MaVaEe schreef:ik was niet op tijd met mn camera helaas...
Is niet zo erg. Voor ramptoeristen is er AG en Autoweek. Onder `rijders` is het vrij normaal om elkaars oopsjes niet te posten, dat je dit tegewoordig op DF uit moet leggen zegt helaas meer dan genoeg.
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 02 mei 2010, 21:29
door Downforce Hans
steve smith schreef:
Downforce Hans schreef:De straat banden worden zo heet dat er weinig grip meer is.
De nieuwe remmen met pfc01 blokken was wat dat aan gaat een overkill.
Helaas waren de wielen met semi`s nog onderweg terwijl ik die goed kon gebruiken.
Ik heb nog wel even achter Steven Nauta aangereden en als je met die snelheid op de tarzan aan komt rijden kan ik aanzienlijk later remmen.
Volgende keer zal ik in iedergeval van het grip probleem af zijn..........
Grtz,Hanz06
Hoe ver kun je de druk in de straatbanden laten zakken voordat bandenspanningcontrole over de **** gaat?
Dat is een goede Hielke, ik heb het 1keer mee gemaakt en volgens mij is het op 1,4 bar.
Bij 3 bar gaan ook alle bellen rinkelen.
Ik moet zeggen dat deze ps2`s veel sneller warmte genereren dan de zelfde ps2 maar dan in run flat uitvoering.
Ik had de spanning laten zakken tot 1,9 bar en binnen 5 rondjes stonden ze op 2,7 bar.
De eerste rondjes rij je dan ook nog een soort van rustig omdat je het idee hebt dat de banden van je velgen lopen omdat ze zo zacht zijn......
Ze zijn wel wat voorspelbaarder dan de run flats als ze heet zijn.
Met de run flats heb ik het wel mee gemakt dat in 1 keer de grip weg was.
Dat was toen ook gelijk een duur geintje.......
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 02 mei 2010, 21:30
door Hans R
Wat zag daar nu staan... 30 augustus weer een DF dag!
Ik ben erbij!
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 02 mei 2010, 21:30
door Downforce Hans
steve smith schreef:
MaVaEe schreef:ik was niet op tijd met mn camera helaas...
Is niet zo erg. Voor ramptoeristen is er AG en Autoweek. Onder `rijders` is het vrij normaal om elkaars oopsjes niet te posten, dat je dit tegewoordig op DF uit moet leggen zegt helaas meer dan genoeg.
+1
Voor een gemeenschappelijke kennis is dat dan ook een duur geintje geworden........
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 02 mei 2010, 21:30
door steve smith
Downforce Hans schreef:Dat is een goede Hielke
Wil jij een paar lieve tikjes voor je dikke kop, Schatje?
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 02 mei 2010, 21:32
door Snipe
steve smith schreef:Onder `rijders` is het vrij normaal om elkaars oopsjes niet te posten, dat je dit tegewoordig op DF uit moet leggen zegt helaas meer dan genoeg.
Hij post dan ook iets voor deze post dat hij niet rijdt en alleen foto's maakt. En hij is nieuw op DF. Gelukkig weet hij het nu
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 02 mei 2010, 21:33
door Hielke
Hielke?
Wat moet ik daar nou weer van denken Hans? Dat je mij met Steve verward. In vergelijking met hem ben ik een zacht ei op DF. Toch?
Volgende keer sneller die Toyo 888's bestellen oetlul!
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 02 mei 2010, 21:33
door Downforce Hans
steve smith schreef:
Downforce Hans schreef:Dat is een goede Hielke
Wil jij een paar lieve tikjes voor je dikke kop, Schatje?
Ben 17 kilo afgevallen dus die dikke kop is niet meer.........
Je bent nu dus de enige met een........
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 02 mei 2010, 21:34
door MaVaEe
Snipe schreef:
steve smith schreef:Onder `rijders` is het vrij normaal om elkaars oopsjes niet te posten, dat je dit tegewoordig op DF uit moet leggen zegt helaas meer dan genoeg.
Hij post dan ook iets voor deze post dat hij niet rijdt en alleen foto's maakt. En hij is nieuw op DF. Gelukkig weet hij het nu
Ik heb hem begrepen dus dan weet ik het voortaan.
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 02 mei 2010, 21:36
door Downforce Hans
Shit sorry ik zie het net............sorry Steve en Hielke..........maar een foutje is snel gemaakt met twee gasten die zoveel op elkaar lijken
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 02 mei 2010, 21:43
door Hielke
Ik moet ook maar eens met afvallen beginnen denk ik
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 02 mei 2010, 21:47
door Hans R
Gaaf filmpje van de Mini mannen! 8)
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 02 mei 2010, 21:48
door Downforce Hans
Hielke schreef:Ik moet ook maar eens met afvallen beginnen denk ik
Komt alleen maar ten goede van je rondetijd dadelijk op de Ring
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 02 mei 2010, 21:51
door Downforce Hans
Wat gaan die mini`s hard zeg, leuk filmpje
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 02 mei 2010, 21:52
door Robertdj
steve smith schreef:
MaVaEe schreef:ik was niet op tijd met mn camera helaas...
Is niet zo erg. Voor ramptoeristen is er AG en Autoweek. Onder `rijders` is het vrij normaal om elkaars oopsjes niet te posten, dat je dit tegewoordig op DF uit moet leggen zegt helaas meer dan genoeg.
Bah, doet me denken aan het kijken bij Adenauer Forst gister. Voor m'n gevoel was ik de enige die blij was als iemand niet de vangrail raakte.
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 02 mei 2010, 22:00
door Riceaux
Downforce Hans schreef:
Riceaux schreef:Snelheid van de Corvette viel me ook nog wel mee, voor zover ik dat kon zien. En rempunt aan het einde van het rechte stuk was ook nog best vroeg. Ligt dat aan jou, of aan de auto Hanz?
Ik rem zo laat als ik kan voor de tarzanbocht al zal het iets eerder zijn wanneer er iemand naast me zit wat 90% van de tijd was.
Een taxibordje op het dak zou niet misstaan.
Mijn snelheid is aan het eind van het rechte eind tussen de 220 en 230 give or take a few....
Wanneer ik dan ga remmen dat zal iets voor 150 meter zijn dan vliegt de auto eigenlijk gelijk in de ABS dus later remmen heeft geen zin.
De straat banden worden zo heet dat er weinig grip meer is.
De nieuwe remmen met pfc01 blokken was wat dat aan gaat een overkill.
Helaas waren de wielen met semi`s nog onderweg terwijl ik die goed kon gebruiken.
Ik heb nog wel even achter Steven Nauta aangereden en als je met die snelheid op de tarzan aan komt rijden kan ik aanzienlijk later remmen.
Volgende keer zal ik in iedergeval van het grip probleem af zijn..........
Grtz,Hanz06
Duidelijk verhaal, het is natuurlijk ook wel zo dat je aardig wat meer gewicht hebt mee te zuilen dan de anderen gemiddeld. En dan heb ik het niet over de bestuurder maar over de auto. Is het geen mogelijkheid om race-abs te installeren of het abs helemaal te verwijderen?
Ik sta der wel als een zoutzak bij verder wel een leuke foto
thx
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 02 mei 2010, 22:16
door Downforce Hans
Riceaux schreef:
Downforce Hans schreef:
Riceaux schreef:Snelheid van de Corvette viel me ook nog wel mee, voor zover ik dat kon zien. En rempunt aan het einde van het rechte stuk was ook nog best vroeg. Ligt dat aan jou, of aan de auto Hanz?
Ik rem zo laat als ik kan voor de tarzanbocht al zal het iets eerder zijn wanneer er iemand naast me zit wat 90% van de tijd was.
Een taxibordje op het dak zou niet misstaan.
Mijn snelheid is aan het eind van het rechte eind tussen de 220 en 230 give or take a few....
Wanneer ik dan ga remmen dat zal iets voor 150 meter zijn dan vliegt de auto eigenlijk gelijk in de ABS dus later remmen heeft geen zin.
De straat banden worden zo heet dat er weinig grip meer is.
De nieuwe remmen met pfc01 blokken was wat dat aan gaat een overkill.
Helaas waren de wielen met semi`s nog onderweg terwijl ik die goed kon gebruiken.
Ik heb nog wel even achter Steven Nauta aangereden en als je met die snelheid op de tarzan aan komt rijden kan ik aanzienlijk later remmen.
Volgende keer zal ik in iedergeval van het grip probleem af zijn..........
Grtz,Hanz06
Duidelijk verhaal, het is natuurlijk ook wel zo dat je aardig wat meer gewicht hebt mee te zuilen dan de anderen gemiddeld. En dan heb ik het niet over de bestuurder maar over de auto. Is het geen mogelijkheid om race-abs te installeren of het abs helemaal te verwijderen?
Ik denk niet dat ik harder kan remmen als er geen grip is........
De andere wielen met semi slicks zullen een enorm verschil maken........
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 02 mei 2010, 22:24
door Riceaux
Ik denk niet dat ik harder kan remmen als er geen grip is........
De andere wielen met semi slicks zullen een enorm verschil maken........
Maar zodra je er semi-slicks op hebt is race-abs toch beter, aangezien dit is aanpast op de aanpassingen die jij hebt gedaan (remmen + banden)? Het onderstel is verder nog standaard?
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 02 mei 2010, 22:27
door Downforce Hans
Riceaux schreef:
Ik denk niet dat ik harder kan remmen als er geen grip is........
De andere wielen met semi slicks zullen een enorm verschil maken........
Maar zodra je er semi-slicks op hebt is race-abs toch beter, aangezien dit is aanpast op de aanpassingen die jij hebt gedaan (remmen + banden)? Het onderstel is verder nog standaard?
Heb je enig idee wat race abs kost.......daarbij komt dat het ook mijn daily driver is en geen race wagen.........
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 02 mei 2010, 22:27
door GTRene
ik zat ook al met de druk, had thuis al 0.3 bar eruit laten lopen, stonden op 1.9 en 2.1 met dat weer, maar na een aantal rondes voelde ik dat ze toch over een bepaalde druk gingen, dus controle en er was iets van 0.6<>.0.7 geloof ik weer bij in gekomen, toen ik de overdruk er uit liet lopen(tot max straatdruk) voelde je hoe warm die lucht was.
Echter omdat je dan vrij zacht staat bij aanvang nwe sessie is ie niet echt prettig het eerste rondje en moet ie de druk eerst weer wat opbouwen.
Toen ik naar huis ging toch maar eerst langs de BP gegaan om de banden weer op straat druk te zetten.
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 02 mei 2010, 22:34
door Luuk
Hielke schreef:Schitterende foto's Luuk.
Werd al een beetje moe van al die obligate "fly by" foto's.
Dankje Hielke! Heb op dit moment niet de juiste glaasjes voor panningshots enzo, anders hadden er daar ook wat van tussen gezeten.
Maar inderdaad, een keertje statische shots is weer eens wat anders!
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 02 mei 2010, 22:35
door Riceaux
Heb je enig idee wat race abs kost.......daarbij komt dat het ook mijn daily driver is en geen race wagen.........
Geen idee wat dat kost, zal wel niet goedkoop zijn. Google brengt wat dat betreft ook geen uitkomst, eerste pagina's als je race abs intikt geeft alleen maar hits over de BMW S1000RR.
Maar dat het je daily is verklaard wel waarom je geen race-abs e.d. erop wil. Ik dacht dat het je 2de auto was.
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 02 mei 2010, 22:42
door Race For Fun
ik heb race ABS in mn rechter voet, kost niet zo gek veel.....
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Geplaatst: 02 mei 2010, 22:43
door RJay
Harry-944-basic schreef:ik heb race ABS in mn rechter voet, kost niet zo gek veel.....