Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
-
Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
Rusland 2023 wordt een jaar met food stamps als de economie I is ingestort.
https://www.forbes.com/sites/marisadell ... c53b9a4986
https://www.forbes.com/sites/marisadell ... c53b9a4986
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Anyway.
Panama, edit, Pandora Papers. En Zelensky's financiele connecties met Ukrainse oligarch Kolomoiski en nog wat zaken die blijkbaar het daglicht niet kunnen verdragen.
https://eucalyptischgenootschap.nl/pana ... -zelensky/
Daaruit en ook MIJN disclaimer:
Video is van october 2021. En hoewel het even wennen is aan de ondertiteling etc. imho de moeite waard. Iets met Pot en Ketel en Politiek corrumpeert. Altijd.....
Panama, edit, Pandora Papers. En Zelensky's financiele connecties met Ukrainse oligarch Kolomoiski en nog wat zaken die blijkbaar het daglicht niet kunnen verdragen.
https://eucalyptischgenootschap.nl/pana ... -zelensky/
Daaruit en ook MIJN disclaimer:
Wel even een uurtje pittig nadenken, maar ok:De video is van Slidstvo.Info, een team van onafhankelijke onderzoeksjournalisten dat onderzoek doet naar corruptie bij de Oekraïense overheid. Daarbij wordt samengewerkt met internationale journalisten. De resultaten van onderzoek worden gepubliceerd op www.slidstvo.info.
-----> De inval van de Russen in de Oekraïne is volstrekt abject, verwerpelijk en ontoelaatbaar. Maar de Oekraïne is bepaald geen onschuldige peuterspeelzaal. Wellicht nuttig voor een pluriforme en afgewogen beeldvorming.<----
Video is van october 2021. En hoewel het even wennen is aan de ondertiteling etc. imho de moeite waard. Iets met Pot en Ketel en Politiek corrumpeert. Altijd.....
-
Dus Polen wil Fulcrums aan de NATO/USA geven die ze -in ruil voor F16s- kunnen doorgeven aan Ukraine/ Ukrainse gevechtspiloten, want die snappen de MiGs en niet de F16's van Polen. Maar dat gaat dus niet gebeuren. Buiten dat is dat weer olie op het vuur toch?
https://www.nrc.nl/nieuws/2022/03/08/po ... e-a4098544
https://www.nrc.nl/nieuws/2022/03/08/po ... e-a4098544
- JP
Terwijl de olie al zo duur is.
- Enrico
https://www.theguardian.com/world/video ... land-video
Ondertussen worden koekjes van eigen deeg uitgedeeld. 10 points voor Poland.
Als je consistent bent ga je niet naar de ring en unsubscribe je bij Mischa of is hij ondertussen NL’er? Waar trek je de grens?
Als je consistent bent ga je niet naar de ring en unsubscribe je bij Mischa of is hij ondertussen NL’er? Waar trek je de grens?
- Jan Terwolde
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
Mischa heeft natuurlijk ook invloed op Putin 

-
Deze postte ik vanochtend op de vorige pagina.Enrico schreef: 09 mar 2022, 11:20 https://www.theguardian.com/world/video ... land-video
Ik heb een nieuwe tegeltjeswijsheid: Niemand is heilig en niemand is 100% consistent. Of consequent. Lijkt me een 'beter'woord(?)
Robin schreef: 09 mar 2022, 06:44 Dank voor de gasinfo weer Bert en de rest.
Hier maar even. Misha wil weer gasgeven. Zeer plausibel verhaal. Wat bereik je met een Nürburgring boycot(want eigenaar is Rus) eventueel?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Nee, maar een Russische atleet (om het ff algemeen te houden) ook niet, en die worden ook massaal afgeserveerd. Dus gelijke monniken gelijke kappen

Dan laat ik in het midden of het terecht is…
Je zult maar een huisje daar hebben en een jaarkaart

-
Arthur, ik deel jouw insteek, maar Misha is al sinds zijn 12e(?) NL staatsburger dacht ik?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Het gaat me ook niet zo zeer om de boycot. Maar we doen het 1 wel en als het ons uitkomt doen we het andere niet. Putin raken we ook helemaal niet om deze man te boycotten. Sowieso raken we Putin niet heel erg met alle sancties. De Russische bevolking daar raken we wel, evenals alle (met Rusland handelende) bedrijven.
- Jan Terwolde
Die is al betaald dus doe meer ''schade'' door te rijdenArthur schreef: 09 mar 2022, 13:05Nee, maar een Russische atleet (om het ff algemeen te houden) ook niet, en die worden ook massaal afgeserveerd. Dus gelijke monniken gelijke kappen![]()
Dan laat ik in het midden of het terecht is…
Je zult maar een huisje daar hebben en een jaarkaart![]()

Wie weet nog extra genieten met een niet zo volle ring
Laatst gewijzigd door Jan Terwolde op 09 mar 2022, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jan Terwolde
Ook laat hij duidelijk weten tegen de oorlog te zijn en zich te schamen voor Rusland. Sowieso is doodnormale russen persoonlijk verantwoordelijk houden nogal vaag. De eigenaar van de Ring schaar ik niet onder een doodnormale rus.Robin schreef: 09 mar 2022, 13:08 Arthur, ik deel jouw insteek, maar Misha is al sinds zijn 12e(?) NL staatsburger dacht ik?
-
Tja, maar wat voor banden heeft die laatste met Putin?Jan Terwolde schreef: 09 mar 2022, 13:26Ook laat hij duidelijk weten tegen de oorlog te zijn en zich te schamen voor Rusland. Sowieso is doodnormale russen persoonlijk verantwoordelijk houden nogal vaag. De eigenaar van de Ring schaar ik niet onder een doodnormale rus.Robin schreef: 09 mar 2022, 13:08 Arthur, ik deel jouw insteek, maar Misha is al sinds zijn 12e(?) NL staatsburger dacht ik?
En heeft het überhaupt zin? Die oligarchen worden minimaal 'geraakt' en 'het volk' (en wij dus ook) is de klos.
+1 dus Arthur inderdaad.
- Jan Terwolde
- tomgtr
Het doel is duidelijk om de bevolking zo ontevreden te maken dat ze hem omleggen. De realiteit is meestal dat je een gemeenschappelijke vijand creëert. Welke dictator kan zonder een gemeenschappelijke vijand!?Arthur schreef: 09 mar 2022, 13:16 Het gaat me ook niet zo zeer om de boycot. Maar we doen het 1 wel en als het ons uitkomt doen we het andere niet. Putin raken we ook helemaal niet om deze man te boycotten. Sowieso raken we Putin niet heel erg met alle sancties. De Russische bevolking daar raken we wel, evenals alle (met Rusland handelende) bedrijven.
- Martijn M
Denk je? Al hun bezittingen in Europa/UK/VS kunnen ze vergeten. Dat doet vast wel pijn.Robin schreef: 09 mar 2022, 13:27 Die oligarchen worden minimaal 'geraakt' en 'het volk' (en wij dus ook) is de klos.
- Jan Terwolde
tomgtr schreef: 09 mar 2022, 13:33Het doel is duidelijk om de bevolking zo ontevreden te maken dat ze hem omleggen. De realiteit is meestal dat je een gemeenschappelijke vijand creëert. Welke dictator kan zonder een gemeenschappelijke vijand!?Arthur schreef: 09 mar 2022, 13:16 Het gaat me ook niet zo zeer om de boycot. Maar we doen het 1 wel en als het ons uitkomt doen we het andere niet. Putin raken we ook helemaal niet om deze man te boycotten. Sowieso raken we Putin niet heel erg met alle sancties. De Russische bevolking daar raken we wel, evenals alle (met Rusland handelende) bedrijven.

- jos_br
Weet niet of dit hier hoort, of in het coronadeel.....
Jos.
Jos.
- Enrico
Ernst Ernst Ernst….. disappointing!jos_br schreef: 09 mar 2022, 15:00 Weet niet of dit hier hoort, of in het coronadeel.....
Ondernemersrisiko.jpg
Jos.
- Enrico
Exactly… de achter de propaganda en censuur tralies geplaatste gemiddelde Rus heeft nu een goed reden om het west te haten.Robin schreef: 09 mar 2022, 13:27Tja, maar wat voor banden heeft die laatste met Putin?Jan Terwolde schreef: 09 mar 2022, 13:26Ook laat hij duidelijk weten tegen de oorlog te zijn en zich te schamen voor Rusland. Sowieso is doodnormale russen persoonlijk verantwoordelijk houden nogal vaag. De eigenaar van de Ring schaar ik niet onder een doodnormale rus.Robin schreef: 09 mar 2022, 13:08 Arthur, ik deel jouw insteek, maar Misha is al sinds zijn 12e(?) NL staatsburger dacht ik?
En heeft het überhaupt zin? Die oligarchen worden minimaal 'geraakt' en 'het volk' (en wij dus ook) is de klos.
+1 dus Arthur inderdaad.
Poetin sluit een mooi economisch deal met India en China en lacht zich dood. Niet letterlijk, dat zou dan te mooi zijn.
-
Ja Enrico. Ik denk dat het westen een backfire krijgt van deze economische sancties. Die gemiddelde Rus woont daar, is die wereld gewend, die cultuur, en ja ze zullen het niet willen schreeuwen dat ze 'tegen Putin' zijn(want dan worden ze opgepakt), het Westen/EU (wij dus) is voor die gemiddelde Rus wel ver van z'n bed en die ziet die sancties wél veroorzaakt door het Westen/EU. Dus die echte haat jegens Putin?? Mmmm. Ik denk dat inderdaad eerst het haten van 'het Westen' bij die miljoenen en miljoenen Russen naar boven komt borrelen. En dat was toch niet de bedoeling?
- Enrico
Eens! Zonder boots on the ground om Ukraine te helpen zal Ukraine toch een deal moeten proberen met de Russen waar ze Putin uit hun land kunnen krijgen en het westen terug op het gas en olie van de Russen. Putin is al 21 jaar aan het roer! Die gaat niet weg tot zijn dood vermoed ik.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
80% auto kabelbomen uit Oekraine. Dat is nogal wat.
https://www.ed.nl/auto/duitse-auto-indu ... aed5bda65/
-
OnlineMartijn_bmw
Kon wel eens een nog groter probleem worden dan chipssmiley schreef: 09 mar 2022, 19:12 80% auto kabelbomen uit Oekraine. Dat is nogal wat.

-
En het zal eens een keer níet over vreten gaan bij Martijn:)
Nog zat!

Nog zat!