Volgens mij is deze discussie weer aangezwengeld door het ongeluk met de civic. Daarbij komen oa argumenten naar voren over geprepareerde auto's. Terwijl juist de civic geen geprepareerde auto is/was.Macboy schreef:Dat volg ik niet helemaal. Wat heeft de Civic te maken met het feit dat de meeste rijders de Ring tegenwoordig niet meer als touristenfahrt zien maar als trackday en hun rijstijl daarop ook (negatief) aanpassen ? Dat is immers de discussie die hier gevoerd wordt. Hoe dat ongeluk met die Civic is gebeurd weten we niet eens. Het was enkel een aanleiding om een aantal onderwerpen weer eens bespreekbaar te maken.Marius schreef:Vwb het argument, dat er geen geprepareerde autos meer tijdens TF moeten rijden; dit ongeluk met de civic was juist een ongeluk met een auto die geen rolkooi had. Just sayin.
Maar het gaat mij dus om een groep rijders die time attack doen op de Ring en gaan toeteren en knipperen als je niet tijdig aan de kant gaat. Die gasten moeten als eerste opdonderen met dat agressieve gedrag.
Of de organisatie moet gewoon de zondag opsplitsen in trackday rijders en echte toerist rijders. Bijvoorbeeld in bloktijden van 2 uur. Ik denk dat er op zich mogelijkheden genoeg moeten zijn. Vrees alleen dat het verdienmodel natuurlijk vooral gestoeld is op de eerste groep rijders. En terecht natuurlijk, want het blijft business.
Sterker nog, als je ze in een filmpje voorbij ziet rijden door Aremberg, dan rijden ze nog hartstikke rustig ook.