+22,5Robin schreef:I don't:)Mark Nauta schreef:
I like it.
Wat is dat ding langgerekt...![]()
En die van Ruben hierboven leek zo op 't eerste gezicht wel 'n Panamera.![]()
Die witte cabrio is ook 'n aanfluiting imo.
Ik denk nu toch echt dat ik ik 997 'mooier'vind.
De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
- Downforce Hans
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
-
- Auto: Fun Damn Mentally
GT3:
Spectaculair qua techniek is ie wel. Achterkant wennen. Camber kan de bestuurder in de cockpit instellen? Da's interessant. Verder niet 'n hebbe gevoel zoals bij 'n 458/F12/Aventador etc Die dingen zijn Porsche altijd 'n stap of wat vooruit. Vandaar dat ik al niet meer wow roep. Van 't zelfde laken 'n pak ofzo. Nooit echt een hebbe gevoel bij 'n GT3 gehad trouwens, maar hij is wel prima daar niet van.
Spectaculair qua techniek is ie wel. Achterkant wennen. Camber kan de bestuurder in de cockpit instellen? Da's interessant. Verder niet 'n hebbe gevoel zoals bij 'n 458/F12/Aventador etc Die dingen zijn Porsche altijd 'n stap of wat vooruit. Vandaar dat ik al niet meer wow roep. Van 't zelfde laken 'n pak ofzo. Nooit echt een hebbe gevoel bij 'n GT3 gehad trouwens, maar hij is wel prima daar niet van.

- GTRene
de dikke kar nog dikker geworden maar wel lichter
best gaaf, doch wordt iets te veel een supercar? de snelheden e.d.,
wellicht starten de kicks bij vrij hoge snelheden waar je in de 'normale' wereld' moeilijk mee weg komt
ala supercar bijna.

best gaaf, doch wordt iets te veel een supercar? de snelheden e.d.,
wellicht starten de kicks bij vrij hoge snelheden waar je in de 'normale' wereld' moeilijk mee weg komt
ala supercar bijna.
- Macboy
Nieuwe GT3 is echt prachtig man man man 

Dit is wel een S hoor !Ruben schreef:
Mooi. Carrera 4 non S.
- Downforce Hans
Je bedoeld " vind ik " prachtig.............
-
- Petrolhead Tom
Mark je valt toch wel een beetje van je voetstuk als Porsche kenner in mijn beleving hoor. Hoe kun je dit nou geweldig vinden? geen Mezger motor, geen handbak leverbaar, een interieur dat in een Panamera hoort, niks spartaans aan. Dit is toch niet meer de track focussed auto die het tot aan de vorige generatie was? Het is gewoon een hele luxe GT. Meesturende achteras? HOEZO?! Om te maskeren dat de motor nog steeds op de verkeerde plek ligt? Daarvoor koop je een 911!!!!!
Ik vind het helemaal niks. 997 GT3 voor mij.
- GTRene
TuuuurlijkMacboy schreef:Dit is wel een S hoor !Ruben schreef: Mooi. Carrera 4 non S.

-
Rene is lekker bezig 

- Mathieu
Volgens mij heeft Porsche weer een huzarenstukje opgevoerd en als je tot de gelukkigen behoort om hier eens een stukje in te mogen rijden dan zal deze GT3 wel weer briljant zijn.Petrolhead Tom schreef:Mark je valt toch wel een beetje van je voetstuk als Porsche kenner in mijn beleving hoor. Hoe kun je dit nou geweldig vinden? geen Mezger motor, geen handbak leverbaar, een interieur dat in een Panamera hoort, niks spartaans aan. Dit is toch niet meer de track focussed auto die het tot aan de vorige generatie was? Het is gewoon een hele luxe GT. Meesturende achteras? HOEZO?! Om te maskeren dat de motor nog steeds op de verkeerde plek ligt? Daarvoor koop je een 911!!!!!
Ik heb even het verhaal van Andreas Preuninger geluisterd.
Bochtje, afremmen, terugflipperen en dan beide flippers indrukken, insturen en loslaten en gas erop

Hallelujah

- JP
Voor het echt spartaanse waar Tom naar refereert kun je denk ik verwachten in de 991 GT3RS of GT3RSR of GT2 of GT2RS of GT2RSR of.........of..........of.......
Die 991 zal nog uitgebreid uitgemolken worden.
Die 991 zal nog uitgebreid uitgemolken worden.
- Petrolhead Tom
Het ding zal vast briljant snel en goed rijden. Maar het is niet meer een pure trackfocussed auto. Kijk alleen al naar dat interieur. Die stoelen lijken wel hetzelfde als de stoelen in de Cayenne die Ad zondag bij zich had! Dat interieur is afkomstig uit de Panamera. Het is qua uiterlijk en indeling gewoon een GT geworden geen diehard sportwagen meer. De 997 had tenminste een echt spartaans interieur en een handbak en een Mezger motor en is ongetwijfeld langzamer maar het zou de keus voor mij zijn. Een hobby auto moet puur zijn en hoeft niet dagelijks inzetbaar te zijn.
- Mathieu
Ach, ik kan beide niet betalen, dus WTF

- Petrolhead Tom
Ik ook niet. Verwacht ook niet dat zulks op korte termijn verandert. Maar mocht dat het geval zijn dan zal ik altijd voor de meer pure 997 gaan.
- Mathieu
Zoals JP al meldde, wachten op de GT3 RS en voor nu een verse, nieuwe 991 GT3 

- Petrolhead Tom
Nee dan voor mij een Cayman S. Die pretendeert tenminste niet een hardcore trackfocussed auto te zijn en is leverbaar met een handbak.

-
Of 'n Radical.
Doei GT3:)

Doei GT3:)
- Petrolhead Tom
OF een MX5. 

- RVV
Mooi ding, maar inderdaad interieur ziet er wel erg luxe uit. Daar hebben ze toch de turbo variant voor?
- Snipe
Kijk, voor mij maakt het allemaal geen reet uit want ik vind de 911 uit de jaren '60 het mooist. Als je daar ooit in gezeten hebt komt het niet meer in je op om een 997 puur te noemen. Zelf heb ik nooit een GT3 gereden op een tempo waarbij ook maar iets van de auto gevraagd werd, en de keren dat ik met Andre in zijn 997 meereed hoorde ik naast me luid en langdurig gevloek en getier, waarbij de term 'onderstuurd kuthok' regelmatig terugkeerde.Petrolhead Tom schreef:Ik ook niet. Verwacht ook niet dat zulks op korte termijn verandert. Maar mocht dat het geval zijn dan zal ik altijd voor de meer pure 997 gaan.
Als er dan een nieuwe versie komt, in 2013, nog steeds met atmosferische motor waarbij de redline op 9.000 toeren staat, bovendien met verbeterde wielophanging en lichtere carrosserie, dan denk ik dat je wat overdrijft als je stelt dat een 997 zoveel puurder is.
-
Doe mij dan maar de 964RS 1992. De rest zoeken ze maar uit. Of de Ruf CTR.
- Petrolhead Tom
Mijn post is natuurlijk opgeklopt en ja, een jaren 60 Porsche is het meest pure. Maar in een "race" auto voor de openbare weg die ongeveer met net zoveel tech wordt uitgerust als een Datsun GTR is niet wat ik van een GT3 verwacht. Een handbak, een spartaans interieur en een Mezger. En zoals Tom geheel terecht opmerkt op de vorige pagina: die stoelen! Zo hoort een GT3 te zijn. Van de 991 zullen ze er ongetwijfeld een shitload meer verkopen omdat hij een veel grotere doelgroep aanspreekt maar als ik in de markt was voor een snelle moderne Porsche dan was het een 997 GT3 of een Cayman R maar zeker geen nieuwe 991 in welke vorm of hoedanigheid dan ook.Snipe schreef:Kijk, voor mij maakt het allemaal geen reet uit want ik vind de 911 uit de jaren '60 het mooist. Als je daar ooit in gezeten hebt komt het niet meer in je op om een 997 puur te noemen. Zelf heb ik nooit een GT3 gereden op een tempo waarbij ook maar iets van de auto gevraagd werd, en de keren dat ik met Andre in zijn 997 meereed hoorde ik naast me luid en langdurig gevloek en getier, waarbij de term 'onderstuurd kuthok' regelmatig terugkeerde.Petrolhead Tom schreef:Ik ook niet. Verwacht ook niet dat zulks op korte termijn verandert. Maar mocht dat het geval zijn dan zal ik altijd voor de meer pure 997 gaan.
Als er dan een nieuwe versie komt, in 2013, nog steeds met atmosferische motor waarbij de redline op 9.000 toeren staat, bovendien met verbeterde wielophanging en lichtere carrosserie, dan denk ik dat je wat overdrijft als je stelt dat een 997 zoveel puurder is.
-
Nu heb ik niet in '60er Elfers mogen rijden, maar wel in één uit 1972 en '77 en verderop '89 , '92, etc etc.
Maar de '72er en '77er blonken uit in puur als in pure ellende:)
Niet al te snel, speedboatlike handling zoal gewoonlijk..... had er geen 'die moet en zal ik op den duur willen hebben' Wel mooie karretjes maar niet iets voor mij:)
Dit itt bijv een Mk II Jag 3.4 (M'n pa had ook één (3.8) tussendoor als 'geintje' (duur geintje) ergens 25 jaar terug) bijvoorbeeld. Rijden gewoon 'goed' voor 'n begin '60s auto.....Elfers rijden niet goed. Ja vanaf 996 en RS en dan misschien.
Maar de '72er en '77er blonken uit in puur als in pure ellende:)
Niet al te snel, speedboatlike handling zoal gewoonlijk..... had er geen 'die moet en zal ik op den duur willen hebben' Wel mooie karretjes maar niet iets voor mij:)
Dit itt bijv een Mk II Jag 3.4 (M'n pa had ook één (3.8) tussendoor als 'geintje' (duur geintje) ergens 25 jaar terug) bijvoorbeeld. Rijden gewoon 'goed' voor 'n begin '60s auto.....Elfers rijden niet goed. Ja vanaf 996 en RS en dan misschien.
- GTRene
ik geef ook meer om het wat oudere spul, dit nwe is natuurlijk super voor elkaar en gelikt zeg maar, doch kan me niet echt raken, wellicht ook wat vanwege het wat onbereikbaar zijn?
maar bovenal omdat het een auto lijkt wat je (ik) in NL althans, niet snel zou pakken...
om plezier van zoiets te krijgen zijn er lijkt me slechts een paar uitschiet puntjes, terwijl je bv in zo'n meer klassieker achtige RS of RSR e.d. of aangepast oudje (met modern onderstel en of motor e.d.) meer mee kan, je hoeft niet snel om plezier te hebben, denk dat je in zoiets meer raakvlakken kan hebben.
en Robin, idd zelf destijds in een carrera coupe 3.0 uit 1976 gereden (gehad) en dat was wel 'leuk' doch wel 'oud'
die 1991 (964) met RS 3.8 motor was aan de ene kant 'beter' en aan de andere kant niet klassiek/hardcore? genoeg, was meer een GT.
wat mij leuk lijkt is een model ala 2.8 RSR doch op 964 basis of wellicht beter op zeg 1982<>1987 basis (leuk wegen belastingvrij) dan heb je over het algemeen een goede basis en dan aardig wat moderne techniek erop qua onderstel e.d. en motorisch.
Dus een mooie replica, ook lightweight gemaakt e.d. dus zeg rond de 1.000kg en minimaal 280pk
ik denk dat je vanaf daar wel een prettig sportief voelend karretje kan krijgen.
maar bovenal omdat het een auto lijkt wat je (ik) in NL althans, niet snel zou pakken...
om plezier van zoiets te krijgen zijn er lijkt me slechts een paar uitschiet puntjes, terwijl je bv in zo'n meer klassieker achtige RS of RSR e.d. of aangepast oudje (met modern onderstel en of motor e.d.) meer mee kan, je hoeft niet snel om plezier te hebben, denk dat je in zoiets meer raakvlakken kan hebben.
en Robin, idd zelf destijds in een carrera coupe 3.0 uit 1976 gereden (gehad) en dat was wel 'leuk' doch wel 'oud'

die 1991 (964) met RS 3.8 motor was aan de ene kant 'beter' en aan de andere kant niet klassiek/hardcore? genoeg, was meer een GT.
wat mij leuk lijkt is een model ala 2.8 RSR doch op 964 basis of wellicht beter op zeg 1982<>1987 basis (leuk wegen belastingvrij) dan heb je over het algemeen een goede basis en dan aardig wat moderne techniek erop qua onderstel e.d. en motorisch.
Dus een mooie replica, ook lightweight gemaakt e.d. dus zeg rond de 1.000kg en minimaal 280pk
ik denk dat je vanaf daar wel een prettig sportief voelend karretje kan krijgen.
- Mathieu