Nederland gaat naar de haaien
- Robertdj
Re: Nederland gaat naar de haaien
Die kliksafe waar hij het over heeft. Daar kan je dus ook niet mee op DF komen, er hoeft maar één onrein woordje op de website te staan en hij wordt geblokkeerd. Echt, Chinese censuur is er niets bij.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
+1Hans R schreef:Belachelijk! Je mag helemaal niks van die achterlijke godsdienst, de meeste oorlogen komen voort vanwege het geloof, als er een god bestaat dan is dat iedergeval niet wat hij wil, hij wil 1 ding: Leef mensen, leef nu en geniet!!
Denk ik
Ik vind een god waarbij je/men dagelijks op de knieen moet/bidden/slijmen om iets voor elkaar te krijgen, maar een etterig dictatoriaal huftertje. Dat de gelovigen dat niet zien.
Dat verhaal van de TV/internet toestanden in Elburg. Wat kan ik mij daar nog woedend om maken...woedend.
- De Schaduw
Niet correct. De niet tv-kijkende groep is echt maar vrij klein hoor. Been there, done that.Zo klein is het groepje in NL niet hoor, tel de kleine gristelijke partijen maar bijelkaar op, reken de kiesgerechtigden uit, en doe dat keer anderhalf, dan web je een indicatie van hoeveel het er zijn.
[
- Ravin ///M
De Schaduw schreef:Been there, done that.
- Ravin ///M
Toch vreemd dat ze moeilijk willen doen over hoofddoekjes in publieke functie, terwijl keppeltjes kennelijk niet alleen wél kunnen, maar ook nog eens beschermd worden door middel van een lokkeppelagent.. En oh jee, dan heb je het meteen over antisemitisme, die ene soort van etnische discriminatie die een eigen naam moet hebben, omdat joden zo zielig zijn?Hirsch Ballin: Lokagent tegen antisemitisme is mogelijk
Een lokagent met een keppeltje, kan wat de minister betreft.
DEN HAAG - De inzet van agenten met een joodse keppel tegen antisemitisme behoort tot de mogelijkheden, maar zal niet op grote schaal worden toegepast. Het Openbaar Ministerie moet per geval bekijken of het nodig is lokagenten in te zetten. De rechter kan daar dan over oordelen.
Dat zei minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) donderdag in een reactie op een wens vanuit de Tweede Kamer om lokagenten in te gaan zetten. Volgens de minister is de lokagent een van de opsporingsmiddelen. De gemeente zou ook meer camera's kunnen ophangen.
PvdA en ChristenUnie voerden aan dat het zelden tot een veroordeling voor antisemitisme komt omdat de opsporing tekortschiet. De minister bestreed dat. Volgens Hirsch Ballin kan het juist contraproductief zijn om vanuit de politiek een opsporingsmethode als lokagenten op te leggen.
Lik-op-stukbeleid
Op initiatief van de SGP riep de Tweede Kamer de minister op met een actieprogramma te komen tegen antisemitisme. Daarin zouden zaken als een lik-op-stukbeleid, betere opsporing en meer aandacht in het onderwijs voor antidiscriminatie een plaats kunnen krijgen. De minister zegde toe aan een actieprogramma te gaan werken. Aan een betere registratie van de incidenten wordt al gewerkt.
Hirsch Ballin benadrukte dat het van belang is dat er meer aangifte wordt gedaan, ook als het slachtoffer niet kan vertellen wie hem belaagd heeft. Omdat lang niet ieder slachtoffer naar de politie of een meldpunt stapt, is het moeilijk om op basis van de beschikbare cijfers een trend te constateren.
Incidenten nemen niet toe
In ieder geval wijzen de cijfers die er wel zijn niet uit dat antisemitisme aan het toenemen is, schreef de minister donderdag in antwoord op Kamervragen. Het aantal incidenten gaat op en neer en hangt hangt samen met spanningen in het Midden-Oosten.
Ook in Amsterdam, waar de meeste incidenten gemeld worden, laten de cijfers van de eerste maanden van 2010 geen stijging van antisemitisme zien vergeleken met een jaar eerder. Dat blijkt uit gegevens van het antidiscriminatiebureau Regio Amsterdam. (ANP)
- GTRene
een keppeltje wordt gedragen door een man ik denk uit vrije wil en valt niet echt op, je herkent de persoon nog goed...
een hoofddoekje wordt gedragen door een vrouw, vaak omdat het moet van...de man/geloof? daarbij meer onherkenbaar dan een keppeltje dieze op de kale plek kunnen dragen
best verschillend lijkt me
een hoofddoekje wordt gedragen door een vrouw, vaak omdat het moet van...de man/geloof? daarbij meer onherkenbaar dan een keppeltje dieze op de kale plek kunnen dragen
best verschillend lijkt me
- Ravin ///M
Gelul, al die hoofddoekjes worden echt niet gedwongen hoor.
En hoe vrijwillig is een keppeltje eigenlijk, gedragen door een van kind af aan geindoctrineerd figuur.

En hoe vrijwillig is een keppeltje eigenlijk, gedragen door een van kind af aan geindoctrineerd figuur.
-
Robin
Mooi stukje, over religie in 't kort, als ik dit weer lees ben ik blij dat ik vrijdenker ben en mezelf maar aan Bacchus offer vanavond
:banaan:
Wat heeft Zidane hier nou weer mee te maken?
http://www.vecip.com/default.asp?onderwerp=1335
*neemt nog maar 'n Corona voordat ie met z'n dame 't terras opgaat*
Uitverkoren Volk
Volgens de Bijbel zijn de Joden Gods uitverkoren volk. De afstammelingen van Abraham, Izaak en Jacob moeten God aan de rest van de wereld bekendmaken. In ruil daarvoor bevrijdt God Zijn volk van de slavernij in Egypte en krijgt het een eigen land.
Hemelse voorkeuren zijn al eeuwenlang een conflictbron tussen gelovigen. De opvatting leidt tot ongekende vormen van gewelddadigheid.
De idee van de joden als uitverkoren volk vinden we voor het eerst in de Tora.
Want u bent een volk dat aan de HEER, uw God, is gewijd. U bent door hem uitgekozen om, anders dan alle andere volken op aarde, zijn kostbaar bezit te zijn.
(Deuteronomium 7 vers 6; NBV)
Het wordt in andere boeken van de Hebreeuwse Bijbel verder uitgewerkt. Met het concept van het uitverkoren volk worden wederzijdse verplichtingen gesloten tussen God en de joden. De joden moesten gehoorzaam zijn aan de Tora.
Ziek denken
Joden liggen om deze geloofsgedachte onder vuur. Veel joodse religieuze teksten geven de toelichting dat het meer een zware verplichting is dan als privilege, als voorrecht. Toch zijn en waren er ook joden die hun volk als superieur beschouwen, juist omdat God het als zijn ‘kostbaar bezit’ had gekozen. De gedachte dat de joden Gods uitverkoren volk zijn (of waren) heeft veel conflicten, racisme en het antisemitisme veroorzaakt.
Aangepast
De christelijke vervangingstheologie, ook wel aangeduid als de substitutietheorie, neemt de idee over. Aanhangers van dit dogma geloven dat het joodse volk als uitverkoren volk is vervangen door de nieuwtestamentische Kerk. De rooms-katholieke Kerk was eeuwenlang slachtoffer van deze vorm van zelfverheffing. Na WO2 is wereldwijd het geloof in de christelijke vervangingstheorie afgenomen. Niet alleen in de joodse en christelijke Bijbel, maar ook in de Koran zijn teksten te vinden die de eigen religie verheffen boven die van de concurrentie. Joden worden er specifiek in genoemd als geoorloofde prooi in de jacht op andersdenkenden.
Aanzet tot moord
Zelfverheffing is dus niet exclusief voor het joodse volk. Allerlei richtingen en stromingen zijn overtuigd van het eigen gelijk. Niet alleen de joodse, maar ook de christelijke en de islamitische godsdienst kennen afkeuring van en minachting voor andermans opvattingen. Zelfs als het om minieme verschillen gaat. Veel mensen leven met de rotsvaste zekerheid dat God en/of Allah aan de aanhangers van de eigen religie de voorkeur geeft. Naast joden kennen ook christenen en moslims, protestant of katholiek, hervormd of gereformeerd, sjiiet of soenniet, het verschijnsel. Er hoort vaak een zeker superioriteitsgevoel bij. Helaas brengt dat mensen ook op het idee dat ze andersdenkenden mogen doden. Christenen lijken van hun fouten, zoals kruistochten en Inquisitie, te hebben geleerd. De Dertigjarige oorlog – de strijd tussen katholieken en protestanten - heeft volgens historici in Europa 6,5 miljoen slachtoffers gekost. Erna is de wederzijdse agressie afgenomen.
Wilde toekomst
Volgens veel commentatoren staan moslims in de 21e eeuw aan de vooravond van een soortgelijke interne strijd. Bovendien zijn veel mensen ervan overtuigd dat er gewelddadige botsingen zullen ontstaan tussen de grote religies. Onze soort zal zo in de ban raken van zelfverheffing, van het eigen gelijk, dat ze op grote schaal andersdenkenden zal willen uitroeien. Niet weinig mensen leven zelfs in de verwachting dat een buitenaards iemand op aarde zal komen om orde te scheppen in de komende chaos.
Wat heeft Zidane hier nou weer mee te maken?
http://www.vecip.com/default.asp?onderwerp=1335
*neemt nog maar 'n Corona voordat ie met z'n dame 't terras opgaat*
Laatst gewijzigd door Robin op 25 jun 2010, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Shakes
Ja het is wat, al die joden die makrokanen terroriseren in NL.

-
Robin
Als god een uitverkoren volk(wie dan ook) heeft 'bedacht', (ik ga uit van de stelling dat de mensheid god heeft bedacht en niet andersom) , is het wel zo'n Dummkopf dat ie niet wist dat daar heibel/jaloezie tov de andere niet uitverkoren volkeren uit zou vloeien met alle oorlogen en geweldadigheid tot gevolg, waarvan akte.
- Ravin ///M
RiiiiiiighhttttRobin schreef:Christenen lijken van hun fouten, zoals kruistochten en Inquisitie, te hebben geleerd.
- GTRene
ik stem voor nwe kruistochten...

gespot
gespot
- Ravin ///M
I can be a part time Christian 
- RVV
Robin schreef:Als god een uitverkoren volk(wie dan ook) heeft 'bedacht', (ik ga uit van de stelling dat de mensheid god heeft bedacht en niet andersom) , is het wel zo'n Dummkopf dat ie niet wist dat daar heibel/jaloezie tov de andere niet uitverkoren volkeren uit zou vloeien met alle oorlogen en geweldadigheid tot gevolg, waarvan akte.
mwaaoh toen ik klein was gooide ik rode mieren en zwarte mieren bij elkaar in een doosje en keek er met veel plezier naar, om te zien hoe ze elkaar afslachte..
- Ravin ///M
Rico's God-like qualities.
- Maus335i
Je zou maar leven naar de regels in een boek (Bijbel/Koran/Insert ander boek) die een of andere dwaas verzonnen en opgeschreven heeft?....
Gelukkig snap ik niks van geloof en wil het ook niet snappen
Gelukkig snap ik niks van geloof en wil het ook niet snappen
-
Robin
Hee ff dimme Ravin, dat schreef IK niet....geen quotes van 'n ander mij in de mond leggen.Ravin ///M schreef:RiiiiiiighhttttRobin schreef:Christenen lijken van hun fouten, zoals kruistochten en Inquisitie, te hebben geleerd.
Ik vraag me bij jou vaak af wat voor geloof of achtergrond JIJ hebt, je bent nogal fel tegen vanalles wat niet moslim is....
- Ravin ///M
Dim zelf even Robin, niet van die lange teentjes. Ik quote wat jij hebt geciteerd,
dus als iemand de context wil zien scrollt ie even naar boven ipv dat ik een hele tekst
quote. Denk dat je vaak genoeg op fora zit om dat wel te mogen snappen. Maar
wellicht had ik voor de luie lezer ook nog het woord 'citaat' kunnen quoten.
Ik ben niet pro-moslim, alleen wel soms anti-anti, omdat het te ver doorschiet. En
mijn geloof staat nergens op papier vastgelegd, dus dat wordt lang zoeken. Ik geloof
gewoon dat er iets is en dat alles energie is. Mensen, dingen, daden.
Dus ik ben niet tegen een willekeurig geloof, omdat ik van elk geloof wel iemand ken
waar ik prima mee overweg kan. Alleen onredelijke voortrekkerij of oneigenlijke zelf-
beelden storen me wel in godsdiensten.
dus als iemand de context wil zien scrollt ie even naar boven ipv dat ik een hele tekst
quote. Denk dat je vaak genoeg op fora zit om dat wel te mogen snappen. Maar
wellicht had ik voor de luie lezer ook nog het woord 'citaat' kunnen quoten.
Ik ben niet pro-moslim, alleen wel soms anti-anti, omdat het te ver doorschiet. En
mijn geloof staat nergens op papier vastgelegd, dus dat wordt lang zoeken. Ik geloof
gewoon dat er iets is en dat alles energie is. Mensen, dingen, daden.
Dus ik ben niet tegen een willekeurig geloof, omdat ik van elk geloof wel iemand ken
waar ik prima mee overweg kan. Alleen onredelijke voortrekkerij of oneigenlijke zelf-
beelden storen me wel in godsdiensten.
Laatst gewijzigd door Ravin ///M op 27 jun 2010, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Herr Erik
Eens. Ik wil wel even, als trotse Elburger, vermelden dat die dominee bij kleine extremistische gemeente is. 't Is hier niet zo'n refogebeuren als in de media wordt gezegd.Robin schreef:+1Hans R schreef:Belachelijk! Je mag helemaal niks van die achterlijke godsdienst, de meeste oorlogen komen voort vanwege het geloof, als er een god bestaat dan is dat iedergeval niet wat hij wil, hij wil 1 ding: Leef mensen, leef nu en geniet!!
Denk ik
Ik vind een god waarbij je/men dagelijks op de knieen moet/bidden/slijmen om iets voor elkaar te krijgen, maar een etterig dictatoriaal huftertje. Dat de gelovigen dat niet zien.
Dat verhaal van de TV/internet toestanden in Elburg. Wat kan ik mij daar nog woedend om maken...woedend.
- Michel P
Idd, wat krijgen die kinderzieltjes in de joodse scholen voor een teksten over moslims te horen........ indoctrinatie van alle geloven jegend de slechte andere............. weer een bewijs hoe achterlijk geloof is......Ravin ///M schreef:Toch vreemd dat ze moeilijk willen doen over hoofddoekjes in publieke functie, terwijl keppeltjes kennelijk niet alleen wél kunnen, maar ook nog eens beschermd worden door middel van een lokkeppelagent.. En oh jee, dan heb je het meteen over antisemitisme, die ene soort van etnische discriminatie die een eigen naam moet hebben, omdat joden zo zielig zijn?Hirsch Ballin: Lokagent tegen antisemitisme is mogelijk
Een lokagent met een keppeltje, kan wat de minister betreft.
DEN HAAG - De inzet van agenten met een joodse keppel tegen antisemitisme behoort tot de mogelijkheden, maar zal niet op grote schaal worden toegepast. Het Openbaar Ministerie moet per geval bekijken of het nodig is lokagenten in te zetten. De rechter kan daar dan over oordelen.
Dat zei minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) donderdag in een reactie op een wens vanuit de Tweede Kamer om lokagenten in te gaan zetten. Volgens de minister is de lokagent een van de opsporingsmiddelen. De gemeente zou ook meer camera's kunnen ophangen.
PvdA en ChristenUnie voerden aan dat het zelden tot een veroordeling voor antisemitisme komt omdat de opsporing tekortschiet. De minister bestreed dat. Volgens Hirsch Ballin kan het juist contraproductief zijn om vanuit de politiek een opsporingsmethode als lokagenten op te leggen.
Lik-op-stukbeleid
Op initiatief van de SGP riep de Tweede Kamer de minister op met een actieprogramma te komen tegen antisemitisme. Daarin zouden zaken als een lik-op-stukbeleid, betere opsporing en meer aandacht in het onderwijs voor antidiscriminatie een plaats kunnen krijgen. De minister zegde toe aan een actieprogramma te gaan werken. Aan een betere registratie van de incidenten wordt al gewerkt.
Hirsch Ballin benadrukte dat het van belang is dat er meer aangifte wordt gedaan, ook als het slachtoffer niet kan vertellen wie hem belaagd heeft. Omdat lang niet ieder slachtoffer naar de politie of een meldpunt stapt, is het moeilijk om op basis van de beschikbare cijfers een trend te constateren.
Incidenten nemen niet toe
In ieder geval wijzen de cijfers die er wel zijn niet uit dat antisemitisme aan het toenemen is, schreef de minister donderdag in antwoord op Kamervragen. Het aantal incidenten gaat op en neer en hangt hangt samen met spanningen in het Midden-Oosten.
Ook in Amsterdam, waar de meeste incidenten gemeld worden, laten de cijfers van de eerste maanden van 2010 geen stijging van antisemitisme zien vergeleken met een jaar eerder. Dat blijkt uit gegevens van het antidiscriminatiebureau Regio Amsterdam. (ANP)
Er moeten harde wijzigingen komen, geen bijzonder onderwijs meer, geen enkele vorm van geloofuiting in het openbaar. Zie de achterlijkheden die de predikant in Elburg uitkraamt, de Imaam, enz. enz. allemaal zieke machtwellustelingen die een groep willen onderdrukken en indoctrineren.....
Geloof als hobbie, doe dat ff lekker achter de voordeur.......... weg met al die mensen die in sprookjes geloven en de rest van de wereld pogen te dwingen zich aan hun grillen en grollen aan te passen.
Michel
Laatst gewijzigd door Michel P op 27 jun 2010, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ravin ///M
+300
Precies dat is het, gelooft hoor niet in het maatschappelijk leven (van DIT land) een rol te spelen.
Fatsoen is niet exclusief aan gelovigen.
Precies dat is het, gelooft hoor niet in het maatschappelijk leven (van DIT land) een rol te spelen.
Fatsoen is niet exclusief aan gelovigen.
- Fernando
Idd 100% volkomen mee eens Michel. 
- GTRene
mee eens 
-
Shakes
Noem eens een land waarin geloof geen rol speelt.
- SteV6