M2CS
- Philipoo
Re: M2CS
Ik las zit ipv zet inderdaad. Ook eendemper had ik vrij vertaald naar einddemperKasteel schreef: 07 sep 2020, 12:20Volgens mij lees jij iets anders?Philipoo schreef: 07 sep 2020, 12:07Zit zeker een andere einddemper op! Uitlaat van de M2C(S) hangt ook een stuk meer onder de achterbumper dan de OG M2romo schreef: 03 sep 2020, 21:24
6 Geluid is minder prominent dan de vorige M2 (zwaar basisg dreunend) CS heeft een lichtere maar wel eigen sound, zet ik er gelijk een andere eendemper op ? Dacht het niet

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Gisteren dag je Duitsland, Porsche dealers bezoeken en door naar de ring,.
De CS vliegt en is zeer lineair in vermogens afgifte en niet de turbo punch van de OG M2, geheel niet vergelijkbaar, gaat moeiteloos door naar 280. (was bekend uiteraard, maar het verschil is enorm)
Bij 190-220, komt er een vreemd resonerend geluid vrij, beetje wisselend afhankelijk windrichting en snelheid mogelijk door de vreemde vorm motorkap CS?
Iemand ervaring? Idee?
De ring was weer het aloude mekka van auto's en motoren, goedendag wat daar weer voorbij komt, met toch een nominatie voor BMW en Porsche, het blijft een prachtige ambiance van mensen, machines, stuurwegen en natuur. De waanzin, heerlijk.
De CS vliegt en is zeer lineair in vermogens afgifte en niet de turbo punch van de OG M2, geheel niet vergelijkbaar, gaat moeiteloos door naar 280. (was bekend uiteraard, maar het verschil is enorm)
Bij 190-220, komt er een vreemd resonerend geluid vrij, beetje wisselend afhankelijk windrichting en snelheid mogelijk door de vreemde vorm motorkap CS?
Iemand ervaring? Idee?
De ring was weer het aloude mekka van auto's en motoren, goedendag wat daar weer voorbij komt, met toch een nominatie voor BMW en Porsche, het blijft een prachtige ambiance van mensen, machines, stuurwegen en natuur. De waanzin, heerlijk.
-
OnlineMartijn_bmw
Klinkt als een lekker dagje! De ring blijft idd een magische plek, als autoliefhebber heb je er alles bij elkaar 

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Helmholtz resonantie lees ik net op Bimmerpost, die fluittoon bij 190-220 per uur
Hoe is het mogelijk zo`n design fout denk ik dan, of testen ze alleen nog maar met 120 per uur of zo op de Ring??
Hoe is het mogelijk zo`n design fout denk ik dan, of testen ze alleen nog maar met 120 per uur of zo op de Ring??
-
OnlineMartijn_bmw
Zou kunnen, maar het maken van een uitlaat is altijd een compromis.
En dan waarschijnlijk liever geen resonantie tussen de 0-190kmh , daar zal je in 99% van de tijd toch in zitten ook in D.
En dan waarschijnlijk liever geen resonantie tussen de 0-190kmh , daar zal je in 99% van de tijd toch in zitten ook in D.
- e30touring1990
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Volgens mij doelt Romo op de luchtstroom over de CS motorkapMartijn_bmw schreef: 14 sep 2020, 08:19 Zou kunnen, maar het maken van een uitlaat is altijd een compromis.
- romo
Ik gooi hem hier dr maar even in.
Als ik voor een bocht rem, dan blijft na de bocht een remzadel aanlopen, hoorbaar door geluid, ik vermoed rechtsvoor.
Wat kan daar de oorzaak van zijn?
Moet de zaak ontlucht worden? Het rem pedaal voelt ook niet altijd even consistent.
Ik wil even wat meningen horen , volgende week ga ik er mee naar de dealer, het stoort me enorm.
Als ik voor een bocht rem, dan blijft na de bocht een remzadel aanlopen, hoorbaar door geluid, ik vermoed rechtsvoor.
Wat kan daar de oorzaak van zijn?
Moet de zaak ontlucht worden? Het rem pedaal voelt ook niet altijd even consistent.
Ik wil even wat meningen horen , volgende week ga ik er mee naar de dealer, het stoort me enorm.
-
OnlineMartijn_bmw
Wellicht een remklauw met productie foutje.
Klinkt alsof de zuiger niet voldoende teruggaat na lossen van de rem.
Normaal gebeurd dat bij oude auto’s door roestvorming op de zuiger maar misschien zit er een braam aan door fout in fabriek
Klinkt alsof de zuiger niet voldoende teruggaat na lossen van de rem.
Normaal gebeurd dat bij oude auto’s door roestvorming op de zuiger maar misschien zit er een braam aan door fout in fabriek
- Marc Sierra
Wat bedoel je precies met een ‘remzadel aanlopen’? Bedoel je gewoon een remblok dat aan blijft lopen? Want ik ga er vanuit dat de M2cs klauwen met meerdere zuigers heeft en dat soort klauwen hebben geen remzadels.
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- romo
Dat idd !Marc Sierra schreef: 26 sep 2020, 19:12 Wat bedoel je precies met een ‘remzadel aanlopen’? Bedoel je gewoon een remblok dat aan blijft lopen? Want ik ga er vanuit dat de M2cs klauwen met meerdere zuigers heeft en dat soort klauwen hebben geen remzadels.
Remmen voor de bocht, rem los, na de bocht loop tie aan.
Ik ga er werk van maken.
Thanks voor input en feedback !
- romo
Net nog weer even getest, met name als ik de remmerij wat op temperatuur heb speelt het op.
Ik had het bij de inloopbeurt ook al vermeld bij de dealer als punt van aandacht.
Nee mijnheer, niks aan de hand.
Ammehoela dus.
Ik had het bij de inloopbeurt ook al vermeld bij de dealer als punt van aandacht.
Ammehoela dus.
-
-
wellicht braampje, troep of slechte pasvorm waar het remblok in de klauw “klemt”. warmte -> zet uit -> gaat slepen. anders wellicht vastzittende zuiger waardoor blok niet voldoende terug gaat.romo schreef: 27 sep 2020, 12:09 Net nog weer even getest, met name als ik de remmerij wat op temperatuur heb speelt het op.
Ammehoela dus.
lijkt me makkelijk op te lossen