Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Tijd voor een Knotsgekke ringtaxi 

- GTRene
gaat ze te veel aan banden kosten
dat soort bandjes zullen ook nog wat kosten per set denk ik.

dat soort bandjes zullen ook nog wat kosten per set denk ik.
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Als je bij Adenaur Forst arriveert heb je net een paar mooie, redelijk goed overzichtelijke bochten gehad. En AF is zo goed als volledig blind.. daarbij opgeteld de zenuwen/druk om vooral niets fout te willen doen maar je wilt je natuurlijk ook niet laten kennen dus er moet wel door gereden worden in je eerste rondje(s). Althans zo werkt het voor de meesten denk ik. Was voor mij ook zo, in m'n eerste rondje ben ik daar ook gespind.allen schreef:Al een eeuw niet meer overheen geweest. Heb de baan ook nooit goed gekend, maar hoe werkt dat in het brein van al die mensen? Best veel die de bocht niet meer halen. Komen ze van beneden en zien ze niet wat er gaat komen? Zou voor mij dan een reden zijn om iets eerder snelheid te minderen.
Het komt ook regelmatig voor dat dezelfde auto een aantal ronden achter elkaar rechtdoor gaat. Dat vind ik dan wel redelijk kansloos

- Knot
Gewoon vooraf wat rondjes kijken op youtube, zeker de bloopers, dan laat je je toch niet meer verrassen hoop ik??
- GTRene
eerste keer werd ik daar ook wel verrast, je zag geen bocht idd, dus gewoon gas erop zover je kon zien...dan een bocht scherper dan je zou verwachten na zo'n slecht overzicht.
moest behoorlijk in de ankers om nog net via die curb de bocht te halen
moest behoorlijk in de ankers om nog net via die curb de bocht te halen

- Erminio
Ik had me goed voorbereid, 2 weken lang elke avond een lap gekeken
Was maar goed ook, want mijn 1e ronde was in de regen

Was maar goed ook, want mijn 1e ronde was in de regen

Laatst gewijzigd door Erminio op 15 jul 2016, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Miesjel
Dat klopt, maar denk je dat iedereen daadwerkelijk bekend is met het circuit voordat ze er überhaupt gaan rijden ? Of dat ze weten dat het gevaarlijk is ? En we kunnen toch allemaal zo goed rijden..denken we van onszelf ?Knot schreef:Gewoon vooraf wat rondjes kijken op youtube, zeker de bloopers, dan laat je je toch niet meer verrassen hoop ik??
Ik weet nog goed dat ik er per toeval met wat vrienden ging kijken. Ik had helemaal niets met auto's en ik had nog nooit van de neurnbergerringerschleife gehoord en opeens stond ik daar met m'n Corolla met gevoelsmatig 23pk op de wielen. Vrienden gingen een rondje rijden.. Op de vraag of ik ook een rondje ging rijden zei ik schouder ophalend ja..haha. Mja dan kun je je vast ook wel voorstellen hoe mijn eerste rondje was.
Dus telkens als ik nu iemand zo'n "fout' zie maken denk ik weer terug aan m'n eigen eerste rondje(s) en besef ik dat ik zelf ook ooit zo begonnen ben.
- Knot
Mijn eerste ronde was ook niet geweldig, toen leefde internet nog minder 16 jaar geleden maar reed wel terughoudend, kijken wat andere auto's voor me deden, rempunten naar waarde van de auto etc. Gewoon netjes rond gereden in 12 minuten ofzo met enkel een piepend bandje her en der.
-
Maar juist Adenauer Forst zou zo onderhand iedereen wel kennen vraag ik me dan af? Toen ik een jaar of zeven geleden voor het eerst naar de Ring ging met mijn pa, was dat de eerste bocht waar we zijn gaan kijken. Daar gebeurde het namelijk, en we hadden ons toen amper verdiept. Nu met al die filmpjes moet dat helemaal wel de bekendste (en meest beruchte) bocht zijn. 

- GTRene
Hier de video van mijn eerste rondje en ook die van Kees
vanaf 4.53 min eerst de blauwe M coupe van Kees en daarachter mijn zilver Hartge M coupe tot 5.09 min
ging eigenlijk harder dan verwacht voor eerste rondje, ik reed eerst voor, maar Kees zat steeds als een jonge hond te drukken en ik wilde eerst wat rustiger doen, niet sneller dan wat ik kon overzien zeg maar.
dus na een stukje rijden ik naar rechts en gebaren dat Kees me maar voorbij moest...daarna dacht ik, wat Kees met de auto kan moet ik ook kunnen
dus hup erachter aan, de dollemansrit M coupe's 
owja, vanaf 0.36 sec lijkt Macboy als passagier in die rode speedster te zitten

vanaf 4.53 min eerst de blauwe M coupe van Kees en daarachter mijn zilver Hartge M coupe tot 5.09 min

ging eigenlijk harder dan verwacht voor eerste rondje, ik reed eerst voor, maar Kees zat steeds als een jonge hond te drukken en ik wilde eerst wat rustiger doen, niet sneller dan wat ik kon overzien zeg maar.
dus na een stukje rijden ik naar rechts en gebaren dat Kees me maar voorbij moest...daarna dacht ik, wat Kees met de auto kan moet ik ook kunnen

owja, vanaf 0.36 sec lijkt Macboy als passagier in die rode speedster te zitten

- JP
Koenigsegg ringrecord kan/moet nog even wachten ?

-
Ik kon en ken het nogsteeds niet, maar een blinde bocht volle polle induiken? Mij niet gezien. Wellicht omdat ik destijds ook al wist dat ik bij een crash vast niet gespaard zou worden?Michel Huisman schreef:Dat klopt, maar denk je dat iedereen daadwerkelijk bekend is met het circuit voordat ze er überhaupt gaan rijden ? Of dat ze weten dat het gevaarlijk is ? En we kunnen toch allemaal zo goed rijden..denken we van onszelf ?Knot schreef:Gewoon vooraf wat rondjes kijken op youtube, zeker de bloopers, dan laat je je toch niet meer verrassen hoop ik??

- Miesjel
Dat is one minder .JP schreef:Koenigsegg ringrecord kan/moet nog even wachten ?
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
JP schreef:Koenigsegg ringrecord kan/moet nog even wachten ?
Hmmmm, een one.
Das toch best een zeldzame (1 van 6?) om zo mee te gaan knallen?.

- GTRene
zonde, was wel benieuwd wat die 1 pk per 1 kg kon uitrichten daar, jammer wellicht heeft ie al wel een redelijke tijd neer gezet?
- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2
Oef, dat is heel hard gegaan. check die vangrail 

- Miesjel
Naar alle waarschijnlijk was dit de 2e recordpoging. Eerste liep ook al fout af.smiley schreef:JP schreef:Koenigsegg ringrecord kan/moet nog even wachten ?
Hmmmm, een one.
Das toch best een zeldzame (1 van 6?) om zo mee te gaan knallen?.
- Elmar
Zit er niet eens ABS op dat ding?
-
- Auto: M3P, 130i
Weet nog dat ik je jaren geleden na 3 bochten kwijt was terwijl ik tempo had aangepast om je te "gidsen". Je overschat jezelf lig nietallen schreef: Ik kon en ken het nogsteeds niet, maar een blinde bocht volle polle induiken? Mij niet gezien. Wellicht omdat ik destijds ook al wist dat ik bij een crash vast niet gespaard zou worden?

- Hielke
Zit er wel op, maar deze keer waarschijnlijk niet werkend.Elmar schreef:Zit er niet eens ABS op dat ding?
Hoe je dat gigantisch lange remspoor in moet schatten? Aan de restsnelheid (over de vangrail heen!) te zien lijkt het wel of de achterwielen helemaal niet geremd hebben. Niet fris.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Moet wel heel hard gegaan zijn als je het ook niet meer ziet zitten om de rem los te laten en te gaan sturen. Of een technisch mankement.
Kooiconstructie is in ieder geval prima in staat om de klap op te vangen.
Kooiconstructie is in ieder geval prima in staat om de klap op te vangen.
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
http://gtspirit.com/2016/07/18/koenigse ... ew-record/
15 foto's en wat feitjes
Statement:
Koenigsegg Automotive AB can confirm reports online that a Koenigsegg One:1 was involved in a crash during testing as part of Industry Pool at the Nurburgring on Monday, 18 July. The driver was taken to hospital as per standard procedures in such situations and was released the same afternoon.
Koenigsegg has participated in Industry Pool testing for a week in each of the last two months, working primarily on vehicle setups both for ongoing vehicle development and for an attempt at a Nurburgring lap record at some time in the future.
A Koenigsegg is an extreme performance car and must be tested accordingly. This is an inherently dangerous undertaking that must be conducted progressively and methodically, working point by point on all areas of our highly adjustable vehicles. Our primary concern is always driver safety and any testing is structured and conducted accordingly.
This incident is confirmation of just how difficult it is to drive at this level on the world’s ultimate proving ground. Obviously we are dismayed with this development but pleased that our safety systems worked as designed to protect our driver.
http://koenigsegg.com/koenigsegg-at-the ... ring-2016/
15 foto's en wat feitjes
Statement:
Koenigsegg Automotive AB can confirm reports online that a Koenigsegg One:1 was involved in a crash during testing as part of Industry Pool at the Nurburgring on Monday, 18 July. The driver was taken to hospital as per standard procedures in such situations and was released the same afternoon.
Koenigsegg has participated in Industry Pool testing for a week in each of the last two months, working primarily on vehicle setups both for ongoing vehicle development and for an attempt at a Nurburgring lap record at some time in the future.
A Koenigsegg is an extreme performance car and must be tested accordingly. This is an inherently dangerous undertaking that must be conducted progressively and methodically, working point by point on all areas of our highly adjustable vehicles. Our primary concern is always driver safety and any testing is structured and conducted accordingly.
This incident is confirmation of just how difficult it is to drive at this level on the world’s ultimate proving ground. Obviously we are dismayed with this development but pleased that our safety systems worked as designed to protect our driver.
http://koenigsegg.com/koenigsegg-at-the ... ring-2016/
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Flinke klapper en toch een bestuurder die er zonder echte verwondingen vanaf is gekomen naar het schijnt. Had heeeeeel anders af kunnen lopen.
- Joy
Nu vind ik een Koenigsegg op vlak asfalt toch al redelijk 'edgy' overkomen. Dus ik kan me voorstellen dat een rit over de Nurburgring nog een partij extra zweetdruppels geeft bij de bestuurder. Op den duur zit er gewoon een grens aan wat een tweewiel aangedreven auto aan vermogen op het wegdek kan overbrengen. Deze auto zit daar aardig aan.
- Alexander
heel wat peekaatjes minder, gisteren weer eens het kapje omlaag gedaan