Pagina 32 van 81

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 02 apr 2019, 22:57
door Twist
Robin schreef: 01 apr 2019, 21:01 *Grinnik* gefeliciteerd, wil er wel eens mee sturen, maar hou van mechanica, radertjes, petrol, olie en rubber verbranden.

En als 'n vrouw het wat vindt (qua auto's) nou dan moet je juist rennen voor je leven:)
Je bent welkom om te rijden! En iedereen hier die allerlei meningen heeft zonder ooit erin gereden te hebben, is welkom om erin te rijden.

Ik heb zelf echt wel in DF-auto's gereden. m140i, m240i, c63 amg, boxster 987, boxster 981, cayman 987, cooper s r53 en r56, BMW z4, 740i, noem maar op. Ik moet zeggen dat ik in de Tesla Model 3 absoluut net zoveel lol heb en vaak zelfs meer! Het stuurgedrag is echt sportief te noemen en acceleratie bizar.

Mijn vrouw was fan van de M140i en de C63 AMG, dus dat zegt wel wat. Ze vond de 330d een zwabberbak. Maar de Tesla is volgens haar dus beter.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 02 apr 2019, 22:58
door Twist
Heb m trouwens op Michelin Pilot Sports 4 afgeleverd gekregen, netjes!

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 03 apr 2019, 06:55
door Robin
Ik geloof zeer zeker dat het goed/prima rijdt en waarschijnlijk op een of andere manier ook DF dingen biedt, maar m'n hart zegt wat anders:)

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 03 apr 2019, 15:21
door Peter-Paul

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 03 apr 2019, 16:46
door Downforce Hans
Booooh schreef: 12 mar 2019, 20:13 Ik kan er niet omheen, de ene buurman een Jaguar I-PACE, de ander een Model X, gelukkig staan de GT-R en 1M er ook nog gewoon, mooi in balans de uitstoot hier ;) ...
Een maatje die 300 meter bij jou vandaan woont heeft zo`n i-pace en ik moet zeggen aan de binnenkant een prachtig ding.
Daar is zo`n tesla qua interieur helemaal niks bij, alleen dat laden gaat tergend langzaam......

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 03 apr 2019, 16:53
door Downforce Hans
Wimo schreef: 01 apr 2019, 20:31 Ik denk tot de batterij van je auto leeg is... En je kan keer op keer snel optrekken zonder heatsoak wat ook handiger is ;)

Wel grappig wat je vrouw zegt... Het aangename van een ev is het gebrek aan horten en stoten. Het gaat zo eenvoudig.. hard :roll:

In ander nieuws, de echte Tesla Killers zijn in aantocht.. ow wacht, toch niet.

https://tweakers.net/nieuws/150996/accu ... accus.html

@Twist heb je de nieuwe software al met meer power? Ik werd vandaag gebeld door Tesla dat de service interval van 20k maar 40k is gezet. :hosanna:
Wat nou heatsoak .......ik heb daar de laatste jaren nooit iemand over gehoord en ik heb daar nog nooit last van gehad. :hmmm:
Wanneer je sportief rijd en en je gaat wat hard op het gas dan is die accu zo leeg als je het mij vraagt.
Eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe hard die range terug loopt maar daar lees je nooit wat over.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 03 apr 2019, 17:01
door Robin
Ja, een rondje Nordschleife bijvoorbeeld. Nog geen laadpaal op en nabij de Parkplatz/Ring gezien of?

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 03 apr 2019, 17:24
door Luco
Wimo schreef: 01 apr 2019, 20:31 Ik denk tot de batterij van je auto leeg is... En je kan keer op keer snel optrekken zonder heatsoak wat ook handiger is ;)
Hoeveel range ben je kwijt als je 5 of 10 keer vol van 0-100 gaat 50%?

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 03 apr 2019, 18:42
door Opa
Andre schreef: 01 apr 2019, 19:45Nogmaals het is emotieloze bende en als iedereen het koopt betekend het nog eerder dat leuke fun auto s verdwijnen.
Dit zijn in ieder geval geen goede voortekenen: https://tweakers.net/nieuws/150992/bijn ... -02&u=0900

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 03 apr 2019, 20:39
door Wimo
Luco schreef: 03 apr 2019, 17:24
Wimo schreef: 01 apr 2019, 20:31 Ik denk tot de batterij van je auto leeg is... En je kan keer op keer snel optrekken zonder heatsoak wat ook handiger is ;)
Hoeveel range ben je kwijt als je 5 of 10 keer vol van 0-100 gaat 50%?
~1.5/1.6% bij een P100D ... google is je vriend.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 03 apr 2019, 20:40
door Luco
daar geloof ik dus helemaal niks van

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 03 apr 2019, 20:46
door Wimo
Dat kan? Jij denkt serieus dat het ding na 10 keer 0-100 voor de helft leeg is? Besef je dat er 100kWh aan accu's in zit? Daarnaast heb je het voordeel van laden zodra je van 100-0 gaat.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 03 apr 2019, 21:12
door Luco
ja een 100d we hadden het volgens mij over de tesla 3 hier, kennis van me had een p85 en dat ging na een paar sprintjes toch echt bar snel omlaag

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 03 apr 2019, 21:17
door Wimo
Ah, my bad. Geen idee van de 3 .. motoren erin zijn een stuk efficienter maar uiteindelijk is het een (veel) kleinere accu. Het zal ook afhangen van de versie.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 03 apr 2019, 22:58
door Twist
Accu is 75kwh en in de p100d 92kwh dus maakt niet zoveel uit

Vol optrekken maakt heel weinig uit voor de range. Hard rijden op de snelweg wel. Anyway, ik sta toch nooit meer bij een tankstation, alleen af en toe thuis laden

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 04 apr 2019, 08:07
door Robin
dubbel

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 04 apr 2019, 08:12
door Robin
Dus vol optrekkend 0-100 de A58 over, kom je verder mee:)

Maar dus een trackday/dagje Nordschleife met zo'n ding?

En over heatsoak. Dat had ik vorig jaar zomer op de Autobahn Oberhausen met de M2, 34 graden buitentemperatuur. Maar ik reed ook minuten en minuten tussen de 180 en 240. Buiten dat ik bij 'n Raststätte eraf moest want vermogen totaal kwijt was 't na aan en uit zetten weer ok:)

Die Oberhausen Straight kun je nooit zo hard en in korte tijd dus met any Tesla begrijp ik?

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 04 apr 2019, 10:32
door Zed240
Het is niet voor niets dat ik elke week tal van NL'se Tesla's inhaal op de Autobahn die lekker met 85 tussen de vrachtwagens cruisen Robin. Hogere snelheid = hoger verbruik, nog veel meer dan bij auto's met ICE. En nou kan ik me voorstellen dat het op een tripje door het Ruhrgebied nog niet eens zoveel uitmaakt, maar als je een keer verder moet over rustige autobahnen en je moet het hele end 85 rijden is een ander verhaal.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 04 apr 2019, 11:05
door Wimo
Het is niet voor niets dat ik elke week tal van NL'se Tesla's inhaal op de Autobahn die lekker met 85 tussen de vrachtwagens cruisen Robin. Hogere snelheid = hoger verbruik, nog veel meer dan bij auto's met ICE. En nou kan ik me voorstellen dat het op een tripje door het Ruhrgebied nog niet eens zoveel uitmaakt, maar als je een keer verder moet over rustige autobahnen en je moet het hele end 85 rijden is een ander verhaal.
Was Knot aan het proefrijden ?

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 04 apr 2019, 11:06
door Robin
Het valt mij ook op dat die Model S altijd tussen de vrachtwagens sukkelen met inderdaad 90... en dan rij ik keurig 130/140 en word ik links en rechts ingehaald door Leafs/truttenschudders en stoere linksgutmensch Volvo's:)

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 04 apr 2019, 11:26
door Hielke
Robin schreef: 04 apr 2019, 11:06 Het valt mij ook op dat die Model S altijd tussen de vrachtwagens sukkelen met inderdaad 90...
Valt me ook op. En tegen.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 04 apr 2019, 11:51
door Robin
Het kan ook zijn, dat ze gewoon langer van de rit willen genieten.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 04 apr 2019, 12:43
door Downforce Hans
Robin schreef: 04 apr 2019, 11:51 Het kan ook zijn, dat ze gewoon langer van de rit willen genieten.
Van de stilte....... :lol:

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 04 apr 2019, 12:44
door Wimo
Misschien heeft het te maken met de leeftijd ? Een auto van 1.5 ton koop je normaal niet als je 20 bent. Ik herken het overigens niet... Maar let er verder niet op. Rij altijd normaal 130 en haal daarmee bijna 500km op een acculading. Ik zie geen reden om 95 te rijden.. misschien zijn ze aan het werk terwijl autopilot werkt?

Dan zou ik eerder tussendoor gaan laden.. 95 gaan rijden om te rekken is retarded ongeacht de auto.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 04 apr 2019, 12:51
door JP
Zijn er mensen die een Tesla kopen dan ? Daarbij een twintiger die een auto van nieuw 150k mag leasen doet het ook beter dan gemiddeld.