Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
@Tom, Trouw artikel is loud & clear. Niks mis mee inderdaad.
-
https://twitter.com/nytimes/status/1498898411784916996
Riep Trump dit niet ook? Waar zijn al die globalisten ineens gebleven?
Riep Trump dit niet ook? Waar zijn al die globalisten ineens gebleven?

-
OnlineWJ
-
Je zou er bang van worden dat gejuich nadien: wat een populistisch patriotisch en protectionistisch geneuzel.Tom schreef: 02 mar 2022, 17:06 https://twitter.com/nytimes/status/1498898411784916996
Riep Trump dit niet ook? Waar zijn al die globalisten ineens gebleven?![]()
MAAR: Ik begrijp zijn boodschap te goed (en ook geheel mee eens als ik Yank was) . Maar inderdaad, Trump zei dit ook al vaker en dan had je de Dems eens moeten horen.
^^^^Hier zou de EU eens over moeten nadenken. Von der Leyen afserveren. Levensgevaarlijk mens. Idem Ollongren en al die 'dames' die in West Europa op de post Minister van Defensie zitten. Er kan veel in 2022(te veel!), dus kan ik ook zeggen: geen domme wieven op een Defensieministerspost. En dat meen ik!
Oh ja....

-
Lekker plaatje. We kunnen ook met ze meedoen. Geef jij je vast op?
Makkelijk schieten zo.
-
Er waren al >200 in NL die vrijwillig wilden vechten voor Ukraine...de dwazen. Oorlog voor 'het vaderland' wordt totaal veridealiseerd. Oorlog is hel.
-
De één zoekt veilig vanachter z'n toetsenbord alleen naar zoveel mogelijk dingen waarover ze zich negatief kunnen uitlaten en de ander probeert op z'n eigen manier te helpen. Ieder z'n ding toch? Koffie Robin?
-
Doe maar een warme chocolademelk zonder slagroom allen. Dank:)
Ik snap je punt. En 'helpen' is een heel ruim begrip. Wij (de blanke heterosexuele man van middelbare leeftijd) zijn wekelijks het doelwit van geneuzel en non-issues. Daar erger ik mij vaak wel aan. En wie kaatst.....
Op FB en dergelijke zie ik alleen maar Ukrainse vlaggetjes bij bepaalde FB vrienden. Dezelfden die in de pas liepen bij de waanzinnige Corona overheidsmaatregelen , twee jaar lang. Angst....
Praatjes van 'aanvallen', 'Kremlin bombarderen' en iets in die richting.....
Over 'veilig vanachter z'n toetsenbord' gesproken.....
Ik snap je punt. En 'helpen' is een heel ruim begrip. Wij (de blanke heterosexuele man van middelbare leeftijd) zijn wekelijks het doelwit van geneuzel en non-issues. Daar erger ik mij vaak wel aan. En wie kaatst.....
Op FB en dergelijke zie ik alleen maar Ukrainse vlaggetjes bij bepaalde FB vrienden. Dezelfden die in de pas liepen bij de waanzinnige Corona overheidsmaatregelen , twee jaar lang. Angst....
Praatjes van 'aanvallen', 'Kremlin bombarderen' en iets in die richting.....
Over 'veilig vanachter z'n toetsenbord' gesproken.....
-
Blanke heterosexuele man… doelwit…
Haal eens diep adem en laat social media, forum plus de kranten een weekje voor wat het is?
Fb vrienden zijn zo makkelijk. Met een paar simpele klikken ben je er van verlost zonder dat daar sancties aan vast hangen. Doe er je voordeel mee.
Haal eens diep adem en laat social media, forum plus de kranten een weekje voor wat het is?
Fb vrienden zijn zo makkelijk. Met een paar simpele klikken ben je er van verlost zonder dat daar sancties aan vast hangen. Doe er je voordeel mee.
-
Tja:)
Het enige voordeel van die klote invasie in Ukraine is misschien dat de EU/Westerse wereld met hun non-issues nu zien dat militaire verdediging erg belangrijk was en is. En dat is 'vergeten' door al die linksdraaiende slappe onzin de laatste decennia.
We moeten terug naar Realpolitik. Dingen die er puur pragmatisch toe doen. Geen zweefgedoe en onzichtbare 'vijanden' als Corona(beleid) en klimaat en alle list en bedrog wat daar omheenhangt dus geen kansen meer geven.
De wereld is weer meer veranderd in deze 8 dagen. Ik hoop dat de ogen die verantwoordelijk waren geopend worden.
Het enige voordeel van die klote invasie in Ukraine is misschien dat de EU/Westerse wereld met hun non-issues nu zien dat militaire verdediging erg belangrijk was en is. En dat is 'vergeten' door al die linksdraaiende slappe onzin de laatste decennia.
We moeten terug naar Realpolitik. Dingen die er puur pragmatisch toe doen. Geen zweefgedoe en onzichtbare 'vijanden' als Corona(beleid) en klimaat en alle list en bedrog wat daar omheenhangt dus geen kansen meer geven.
De wereld is weer meer veranderd in deze 8 dagen. Ik hoop dat de ogen die verantwoordelijk waren geopend worden.
-
Ik hoop dat de ogen van de, naar mijn bescheiden mening, grootste verantwoordelijke voor deze ellende permanent gesloten kunnen worden...Robin schreef: 03 mar 2022, 12:25 De wereld is weer meer veranderd in deze 8 dagen. Ik hoop dat de ogen die verantwoordelijk waren geopend worden.

-
En het gaat weer over Lil Kleine;-)
-
Dat zijn vast 200 Oekraïners met NL paspoort.Robin schreef: 03 mar 2022, 09:52Er waren al >200 in NL die vrijwillig wilden vechten voor Ukraine...de dwazen. Oorlog voor 'het vaderland' wordt totaal veridealiseerd. Oorlog is hel.
-
Dat zou zomaar kunnen. Ze doen hun best maar. En ik geef hun de zegen. Maar dit is vechten tegen de bierkaai....
- Bert ///M3
Zal meer een manier zijn om toch 'boots on the ground' te krijgen.
Ukraine heeft hun 'vreemdelingen legioen' opgezet waarbij ex-soldaten dus in dienst komen van hun eigen leger. Dat zet de deur open voor bedrijven die ex militair personeel leveren.
Als je die web pagina ook leest, degenen die zich aanmelden dienen zelf een uniform, body armor etc mee te nemen. Het is dus niet zo dat je je even aanmelden kunt op een zondag dat je toch niks te doen hebt.
Ukraine heeft hun 'vreemdelingen legioen' opgezet waarbij ex-soldaten dus in dienst komen van hun eigen leger. Dat zet de deur open voor bedrijven die ex militair personeel leveren.
Als je die web pagina ook leest, degenen die zich aanmelden dienen zelf een uniform, body armor etc mee te nemen. Het is dus niet zo dat je je even aanmelden kunt op een zondag dat je toch niks te doen hebt.
- tomgtr
Het is gewoon in en in triest wat er gebeurt. Voor Ukraine, voor het westen maar ook zeker voor de Russen. Ik ken echt hel veel mensen uit Rusland door werk en de normale Rus is met stomheid geslagen en kapot van wat er daar gebeurt en hoe hun leven ook overhoop is gegooid.
- JP
Gaan die Russische militairen dit nog wel volhouden? Ja ze zijn met velen, maar ze stuiten toch wel op meer weerstand dan verwacht, verder zie je dat het materieel niet allemaal state of te art is, hun logistiek een drama is door de grote afstanden. Verder moeten ze winkels plunderen omdat ze anders niks te eten hebben. Als je de beelden zo ziet is de verwoesting enorm in Ukraine, maar wanneer het (hopelijk) snel voorbij is, ze toch grossieren in oud-russisch-ijzer. Er gingen al verhalen dat er 6000 russische soldaten gesneuveld zijn.
- Martijn M
Dit is wel een interessant draadje over russisch materieel (banden) https://twitter.com/TrentTelenko/status ... 5250002944
-
Interessant inzicht en ik mooi dat je het deelt, ouwe Freethinkertomgtr schreef: 03 mar 2022, 15:11 Het is gewoon in en in triest wat er gebeurt. Voor Ukraine, voor het westen maar ook zeker voor de Russen. Ik ken echt hel veel mensen uit Rusland door werk en de normale Rus is met stomheid geslagen en kapot van wat er daar gebeurt en hoe hun leven ook overhoop is gegooid.

Zou mooi zijn als dat een oorlogsremmende werking heeft, al is het maar een beetje.
- tomgtr
Iets wat tegen je zere been zal zijn dan weer, de wil om geld te verdienen verbroedert. En welvaart voorkomt extremisme. Religieus fanatisme tiert vooral welig onder arme en onderdrukte mensen.
Ik heb in mijn carrière de meest (op papier) uiteenlopende nationaliteiten en culturen totaal verbroederd zien werken en samen optrekken. Zonder vooroordelen of racisme.
Ik heb in mijn carrière de meest (op papier) uiteenlopende nationaliteiten en culturen totaal verbroederd zien werken en samen optrekken. Zonder vooroordelen of racisme.
-
Daarom is dit ook kortzichtig:tomgtr schreef: 03 mar 2022, 15:11 Ik ken echt hel veel mensen uit Rusland door werk en de normale Rus is met stomheid geslagen en kapot van wat er daar gebeurt en hoe hun leven ook overhoop is gegooid.
https://www.ad.nl/show/orkest-rotterdam ... ~a6a1a695/
Hem dwingen openlijk afstand te nemen, maar ze staan er even niet bij stil dat het mogelijk consequenties heeft voor z'n familie in Rusland.
- JP
Als iedere Nederlander die in het buitenland opeens gestraft zou moeten worden voor de daden van de kabinetten Rutte, dan waren we laatste dikke 11 jaar internationaal ook de zak geweest….. 

-
Op bepaalde vlakken zijn we tegenpolen en dat zorgt voor een zekere allergie. Vandaag hebben we die weten te vermijden blijkbaartomgtr schreef: 03 mar 2022, 17:53 Iets wat tegen je zere been zal zijn dan weer, de wil om geld te verdienen verbroedert. En welvaart voorkomt extremisme. Religieus fanatisme tiert vooral welig onder arme en onderdrukte mensen.

Als het gaat om je perceptie, dan begrijp ik je steeds beter (gezien je vermoedelijke leef en denkwereld). Maar het lijkt me onvermijdelijk dat we altijd andere verbanden zullen leggen. Voor wat betreft religie, extremisme en welvaart is dat in elk geval zo.
Misschien is het je ervaring met verbroedering die voor mij een zelfstandig, zorgvuldig maar onbewezen perceptie bevestigd.
Hebben je contacten daar verbinding met mensen die dichter op het vuur zitten, strijdkrachten e.d.?
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b03d28fe/
Hmmm, waar zou die laatste zin op doelen?
Hmmm, waar zou die laatste zin op doelen?
- JP
Grootste kerncentrale van Europa gebombardeerd, staat in de fik nu….