EV auto's (elektrische)
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: EV auto's (elektrische)
^ De wifi in 't Pieter Baan Centrum werkt weer zie ik.

- Knot
Is de toekomst 

- Martijn_bmw
Bij een motor net als een hobby/ sport auto lijkt mij EV echt niks. Die apparaten heb je voor emotie en hobby en daar hoort voor mij wel een ICE motor bij voor de emotie/ beleving 
-
Kadett
Helaas wordt dat ook al een ding.Martijn_bmw schreef: 26 feb 2026, 18:36 Bij een motor net als een hobby/ sport auto lijkt mij EV echt niks. Die apparaten heb je voor emotie en hobby en daar hoort voor mij wel een ICE motor bij voor de emotie/ beleving![]()
Honda voert nu E clutch op de meeste nieuwe modellen in.
Kawasaki heeft nu ook een 700cc hybride.
Verder komt op elke motor tegenwoordig wel een quickshifter, rijmodus en digitale dashboarden.
- Knot
Bij de F900R heb ik ook een quickshifter maar die werkt maar vanaf rollend en bij stevig accelereren of remmen. Wegrijden of langzaam schakelen met de koppeling en daarnaast kan het ook gewoon handmatig, alleen zal je de sprint verliezen tegen degene die hem wel gebruikt op dezelfde motor.
Die Zero is wel gek dat er gewoon geen koppelingshendel meer is, al heb je van bijv een BMW R1300R ook de optie voor volautomatisch.
Die Zero is wel gek dat er gewoon geen koppelingshendel meer is, al heb je van bijv een BMW R1300R ook de optie voor volautomatisch.
- HarryC
Yamaha heeft het ook al op verschillende modellen.
Y-AMT staat voor Yamaha Automated Manual Transmission. Het is een innovatief systeem waarmee de motorfiets automatisch schakelt en koppelt, zonder koppelingshendel of voetpedaal, maar met behoud van een sportief gevoel. Rijders kunnen kiezen tussen een volledig automatische stand (AT) of handmatig schakelen via knoppen op het stuur (MT).
Het feit dat zowel de tweecilindermotor van de MT-07 als de driecilindermotor van de MT-09 zijn aangepast voor de Y-AMT-versnellingsbak, opent de deur voor meerdere andere modellen die dit systeem zullen krijgen, waaronder de YZF-R9 en YZF-R7, maar ook de XSR900, XSR700 en in de toekomst zelfs de Ténéré 700,
Zelf rij ik op de BMW CE02 elektrische motor, met heel veel plezier!!!
Y-AMT staat voor Yamaha Automated Manual Transmission. Het is een innovatief systeem waarmee de motorfiets automatisch schakelt en koppelt, zonder koppelingshendel of voetpedaal, maar met behoud van een sportief gevoel. Rijders kunnen kiezen tussen een volledig automatische stand (AT) of handmatig schakelen via knoppen op het stuur (MT).
Het feit dat zowel de tweecilindermotor van de MT-07 als de driecilindermotor van de MT-09 zijn aangepast voor de Y-AMT-versnellingsbak, opent de deur voor meerdere andere modellen die dit systeem zullen krijgen, waaronder de YZF-R9 en YZF-R7, maar ook de XSR900, XSR700 en in de toekomst zelfs de Ténéré 700,
Zelf rij ik op de BMW CE02 elektrische motor, met heel veel plezier!!!
- Knot
Die CE02 vind ik wel een beetje een apart ding. Eigenlijk alle electrische scooter achtige, ik wacht nog tot er een met wat meer body komt.
Maandag weer een uitdaging, naar Dusseldorf zonder dat de TSI aanspringt. Als ik m over de nacht naar 100% laad thuis zou ik de Tesla charger in Venray moeten kunnen halen op 145km (tot 11:00 daltarief daar 40ct), daarna 85km door, daar een paar uur aan het stopcontact, 85km terug naar Horst, naar 80% laden (piektarief ook maar 52ct) en dan ergens aan de A15 bij Vuren (altijd 48ct) even aftoppen nog.
Zelfs met een 20kwh accu kan je uit de voeten als EV als je wil, alles voor de laatste paar cent besparing
Maandag weer een uitdaging, naar Dusseldorf zonder dat de TSI aanspringt. Als ik m over de nacht naar 100% laad thuis zou ik de Tesla charger in Venray moeten kunnen halen op 145km (tot 11:00 daltarief daar 40ct), daarna 85km door, daar een paar uur aan het stopcontact, 85km terug naar Horst, naar 80% laden (piektarief ook maar 52ct) en dan ergens aan de A15 bij Vuren (altijd 48ct) even aftoppen nog.
Zelfs met een 20kwh accu kan je uit de voeten als EV als je wil, alles voor de laatste paar cent besparing
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Je moet het maar willen. Ik trap de tdi die in het vooronder van de Superb ligt altijd op z'n staart. Moet ook wel aangezien die er maar 120 pk uit perst 
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Nou zeg dat. Dusseldorf = Duitsland = A31 = kijken of dat hok de vMax op z'n minst 1x haalt
Keertje hypermilen om te kijken of je een bestemming net wel/net niet elektrisch haalt of de maximale elektrische km's eruit peuteren snap ik wel, maar op dit soort ritten gaat het toch nergens over met een hybride?
Keertje hypermilen om te kijken of je een bestemming net wel/net niet elektrisch haalt of de maximale elektrische km's eruit peuteren snap ik wel, maar op dit soort ritten gaat het toch nergens over met een hybride?
-
Onlinetomgtr
Dan zou ik de trein nog liever pakken
- Knot
PHEV omslagpunt volgens 1,5mln Wouter.
- Knot
In mijn geval is het A12, A2, A15, A73 dus heel klein stukje over de grens de A61 maar dat ie 234 teller loopt geloof ik inmiddels wel, duurt uren daarna voordat je maximale range weer teruggerekend is op de boordcomputerRichardt. schreef: 27 feb 2026, 09:54 Nou zeg dat. Dusseldorf = Duitsland = A31 = kijken of dat hok de vMax op z'n minst 1x haalt![]()
Trein ook een keer gedaan, dat vind ik dan 1x grappig, wachten op perron, kijken of je al rennend in 1min de overstap haalt wat volgens de app 15min wachttijd is etc, broodje, halve liters pils, hopen dat je kunt zitten ipv staan, liefst tussen frisse gewassen mensen. Maar na die ene keer heb ik dat wel weer gezien.
-
Kadett
Het systeem in Azië met zowat alle EV scooter fabrikanten die dezelfde uitwisselbare accu gebruiken zou ideaal zijn. Gewoon verschillende laadstations op drukke hubs waar een 20tal accu's kunnen laden en gewisseld kunnen worden. Kan je binnen 30 sec weer verder.Knot schreef: 27 feb 2026, 08:56 Die CE02 vind ik wel een beetje een apart ding. Eigenlijk alle electrische scooter achtige, ik wacht nog tot er een met wat meer body komt.
Zelfs met een 20kwh accu kan je uit de voeten als EV als je wil, alles voor de laatste paar cent besparing![]()
- Knot
Moet je wel met een soort lease constructie werken want je wil niet je frisse accu inleveren voor een oud ding wat 20x op de grond gevallen is oid.
Vond de Zero LS1 ook wat klein ogen, kleine wielen, lage topsnelheid, grappig maar meer niet. Mag van mij wat forser zoals de SH350i of C400X en een 8 tot 10kwh accu met een type2 stekkeraansluiting en top van 140 oid.
Vond de Zero LS1 ook wat klein ogen, kleine wielen, lage topsnelheid, grappig maar meer niet. Mag van mij wat forser zoals de SH350i of C400X en een 8 tot 10kwh accu met een type2 stekkeraansluiting en top van 140 oid.
- Arthur
- Auto: Nr.52
Alleen niet iedereen staat zo in het levenKnot schreef: 27 feb 2026, 08:56 Zelfs met een 20kwh accu kan je uit de voeten als EV als je wil, alles voor de laatste paar cent besparing![]()
- JP
Als je zo rijdt, met minimaal aanslaan van je ice, krijg je bij zo'n TSI (of eender welke direct injection) niet sneller aangroei van koolstof op je inlaat ? Beetje doorbranden doet het dan niet meer....
Goed, het is lease, dan boeit het waarschijnlijk niet...... 
- Knot
Ik laat m afentoe gewoon een rit van 100km meedraaien hoor, dat vind ie fijner dan een paar keer voor 30sec aanspringen (koud).
21 maart weer naar Papenburg, dan fikt die aanslag er wel weer uit denk met 275km waarvan laatste stuk op de A31 een kwartiertje doortrappen.
21 maart weer naar Papenburg, dan fikt die aanslag er wel weer uit denk met 275km waarvan laatste stuk op de A31 een kwartiertje doortrappen.
-
Kadett
De Toyota hybrides houden dat al 20 jaar goed uit met standen ver boven de 3/4/500k.Knot schreef: 27 feb 2026, 11:08 Ik laat m afentoe gewoon een rit van 100km meedraaien hoor, dat vind ie fijner dan een paar keer voor 30sec aanspringen (koud).
Ja niet koud volgas naar de 120 dat vind geen enkele motor leuk. Maar gewoon normaal acceleren geen probleem. Zeker niet het piswater van een 0W20 of zelfs 0W16 waar motoren nu mee gevuld worden. Maar dan zou ik sowieso elke 10k de olie wisselen.
- Knot
Die momenten met weinig % in de accu en je iets teveel gas geeft en hij per ongeluk even kort aanspringt daar krijg je wel de sludge zooi van natuurlijk.