Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)
-
Rico v Velzen schreef:Rob weet je wat ik belachelijk vind ?
Nog niet eens die prijzen, ging het me niet om, maar dat BMW Rear, front en side camera's aanbied op de e92 M3 onder het motto drivers assistents..
Dit gaat g*dv*rd*mme toch helemaal nergens meer over![]()
Om een beetje fatstoenlijk te kunnen rijden mot je dat ding vol met talpa camera's hangen.
Een M3 vol met camera's ik pleur zowat van mijn stoel af van verbazing.
Rico, ook dit is onzin.
Mensen die dit soort auto's kunnen betalen willen ook de hedendaagse luxe erop. Jij verward twee dingen.
Het is niet alleen een sportieve auto om zo nu en dan eens een aantal rondjes op een circuit te rijden, maar daarnaast is het ook een perfecte reisauto c/q auto voor dagelijks gebruik.
Waarom heb jij achteruitrijcensors op je auto? Gemak dient de mens?
Jij schildert de nieuwe M3 af als een raceauto pur sang.
Het is een een sportieve coupe, met de laatste nieuwe technologie op rijgebied. niks mis mee.
Weet je wat ik belachelijk vind? Met een M3 rechtuitbranden op de duitse autosnelweg. Ik snap niet wat daar voor een funfactor aan te beleven valt c/q te bewijzen valt. Dat kan ook makkelijk met een 535d of een X5 (diesel)
Trusten

-
- Auto: Fun Damn Mentally
335i:1510kg kenteken, 1610 EU1. Mijntes is lichterMacboy schreef:"Weight 1655kg to EU1 standard, which is 85 kg more than the E46 M3. That seems dissapointing. Press release just added to BMW's press website. Power/weight 3.8kg/PS which is around the same as the M3 CSL (as per BMW's figures)"
Maar dit schijnt dus wel inc chauffeur en bagage te zijn? 85kg meer dan de huidige M3, hoewel de 3.8kg juist weer beter is dan de E46 M3.
Maar het is lichter dan een 335i !

En Rico verwart een erg groot beetje zichzelf met wat een 'M3' inhoudt tov een Donkervoort/GT3 etc.
Kortweg Rico, je lult. Serieus.
Maar even goede vrienden desalniettemin

-
Rico, ik lees 't allemaal prima. Dan zal 't je schrijfstijl zijn dat 't zo kloterig eruit komt. Dit is niet lollig meer man. Dit is triestheid betreffende een nieuwe super GT. Gaat gewoon nergens over hoe je 't schrijft. Alsof je Andy Priaulx bent man. Remmen in de fik kilo dit en dat. 90% op de Ring zijn M3s en die luitjes zitten allemaal met zure gezichten in hun kar van:G*dverdeg*dver dit ding is totaal ongeschikt voor trackdays(ff ggechargeerd) Niks deugt, en die nieuwe is helemaal klote.Remmen in de hens etc etc.
Komt op mij erg triest over allemaal Rico.
Komt op mij erg triest over allemaal Rico.
-
Robin, ik ben het met je eens.
Wat zien we overigens in de Duitse folder:
-navi kamelenbult niet standaard (thank God)
-19" tegen meerprijs
-metallic tegen meerprijs
-volleder tegen meerprijs
Ben benieuwd wat er allemaal opzit voor 99.5k in NL als dit hetzelfde is als D, is ie dus net zo duur als een RS4/RS5.
-19" tegen meerprijs
Ben benieuwd wat er allemaal opzit voor 99.5k in NL als dit hetzelfde is als D, is ie dus net zo duur als een RS4/RS5.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ja.........geniet er toch van man ( nen )...........................als je 60+ bent heb je ook niets meer aan zo`n kar, je ziet het niet, je reflexen deugen ook niet meer, nog later is het ( mischien zelfs wel eerder) .................stairway to heaven................
Nou dan weet ik het dus wel...................................burn, MF burn.....................
Nou dan weet ik het dus wel...................................burn, MF burn.....................
Laatst gewijzigd door romo op 06 apr 2007, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Nederland zit vaak meer standaard op dan in Duitsland, maar daar is ie dan ook wel een "tikkie" goedkoper heMartijn schreef:Robin, ik ben het met je eens.
-19" tegen meerprijs

- Arthur
- Auto: Nr.51
Dit kan ik idd beamen.Rico v Velzen schreef:Rob na 2 rondjes compleet aan de kook, vraag Arthur maar. En dat zijn dan CSL remmenSchrok er zelf ook van. En dan ook nog na de laatste bocht langzaam uitgereden wat ik altijd doe.
Rest geen id, niet in de nieuwe M3 gereden en alleen ff een bedaard ritje in Rico z'n M3.
Dat vechten jullie onderling maar uit

Maar dat van die remmen is waar.
- GTRene
Ik las vanmorgen dat de V8 nog 15kg lichter is dan die al lichte 3.2 E46 M3 motor (6-cill)...netjes.
Voor een belangrijk deel konden we u de belangrijkste informatie over de BMW M3 al in een eerder stadium melden. De supersporter krijgt een 4,0-liter V8 onder de kap. Door het gebruik van veel lichtgewicht materialen weegt deze motor 15 kilogram minder dan de 3,2-liter zes-in-lijn van de vorige M3. Het maximum vermogen ligt op 420 pk, wat pas bij 8400 toeren vrijkomt. Het maximum koppel ligt op 400 Nm.
Een flinke stijging ten opzichte van de oude M3 dus (die het schopte tot 343 pk en 365 Nm) en dit drukt zich uit in de prestatiecijfers. De acceleratie van 0 tot 100 kilometer per uur kost nu 4,8 seconden (was 5,2 seconden) en de theoretische topsnelheid ligt nu op 295 kilometer per uur. Theoretisch, want BMW houdt zich weer braaf aan het ‘herenakkoord’ dat de Duitse autofabrikanten gesloten hebben: bij 250 kilometer per uur is de koek dus op.
BMW geeft ook een verbruikscijfer voor de motor: 12,4 liter per 100 kilometer, toch iets zuiniger dan de even sterke Audi RS4, die 13,7 liter per 100 kilometer verstookt.
De nieuwe BMW komt in september op de markt voor 99.500 euro. Minder dus dan de belangrijkste concurrent, de Audi RS4, die 107.440 euro kost.
Voor een belangrijk deel konden we u de belangrijkste informatie over de BMW M3 al in een eerder stadium melden. De supersporter krijgt een 4,0-liter V8 onder de kap. Door het gebruik van veel lichtgewicht materialen weegt deze motor 15 kilogram minder dan de 3,2-liter zes-in-lijn van de vorige M3. Het maximum vermogen ligt op 420 pk, wat pas bij 8400 toeren vrijkomt. Het maximum koppel ligt op 400 Nm.
Een flinke stijging ten opzichte van de oude M3 dus (die het schopte tot 343 pk en 365 Nm) en dit drukt zich uit in de prestatiecijfers. De acceleratie van 0 tot 100 kilometer per uur kost nu 4,8 seconden (was 5,2 seconden) en de theoretische topsnelheid ligt nu op 295 kilometer per uur. Theoretisch, want BMW houdt zich weer braaf aan het ‘herenakkoord’ dat de Duitse autofabrikanten gesloten hebben: bij 250 kilometer per uur is de koek dus op.
BMW geeft ook een verbruikscijfer voor de motor: 12,4 liter per 100 kilometer, toch iets zuiniger dan de even sterke Audi RS4, die 13,7 liter per 100 kilometer verstookt.
De nieuwe BMW komt in september op de markt voor 99.500 euro. Minder dus dan de belangrijkste concurrent, de Audi RS4, die 107.440 euro kost.
- RVV
- GTRene
Het gaat niet alleen om het rechtuitbranden!! het gaat om het gevoel om van 100 naar zeg 300km/u te accelleren..dat achtbaan gevoel, heerlijk als je een snelle hebt, en dat op een relatief veilige manier en niet als op een cirquit onverzekerd en risico's...al is cirquit rijden natuurlijk het mooiste maar lang niet voor iedereen weg gelegd of met die dure bolides te doen...Rico v Velzen schreef:Ah oke duidelijk.Rebel schreef: Weet je wat ik belachelijk vind? Met een M3 rechtuitbranden op de duitse autosnelweg. Ik snap niet wat daar voor een funfactor aan te beleven valt c/q te bewijzen valt. Dat kan ook makkelijk met een 535d of een X5 (diesel)
- Macboy
- RVV
qoutes uit het persbericht van BMW
En ondertussen is het gewoon een big fat mamma geworden. Wie laat zich nu zand in de ogen strooien door BMW AG ?
einzigartige Relation von Motorleistung und Gewicht durch intelligenten Leichtbau.
Der V8-Motor des neuen BMW M3 ist mit nur 202 Kilogramm ein ausgesprochenes Leichtgewicht. Selbst gegenüber dem Sechszylinder-Motor des Vorgängermodells beträgt die Gewichtsersparnis rund 15 Kilogramm. .
Das Fahrwerk des BMW M3 wurde vollständig neu entwickelt. Ziel war dabei neben der Anpassung an die deutlich erhöhten Antriebskräfte eine umfassende Gewichtseinsparung
Erstes Serienfahrzeug im Segment mit CFK-Dach, Einsatz von Kohlefaser reduziert Fahrzeuggewicht und steigert Agilität durch Absenkung des Fahrzeugschwerpunktes
Neben einem eigenständigen Design und einer auf präzise Höchstleistung ausgerichteten Antriebs- und Fahrwerkstechnik stand Leichtbau ganz oben im Lastenheft der M Ingenieure
Sogar bei der Hochleistungsbremsanlage mit Compound-Scheiben gelang es den Ingenieuren der
BMW M GmbH, spezifisch weiteres Gewicht einzusparen
Die konstruktive Ausführung sämtlicher Aluminiumlenker in Schmiedetechnik führt in Verbindung mit den Aluminium-Stoßdämpfern zu einem Gewichtsvorteil von 2,5 Kilogramm. An Vorder- und Hinterachse kommen funktions- und gewichtsoptimierte Rohrstabilisatoren zum Einsatz
Nou noem mij dan maar gekke zeurende henkie (op de internationale fora zitten er aardig wat meer mensen met mij op dezelfde lijn), maar dit persbericht word doorspekt met woorden als leichtbau, gewichtsvorteil, gewichtsoptimierte, ausgesprochenes Leichtgewicht.. etcLeergewicht nach EU1 kg 1655
En ondertussen is het gewoon een big fat mamma geworden. Wie laat zich nu zand in de ogen strooien door BMW AG ?
- Wouter
-
Agreed.Tom schreef:M3 is gewoon de perfecte alleskunner vind ik.
Naar de supermarkt, naar wintersport, uren 200+ op de autobaan, circuitdagje, hij is overal wel vrij goed in en dat is een knappe prestatie.
Macboy...66000 euro, stond ie hier eerste week spetember 07 op de stoep idd!
Rico, op 't internet zijn er meerdere gelijkgestemden als jij(ik sta niet eens zo heel ver van je af betr 't M3 verhaal hoor), maar ook een HELE BERG andersgestemden. En die gelijkgestemden als jij heb ik 1 tip voor: DAN KOOP JE HEM TOCH NIET!?
Het is geen wet ofzo.
Lullig dat geen merk in de buurt komt qua alleskunnerij etc. Ja een RS4. Die is NOG duurder en zwaarder.
Dan maar naar een 997S. Of doorsparen voor die Z06?
Wat willen we nou eigenlijk bereiken met dit gezemel?
-
ok, ik wil een E90 M3. Graag. Heel erg graag.Ik snap je punt Rico betr de E92 etc M3. Maar ik wil 'n E90 M3.
En dat zal wel niet gaan dus ga ik naar een 1/235i binnen nu en 2 jaar ofzo of een M2. Die ik misschien niet helemaal mooi vind, 't te klein qua interieur, weetikveel, of te 'weinig' pk's heeft (verschil 335i 'te klein' ofzo).....
En dat zal wel niet gaan dus ga ik naar een 1/235i binnen nu en 2 jaar ofzo of een M2. Die ik misschien niet helemaal mooi vind, 't te klein qua interieur, weetikveel, of te 'weinig' pk's heeft (verschil 335i 'te klein' ofzo).....