Wat een armoe
EV auto's (elektrische)
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: EV auto's (elektrische)
90-95
Wat een armoe
Wat een armoe
- Knot
Tsja, het is of 90/95 of 160+
Dat om elkaar heen draaien met 101/102/103 doe ik niet aan mee.
Dat om elkaar heen draaien met 101/102/103 doe ik niet aan mee.
- Martijn_bmw
Haha vind het wel cool dat je dit probeert en ook lukt om zo laag uit te komen! 
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Knot is de Telstar van DFMartijn_bmw schreef: 03 mar 2026, 06:49 Haha vind het wel cool dat je dit probeert en ook lukt om zo laag uit te komen!![]()
- Martijn_bmw
Robin schreef: 03 mar 2026, 07:36Knot is de Telstar van DFMartijn_bmw schreef: 03 mar 2026, 06:49 Haha vind het wel cool dat je dit probeert en ook lukt om zo laag uit te komen!![]()
![]()
Zelf rij ik eigenlijk altijd vmax +15 schiet net wat meer op en je haalt wel fatsoenlijk in zonder dat een eventuele boete meteen erg hoog is.
- JP
Duidelijk vroeger geen pak slaag gehad, die Knot 
- Paskal
- Auto: meerdere
Man man man, wat een ellende om zo een paar rotcenten te besparen maar wel respect Knot voor de wijze waarop je jezelf pijnigt met dit soort acties
Wel bijzonder dat je het vervoer zo goedkoop mogeljik probeert te maken, maar aan de andere kant wel bijna 500€ per maand in de PL af mag tikken
. Had je achteraf gezien niet liever een full EV gekozen?
Wel bijzonder dat je het vervoer zo goedkoop mogeljik probeert te maken, maar aan de andere kant wel bijna 500€ per maand in de PL af mag tikken
- Knot
Als je precies tussen de 100 en 105 gaat zitten loop je de hele weg te kutten met dezelfde mensen om je heen. Ben liever een van de traagste OF een van de snelste op de weg.
Dit doe ik ook niet altijd hoor maar puur voor die ene foto die ik vanmiddag kan maken. Met het koude weer vanochtend kachel op LO en zo zuinig mogelijk blijven rollen in de spits om ook het electrische verbruik laag te houden (13.6kwh/100km, meer zat er niet in helaas) zodat ie staks net een paar km hoger uitkomt als ie vol is, ik gok op 880 + 145 als totaal aan range.
Lukt je ook niet zomaar trouwens, je moet de benzinemotor erbij pakken als je een vlak stuk hebt met een hoge auto in het vooruitzicht, ga je bergop gaat ie onder de 1:20 lopen, ga je bergaf dan schakelt ie m al als het zuiniger dan 1:33 gaat. Dus elke helling of verkeer terug op E-mode zetten en als de rust terug is weer in hybrid en de motor met een toefje gas in laten schakelen om vervolgens weer af te zakken zodat vebruik rond de 1:28 gaat hangen met 4,8kwh electrische ondersteuning. Denk als je die een complete dag doet je van die 880 range nog iets van 920/930 kan maken maar dat gaat zelf mij te ver.
En die 500 in de lease hadden we het over gehad toch, dat is echt een koopje, je krijgt nergens meer zo'n deal en ga maar een nieuwe auto kopen zelf en terugrekenen, lukt je gewoon niet voor die kosten. Extra km boven de 10.000 is 6,7ct dus dat is ook een lachertje, zit geen grens aan.
Zo'n ECO rit is voor mij gewoon puur voor de wetenschap en je verdient er nog aan ook met 34ct/km vergoeding als je 6,7ct kwijt bent aan de auto en via thuis volladen en de tesla supercharger zeg nog eens 7ct gemiddeld, hou je er 20ct/km aan over.
Full EV is de volgende stap idd maar wilde eerst dit proberen.
Dit doe ik ook niet altijd hoor maar puur voor die ene foto die ik vanmiddag kan maken. Met het koude weer vanochtend kachel op LO en zo zuinig mogelijk blijven rollen in de spits om ook het electrische verbruik laag te houden (13.6kwh/100km, meer zat er niet in helaas) zodat ie staks net een paar km hoger uitkomt als ie vol is, ik gok op 880 + 145 als totaal aan range.
Lukt je ook niet zomaar trouwens, je moet de benzinemotor erbij pakken als je een vlak stuk hebt met een hoge auto in het vooruitzicht, ga je bergop gaat ie onder de 1:20 lopen, ga je bergaf dan schakelt ie m al als het zuiniger dan 1:33 gaat. Dus elke helling of verkeer terug op E-mode zetten en als de rust terug is weer in hybrid en de motor met een toefje gas in laten schakelen om vervolgens weer af te zakken zodat vebruik rond de 1:28 gaat hangen met 4,8kwh electrische ondersteuning. Denk als je die een complete dag doet je van die 880 range nog iets van 920/930 kan maken maar dat gaat zelf mij te ver.
En die 500 in de lease hadden we het over gehad toch, dat is echt een koopje, je krijgt nergens meer zo'n deal en ga maar een nieuwe auto kopen zelf en terugrekenen, lukt je gewoon niet voor die kosten. Extra km boven de 10.000 is 6,7ct dus dat is ook een lachertje, zit geen grens aan.
Zo'n ECO rit is voor mij gewoon puur voor de wetenschap en je verdient er nog aan ook met 34ct/km vergoeding als je 6,7ct kwijt bent aan de auto en via thuis volladen en de tesla supercharger zeg nog eens 7ct gemiddeld, hou je er 20ct/km aan over.
Full EV is de volgende stap idd maar wilde eerst dit proberen.
- JP
Heeft dit echt zo rondgereden ? 

https://www.urban-transport-magazine.co ... exxion-nl/
VDL Citea electric with Fuel Cell Range-Extender for Connexxion

https://www.urban-transport-magazine.co ... exxion-nl/
- JP
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... verbeterd/De Cupra Born was er met 204 pk, met 231 pk en als sportieve VZ met 326 pk. De 204 pk sterke variant met 59 kWh (netto) accu maakt plaats voor een 190 pk sterke aandrijflijn met 58 kWh accu. Het bereik van deze variant is met 450 kilometer groter dan dat van z'n voorganger (427 kilometer). Hoe rap je met deze variant kunt snelladen, zegt Cupra nog niet.
De aandrijflijn met 231 pk sterke elektromotor blijft behouden, maar die is er ditmaal enkel met 79 kWh accu. Het elektrisch bereik van die variant bedraagt zo'n 600 kilometer. Snelladen kan met 185 kW. Absolute topversie VZ is terug van weggeweest. Ook die heeft een 79 kWh accu en combineert die met een 326 pk sterke elektromotor. Het bereik: ook zo'n 600 kilometer!