Focus II RS -> testrit op pagina 37 !
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Focus II RS
Verandering van spijs doet eten.
- Arthur
- Berichten: 43050
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Focus II RS
Zeg Erwin, hoe is het met je nieuwe velgen afgelopen? Als je dan toch een RS neemt kan ik wel die 19" monteren 

- Arthur
- Berichten: 43050
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Focus II RS
Mooi, en dan even foto's op de juiste plaats hè 

-
- Berichten: 1448
- Lid geworden op: 10 okt 2007, 12:22
- Locatie: Nieuwegein
Re: Focus II RS
En hij is er ook rijdend te bewonderen!!! Wat een gruwelijk dik apparaat!!! :banaan:Harrie schreef:Op de RAI staan 2 zowat vlak langs elkaar. Helaas allebei groen.
Alleen 1 nadeel van het groen. Er zit enorm kleurverschil tussen het groen op de bumper en de auto zelf.
Ditzelfde geld voor de groene roostertjes op de motorkap... Toch zonde!

-
- Berichten: 1934
- Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27
Re: Focus II RS
GaafHunter schreef:En hij is er ook rijdend te bewonderen!!! Wat een gruwelijk dik apparaat!!! :banaan:Harrie schreef:Op de RAI staan 2 zowat vlak langs elkaar. Helaas allebei groen.

Kan je er ook in zitten? of is het alleen kijken en niet voelen?

-
- Berichten: 1448
- Lid geworden op: 10 okt 2007, 12:22
- Locatie: Nieuwegein
Re: Focus II RS
In zitten is geen probleem

En nog een voorbeeldje van het kleurverschil


En nog een voorbeeldje van het kleurverschil
-
- Berichten: 1934
- Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27
Re: Focus II RS
Ah mooi zo, die recaro stoelen zien er nl. erg fijn uit 8)
Idd beetje jammer van dat kleurverschil
Idd beetje jammer van dat kleurverschil

- Max V
- Berichten: 2646
- Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
- Locatie: Arnhem
Re: Focus II RS
Ik neem toch aan dat dat bij aankoop niet zo is... zou wel een beetje jammer zijn!!!
-
- Berichten: 1659
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
- Locatie: SF
Re: Focus II RS
wow dat kleurverschil is wel heel groot...
-
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: Focus II RS
Je moet ook geen groene nemen
, de blauwe is veel mooier. Blauw is ook sneller. 8)

- Max V
- Berichten: 2646
- Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
- Locatie: Arnhem
Re: Focus II RS
Die kleur heeft betere aerodynamica? 

-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: Focus II RS
Hier op DF nemen we die groene zeker NIET
. Daar zitten zoveel meer laklagen op dan de andere kleuren....ding is meteen een stuk zwaarder.

-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 15 mar 2008, 21:17
Re: Focus II RS
Natuurlijk is een blauwe mooier 8)
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Focus II RS
Doe mij maar wit. 8)
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03
Re: Focus II RS
Wellicht gebruikt Ford voor beurzen een pre-serie die niet goed gepoten is? Over twee weken mag ik een middag sturen, zelf ben ik ook vrij kritisch m.b.t. de FWD. Ford heeft toch een mooie traditie aan RWD en 4x4 RS'en, jammer dat dit niet binnen de huidige platforms past.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Focus II RS
Die lak dat is een grote aanfluiting.. ik begin steeds meer het idee te krijgen dat die RS'en een beetje op een blauwe maandag in mekaar worden geflanst.. motoren die ploffen, lak wat beroerd is qua kleur.. nou dat betekend weinig goeds, vooral omdat het een relatief kleine serie is, en kinderziekten er eigenlijk niet uit ontwikkeld worden.
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 15 mar 2008, 21:17
Re: Focus II RS
Motoren die ploffen?Rico schreef:motoren die ploffen

Waar komt die info vandaan? Is het omdat Harrie het had over motorproblemen dat ze nu opeens ploffen, of heb ik iets gemist.
Bij Ford Nl. waren in ieder geval geen motorproblemen bekend. De reden dat de levering langer duurt dan gehoopt, is (volgens een betrouwbare bron), dat de eerste bunch RS'en allemaal voor UK bedoelt zijn. Pas als de eerste inschrijvers in Engeland hun auto hebben gekregen, gaan ze volop verder voor de rest van Europa. De mensen die nú een RS in Engeland bestellen kunnen er helemaal lang op wachten; die zijn pas als laatste weer aan de beurt.
In april komen de eerste 10 voor de verkoop naar Nederland. De overige 40 druppelen de maanden daarna langzaam maar zeker binnen.
Wat de lak betreft: eerst maar eens afwachten hoe de werkelijke serie-auto's gespoten zijn. Misschien zijn dit inderdaad pré-produktie modellen (wat best logisch zou zijn, aangezien deze exemplaren dus níet tot de 10 stuks voor verkoop behoren). Of misschien ligt het aan de groene kleur. Dan ben ik blij dat ik die niet heb besteld.
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: Focus II RS
Gijs, helaas is Ford NL een verkeerde bron om te informeren. Eerste serie voor de UK klopt ook niet helemaal, er zijn ook al auto's voor Duitsland gereed. Over die motorproblemen zou ik me geen zorgen maken. Ga er maar vanuit dat Ford niet de enige is met aanloopprpoblemen bij het introduceren van een nieuw model.
Voor de eerste FRS was een speciaal spruitstuk voorzien, een Ford Motorsport spruitstuk. Hier waren al 400 stuks van gefabriceerd. Tijdens de "productie" zijn er enkele FRSsen in vlammen opgegaan, dus dat spruitstuk is komen te vervallen. In Ford Microcat en TIS staat notabene dit spruitstuk nog omschreven en getekend. Alle 400 stuks zijn inmiddels via andere kanalen verkocht (veel via Guido Ellmer) en enkele fabrikanten zijn in dat gat gesprongen en er zelf een gefabriceerd. Niemand heeft die problemen die Ford ooit gehad heeft.
Het kleurverschil, daar maak ik me wel een beetje zorgen om. De ST heeft dit namelijk ook. Nog sterker, heel veel fabrikanten hebben er moeite mee om kunststof onmderdelen die naast metalen delen zitten eenzelfde kleur te krijgen. Ga ook maar eens navragen bij een willekeurige spuiter. Helaas is het kleurverschil op de foto wel erg groot. Ik hoop dat het door de lichtval komt.

Voor de eerste FRS was een speciaal spruitstuk voorzien, een Ford Motorsport spruitstuk. Hier waren al 400 stuks van gefabriceerd. Tijdens de "productie" zijn er enkele FRSsen in vlammen opgegaan, dus dat spruitstuk is komen te vervallen. In Ford Microcat en TIS staat notabene dit spruitstuk nog omschreven en getekend. Alle 400 stuks zijn inmiddels via andere kanalen verkocht (veel via Guido Ellmer) en enkele fabrikanten zijn in dat gat gesprongen en er zelf een gefabriceerd. Niemand heeft die problemen die Ford ooit gehad heeft.
Het kleurverschil, daar maak ik me wel een beetje zorgen om. De ST heeft dit namelijk ook. Nog sterker, heel veel fabrikanten hebben er moeite mee om kunststof onmderdelen die naast metalen delen zitten eenzelfde kleur te krijgen. Ga ook maar eens navragen bij een willekeurige spuiter. Helaas is het kleurverschil op de foto wel erg groot. Ik hoop dat het door de lichtval komt.
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 15 mar 2008, 21:17
Re: Focus II RS
Harrie, ik maak me ook echt geen zorgen hoor. Ik vond alleen Rico's opmerking over motoren die zouden ploffen een beetje vreemd. 'Motorproblemen' kan ook iets onschuldigs zijn, maar dat ze ploffen kan ik me ook echt niet voorstellen namelijk.
Ik hoorde van degene binnen Ford Nl. die verantwoordelijk is voor het uitleveren van de RS'en (alle dealers die een RS bestellen moeten dat via hem doen) dat ik wel één van de eerste bestellers van Nederland ben geweest, en dat ze hem wellicht al rond de zomer kunnen uitleveren.
Ik wacht het wel af.
Ik hoorde van degene binnen Ford Nl. die verantwoordelijk is voor het uitleveren van de RS'en (alle dealers die een RS bestellen moeten dat via hem doen) dat ik wel één van de eerste bestellers van Nederland ben geweest, en dat ze hem wellicht al rond de zomer kunnen uitleveren.

Ik wacht het wel af.
-
- Berichten: 1448
- Lid geworden op: 10 okt 2007, 12:22
- Locatie: Nieuwegein
Re: Focus II RS
Inderdaad komt het bij veel auto's voor dat er kleurverschil zit tussen kunststof onderdelen en metaal.
En uiteraard stond ik er in dit geval met mijn neus bovenop..
Van een normale afstand valt het nauwelijks op, of je moet er specifiek op letten.
Maar... Ik moet gewoon toegeven; ik ben jaloers op je Gijs!
Voor mij de ultieme droomauto :banaan:
En uiteraard stond ik er in dit geval met mijn neus bovenop..
Van een normale afstand valt het nauwelijks op, of je moet er specifiek op letten.
Ik kan eventueel nog wel 2 foto's als voorbeeld geven hoor...Harrie schreef:Helaas is het kleurverschil op de foto wel erg groot. Ik hoop dat het door de lichtval komt.

Maar... Ik moet gewoon toegeven; ik ben jaloers op je Gijs!
Voor mij de ultieme droomauto :banaan:

- Arthur
- Berichten: 43050
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Focus II RS
De lak van de huidige BMW's zijn toch sinasappelhuidjes en de 1e E46 M3's waren ook niet geheel florissant toch? (gescheurde weet ik veel wat achter en slechte lagers (schalen) in de motor). Maar men is hier over het algemeen goed te spreken over die auto's. Dan komt het vast wel goed met de RS 

- knick_knank
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 17 sep 2008, 21:32
Re: Focus II RS
Het kleurverschil in de autodelen is ook duidelijk te zien op mijn oranje St.
Maarja, dan moet je wel goed kijken.
Zelf stoor ik me er niet aan.
i.v.m verschillende materialen en moeilijke kleuren kan ik het wel begrijpen.
Gr. Nick
Maarja, dan moet je wel goed kijken.
Zelf stoor ik me er niet aan.
i.v.m verschillende materialen en moeilijke kleuren kan ik het wel begrijpen.
Gr. Nick
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: Focus II RS
Eerste testresultaten.
Auto Motor & Sport.
Vitesse Maxi : 259 Km/h
400m DA : 14.6 s. ( 168 Km/h )
Km DA : 25.7 s. ( 211 Km/h )
0 à 60 : 3.7 s.
0 à 80 : 4.9 s.
0 à 100 : 6.3 s.
0 à 120 : 8.3 s.
0 à 140 : 10.4 s.
0 à 160 : 13.2 s.
0 à 180 : 16.7 s.
0 à 200 : 21.5 s.
60 à 90 en 4 : 3.9 s.
60 à 90 en 5 : 4.9 s.
60 à 90 en 6 : 7.2 s.
80 à 120 mini : 3.3 s.
80 à 180 mini : 11.8 s.
90 à 120 en 4 : 3.6 s.
90 à 120 en 5 : 4.2 s.
90 à 120 en 6 : 5.2 s.
400m de 40 en 4 : 14.2 s. ( 165 Km/h )
400m de 40 en 5 : 16.2 s. ( 154 Km/h )
400m de 40 en 6 : 18.6 s. ( 132 Km/h )
Km de 40 en 4 : 25.6 s. ( 210 Km/h )
Km de 40 en 5 : 28 s. ( 208 Km/h )
Km de 40 en 6 : 31.6 s. ( 196 Km/h )
In Duitsland en Zwitserland zijn de eerste al afgeleverd. Productiedatum 16 maart 2009.

Op deze (afgeleverd productiemodel) lijkt de skirt ook een andere kleurtint te zijn net als de RAI versie.
Auto Motor & Sport.
Vitesse Maxi : 259 Km/h
400m DA : 14.6 s. ( 168 Km/h )
Km DA : 25.7 s. ( 211 Km/h )
0 à 60 : 3.7 s.
0 à 80 : 4.9 s.
0 à 100 : 6.3 s.
0 à 120 : 8.3 s.
0 à 140 : 10.4 s.
0 à 160 : 13.2 s.
0 à 180 : 16.7 s.
0 à 200 : 21.5 s.
60 à 90 en 4 : 3.9 s.
60 à 90 en 5 : 4.9 s.
60 à 90 en 6 : 7.2 s.
80 à 120 mini : 3.3 s.
80 à 180 mini : 11.8 s.
90 à 120 en 4 : 3.6 s.
90 à 120 en 5 : 4.2 s.
90 à 120 en 6 : 5.2 s.
400m de 40 en 4 : 14.2 s. ( 165 Km/h )
400m de 40 en 5 : 16.2 s. ( 154 Km/h )
400m de 40 en 6 : 18.6 s. ( 132 Km/h )
Km de 40 en 4 : 25.6 s. ( 210 Km/h )
Km de 40 en 5 : 28 s. ( 208 Km/h )
Km de 40 en 6 : 31.6 s. ( 196 Km/h )
In Duitsland en Zwitserland zijn de eerste al afgeleverd. Productiedatum 16 maart 2009.
Op deze (afgeleverd productiemodel) lijkt de skirt ook een andere kleurtint te zijn net als de RAI versie.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Focus II RS
Ik heb er vanmiddag eens op gelet op de RAI. Er is een kleurverschil.
....maar ik zou me er overheen kunnen zetten.
....maar ik zou me er overheen kunnen zetten.
-
OnlineBram
- Berichten: 16601
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten