de mensen die in die rijen staan, niks aan en niks mee.
En 'wij' hebben ook onze eigen sores, meer dan genoeg....
- tomgtr
Eens met Robin, wie het weet mag z'n vinger opsteken.
De situatie in Syrie/Irak/Libe draait m'n maag van om.
De wantoestanden aan onze grens zijn erg onmenselijk.
Alles en iedereen die het minder heet hier op de wereld hier opvangen betekent dat m'n kinderen het straks slecht hebben, draait m'n maag ook van om.
Het is triest en niemand heft de oplossing.
De situatie in Syrie/Irak/Libe draait m'n maag van om.
De wantoestanden aan onze grens zijn erg onmenselijk.
Alles en iedereen die het minder heet hier op de wereld hier opvangen betekent dat m'n kinderen het straks slecht hebben, draait m'n maag ook van om.
Het is triest en niemand heft de oplossing.
- tomgtr
Dat klopt.
Kijk, we hebben het lang vol gehouden. Regimes steunen die niet zo lekker met mensenrechten omgaan en waar de elite hun zakken op een schandalige manier vullen. In de hoop die ellende daar te houden sturen we wat ontwikkelingshulp die grotendeels in de zakken verdwijnt van dezelfde elite. En wat wel bij de juiste mensen eindigt wordt ook verziekt. Pompen bij een waterput worden gesloopt in de hoop er een paar onderdeeltjes uit te halen etc. Die landen zijn gewoon zo in en in corrupt, daar helpt niks tegen.
Nou kon de boel aardig onder controle worden gehouden door de locale despoten. Echter, het is een strijd tegen de massa en de massa wordt groter en groter. Totdat het een oncontroleerbare hoeveelheid mensen is die eerst de elite omver leggen, en als dat niet het gewenste resultaat heeft (het meer eerlijk verdelen van geld) gaan ze ergens anders kijken. Dit is eigenlijk een normale arbitrage van rijkdom die lang is tegengehouden. Helaas zijn wij degenen die het meest te verliezen hebben.
Kijk, we hebben het lang vol gehouden. Regimes steunen die niet zo lekker met mensenrechten omgaan en waar de elite hun zakken op een schandalige manier vullen. In de hoop die ellende daar te houden sturen we wat ontwikkelingshulp die grotendeels in de zakken verdwijnt van dezelfde elite. En wat wel bij de juiste mensen eindigt wordt ook verziekt. Pompen bij een waterput worden gesloopt in de hoop er een paar onderdeeltjes uit te halen etc. Die landen zijn gewoon zo in en in corrupt, daar helpt niks tegen.
Nou kon de boel aardig onder controle worden gehouden door de locale despoten. Echter, het is een strijd tegen de massa en de massa wordt groter en groter. Totdat het een oncontroleerbare hoeveelheid mensen is die eerst de elite omver leggen, en als dat niet het gewenste resultaat heeft (het meer eerlijk verdelen van geld) gaan ze ergens anders kijken. Dit is eigenlijk een normale arbitrage van rijkdom die lang is tegengehouden. Helaas zijn wij degenen die het meest te verliezen hebben.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... eid=158493" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.welt.de/wirtschaft/article14 ... ildet.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.welt.de/wirtschaft/article14 ... ildet.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
uit die ene link>
horen we daar in NL ook over?Daarnaast zijn de migranten die Oostenrijk brengt lang niet allemaal vluchtelingen. Zo zou de federale politie in een week tijd 11.154 illegalen hebben opgepakt bij de grens, schrijft de Duitse krant Die Welt.
-
Robin
Kent u dat liedje nog: "Moeder ik wil bij de ..E.U...
http://www.nu.nl/buitenland/4153780/tur ... tions.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Moet toch kunnen, zo'n enorm land, een aanwinst.
http://www.nu.nl/buitenland/4153780/tur ... tions.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Moet toch kunnen, zo'n enorm land, een aanwinst.
- GTRene
ik verheug me er al op, ze zijn al grote 'vriendjes' met de EU euh NAVO e.d. en onder druk lukt veel, mag ook volgens bepaalde sprookjes boeken.
achja, de democratie in de EU gaat ook met rasse schreden onderuit, wellicht probeert e EU al wat aan te passen aan turkijke en zo voor vele stemmers de overgang niet zo groot meer is...
achja, de democratie in de EU gaat ook met rasse schreden onderuit, wellicht probeert e EU al wat aan te passen aan turkijke en zo voor vele stemmers de overgang niet zo groot meer is...
- Maus
Naar mijn idee wordt er nu iets uit z'n context gehaald. Ging volgens mij om de betuttelingen en steeds maar groter wordende macht van EU, en hoe daar onderuit te komen, of anders gezegd de wurggrepen op het volk door de bancaire elite.tomgtr schreef:I wilde niet op dat stukje reageren maar om DAT als aardig voorbeeld aan te halen gecombineerd met de toch enigzins naar antisemitistisch ruikende stukjes proza van Maus maakt de meeste nogal enge extreem rechtse types die hier posten schoothondjes zeg maar. Kan geen smiley vinden die de lading hier echt dekt dus maar zonder dan.
Dáárop en enkel op dát punt geef ik mijn reactie. De rest wat jij er nu bij wilt halen, ongeacht wat er van waar is en wat niet, doet in dit verhaal totaal niet ter zake.
Antisemitische stukjes proza en andere opmerkingen waarbij de meest extreem rechts postende df-ers (wie?) doen verbleken....
Het is nogal wat, maar je zult begrijpen dat ik mij in dit geschetste beeld absoluut niet herken?
Daarentegen geeft het voor mij wel aan dat dit hét bewijs is van een feilloos werkend mindcontrol-programma.
"Herhaal de leugen maar vaak genoeg en de mensen gaan het vanzelf geloven."
Blijf dus maar trouw de (mainstream) Fabeltjeskrant(-en) volgen en doe vooral niet zélf nadenken, of op onderzoek uitgaan. Dat hebben ze namelijk het liefst...
No offence verder overigens hoor.
-
Robin
Maurice, JIJ was degene die vond dat Duitsland met AH aan boord het vóór WW2 nogal dik in orde had economisch en welvaartstechnisch. Ik heb dat meer dan een beetje afgevlakt door te laten zien dat dát ook niet zo werkte...verre van. Understatement van de eeuw...
Dan kun je begrijpen dat 'men' hier jou naar de extreemrechterkant vind neigen, nu ook met die cartoon hierboven. Je weet zélf hoe vreedzaam moslims met cartoonisten zijn, dat zijn de allerbeste vrienden....pff.
AH daarentegen was wel redelijk connected met de moslims, want de enemy van zijn enemy is zijn vriend...
Mainstream is dat links geneuzel om de moslims te ontzien en (op den duur) gehoorzamen naar wat zij te zeggen hebben, daarentegen zijn er hier gelukkig wél 'n paar die nadenken. Dus ik keer jouw boeltje/belevingswereldje gewoon om, leuk he.
Terug naar de Middeleeuwen wil niemand. En zoals al ergens gezegd, noem mij één Islamitisch land met 'n democratie. En Indonesie valt dan al af.
Naja ik ga Dr No kijken.
Ze zoeken 't maar uit. Geef jij lekker de schuld aan de Joden? Want daar lijkt 't toch verrekte vaak op hiero.
Dan kun je begrijpen dat 'men' hier jou naar de extreemrechterkant vind neigen, nu ook met die cartoon hierboven. Je weet zélf hoe vreedzaam moslims met cartoonisten zijn, dat zijn de allerbeste vrienden....pff.
AH daarentegen was wel redelijk connected met de moslims, want de enemy van zijn enemy is zijn vriend...
Mainstream is dat links geneuzel om de moslims te ontzien en (op den duur) gehoorzamen naar wat zij te zeggen hebben, daarentegen zijn er hier gelukkig wél 'n paar die nadenken. Dus ik keer jouw boeltje/belevingswereldje gewoon om, leuk he.
Terug naar de Middeleeuwen wil niemand. En zoals al ergens gezegd, noem mij één Islamitisch land met 'n democratie. En Indonesie valt dan al af.
Naja ik ga Dr No kijken.
Ze zoeken 't maar uit. Geef jij lekker de schuld aan de Joden? Want daar lijkt 't toch verrekte vaak op hiero.
- GTRene
Prachtig gesproken door Farage, wat is die man goed
http://www.nujij.nl/algemeen/verwoesten ... 9334.lynkx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nujij.nl/algemeen/verwoesten ... 9334.lynkx" onclick="window.open(this.href);return false;
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=feY-TYmmgLM#t=22[/youtube]Nigel Farage zegt in zijn plenaire speech dat de EU de Brezjnevdoctrine toepast op haar lidstaten: EU-landen hebben alleen democratische rechten als ze voor het Europese project zijn.
-
Robin
Ja die Nigel die snapt 't maar al te goed..
Die wordt nog wel monddood gemaakt door de sociaal-democratische(...)EU bazen.
Wat was dat tocn mooi, je dacht aan één Europa toendertijd.
-Grenzen binnen zouden EU vervagen, makkelijker handel /wandel/transport/luchthavenwerk.
-één munteenheid....zoals de US$...
-Eén (liefst 15% ofzo) gezamenlijk BTW tarief
-Autoprijzen gelijkgetrokken over geheel EU(bruto consument)
-brandstofprijzen gelijk in geheel EU
-Consumentenprijzen in supermarkten op 'min of meer' gelijkwaardig niveau
-Pensioenen gelijkgetrokken
-Onderwijs
-Zorg
Etc etc.
De realiteit is toch wel even wat anders en grenzen(fysiek) zijn bij landen/stadsstaten etc al zo oud als de mensheid. Maar verdedigen mag je je area /land waar je woont ook al niet meer(zie Hongarije)
We leven in 'n bijzondere tijd...
De enige groeiende economie/werkgelegenheid is Booming Brussel...

Die wordt nog wel monddood gemaakt door de sociaal-democratische(...)EU bazen.
Wat was dat tocn mooi, je dacht aan één Europa toendertijd.
-Grenzen binnen zouden EU vervagen, makkelijker handel /wandel/transport/luchthavenwerk.
-één munteenheid....zoals de US$...
-Eén (liefst 15% ofzo) gezamenlijk BTW tarief
-Autoprijzen gelijkgetrokken over geheel EU(bruto consument)
-brandstofprijzen gelijk in geheel EU
-Consumentenprijzen in supermarkten op 'min of meer' gelijkwaardig niveau
-Pensioenen gelijkgetrokken
-Onderwijs
-Zorg
Etc etc.
De realiteit is toch wel even wat anders en grenzen(fysiek) zijn bij landen/stadsstaten etc al zo oud als de mensheid. Maar verdedigen mag je je area /land waar je woont ook al niet meer(zie Hongarije)
We leven in 'n bijzondere tijd...
De enige groeiende economie/werkgelegenheid is Booming Brussel...
- RVV
Even iets anders, je hoort niks meer in het nieuws over de (rebellen) oorlog in Oekraïne?!?! Alsof die er nooit is geweest.. Nu zijn de vluchtelingen mainstream... Is het misschien ook niet zo dat we ons teveel laten leiden door de waan van de dag? Gestuurd door de media met 1 knop onder handbereik op onze phone?! Medio jaren 90 waren er jaren bij dat er meer vluchtelingen hier naar toe kwamen dan nu.. Zelfs tot meer dan 80000 man per jaar aan toe. Elk dorp had zo'n beetje een AZC. Daar werden er later heel veel van opgedoekt.. Nu komen er weer stromen op gang en meet ee media het extreem veel breder uit dan toen... Maar ik kan me niet herinneren dat we toen met al die vluchtelingen hel en verdoemenis mee maakte?! Ja lokaal gingen er wel eens wat blanke boeren dorpsjongens in het weekend voor de disco op de vuist met een paar asielzoekers maar dat liep altijd met een sisser af. Word onze beeldvorming en ook onze mindset niet heel erg geregeerd door de media sturing?!
En dat daardoor ook de grote tegenstellingen ontstaan? En is social media niet een grote katalysator geworden in het innemen van harde standpunten?
Geert Wilders krijgt volgens opiniepeilingen ineens debiel veel stemmen.. Waarom?? Omdat hij hard blijft roepen geen vluchtelingen en islam meer.. Oplossingen heeft hij niet behalve oneliners die op geen enkel realisme zijn gebaseerd.. Volgens Frans onderzoek zijn 2/3 van de Nederlanders tegen meer vluchtelingen... Diezelfde Nederlanders waarvan hun opa's en oma's kapot gingen tijdens de hongerwinter in '44/'45 en die hun kinderen naar Friesland en Groningen stuurden maar ze te laten overleven...
Hoeveel hufters van zuiver autochtone afkomst lopen er hier niet in Nederland rond die een enkeltje Syrië verdienen? Gisteren nog, mijn vrouw komt van rechts een straatje na een benzinepomp.. Komt een rasechte Nederlandse 60 plusser van links.. Mijn vrouw verondersteld haar voorrang.. Vent toeteren stapt de auto uit trekt de deur open van mijn vrouw en scheld haar helemaal verrot... Want hij vond dat die voorrang had en mijn vrouw niet want volgens hem kwam ze bij de pomp vandaan.. (Was gewoon een weg)... Deze situatie is gewoon een voorbeeld van de totale verhuftering van de NL maatschappij.. Eigen volk eerst... Hahaha laat me niet lachen er is voor het "eigen volk" al helemaal geen respect meer.. Nee onder de asielzoekers lopen ook niet allemaal lieverdjes rond... Maar momenteel word elke gelukzoeker weggezet als verkrachter van onze dochters, als baneninpikkers... Isis handlanger en min of meer het totale kwaad... Nederland begint heel eng te worden.. Ik maak me meer zorgen om de slag naar het fascisme en de extreemrechtse gedachte gangen dan om de asielzoekers... Die met kinderen gewikkeld in folie hier op de deur kloppen... En nee ik maak geen slag naar links in mijn gedachtegang.. Want die sturing ligt ook op de loer.. Maar in de hele discussie lijkt de factor mens(elijkheid) totaal niet meer relevant.. Huidskleur is bepalend. Gelukkig kunnen we ons nog druk maken om het kleurenpalet van de M2
En dat daardoor ook de grote tegenstellingen ontstaan? En is social media niet een grote katalysator geworden in het innemen van harde standpunten?
Geert Wilders krijgt volgens opiniepeilingen ineens debiel veel stemmen.. Waarom?? Omdat hij hard blijft roepen geen vluchtelingen en islam meer.. Oplossingen heeft hij niet behalve oneliners die op geen enkel realisme zijn gebaseerd.. Volgens Frans onderzoek zijn 2/3 van de Nederlanders tegen meer vluchtelingen... Diezelfde Nederlanders waarvan hun opa's en oma's kapot gingen tijdens de hongerwinter in '44/'45 en die hun kinderen naar Friesland en Groningen stuurden maar ze te laten overleven...
Hoeveel hufters van zuiver autochtone afkomst lopen er hier niet in Nederland rond die een enkeltje Syrië verdienen? Gisteren nog, mijn vrouw komt van rechts een straatje na een benzinepomp.. Komt een rasechte Nederlandse 60 plusser van links.. Mijn vrouw verondersteld haar voorrang.. Vent toeteren stapt de auto uit trekt de deur open van mijn vrouw en scheld haar helemaal verrot... Want hij vond dat die voorrang had en mijn vrouw niet want volgens hem kwam ze bij de pomp vandaan.. (Was gewoon een weg)... Deze situatie is gewoon een voorbeeld van de totale verhuftering van de NL maatschappij.. Eigen volk eerst... Hahaha laat me niet lachen er is voor het "eigen volk" al helemaal geen respect meer.. Nee onder de asielzoekers lopen ook niet allemaal lieverdjes rond... Maar momenteel word elke gelukzoeker weggezet als verkrachter van onze dochters, als baneninpikkers... Isis handlanger en min of meer het totale kwaad... Nederland begint heel eng te worden.. Ik maak me meer zorgen om de slag naar het fascisme en de extreemrechtse gedachte gangen dan om de asielzoekers... Die met kinderen gewikkeld in folie hier op de deur kloppen... En nee ik maak geen slag naar links in mijn gedachtegang.. Want die sturing ligt ook op de loer.. Maar in de hele discussie lijkt de factor mens(elijkheid) totaal niet meer relevant.. Huidskleur is bepalend. Gelukkig kunnen we ons nog druk maken om het kleurenpalet van de M2
-
Robin
Tja zo kun je 't ook bekijken Rico. En nu dit eventjes tussendoor, niemendalletje:
http://www.nu.nl/buitenland/4154578/sau ... prijs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nu.nl/buitenland/4154578/sau ... prijs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Uiteraard.RVV schreef:Word onze beeldvorming en ook onze mindset niet heel erg geregeerd door de media sturing?!
Maar wat die open informatie van nu mij wel verteld is dat ze het in de jaren 90 makkelijker hadden met dingen onder de pet te houden dan nu.
-
Robin
Inderdaad.smiley schreef:Uiteraard.RVV schreef:Word onze beeldvorming en ook onze mindset niet heel erg geregeerd door de media sturing?!
Maar wat die open informatie van nu mij wel verteld is dat ze het in de jaren 90 makkelijker hadden met dingen onder de pet te houden dan nu.
Kijk naar de moord op Marianne Vaatstra, dat kun je op je vingers natellen dat dat een veel groter verhaal was/is dan wat de overheid/overheid ons nu heeft voorgeschoteld. Gewoon om de boel te sussen en te drukken toendertijd en 'nu' met de zogenaamde 'dader' komen...
Maarja veel dingen blijven onduidelijk.
We zullen ermee moeten leven.
- RVV
De grote vraag is alleen wat is er waar van die open informatie? En wie screent die informatie? Er komen hier legio linkjes met artikelen voorbij waarvan je met een beetje nadenken wel weet dat het de grootste onzin is..maar ze toch geloofwaardig zijn geschreven. Er speelt altijd een (eigen) belang bij het verspreiden van waarheden en onwaarheden. Maar de quasi sieg heil armpjes tijdens een bewoners bijeenkomst vind ik eng. Nog enger dat er tientallen mensen er bij zitten en niks durven of willen doen op dat moment. Angst regeertsmiley schreef:Uiteraard.RVV schreef:Word onze beeldvorming en ook onze mindset niet heel erg geregeerd door de media sturing?!
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Dat is inderdaad een behoorlijk lastige.RVV schreef:De grote vraag is alleen wat is er waar van die open informatie? En wie screent die informatie? Er komen hier legio linkjes met artikelen voorbij waarvan je met een beetje nadenken wel weet dat het de grootste onzin is..maar ze toch geloofwaardig zijn geschreven.smiley schreef:Uiteraard.RVV schreef:Word onze beeldvorming en ook onze mindset niet heel erg geregeerd door de media sturing?!
MSM is gedegradeerd tot papagaaien wat er uit de ANP printer komt rollen.
Lees je alleen geenstijl, wordt je bijna depressief over Nederland, en houd je het op de Joop dan krijg je een roze bril van heb ik jou daar.
De waarheid moet momenteel met een vergrootglas gezocht worden.
Qua geopolitiek is het in de MSM triest gesteld.
Ik ben dan momenteel ook erg fan van Willy
https://willyvandamme.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Tom
Ik heb an sich geen probleem met de opvang van vluchtelingen. Zie het ook een beetje als morele plicht. Maar ik heb het idee dat de vluchtelingen van toen wel een ander soort was dan wat we nu allemaal binnenlaten. Met name als je naar hun moslimgeloof kijkt en hoe extreem die mensen daarin kunnen zijn. Of de media geven een verkeerd beeld, maar als ik zie wat er in het midden oosten allemaal gaande is en hoe 'gek' die lui kunnen zijn, dan zie ik ze liever daar.RVV schreef: Medio jaren 90 waren er jaren bij dat er meer vluchtelingen hier naar toe kwamen dan nu.. Zelfs tot meer dan 80000 man per jaar aan toe. Elk dorp had zo'n beetje een AZC. Daar werden er later heel veel van opgedoekt..
Wat wel of niet te geloven is lastig. Maak daar zelf een afweging in. Media die vooral op sensatie uit zijn neem ik met een korrel zout. Linkse media idem, maar dan in het afzwakken van alles. Conspiracy sites laat ik achterwege, die maken je helemaal gek. Combinatie van meerdere media geven wel een geloofwaardig beeld, denk ik.
- Bert ///M3
Ik begrijp niet dat iedereen het steeds over morele plicht heeft. Plicht ten opzichte van wat? Als je het leven in een aantal van die landen gezien hebt en weet hoe weinig een mensenleven daar waard is, dan kijk je daar wel anders tegen aan. Die zelfde vluchtelingen die nu in Europa voor de poort staan die zouden jou weg laten rotten in de woestijn als de situatie omgekeerd was.
Rusland en de USA doen op dit moment een wedstrijdje wie de meeste bommen gooien kan in Syrië maar de EU word met de nasleep opgezadeld. En dan bedoel ik niet alleen die vluchtelingen nu. Maar een groot deel gaat niet meer terug. Het is niet uitgesloten dat je een versnelde islamitisering in de EU krijgt met gevolgen in de toekomst van dien. In de Balkan oorlog jaren geleden stonden goede buren elkaar zomaar opeens naar het leven omdat ze van een andere etnische afkomst waren. Kijk je op de lange termijn dan moet je dus IMHO oppassen dat je de problemen niet van daar naar hier verplaatst.
Rusland en de USA doen op dit moment een wedstrijdje wie de meeste bommen gooien kan in Syrië maar de EU word met de nasleep opgezadeld. En dan bedoel ik niet alleen die vluchtelingen nu. Maar een groot deel gaat niet meer terug. Het is niet uitgesloten dat je een versnelde islamitisering in de EU krijgt met gevolgen in de toekomst van dien. In de Balkan oorlog jaren geleden stonden goede buren elkaar zomaar opeens naar het leven omdat ze van een andere etnische afkomst waren. Kijk je op de lange termijn dan moet je dus IMHO oppassen dat je de problemen niet van daar naar hier verplaatst.