Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Enrico

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Enrico » 05 mar 2022, 12:17

JP schreef: 05 mar 2022, 11:07 Syrië, Afghanistan en Irak was wat ver van ieders bed. Nu komt de shit wel erg kortbij en ons leven wordt duurder. Dan kijk je er (blijkbaar voor velen) anders tegenaan.
Anders is het wel dat nu Duke Nukem de hand boven de knop heeft. Ik hou niet van paddestoelen…..
Syria - Assad... boef
Afganistan - Tabiban.. boeven....
Irak - Saddam... boef

Ukraine - Volodymyr... gemotiveerd om zijn land hope te geven het het vertrouwen in de politiek te herstellen. Was een komiek en acteur, is voor het legalizeren van medical marihuanna etc. etc.

Spot the difference? Russland wil de "boef?" van Ukraine verwijderen? shit kortbij? deze Shit is compleet anders als je het mij vraagt.

Enrico

Bericht door Enrico » 05 mar 2022, 12:25

Robin schreef: 05 mar 2022, 11:59 Maar ik lees graag de plannen/strategieën van DF-ers hoe nu te handelen.
Sancties werkten in het verleden averechts.

Dus komop met jullie stoere strategieën:)
Done!
Sicaro.jpg
Sicaro.jpg (52.19 KiB) 1249 keer bekeken

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 05 mar 2022, 12:32

Tja. Die Baltische Staten. Grenzend aan de Oostzee(?) Is dat strategisch handig voor Putin toch? Maar hij heeft daar toch weinig mee met die drie staatjes of? En Finland. In WW2 bijv strategisch toch niet zo handig voor USSR en best 'ver weg'?

Robin

Bericht door Robin » 05 mar 2022, 12:33

@Enrico, da's Benito del Toro toch(acteur)?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 05 mar 2022, 12:38

Benicio del Toro, ongeveer als Siperman :)

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 05 mar 2022, 13:04

De EU heeft zich zelf in deze positie gebracht. Iemand consequent onder druk zetten, verguizen en kleineren heeft altijd dezelfde consequentie, die komt een keer uit de hoek. En nu blijkt dat de EU te laf is en onvoldoende middelen heeft om Putin weer terug de hoek in te slaan. Je kan van Trump vinden wat je wilt, maar die had Putin waarschijnlijk verteld, in voor Putin begrijpelijke taal, dat het wel een keertje klaar was. Nu wordt ie gebeld door het witte bejaardenhuis. Wij vonden het in Nederland veel fijner om te deugen, 400 miljard naar de immigratie, Pechtold maakte grappen over defensie en pang pang roepen. De komende 10 jaar zijn we nog steeds niet in staat om terug te slaan, de Europese aanbestedingsregels gaan alles minstens 3 jaar vertragen voordat we eruit zijn welke tank het zou moeten worden en waar ie vandaan moet komen. Als het 2 maanden redelijk windstil is komt er weer een armada uit Afrika en wordt het weer deugen geblazen en wordt er weer gegokt dat Putin stopt na de Oekraïne. Als ie dan ook weer gas voor €0.20 cent per kuub aanbied gaan we dat gewoon weer afnemen. Dan kunnen we van het geld dat we over hebben weer deugen en gaat de groene kmher helemaal los. 30-20 jaar wordt er door een bepaalde stroming afgegeven op militairen, ze worden gekleineerd, weggezet als dom en overbodige geweldsgeile PVV stemmers. Alleen daarom zou je bijna wensen dat Putin ff doorrijdt. Dan komen ze er hier wel achter dat je wel een grote bek kan hebben, jezelf boven anderen kan stellen en door semantische woordspelletjes en wegblijven van de inhoud gevoelsmatig een discussie kan winnen, maar een kogel tussen je ogen toch een vervelend antwoord is……… Maar nu wel hypocriet van defensie verwachten dat ze jou luchtkasteeltje gaan beschermen ? Ik kan me voorstellen dat 90% van de militairen in de bouw gaan werken. Voer de dienstplicht maar weer in en laat ze het zelf maar lekker oplossen.

Korte conclusie: je gaat een 12 ronden MMA gevecht aan met een MMA vechter en bent zelf regionaal kampioen knikkeren. Dat geeft vertrouwen……..

Gr Ron

Robin

Bericht door Robin » 05 mar 2022, 13:07

Arthur schreef: 05 mar 2022, 12:38 Benicio del Toro, ongeveer als Siperman :)
lol :dood:

Prima zienswijze weer Ron. :thumbup:

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 05 mar 2022, 13:17

De enige oplossing is nu: stilzitten als je geschoren wordt. En hopen dat er niet wordt uitgeschoten met het scheermes ergens thv je halsslagader.

Gr Ron

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 05 mar 2022, 13:23

VS en het westen zijn daar ook al jaren onderhuids aan het stoken. Niet alleen de energiereserves, na de val van de Sovjet Unie erfde Ukraine een groot deel van de Sovjet militaire industrie. Daar proberen een hoop waaronder de VS hun vingers achter te krijgen, zo ook China.

Vraag je bijvoorbeeld even af wat een Hunter Biden bij 1 of ander gasbedrijf doet of google "Erik Price Motors Sich"

Zelensky probeert NAVO aan zijn zijde te krijgen en bij de oorlog te betrekken.

Het is ook tekenend hoe stil het is vanuit China over dit hele verhaal. Uiteindelijk zijn het vieze spelletjes van beide kanten alleen is de gewone bevolking weer eens de sjaak.

Robin

Bericht door Robin » 05 mar 2022, 13:35

Bert ///M3 schreef: 05 mar 2022, 13:23 VS en het westen zijn daar ook al jaren onderhuids aan het stoken. Niet alleen de energiereserves, na de val van de Sovjet Unie erfde Ukraine een groot deel van de Sovjet militaire industrie. Daar proberen een hoop waaronder de VS hun vingers achter te krijgen, zo ook China.

Vraag je bijvoorbeeld even af wat een Hunter Biden bij 1 of ander gasbedrijf doet of google "Erik Price Motors Sich"

Zelensky probeert NAVO aan zijn zijde te krijgen en bij de oorlog te betrekken.

Het is ook tekenend hoe stil het is vanuit China over dit hele verhaal. Uiteindelijk zijn het vieze spelletjes van beide kanten alleen is de gewone bevolking weer eens de sjaak.
Daardóór kreeg Trump inderdaad een afzettingsprocedure aan z'n broek, door die libtard dems.....

Achteraf......

tuurgtt
Auto: M140i

Bericht door tuurgtt » 05 mar 2022, 14:07

RS-Ron schreef: 05 mar 2022, 13:04 Je kan van Trump vinden wat je wilt, maar die had Putin waarschijnlijk verteld, in voor Putin begrijpelijke taal, dat het wel een keertje klaar was.
Trump had zijn baas geen strobreed in de weg gelegd. Die geeft zo half Europa weg als Putin een keer blaft.
Hij was er ook als eerste bij om Putin's invasie te prijzen als "savvy" en briljant. Net als patriot Tucker Carlson met zijn Fox news.
Die drie zijn allemaal even koekoek.

Het frame dat Putin door de agressie van NAVO gelijk heeft om een soeverein land aan te vallen en daar burgers te vermoorden is belachelijk. Alsof Rusland op het punt stond om onder de voet te worden gelopen...
De landen die bij de NAVO zitten doen dat uit vrije wil. Geloof niet dat Ukraine om een invasie zat te springen.

Maar als het in Nederland zo'n dictatuur is vanwege een prikkie en een mondkapje is het inderdaad wel een verademing om die Vrijheid en Democratie nu te zien in Rusland.
Iedere demonstrant tegen oorlog wordt er gearresteerd, iedere vorm van vrije pers nu verboden..

Echt iets om je als onderdrukte Nederlander aan te verlekkeren.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 05 mar 2022, 15:16

Blijft natuurlijk gewoon een aanname die je doet over Trump. Das prima hoor, maar ik schat persoonlijk in dat ie het anders had aangepakt en niet perse slechter. De EU is gewoon failliet en zo onnozel als de pest. De wereld begint te vol te worden en het gaat naar het recht van de sterkste toe. Ik geef de EU op dit moment weinig kans.

Gr Ron

Tom

Bericht door Tom » 05 mar 2022, 15:27

tuurgtt schreef: 05 mar 2022, 14:07
Het frame dat Putin door de agressie van NAVO gelijk heeft om een soeverein land aan te vallen en daar burgers te vermoorden is belachelijk.
Het enige wat sommigen zeggen is dat zo'n reactie van Putin te verwachten was, als je even je westerse bril af zet. Het is spelen met een valse hond, dat is gewoon niet slim. Alleen zeggen sommigen dat ze niet weten dat ze aan het spelen waren of niet weten dat het een valse hond is. Of het bestaan van valse honden ontkennen. Tja, niet handig denk ik dan. Robin postte enige tijd terug een video in dit topic van een hoogleraar met veel kennis over die regio, aanrader om de tijd te nemen die eens te bekijken, dat was een zeer goed onderbouwd verhaal.
Maar het belangrijkste: vooraf inzien dat zo'n inval een mogelijke uitkomst kon zijn is iets anders dan het goedkeuren!
Natuurlijk moet je dit afkeuren, anders is het eind zoek.

Er is weer iets gaande waarbij mensen in de hokjes goed of fout terecht moeten komen. Waarbij het kennelijk niet zo kan zijn dat iemand de acties van Putin afkeurt is én in bepaalde mate erkent dat ons eigen handelen in dit conflict ook niet helemaal zuiver is.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 05 mar 2022, 15:47

Eens Tom, goede post net als bij Corona lijkt er wel alleen een ja of nee kampt te moeten bestaan.

Terwijl er tussenin juist vaak de nuance zoekt.
Ik vind dit ook belachelijk wat er nu gebeurd en de Russen compleet gestoord.

Maar aan de andere kant wij als westen… waarom willen we perse landen als Oekraïne erbij hebben. Zijn nou niet de stabiele landen waarvan een EU beter en sterker wordt, daarvoor zijn we sowieso naar mijn idee al veel te ver opgeschoven naar het oosten.

Wij hebben niks aan die landen en de Russen worden boos als ze wel bij eu / navo komen. Dus lekker er tussen laten zitten als buffer zone zou ik zeggen

Elise

Bericht door Elise » 05 mar 2022, 16:04

Die sancties doen het ook goed. Iedereen buitelt over elkaar heen om ook de gewone rus maar op iedere mogelijke manier dwars te zitten. Sporters die overal van uitgesloten worden of Mazepin waarvan openlijk geëist wordt dat hij afstand neemt. Als we zo nodig willen boycotten moeten we ook niet naar de olympische spelen en/of het WK voetbal gaan.

Maar de sancties lijken hun doel te bereiken : Poetin: westerse sancties lijken op oorlogsverklaring

Robin

Bericht door Robin » 05 mar 2022, 16:08

'veilig in het Ziekenfonds...voordat de bom valt.....'

Niets is wat het lijkt. Schone schijn etc. Aeroflot flight attendants:)
Afbeelding

Afbeelding

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 05 mar 2022, 16:09

Robin schreef: 05 mar 2022, 11:59 Dus komop met jullie stoere strategieën:)
Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 05 mar 2022, 16:10

Hey Ron, hoe is het in de Efteling?:-P

Opa

Bericht door Opa » 05 mar 2022, 16:25

Je weet dat ik daar momenteel niet heen mag, Robin. :bag:

Maar ik snap het niet, al die zooi tegenwoordig is zo gemoderniseerd en geautomatiseerd dat zelfs BMW M2's automatisch afslaan en weer automatisch aangaan.
Kunnen ze niet een heel klein ieniemienie drone'tje maken, met een weinig, maar zeer explosieve zware springstof erin en die in de reet van Putje in laten ontploffen?

Ik weet ook niet meer wat ik er van moet denken, natuurlijk zullen er 2 schuld hebben, want dat is bijna altijd zo en het westen is zeker niet heilig, maar dat rechtvaardigt het in mijn ogen nog niet om zoveel onschuldige slachtoffers te maken.
Ik hoor er nu een aantal lullen dat Putje in gelijk heeft met die aanval, maar dat gaat er bij mij niet in, eerst zei ie dat ie al die tanks daar verzamelde voor een grote oefening en maar ontkennen dat ie Oekraïne binnen zal vallen en dat meerdere keren, maar het tegendeel is is dus waar en alleen hieruit vind ik al blijken dat het gewoon een grote gore leugenaar is, een soort 2e Hitler!
Van mij mogen ze 'm opblazen, desnoods als een luchtballon, totdat ie knalt en daarna het putje in ermee.

350 Z

Bericht door 350 Z » 05 mar 2022, 16:27

Er is wel een oplossing waar tot nu toe eigenlijk niemand aan denkt.
De Oekraïne geeft zich over.
Waarom?
Ze gaan dit toch verliezen.
Als ze zich nu overgeven dan blijven al die steden en dorpen tenminste heel en worden ze niet plat gebombardeerd.
Kan iedereen mooi daar blijven behalve de huidige machthebbers daar die zullen als hazen meteen moeten vluchten.
Waarom doen ze dit en gebeurt dit niet is de hamvraag?

Robin

Bericht door Robin » 05 mar 2022, 16:37

Opa schreef: 05 mar 2022, 16:25 Je weet dat ik daar momenteel niet heen mag, Robin. :bag:

Sorry. Ik doelde op jouw gifje :zwijntje:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 05 mar 2022, 16:43

350 Z schreef: 05 mar 2022, 16:27 Er is wel een oplossing waar tot nu toe eigenlijk niemand aan denkt.
Waarom?
Als ze zich nu overgeven dan blijven al die steden en dorpen tenminste heel en worden ze niet plat gebombardeerd.
Kan iedereen mooi daar blijven behalve de huidige machthebbers daar die zullen als hazen meteen moeten vluchten.
Denk dat de kwaliteit van leven voor Jan met de pet in Oekraïne uitermate kut wordt.

Plus, als Putin merkt dat het zo makkelijk kan, dan gaat hij gewoon door met Litouwen, Estland etc. En ook daar vallen dan weer een hoop onschuldige slachtoffers.

Niet zo'n goed idee dus.

Opa

Bericht door Opa » 05 mar 2022, 16:45

Robin schreef: 05 mar 2022, 16:37 Sorry. Ik doelde op jouw gifje :zwijntje:
Het is een JPG en geen Gifje. :tong:

Maar ik snap wel dat ie te mooi is om waar te zijn. :wink:

Opa

Bericht door Opa » 05 mar 2022, 16:45

Bram schreef: 05 mar 2022, 16:43 Niet zo'n goed idee dus.
Dan was die drone van mij een beter idee. :tooth:

allen

Bericht door allen » 05 mar 2022, 16:51

350 Z schreef: 05 mar 2022, 16:27 Er is wel een oplossing waar tot nu toe eigenlijk niemand aan denkt.
Waarom?
En Putin schuift steeds een land op totdat hij over NL wil walsen. Jij wuift vast de witte vlag en gaat vrijwillig 20 jaar terug in de tijd. Vervolgens moet verplicht het leger in en stuurt meneer je zwemmend de Noordzee over om dat eiland aan te vallen. :tooth:

Plaats reactie