E89 Z4+E34 M5+C400X+Kodiaq
- Fabian
Re: Z3 Coupe 2.8
Zo, uitlaat zit eronder.
in 1 woord: GEWELDIG!
Qua geluid is het geworden wat ik nooit had durven hopen, ik heb nu gewoon een E46 M3 zeg maar. TOP! Lekkere metalen snerp, ietsjes zwaarder geluid verder, maar als ik cruise dan is hij nog net zo stil alsdat hij was met de originele uitlaat. Helemaal top. Ik was bang voor een sjonnie geluid, laag en resonerend, je kent het wel. Het tegengestelde is waar!
Qua performance, wat een verschil. Motor loopt nog vrijer, en icm het inlaatspruitstuk haalt hij nu echt lekker door. Er zit eindelijk een serieuze eindsprint in de hogere toeren. Wat een genot! JIPPEEE!!!!!!!!!!
in 1 woord: GEWELDIG!
Qua geluid is het geworden wat ik nooit had durven hopen, ik heb nu gewoon een E46 M3 zeg maar. TOP! Lekkere metalen snerp, ietsjes zwaarder geluid verder, maar als ik cruise dan is hij nog net zo stil alsdat hij was met de originele uitlaat. Helemaal top. Ik was bang voor een sjonnie geluid, laag en resonerend, je kent het wel. Het tegengestelde is waar!
Qua performance, wat een verschil. Motor loopt nog vrijer, en icm het inlaatspruitstuk haalt hij nu echt lekker door. Er zit eindelijk een serieuze eindsprint in de hogere toeren. Wat een genot! JIPPEEE!!!!!!!!!!
- Michel P
Super Fabian. Laat je de ecu nog mappen om e.e.a. nog optimaler te laten draaien of is dat niet nodig?
Michel
Michel
- frank de jonge
Filmpies!!!!! :banaan:
- GTRene
huh...wat? goed nieuws over de Z3...?
we are all ears but you give us nothing to listen to...
we verwachten binnenkort wel een korte geluidsopname

we verwachten binnenkort wel een korte geluidsopname

- Knot
Damn.... mooi om te horen man (tip: filmpjes!!!).
Ik ga eerst voor een set remschijven/blokken en een Bilstein onderstel en daarna toch ook maar een inlaat mod en complete uitlaatlijn.
Ik ga eerst voor een set remschijven/blokken en een Bilstein onderstel en daarna toch ook maar een inlaat mod en complete uitlaatlijn.
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Waarom neem je de Z3 niet mee naar le mans?
Nu zitten we daar met een Citroen C5, Honda Civic Hybride en een Peugeot partner
Lekker stoer.. Not!
Als de race maar mooi wordt! Heb er zin in.. ik zie je morgen hopelijk met Z3

Nu zitten we daar met een Citroen C5, Honda Civic Hybride en een Peugeot partner

Lekker stoer.. Not!

Als de race maar mooi wordt! Heb er zin in.. ik zie je morgen hopelijk met Z3
- Petrolhead Tom
Lijkt me echt een genot om in te rijden! Een lekkere zes in lijn die mega graag door de toeren gaat! 8)
- Niels
- Auto: Prius+
Klinkt als een heel verschil met het origineel waar de 2.8 een gemoedelijke bullebak is die het niet nodig vind om veel toeren te draaien 

-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Mooi Fabian, eindelijk die wagen helemaal top voor elkaar! Het is je ook wel gegund moet ik zeggen.
Nu nog een mooi photoshoot en een leuke film laten maken en de trots is compleet lijkt me! 8)
Nu nog een mooi photoshoot en een leuke film laten maken en de trots is compleet lijkt me! 8)
- Fabian
Vanmorgen mn banden en mn geld opgehaald.
De velgen zouden eerst begin juni worden geleverd. Dus toen gebeld, nee nu nog 3 weken. Vandeweek gebeld/gemaild. Foutje, de voorvelgen waren wel besteld en dat duurt nu nog 3 tot 4 weken, de achtervelgen waren we vergeten duurt nog 10 weken.
Had ze gekocht op 19 februari........
Ondanks alle goed bedoelde pogingen van de persoon is de uitwerking elke keer helemaal ....
Dus meteen om mn banden en geld verzocht en die natuurlijk ook gekregen. Erg jammer allemaal, maar goed nu op zoek naar andere velgen dus. Mn achterbandjes zijn inmiddels al aardig versleten namelijk.
De velgen zouden eerst begin juni worden geleverd. Dus toen gebeld, nee nu nog 3 weken. Vandeweek gebeld/gemaild. Foutje, de voorvelgen waren wel besteld en dat duurt nu nog 3 tot 4 weken, de achtervelgen waren we vergeten duurt nog 10 weken.

Ondanks alle goed bedoelde pogingen van de persoon is de uitwerking elke keer helemaal ....

Dus meteen om mn banden en geld verzocht en die natuurlijk ook gekregen. Erg jammer allemaal, maar goed nu op zoek naar andere velgen dus. Mn achterbandjes zijn inmiddels al aardig versleten namelijk.
- Fabian
Dat zal nog wel moeten gebeuren denk ik ja. Er is nu nogal wat veranderd qua in en uitlaat natuurlijk. Er wordt goed bijgeregeld door de elektronica als het goed is, echter op vollast is er geen regeling natuurlijk. En dan denk ik dat ie zomaar eens verkeerd zou kunnen staan door de wijzigingen. Dat is natuurlijk wel gevaarlijk.Michel P schreef:Super Fabian. Laat je de ecu nog mappen om e.e.a. nog optimaler te laten draaien of is dat niet nodig?
Michel
Maar nog geen idee hoe, wie, wat, waar. Zal ook wel een lieve duit kosten denk ik.
- frank de jonge
Kost idd wel weer een mooie duit ja.
Op bank af laten stellen, chip op maat...
Op bank af laten stellen, chip op maat...
- GTRene
jeetje wat een gedoe zeg met die velgen e.d.
man man wat zou ik daar van balen..dus begrijp je goed...wordt je zo moedeloos van...
Ik ga nu men hele onderstel voorzien van powerflex en alle bouten en beugels en schroefjes en stabi stangen e.d. allemaal nieuw besteld...dan nog iemand zoeken die die rubbers goed kan plaatsten dan weer auto afstellen op hoogte en dan weer uitlinen, maar dan kan ik er ook weer jaren tegenaan en weer strak sturen met die kar
maar zal nog ff duren, eerst volgende week een nieuwe vooruit erin
mooi fris, en natuurlijk een originele met groene band van BMW tenminste dat heb ik allemaal doorgenomen met Carglas
kreg een vrij dikke steen op men ruit die al niet echt mooi meer was, en nu wast echt kaduk ja hele grote ster dan.

Ik ga nu men hele onderstel voorzien van powerflex en alle bouten en beugels en schroefjes en stabi stangen e.d. allemaal nieuw besteld...dan nog iemand zoeken die die rubbers goed kan plaatsten dan weer auto afstellen op hoogte en dan weer uitlinen, maar dan kan ik er ook weer jaren tegenaan en weer strak sturen met die kar

- Fabian
Na weer dagen internet afzoeken en bedrijven afbellen heb ik een setje gevonden.....maandag binnen als het goed is, maar kan ze dan pas donderdag gaan halen denk ik. En in dit geval nog een pluspunt, geen centreerringen noodzakelijk voor de achtervelgen. Dus gewoon een passende set.
Ik ben benieuwd. Zou het dan eindelijk zo zijn?
Ik ben benieuwd. Zou het dan eindelijk zo zijn?
-
Hopelijk wel voor je.
Wat die ECU betreft, zet hem eerst eens op een dyno waarbij je A/F gemeten wordt en wat andere dingen. Ik denk dat dat er weinig reden tot zorgen is
Wat die ECU betreft, zet hem eerst eens op een dyno waarbij je A/F gemeten wordt en wat andere dingen. Ik denk dat dat er weinig reden tot zorgen is

- Fabian
Zo, sinds vorige week eindelijk de velgen. Ze zijn iets anders qua vorm als degene die ik eerst gekocht had. Maar dat vind ik wel mooier, alleen de kleur is niet zoals ik wilde. Ze zijn gewoon zilver, en ik had licht verchroomd willen hebben maar dat levert deze leverancier niet. Maar dat wist ik. Wie weet ooit eens spuiten
Achter moet nog een spoorverbreder tussen, wielen mogen iets verder naar buiten komen.
Mn uitlaat had ik ook nog niet gefotografeerd, dus bij deze de fotookes (en ja, ik kan echt niet fotograferen
)

Achter moet nog een spoorverbreder tussen, wielen mogen iets verder naar buiten komen.
Mn uitlaat had ik ook nog niet gefotografeerd, dus bij deze de fotookes (en ja, ik kan echt niet fotograferen

- Mathieu
Gaaf, man.
- GTRene
mooi man
inderdaad lichte spoorverbreders mogen er wel op...ik heb voor 5mm en achter 10 of 15? mm meer geloof ik.

- frank de jonge
Ziet er goed uit Fabian 8)
Maareh, hoe klinkt het geheel nu want daar ben ik dus nieuwsgierig naar
Maareh, hoe klinkt het geheel nu want daar ben ik dus nieuwsgierig naar

- Michel P
Wielen staan top!
Nu nog een filmpje!
Michel
Nu nog een filmpje!
Michel
- Remmie
Staat erg netjes die velgen. Is wel mijn smaak.

- Niels
- Auto: Prius+
Staat super! 8)
-
- Auto: M3P, 130i
Mooi!
Het zijn dus weer replica's? Wat zijn de verschillen met de vorige set, ik zie het niet.

Het zijn dus weer replica's? Wat zijn de verschillen met de vorige set, ik zie het niet.
- duifjes.com
Gaaf ding! 

- RVV
Ziet er mooi uit !