Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
-
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Stel dat je aan de grens woont, zou autorijden dan extreem goedkoop worden? Op de fiets naar je werk en in je vrije tijd gelijk de gens over hoppen voor je dagjes uit etc. In België en Duitsland accepteren ze ook vast je euro's wel als je uit eten wilt of bijvoorbeeld kleding wilt kopen. 

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
luco hornsveld schreef:Oldtimers gaan geen km heffing betalen?
Wanneer is een auto een oldtimer?
voor 1987.......................
mooi dan gaat de alpine of de gtt op de zaak tegen die tijd
alpine is van 87, kut
heb nog een 86-er kenteken liggen

alpine is van 87, kut

-
Wat je kunt doen is een vrij nieuwe Defender overbouwen op een oud chassis.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
104 Teletekst za 14 nov
Provincies de dupe van km-heffing
` De invoering van de kilometerheffing
leidt mogelijk tot een nieuwe belasting
voor de burger.Door het wegvallen van
de motorrijtuigenbelasting lopen de
provincies geld mis,en ze mogen dat
compenseren met nieuwe belastingen.
Volgens minister Bos van Financiën zal
dat in elk geval geen belasting worden
die direct op automobilisten gericht
is,omdat alle autobelastingen al in de
kilometerheffing zitten.De provincies
overleggen over de manier waarop ze de
tegenvaller kunnen opvangen.
Volgens het kabinet zal 60 procent van
de 9 miljoen automobilisten goedkoper
uit zijn door de kilometerheffing.
Dit moet ik even ernstig corrigeren....................
De dupe..............................dat worden alle inwoners van die provincies................want de rekening die eerst per km wordt betaald, wordt daarna nog een keertje vrolijk doorgeschoven.................
Provincies de dupe van km-heffing
` De invoering van de kilometerheffing
leidt mogelijk tot een nieuwe belasting
voor de burger.Door het wegvallen van
de motorrijtuigenbelasting lopen de
provincies geld mis,en ze mogen dat
compenseren met nieuwe belastingen.
Volgens minister Bos van Financiën zal
dat in elk geval geen belasting worden
die direct op automobilisten gericht
is,omdat alle autobelastingen al in de
kilometerheffing zitten.De provincies
overleggen over de manier waarop ze de
tegenvaller kunnen opvangen.
Volgens het kabinet zal 60 procent van
de 9 miljoen automobilisten goedkoper
uit zijn door de kilometerheffing.
Dit moet ik even ernstig corrigeren....................
De dupe..............................dat worden alle inwoners van die provincies................want de rekening die eerst per km wordt betaald, wordt daarna nog een keertje vrolijk doorgeschoven.................
- Hans
Waar blijft Geelhoed eigenlijk om het allemaal goed te praten?
-
Nee eerst een Royal Enfield of een oude Cafe racerYoup schreef:Capo_Miel schreef:Youp , zit net te denken om een SM te kopen daarvoor inderdaad![]()
Maar kan met de Evo ook prima..... en DF underground, op zich.. een idee is geboren
Kopen?

-
Jongens,k heb de voorgaande pagina's even niet gelezen maar dit zijn mijn gedachten...
Het hele systeem is niet gebaseerd op het meer laten betalen van de burger maar het heeft een "hoger"doel.
Met dit systeem kunnen die teringlijers ons overal,altijd 24uur per dag 7 dagen in de week in de gaten houden....DAT is wat ze willen en niets anders.
Tuurlijk is het handig dat ze de begroting makkelijk kunnen dicgten via dit systeem....
Verders hebben we nog ergens anders mee te maken wat hier genoemd wordt namelijk de motorrijtuigenbelasting die nu naar de provicie gaat en wat hun grootste bron van inkomsten is.
Die MOETEN dat geld hebben dus komt er een belasting BIJ,ingezetenenbelasting.
MET ANDERE WOORDEN:
We krijgen nu dat we overal in de gaten kunnen worden gehouden,met als mooie optie dat als je 3 km te hard rijdt -al is het snachts om half 3 -dat je gewoon een prent krijgt via de GPS in je wagen.
Daarbij komt de provicie met een extra belasting....
ERGO- we zijn gewoon de l*l....MARK MY WORDS.
Ik ben hier persoonlijk heel erg bang voor(boos over)
Het hele systeem is niet gebaseerd op het meer laten betalen van de burger maar het heeft een "hoger"doel.
Met dit systeem kunnen die teringlijers ons overal,altijd 24uur per dag 7 dagen in de week in de gaten houden....DAT is wat ze willen en niets anders.
Tuurlijk is het handig dat ze de begroting makkelijk kunnen dicgten via dit systeem....
Verders hebben we nog ergens anders mee te maken wat hier genoemd wordt namelijk de motorrijtuigenbelasting die nu naar de provicie gaat en wat hun grootste bron van inkomsten is.
Die MOETEN dat geld hebben dus komt er een belasting BIJ,ingezetenenbelasting.
MET ANDERE WOORDEN:
We krijgen nu dat we overal in de gaten kunnen worden gehouden,met als mooie optie dat als je 3 km te hard rijdt -al is het snachts om half 3 -dat je gewoon een prent krijgt via de GPS in je wagen.
Daarbij komt de provicie met een extra belasting....
ERGO- we zijn gewoon de l*l....MARK MY WORDS.
Ik ben hier persoonlijk heel erg bang voor(boos over)
- duifjes.com
@Marc...klopt...maar als oldtimers niet eronder vallen....zullen die wel eens onder een bepaalde doelgroep heel kostbaar gaan worden.....als dit echt zo gaat gebeuren ga ik alleen maar spullen rijden die ontheffing hebben.......denk ook aan aanbouwen van oldtimers naar nieuwe spec's...gaat allemaal komen *(bestaat eigenlijk al...zoals klassieke Jag's MK2 etc)
Nou ik ben benieuwd wat de alpine en de 5 gtt dan gaan doen
Tevens nog een paar kentekens van voor 87 liggen
Maar even serieus, denk dat er een run gaat komen op young/old timers.
Dan komt daar vast wel weer een uitzondering op.
Welke partijen zijn falikant tegen deze oplossing?
Dan ga ik daarop stemmen

Tevens nog een paar kentekens van voor 87 liggen

Maar even serieus, denk dat er een run gaat komen op young/old timers.
Dan komt daar vast wel weer een uitzondering op.
Welke partijen zijn falikant tegen deze oplossing?
Dan ga ik daarop stemmen

-
Met je eens Jacco.....
Oldtimers,maar wat het verneukeratieve is: ze kunnen die oldtimers "zo" onder de doelgroep zetten...dan ben je weer de lul.
Dit moet echt voorkomen worden....dit gaat echt veel te ver..
Net even Romo zijn commentaar gelezen: ik ben t met hem eens...nu is het echt tijd voor actie.
*kijkt naar die gladde kutkop van W.Bos op tv*
Oldtimers,maar wat het verneukeratieve is: ze kunnen die oldtimers "zo" onder de doelgroep zetten...dan ben je weer de lul.
Dit moet echt voorkomen worden....dit gaat echt veel te ver..
Net even Romo zijn commentaar gelezen: ik ben t met hem eens...nu is het echt tijd voor actie.
*kijkt naar die gladde kutkop van W.Bos op tv*
Nou mooie actie voor het nieuwe DF
Website oprichten " stop de km heffing"
Voor 5 euro kan je je registreren en gaat DF van de opbrengsten samen met Ilja een proces aanspannen tegen de regering.
Website oprichten " stop de km heffing"
Voor 5 euro kan je je registreren en gaat DF van de opbrengsten samen met Ilja een proces aanspannen tegen de regering.
-
naja het is een begin,k vind dat je er een beetje lacherig om doet Luco.
- RVV
Zal ik straks SP stemmen of toch tegen mijn zin in PVV
Bron: Telegraaf
Angst voor controle
VVD, PVV en SP reageren afwijzend op het plan van minister Eurlings (Verkeer) om de vaste autobelastingen bpm en mrb om te bouwen tot een prijs per kilometer, die straks gemiddeld uitkomt op 6,7 cent.
VVD-Kamerlid Aptroot bestrijdt Eurlings' belofte dat de kilometerprijs een einde maakt aan de auto als melkkoe. "Een automobilist is nu gemiddeld 800 euro per jaar kwijt aan bpm en mrb. Bij 12.500 kilometer per jaar is dat straks bijna 900 euro. Dat is een forse belastingverhoging." Bovendien telt Eurlings de 4 miljard euro aan opstartkosten en de jaarlijks voor honderden miljoenen aan systeemkosten niet mee, klaagt de VVD'er. Ook PVV-Kamerlid De Mos vreest een tariefsexplosie. "Het tarief voor auto's wordt puur bepaald op basis van CO2-uitstoot. Als de huidige klimaathype nog verder groeit, slaan ze straks door en verhogen de heffing nog veel verder." De Mos kraakt de hele berekeningswijze naar CO2.
"Dit is gewoon een atmosferische meststof waar plantjes harder van groeien, geen wetenschapper weet zeker dat het echt schadelijk is." De SP vindt de kilometerprijs oneerlijk. "Iemand die een vette luxewagen kan betalen, is straks met het verdwijnen van de bpm 30.000 euro goedkoper uit. Maar wie lang in een oud autootje rondrijdt, mag dat voordeel opbrengen", zegt SP-Kamerlid Roemer. Ook vinden hij en Aptroot een spitsheffing onterecht, als onderwijzers of bouwvakkers straks geen alternatief hebben voor dat dure spitstarief.
Net als vele lezers is PVV'er De Mos bang voor Big Brother-taferelen, als de overheid straks via het "spionagekastje" in de auto alle gereden kilometers en locaties kan registreren. "Zelfs in de Sovjet-Unie bestond er niet zo'n grote controle", zegt Aptroot.
Eurlings ontkent de inbreuk op de privacy ten stelligste. "Absoluut niet waar", reageert zijn woordvoerder. Het kastje in de auto stuurt alleen gereden kilometers per tarief door, geen straatnamen van eventuele maîtresses. "Alle adviezen van het College Bescherming Persoonsgegevens hebben wij doorgevoerd." Fikse tariefstijgingen zijn volgens CDA-Kamerlid Koopmans uitgesloten. "Dat is een keiharde afspraak die we in de wet vastleggen. We gaan straks minder betalen en minder stilstaan." Wel wil hij een onafhankelijke narekening van alle tarieven. De totale opbrengst van de kilometerprijs vult straks het Infrafonds, onder beheer van de minister van Verkeer. Automobilisten betalen geen andere beleidshobby's, alleen de jaarlijkse uitgaven voor spoor en wegen.
Volgens Eurlings helpt geen enkel alternatief beter tegen files. Een hogere brandstofaccijns prikkelt niet om uit de spits te blijven. Een verblijfsheffing, zoals het tolsysteem in Londen, heeft ook te weinig effect. De kilometerprijs, die het verkeer helpt te spreiden over de dag, zou de filedruk met de helft doen krimpen.
VVD'er Aptroot gelooft er niets van. "Wie zegt dat we echt minder gaan rijden? We moeten al deze miljarden gebruiken om asfalt neer te leggen. Stop het in wegen, en verder niet zeuren."

Bron: Telegraaf
Angst voor controle
VVD, PVV en SP reageren afwijzend op het plan van minister Eurlings (Verkeer) om de vaste autobelastingen bpm en mrb om te bouwen tot een prijs per kilometer, die straks gemiddeld uitkomt op 6,7 cent.
VVD-Kamerlid Aptroot bestrijdt Eurlings' belofte dat de kilometerprijs een einde maakt aan de auto als melkkoe. "Een automobilist is nu gemiddeld 800 euro per jaar kwijt aan bpm en mrb. Bij 12.500 kilometer per jaar is dat straks bijna 900 euro. Dat is een forse belastingverhoging." Bovendien telt Eurlings de 4 miljard euro aan opstartkosten en de jaarlijks voor honderden miljoenen aan systeemkosten niet mee, klaagt de VVD'er. Ook PVV-Kamerlid De Mos vreest een tariefsexplosie. "Het tarief voor auto's wordt puur bepaald op basis van CO2-uitstoot. Als de huidige klimaathype nog verder groeit, slaan ze straks door en verhogen de heffing nog veel verder." De Mos kraakt de hele berekeningswijze naar CO2.
"Dit is gewoon een atmosferische meststof waar plantjes harder van groeien, geen wetenschapper weet zeker dat het echt schadelijk is." De SP vindt de kilometerprijs oneerlijk. "Iemand die een vette luxewagen kan betalen, is straks met het verdwijnen van de bpm 30.000 euro goedkoper uit. Maar wie lang in een oud autootje rondrijdt, mag dat voordeel opbrengen", zegt SP-Kamerlid Roemer. Ook vinden hij en Aptroot een spitsheffing onterecht, als onderwijzers of bouwvakkers straks geen alternatief hebben voor dat dure spitstarief.
Net als vele lezers is PVV'er De Mos bang voor Big Brother-taferelen, als de overheid straks via het "spionagekastje" in de auto alle gereden kilometers en locaties kan registreren. "Zelfs in de Sovjet-Unie bestond er niet zo'n grote controle", zegt Aptroot.
Eurlings ontkent de inbreuk op de privacy ten stelligste. "Absoluut niet waar", reageert zijn woordvoerder. Het kastje in de auto stuurt alleen gereden kilometers per tarief door, geen straatnamen van eventuele maîtresses. "Alle adviezen van het College Bescherming Persoonsgegevens hebben wij doorgevoerd." Fikse tariefstijgingen zijn volgens CDA-Kamerlid Koopmans uitgesloten. "Dat is een keiharde afspraak die we in de wet vastleggen. We gaan straks minder betalen en minder stilstaan." Wel wil hij een onafhankelijke narekening van alle tarieven. De totale opbrengst van de kilometerprijs vult straks het Infrafonds, onder beheer van de minister van Verkeer. Automobilisten betalen geen andere beleidshobby's, alleen de jaarlijkse uitgaven voor spoor en wegen.
Volgens Eurlings helpt geen enkel alternatief beter tegen files. Een hogere brandstofaccijns prikkelt niet om uit de spits te blijven. Een verblijfsheffing, zoals het tolsysteem in Londen, heeft ook te weinig effect. De kilometerprijs, die het verkeer helpt te spreiden over de dag, zou de filedruk met de helft doen krimpen.
VVD'er Aptroot gelooft er niets van. "Wie zegt dat we echt minder gaan rijden? We moeten al deze miljarden gebruiken om asfalt neer te leggen. Stop het in wegen, en verder niet zeuren."
- duifjes.com
Weet je wat het probleem is......zoals jij het schetst....95% van de Nederlanders doen er lacherig over...die denken niet zo....die lachen erom...de Overheid gaat me niet in de gaten houden hoor onzin....dus als je wat ermee wilt doen.....tsja...kan maar je zult worden uitgelachen door het grote publiek...
- duifjes.com
Deze uitspraak gaan we hem eens even aan houden....die wil ik zwart op wit!!!!!!!!!!!
We gaan straks minder betalen en minder stilstaan
Marc RS4 schreef:naja het is een begin,k vind dat je er een beetje lacherig om doet Luco.
HOHO ik ben bloedserieus hoor, sorry als dat niet zo overkomt.
Ik schrijf als eerste in

-
-
duifjes.com schreef:Deze uitspraak gaan we hem eens even aan houden....die wil ik zwart op wit!!!!!!!!!!!
Niet op rekenen,in dit geval even voor de tijd tegen houden...andrs is het er door....dan heb je hem.
- RVV
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.Ts
Het grote publiek is denk ik ook nog niet doordrongen van de gevolgen.
Mischien is het in plaats van actie voeren veel slimmer om propaganda te voeren waarmee de publieke opinie mee word bespeelt.
Ik heb links en rechts de nodige reacties gelezen buiten DF om, maar 80 procent is gewoon negatief.
We zouden hier op DF een steekhoudend verhaal in mekaar kunnen draaien, en dit verhaal als propaganda de wereld in kunnen linken, op elk internet forum van huisvrouwen.nl tot senioren.nl onze waarschuwing uitdragen en de politieke kopstukken die zich voor inzetten verantwoordelijk houden. De politieke partijen die tegen zijn gebruiken om de gevestigde orde tot stand te houden.
Mischien is het in plaats van actie voeren veel slimmer om propaganda te voeren waarmee de publieke opinie mee word bespeelt.
Ik heb links en rechts de nodige reacties gelezen buiten DF om, maar 80 procent is gewoon negatief.
We zouden hier op DF een steekhoudend verhaal in mekaar kunnen draaien, en dit verhaal als propaganda de wereld in kunnen linken, op elk internet forum van huisvrouwen.nl tot senioren.nl onze waarschuwing uitdragen en de politieke kopstukken die zich voor inzetten verantwoordelijk houden. De politieke partijen die tegen zijn gebruiken om de gevestigde orde tot stand te houden.
-
Meteen mee eens....man,man,man hoe langer hoe meer ik hier over nadenk,hoe afschrikwekkender ik het vind worden.
- RVV
Ja ik ben er ook goed ziek van.
-
Dan daarbij de gedachte dat dit gewoon "doorgedrukt" wordt zonder dat het volk hier echt iets over gevraagd wordt.
Tering man, hierna rest alleen nog een chip inplantaat....
Tering man, hierna rest alleen nog een chip inplantaat....
Ik zou toch echt een aparte website opzetten met een aantal rekenvoorbeelden en alle nadelen.
Tevens mogelijkheid tot inschrijven zodat je daadwerkelijk wat kan gaan doen.
Verhaaltje rondstrooien (met alle respect) gaat denk ik niet werken.
Tevens mogelijkheid tot inschrijven zodat je daadwerkelijk wat kan gaan doen.
Verhaaltje rondstrooien (met alle respect) gaat denk ik niet werken.
- duifjes.com
Als je ook leest en er goed over nadenkt.....hoe dure en moeilijk oplossing dit is...waarom niet alles in de brandstofprijs en klaar ben je....hoe meer je rijdt des te meer betaal je eerlijk en simpel.......of heeft iemand in de 2de kamer een familie/vriendje die deze oplossing dadelijk gaat leveren.....
dit wel eens gekeken???
http://www.youtube.com/watch?v=x2udoNmQkR4" onclick="window.open(this.href);return false;
dit wel eens gekeken???
http://www.youtube.com/watch?v=x2udoNmQkR4" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door duifjes.com op 15 nov 2009, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.