Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten

De nieuwe M3 vind ik:

Een fantastische wagen, een waardige M en echte opvolger van de e46 M3
93
62%
Een M maar niet meer mijn M. Styling is overdone, te zwaar en te groot
37
25%
Wat een lelijk rothok
19
13%
 
Totaal aantal stemmen: 149

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 06 apr 2007, 01:58

Misschien meer gas geven en sturen en minder remmen ?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 apr 2007, 01:58

Overigens heb ik op de openbare weg geen problemen met de remmen hoor. Dan rij ik ook veel minder extreem.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 apr 2007, 01:59

Rob was een 8.32 rondje die 2e redelijk gas gegeven dus.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 apr 2007, 02:00

ik ga pitten :wink:

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 06 apr 2007, 02:03

Rico v Velzen schreef:Rob weet je wat ik belachelijk vind ?

Nog niet eens die prijzen, ging het me niet om, maar dat BMW Rear, front en side camera's aanbied op de e92 M3 onder het motto drivers assistents..

Dit gaat g*dv*rd*mme toch helemaal nergens meer over :?

Om een beetje fatstoenlijk te kunnen rijden mot je dat ding vol met talpa camera's hangen.

Een M3 vol met camera's ik pleur zowat van mijn stoel af van verbazing.

Rico, ook dit is onzin.
Mensen die dit soort auto's kunnen betalen willen ook de hedendaagse luxe erop. Jij verward twee dingen.
Het is niet alleen een sportieve auto om zo nu en dan eens een aantal rondjes op een circuit te rijden, maar daarnaast is het ook een perfecte reisauto c/q auto voor dagelijks gebruik.
Waarom heb jij achteruitrijcensors op je auto? Gemak dient de mens?

Jij schildert de nieuwe M3 af als een raceauto pur sang.
Het is een een sportieve coupe, met de laatste nieuwe technologie op rijgebied. niks mis mee.

Weet je wat ik belachelijk vind? Met een M3 rechtuitbranden op de duitse autosnelweg. Ik snap niet wat daar voor een funfactor aan te beleven valt c/q te bewijzen valt. Dat kan ook makkelijk met een 535d of een X5 (diesel)



Trusten :wink:

Robin
Berichten: 55167
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 06 apr 2007, 08:33

Macboy schreef:"Weight 1655kg to EU1 standard, which is 85 kg more than the E46 M3. That seems dissapointing. Press release just added to BMW's press website. Power/weight 3.8kg/PS which is around the same as the M3 CSL (as per BMW's figures)"



Maar dit schijnt dus wel inc chauffeur en bagage te zijn? 85kg meer dan de huidige M3, hoewel de 3.8kg juist weer beter is dan de E46 M3.

Maar het is lichter dan een 335i !
335i:1510kg kenteken, 1610 EU1. Mijntes is lichter :D

En Rico verwart een erg groot beetje zichzelf met wat een 'M3' inhoudt tov een Donkervoort/GT3 etc.

Kortweg Rico, je lult. Serieus.

Maar even goede vrienden desalniettemin :D

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 apr 2007, 08:55

Robin als je beter leest dan vergelijk ik een M3 alles behalve met een GT3. E4 6 niet en E92 niet.

Robin
Berichten: 55167
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 06 apr 2007, 09:01

Rico, ik lees 't allemaal prima. Dan zal 't je schrijfstijl zijn dat 't zo kloterig eruit komt. Dit is niet lollig meer man. Dit is triestheid betreffende een nieuwe super GT. Gaat gewoon nergens over hoe je 't schrijft. Alsof je Andy Priaulx bent man. Remmen in de fik kilo dit en dat. 90% op de Ring zijn M3s en die luitjes zitten allemaal met zure gezichten in hun kar van:G*dverdeg*dver dit ding is totaal ongeschikt voor trackdays(ff ggechargeerd) Niks deugt, en die nieuwe is helemaal klote.Remmen in de hens etc etc.

Komt op mij erg triest over allemaal Rico.

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 06 apr 2007, 09:12

Robin, ik ben het met je eens.

Wat zien we overigens in de Duitse folder:

-navi kamelenbult niet standaard (thank God)
-19" tegen meerprijs
-metallic tegen meerprijs
-volleder tegen meerprijs

Ben benieuwd wat er allemaal opzit voor 99.5k in NL als dit hetzelfde is als D, is ie dus net zo duur als een RS4/RS5.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 apr 2007, 09:14

Ja.........geniet er toch van man ( nen )...........................als je 60+ bent heb je ook niets meer aan zo`n kar, je ziet het niet, je reflexen deugen ook niet meer, nog later is het ( mischien zelfs wel eerder) .................stairway to heaven................

Nou dan weet ik het dus wel...................................burn, MF burn.....................
Laatst gewijzigd door romo op 06 apr 2007, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 apr 2007, 09:15

Martijn schreef:Robin, ik ben het met je eens.

Wat zien we overigens in de Duitse folder:

-navi kamelenbult niet standaard (thank God)
-19" tegen meerprijs
-metallic tegen meerprijs
-volleder tegen meerprijs

Ben benieuwd wat er allemaal opzit voor 99.5k in NL als dit hetzelfde is als D, is ie dus net zo duur als een RS4/RS5.
Nederland zit vaak meer standaard op dan in Duitsland, maar daar is ie dan ook wel een "tikkie" goedkoper he :lol:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 apr 2007, 09:19

Nouja ik zeg blijf er naar uitkijken.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43090
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 06 apr 2007, 09:23

Rico v Velzen schreef:Rob na 2 rondjes compleet aan de kook, vraag Arthur maar. En dat zijn dan CSL remmen :? Schrok er zelf ook van. En dan ook nog na de laatste bocht langzaam uitgereden wat ik altijd doe.
Dit kan ik idd beamen.
Rest geen id, niet in de nieuwe M3 gereden en alleen ff een bedaard ritje in Rico z'n M3.
Dat vechten jullie onderling maar uit :wink:
Maar dat van die remmen is waar.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 06 apr 2007, 09:27

Ik las vanmorgen dat de V8 nog 15kg lichter is dan die al lichte 3.2 E46 M3 motor (6-cill)...netjes.

Voor een belangrijk deel konden we u de belangrijkste informatie over de BMW M3 al in een eerder stadium melden. De supersporter krijgt een 4,0-liter V8 onder de kap. Door het gebruik van veel lichtgewicht materialen weegt deze motor 15 kilogram minder dan de 3,2-liter zes-in-lijn van de vorige M3. Het maximum vermogen ligt op 420 pk, wat pas bij 8400 toeren vrijkomt. Het maximum koppel ligt op 400 Nm.
Een flinke stijging ten opzichte van de oude M3 dus (die het schopte tot 343 pk en 365 Nm) en dit drukt zich uit in de prestatiecijfers. De acceleratie van 0 tot 100 kilometer per uur kost nu 4,8 seconden (was 5,2 seconden) en de theoretische topsnelheid ligt nu op 295 kilometer per uur. Theoretisch, want BMW houdt zich weer braaf aan het ‘herenakkoord’ dat de Duitse autofabrikanten gesloten hebben: bij 250 kilometer per uur is de koek dus op.
BMW geeft ook een verbruikscijfer voor de motor: 12,4 liter per 100 kilometer, toch iets zuiniger dan de even sterke Audi RS4, die 13,7 liter per 100 kilometer verstookt.
De nieuwe BMW komt in september op de markt voor 99.500 euro. Minder dus dan de belangrijkste concurrent, de Audi RS4, die 107.440 euro kost.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 apr 2007, 10:44

Rebel schreef: Weet je wat ik belachelijk vind? Met een M3 rechtuitbranden op de duitse autosnelweg. Ik snap niet wat daar voor een funfactor aan te beleven valt c/q te bewijzen valt. Dat kan ook makkelijk met een 535d of een X5 (diesel)


Ah oke duidelijk.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 06 apr 2007, 11:01

Rico v Velzen schreef:
Rebel schreef: Weet je wat ik belachelijk vind? Met een M3 rechtuitbranden op de duitse autosnelweg. Ik snap niet wat daar voor een funfactor aan te beleven valt c/q te bewijzen valt. Dat kan ook makkelijk met een 535d of een X5 (diesel)


Ah oke duidelijk.
Het gaat niet alleen om het rechtuitbranden!! het gaat om het gevoel om van 100 naar zeg 300km/u te accelleren..dat achtbaan gevoel, heerlijk als je een snelle hebt, en dat op een relatief veilige manier en niet als op een cirquit onverzekerd en risico's...al is cirquit rijden natuurlijk het mooiste maar lang niet voor iedereen weg gelegd of met die dure bolides te doen...

Tom
Berichten: 22269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 06 apr 2007, 11:12

M3 is gewoon de perfecte alleskunner vind ik.
Naar de supermarkt, naar wintersport, uren 200+ op de autobaan, circuitdagje, hij is overal wel vrij goed in en dat is een knappe prestatie.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 06 apr 2007, 11:15

Inderdaad Tom. Dat spreekt mij ook aan. Lekker naar Macedonië op vakantie en onderweg langs de ring. Subliem.

Verder Duitsland EUR 66.000,=

Dat scheelt 50% !

V-I-J-F-T-I-G P-R-O-C-E-N-T !!!

Bist du wahsinnig geworden oder???

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 apr 2007, 11:19

qoutes uit het persbericht van BMW
einzigartige Relation von Motorleistung und Gewicht durch intelligenten Leichtbau.
Der V8-Motor des neuen BMW M3 ist mit nur 202 Kilogramm ein ausgesprochenes Leichtgewicht. Selbst gegenüber dem Sechszylinder-Motor des Vorgängermodells beträgt die Gewichtsersparnis rund 15 Kilogramm. .
Das Fahrwerk des BMW M3 wurde vollständig neu entwickelt. Ziel war dabei neben der Anpassung an die deutlich erhöhten Antriebskräfte eine umfassende Gewichtseinsparung
Erstes Serienfahrzeug im Segment mit CFK-Dach, Einsatz von Kohlefaser reduziert Fahrzeuggewicht und steigert Agilität durch Absenkung des Fahrzeugschwerpunktes
Neben einem eigenständigen Design und einer auf präzise Höchstleistung ausgerichteten Antriebs- und Fahrwerkstechnik stand Leichtbau ganz oben im Lastenheft der M Ingenieure
Sogar bei der Hochleistungsbremsanlage mit Compound-Scheiben gelang es den Ingenieuren der
BMW M GmbH, spezifisch weiteres Gewicht einzusparen
Die konstruktive Ausführung sämtlicher Aluminiumlenker in Schmiedetechnik führt in Verbindung mit den Aluminium-Stoßdämpfern zu einem Gewichtsvorteil von 2,5 Kilogramm. An Vorder- und Hinterachse kommen funktions- und gewichtsoptimierte Rohrstabilisatoren zum Einsatz
Leergewicht nach EU1 kg 1655
Nou noem mij dan maar gekke zeurende henkie (op de internationale fora zitten er aardig wat meer mensen met mij op dezelfde lijn), maar dit persbericht word doorspekt met woorden als leichtbau, gewichtsvorteil, gewichtsoptimierte, ausgesprochenes Leichtgewicht.. etc

En ondertussen is het gewoon een big fat mamma geworden. Wie laat zich nu zand in de ogen strooien door BMW AG ?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 apr 2007, 11:20

Bin doch nicht blöt, oder was..................... :shock:

Gebruikersavatar
Wouter
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 feb 2006, 00:09

Bericht door Wouter » 06 apr 2007, 12:37

waarvoor stond de letter M nou ook alweer , was het nu motorsport of macho...

de nieuwe m3 ziet er heel gaaf uit, maar het is alleen maar een snelwegbrander geworden, en daarvoor kun je net zo goed een 335i pakken.

owja status dat is het probleem toch?

Robin
Berichten: 55167
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 06 apr 2007, 12:57

Tom schreef:M3 is gewoon de perfecte alleskunner vind ik.
Naar de supermarkt, naar wintersport, uren 200+ op de autobaan, circuitdagje, hij is overal wel vrij goed in en dat is een knappe prestatie.
Agreed.

Macboy...66000 euro, stond ie hier eerste week spetember 07 op de stoep idd!

Rico, op 't internet zijn er meerdere gelijkgestemden als jij(ik sta niet eens zo heel ver van je af betr 't M3 verhaal hoor), maar ook een HELE BERG andersgestemden. En die gelijkgestemden als jij heb ik 1 tip voor: DAN KOOP JE HEM TOCH NIET!?
Het is geen wet ofzo.

Lullig dat geen merk in de buurt komt qua alleskunnerij etc. Ja een RS4. Die is NOG duurder en zwaarder.

Dan maar naar een 997S. Of doorsparen voor die Z06?

Wat willen we nou eigenlijk bereiken met dit gezemel?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 apr 2007, 13:02

Robin schreef:
Wat willen we nou eigenlijk bereiken met dit gezemel?
Dat BMW toch besluit om met een M te komen op de 1/2 serie basis.

Robin
Berichten: 55167
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 06 apr 2007, 13:05

ok, ik wil een E90 M3. Graag. Heel erg graag.Ik snap je punt Rico betr de E92 etc M3. Maar ik wil 'n E90 M3.

En dat zal wel niet gaan dus ga ik naar een 1/235i binnen nu en 2 jaar ofzo of een M2. Die ik misschien niet helemaal mooi vind, 't te klein qua interieur, weetikveel, of te 'weinig' pk's heeft (verschil 335i 'te klein' ofzo).....

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 apr 2007, 13:07

Robin oke toch ! niks mis mee. met jouw keuze voor de e90 M3, ik zal je nooit aanvallen/afvallen op die keuze.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten