BMW M3 GTS

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Robin » 20 aug 2010, 10:31

Tom Westendorp schreef:
Robin schreef:@ Tom Westendorp, een GTR doet toch 7:32 ofzo?

?????

7:48 -/- 25 seconden is=7:23?

Dat dacht ik nou ook weer niet.

Ik zei daarom ook bijna: http://www.autoblog.nl/archive/2009/05/ ... ring-72670
Appels met peren:
Horst reed dus 7:38 met de GTR(10 sec sneller dan de M3 GTS). Ik vind dus wel dat je ze dan met dezelfde coureur moet testen. Dat Suzuki of hoe die heet 7:29 of zelfs 'n hoge 26 reed, ja dan stel ik me voor dat 'n Basseng, Priaulx , Stuck, Mueller of hoe ze heten ook wel in de 7:35 met die M3 GTS komen, aan de enorme verschillen tussen Shoarma en Suzuki te zien.

Of wat?
Laatst gewijzigd door Robin op 20 aug 2010, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 20 aug 2010, 10:32

Point taken. :thumbup:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 aug 2010, 10:33

Die tijden zijn niet eens beroerd, maar die prijs he..............................mooi laten staan en alsnog de Porker bestellen................

Robin

Bericht door Robin » 20 aug 2010, 10:35

Ik denk dat BMW er nu goed aan zou doen om totaal marketingtechnisch 1 van de door mij genoemde topcoureurs(of 'n ander)te nemen en een denderende youtube tijd neer te zetten met die bak.

Hielke heeft wel tijd. :df:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 aug 2010, 10:38

Ja, een GTS shoot out at the famous Ring

Driver; Hielke Bootsma...................... :roflol:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 20 aug 2010, 10:39

In de Autovisie test over de GTS deed BMW nogal laagdunkend/snerend toen de schrijver vroeg naar de Ring tijd. Kwam erop neer dat ze dat maar een beetje een zielige competitie vonden waar merken als Porsche en Nissan aan deden.

Dat kan natuurlijk, dat ze er zo over denken. Die houding kan echter ook komen natuurlijk omdat die rondetijd tegen bleek te vallen. Als het ding 7:35 had gehaald, hadden ze het vast wel van de daken geschreeuwd. :)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 20 aug 2010, 10:42

Wouter81 schreef:In de Autovisie test over de GTS deed BMW nogal laagdunkend/snerend toen de schrijver vroeg naar de Ring tijd. Kwam erop neer dat ze dat maar een beetje een zielige competitie vonden waar merken als Porsche en Nissan aan deden.

Dat kan natuurlijk, dat ze er zo over denken. Die houding kan echter ook komen natuurlijk omdat die rondetijd tegen bleek te vallen. Als het ding 7:35 had gehaald, hadden ze het vast wel van de daken geschreeuwd. :)
+1 dat viel mij ook op, wij laten al onze auto's door 1 persoon testen om zo een natuurgetrouw beeld te krijgen van wat mogelijk is. Tsja misschien dan toch een keer een sneller persoon in dienst nemen? :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 20 aug 2010, 10:46

Robin schreef:Ik denk dat BMW er nu goed aan zou doen om totaal marketingtechnisch 1 van de door mij genoemde topcoureurs(of 'n ander)te nemen en een denderende youtube tijd neer te zetten met die bak.

Hielke heeft wel tijd. :df:
Als er één merk is dat intensief test op de Ring is het BMW wel natuurlijk. De GTS is er ook vaak genoeg gespot.
Vraag me af wat ie dan op de Top Gear testtrack doet.. daar heb je nog minder aan puur vermogen (wat op de Ring nog meetelt)...

Robin

Bericht door Robin » 20 aug 2010, 10:46

Tom Westendorp schreef:
Wouter81 schreef:In de Autovisie test over de GTS deed BMW nogal laagdunkend/snerend toen de schrijver vroeg naar de Ring tijd. Kwam erop neer dat ze dat maar een beetje een zielige competitie vonden waar merken als Porsche en Nissan aan deden.

+1 dat viel mij ook op, wij laten al onze auto's door 1 persoon testen om zo een natuurgetrouw beeld te krijgen van wat mogelijk is. Tsja misschien dan toch een keer een sneller persoon in dienst nemen? :mrgreen:

Ach, als Horst die dingen test kun je je ook 'n voorstelling maken van die auto's en dus blijft die GTS op 'n lager plan dan 'n GTR/Z06 en 997GT3(RS), maar 'n test met 'n topcoureur die +10 seconden eraf rijdt, zou voor een leuk stuk reuring alom zorgen met dat ding, ook tov Porker, Nissan en de rest. En voor ons als liefhebbers.

Zou 't wel willen zien ja.

Andre

Bericht door Andre » 20 aug 2010, 11:05

Gts gewicht nekt hem. Als ik kijk wat wij uit onze 130i racer hebben gehaald door het gewicht zo laag mogelijk te krijgen is ongelooflijk. Banden, remmen slijtage is aanzienlijk minder en bochten snelheden zijn hoger.

Als de gts het gewicht van ca. 1400 kg had, waren de tijden heel anders geweest. Ik snap ook niet waarom men dat zelf niet inziet bij ///M. Nu gaat de auto de boeken in als te duur, ringtijd niet overtuigend, te zwaar en de csl was beter.

Romo zegt het ook goed. Het gaat al mis om een e92 m3 als basis te nemen. De kleinere en agielere 1 serie was een veel betere basis geweest. Als die onder de 8 min gaat had men gezegd. Zo dit gaat hard, omdat men het daar niet van had gedacht, net als de Csl destijds. En dan zo n ///M einser voor zeer scherpe prijs onder de 100k aanbieden. Dan heb je een image maker.

Het feit dat BMW motorsport een transaxle heeft op hun gt2 zegt mij al genoeg dat de zware voorkant van de m3 met V8 te veel is voor een raceauto. Waarom zou het dan wel op een GTS werken. Maar ik denk wel dat de GTS een entertainer is.

Andre

Bericht door Andre » 20 aug 2010, 11:09

Robin verschil blijft.

Wat denk je als Porsche een fabrieks rijder in de gt3 zet. Die rijden ook onder de tijd van horst.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 20 aug 2010, 11:18

Andre schreef:...

Als de gts het gewicht van ca. 1400 kg had, waren de tijden heel anders geweest. Ik snap ook niet waarom men dat zelf niet inziet bij ///M. Nu gaat de auto de boeken in als te duur, ringtijd niet overtuigend, te zwaar en de csl was beter. ....
Lichter was ook leuker geweest; dat laatste (beter) is maar hoe je het bekijkt: dat neemt namelijk niet weg dat de e92 M3 sneller is dan een e46 CSL op de Ring (en ook op andere tracks, zoals de befaamde baan in Spanje ;) ).

Dat BMW er voor de echt serieuze zaken nu een transaxle van gemaakt heeft is niet zo vreemd (betere gewichtsverdeling), en wellicht (dat hoop ik) een signaal dat BMW wellicht in de toekomst daar meer mee gaat doen ook voor straatgebruk (a la de Alfa 75 :love: ). Zou ik fantastisch vinden omdat het een geweldig concept is voor heerlijk rijplezier.

(de GTS heeft een automaat; bij Porsche hebben ze (naar hun zeggen) voor de GT2 en de RS juist voor een handbak gekozen ivm het gewicht... (persoonlijk vind ik een (semi) automaat zo wie zo een deel van de lol wegnemen van het pure rijders genieten, maar dat terzijde)

Hielke

Bericht door Hielke » 20 aug 2010, 11:20

Die GTS is een superentertainer.

Hier op het forum! :lol:

Maar zonder gekheid. Misschien ook wel IRL.

Die test moeten natuurlijk door een enkele vaste coureur gedaan worden. Dat is nu ook de kracht en betovering van Shoarma en Sport Auto.

Anderzijds moet ook gezegd worden dat Shoarma geen topper is. Hoe Rohrl met passagier een klapje sneller over De Ring gaat met de GT3 is veelzeggend. Soarma is erg grof en harkerig op de besturing. Zou misschien wel eens goed zijn hem door een jongere en/of stabiere/snellere rijder te vervangen.

Robin

Bericht door Robin » 20 aug 2010, 11:23

Andre schreef:Robin verschil blijft.

Wat denk je als Porsche een fabrieks rijder in de gt3 zet. Die rijden ook onder de tijd van horst.
Dat is dus wat ik ook zeg in m'n post. De GTS blijft op 'n lager plan dan de concurrentie. Wie er ook mij rijdt, Horst of HJ Stuck....

GTRene

Bericht door GTRene » 20 aug 2010, 11:38

de GTS is best wel een superding voor z'n soort/gewicht......maar dat is het ook denk ik.

het is niet dat wat bv de M3 CSL destijds nog deed, terwijl die auto niet eens zo extreem neer werd gezet als ze met de GTS doen :lol:

nee, als ik dat geld zou besteden en voor die doeleinden dan werd het niet de GTS...wel een bijzondere auto voor z'n 'soort' maar daar is het ook mee gezegd, z'n soort.

die motor e.d. zijn wel uber fraai/gaaf en geschikt voor in bv een CSL achtige 1-series M... :df:
max 1.300kg (liever minder natuurlijk)

Robin

Bericht door Robin » 20 aug 2010, 11:40

En dan te denken dat de CSL 'n prachtig oogstrelende geintegreerde achterspoiler in de kofferklep had. En moet je dit ding zien. Met dat vreselijke wasrek achterop. Om je kapot te schamen bijna. :bag:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 20 aug 2010, 11:45

Aernoudt schreef:
Andre schreef:...

Als de gts het gewicht van ca. 1400 kg had, waren de tijden heel anders geweest. Ik snap ook niet waarom men dat zelf niet inziet bij ///M. Nu gaat de auto de boeken in als te duur, ringtijd niet overtuigend, te zwaar en de csl was beter. ....
Lichter was ook leuker geweest; dat laatste (beter) is maar hoe je het bekijkt: dat neemt namelijk niet weg dat de e92 M3 sneller is dan een e46 CSL op de Ring (en ook op andere tracks, zoals de befaamde baan in Spanje ;) ).

Dat BMW er voor de echt serieuze zaken nu een transaxle van gemaakt heeft is niet zo vreemd (betere gewichtsverdeling), en wellicht (dat hoop ik) een signaal dat BMW wellicht in de toekomst daar meer mee gaat doen ook voor straatgebruk (a la de Alfa 75 :love: ). Zou ik fantastisch vinden omdat het een geweldig concept is voor heerlijk rijplezier.

(de GTS heeft een automaat; bij Porsche hebben ze (naar hun zeggen) voor de GT2 en de RS juist voor een handbak gekozen ivm het gewicht... (persoonlijk vind ik een (semi) automaat zo wie zo een deel van de lol wegnemen van het pure rijders genieten, maar dat terzijde)
Ik weet dat nog zo net niet, E92 M3 sneller als een E46 CSL. Die CSL reed op Hockenheim volgens mij in de 1:13 terwijl een E92 M3 ergens in de 1:15 reed, en een standaard E46 M3 in de 1:16/1:17.

GTS zal op bijvoorbeeld Hockenheim misschien gelijk komen met de CSL maar ik verwacht niet dat hij heel veel sneller is. Verschil E92 M3 <> E92 M3 GTS lijkt na de eerste tests veel kleiner als E46 M3 <> E46 M3 CSL.

Tenzij je met E92 M3 vs CSL al van de GTS uitging.

Die vergelijk met de ALMS GTR vind ik niet helemaal opgaan als je kijkt wat daar wel niet aan gesleuteld is, die deelt de vorm van de body met een M3 en misschien in de basis het motorblok, maar verder ook niet. Niet alleen transaxle, maar ook dubbele A armen voor en qua aerodynamische ontwikkeling is hij van een totaal andere orde als zijn voorganger, de E46 GTR.

Kijk je naar het gewicht van een E46 koets en een E92 koets dan denk ik dat er veel meer mogelijk geweest was maar het ligt er maar net aan wat de doelstelling is. Als BMW bijvoorbeeld op de USA markt mikt dan zitten ze misschien niet op een superlichte versie te wachten. BMW heeft het in 1995 op de USA markt geprobeerd door 125 E36 CSL's te bouwen zonder radio en AC. Die stonden bij de dealers weg te stoffen, en waren alleen verkoopbaar nadat er dingen als AC achteraf ingebouwd waren.
Laatst gewijzigd door Bert ///M3 op 20 aug 2010, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 20 aug 2010, 11:46

Bert ///M3 schreef:Tenzij je met E92 M3 vs CSL al van de GTS uitging.

Ik las 't wel zo. Want 'n E92 M3 is niet sneller dan 'n CSL, ja in rechte lijn, maar laptimes nee.

GTRene

Bericht door GTRene » 20 aug 2010, 11:53

ja, het mag er best ook zo uit zien

Afbeelding

of

Afbeelding

iemand tekende deze ook :mrgreen:

Afbeelding

Hielke

Bericht door Hielke » 20 aug 2010, 12:09

De ueber M had natuurlijk met het koetswerk van de 1 coupe gebouwd moeten worden.

135i is een geweldenaar. Heeft in een klap al die STI en EVO ricers overbodig gemaakt. Met een korter dif, 50 pk extra en semis ga je op De Ring behoorlijk onder de 8 minuten. En dat voor onder de 60k. BWM kan het echt wel. Ze denken echter met de sloepen meer te kunnen verdienen. Dat zal dan zo zijn, voor het image als sportieve auto is het niet goed.

Op die onderste foto is ie gruwelijk bruut en mooi.
Laatst gewijzigd door Hielke op 20 aug 2010, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 20 aug 2010, 12:11

Hielke schreef:De ueber M had natuurlijk met het koetswerk van de 1 coupe gebouwd moeten worden.

135i is een geweldenaar. Heeft in een klap al die STI en EVO ricers overbodig gemaakt. Met een korter dif, 50 pk extra en semis ga je op De Ring behoorlijk onder de 8 minuten. En dat voor onder de 60k. BWM kan het echt wel. Ze denken echter met de sloepen meer te kunnen verdienen. Dat zal dan zo zijn, voor het image als sportieve auto is het niet goed.
mee eens.....

Tristan

Bericht door Tristan » 20 aug 2010, 12:13

Droomscenario: 1-er Coupe met 3.2 CSL motor, E92 M3 diff en remmen en en een handbak. :)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 20 aug 2010, 12:18

Volgens de BMW parts catalogus kom je op de volgende gewichten voor een kale koets:

E90 koets 305 KG
1 serie 5 deurs 250 KG oid
1 serie coupe 195 KG.

Volgens die getallen zou de 1 series coupe de lichtste koets van BMW zijn sinds het E30 tijdperk, leuke basis dus :)

Tristan

Bericht door Tristan » 20 aug 2010, 12:19

Volgens mij is de E81 (3-drs) de lichte koets. Immers, mijn 123d 3-drs weegt minder dan de 123d Coupe.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 20 aug 2010, 12:21

Die is ook 251 KG volgens BMW.

Misschien zit het verschil in andere dingen die er in gebouwd zijn.

Plaats reactie