De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Ron4S
Berichten: 204
Lid geworden op: 18 jan 2010, 22:06

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Ron4S » 25 feb 2013, 22:55

Joost, mooie aanvulling met vermelding wat standaard is en wat niet, zover had ik nog niet doorgedacht :D

Prijsverschil opties groot he door wegvallen BPM over opties! Blijkbaar heeft PON zich toch ingehouden als ik je nieuwe prijs lees....

Bij PCE staat in showroom een nieuwe 991 4S die na 1 januari Euro 8.000 goedkoper is geworden door nieuwe regels....

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1994
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Joost » 25 feb 2013, 23:09

Scheelt aardig wat ja.

Is bij invoer van een gebruikte auto eigenlijk ook die regel veranderd? Dus geen BPM meer over opties, en alleen BPM op basis van basisprijs en CO2 uitstoot?

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Steven N. » 26 feb 2013, 22:20

Macboy schreef:Dank Apolo en Tom voor het beter uitleggen. Soms is het niet makkelijk om iets over te brengen als je er zelf heilig van overtuigd bent dat het zo is. Steven Nauta zal hierover ook mee kunnen praten.
Nou en of.. Man man man, dat is toch het meest geweldig interieur geluid dat er is?! Met name de relatief slecht geïsoleerde 996 MK1 GT3 klinkt geweldig. Het oppakken tussen elke handgeschakelde versnelling vrooooaaamm.....bwroaaaaammm is echt zoveel gaver dan dat vroooaaammTvrooooaaammm...

Voorbeelden genoeg, waar je dan direct ook geen genoeg van kan krijgen...;






Don't mind the driving..






In plaats van dit..


Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Sperdy » 26 feb 2013, 22:41

Coole filmpjes Steven. Ik hoor wel verschil, ja de pdk schakelt sneller, de handbak is ouwerwets en sloom :D Wat mij vooral(!) opvalt is hoe ontzettend goed die 911/991 klinkt voor een geïsoleerde burgerbak. Da's niet normaal gewoon.

Robin
Berichten: 55167
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Robin » 27 feb 2013, 08:37

Nog even over die Dubbeltest in Sportauto van de Carrera S vs de Carrera 4S. At the end of the day zou Christian Gebhard de rwd kiezen, maar ook de 4S is prima natuurlijk, maar buiten sneeuw heeft ie 'te weinig voordelen' voor z'n meerprijs kortweg.

Verder vond ik 't bijzonder dat een van zomerbanden v 245/35 en a 295/30 20 inch voorziene Carrera S bijv. 1505 kg weegt en op Pilot Alpins zelfde maat 20 inch winterbanden 1513kg.

Zelfde voor de 4S:
245/35 en 305/30 20 zomer: 1534kg
Winter:245/35 en 295/30 20 : 1540kg.

Zijn die winterbanden blijkbaar zoveel zwaarder?

Verder ben je met de TGV ook sneller in Parijs dan met 'n oldskool handbak, maar we gaan met die laatste:)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Tristan » 27 feb 2013, 09:18

+1 Steven

Als daily drive kan ik me goed voorstellen dat je voor een PDK gaat. Maar als 2e fun auto, altijd een handbak. Hoe snel de PDK kan zijn, het kan niet op tegen ouderwets heel&toe schakelen. En klinkt idd veel minder 'klinisch'. Maar moet zeggen, heb nu automaat als daily en voor dagelijkse saaie km's wil ik nooit meer iets anders.

Robin
Berichten: 55167
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Robin » 27 feb 2013, 11:39

Het hangt zoals we hietr ook schrijven van het type auto, type motor en of je bijv vaak in de file staat af. En het is persoonlijk. Een M3 E9x DCT doe maar, een M3 CSL doe maar handbak(bestaat niet) , een 991S doe maar handbak, een C4S PDK, GT3 keuze handbak /PDK aub. Ik heb een aut gehad in die 535i. Dat klopte gewoon als plaatje, maar DF was het niet zozeer(ja 160 continu op de CC van hot naar her in alle rust...)

Etc.

Een handbak F10 M5 vind ik dan weer nergens over gaan, is het imo het type auto niet voor.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Hielke » 02 mar 2013, 11:55

DSG- bakken die als natte scheten klinken :lol:

Maar het is wel waar. Ik dacht laatst ook nog met zo'n "pfffrrrrr" weg te kunnen komen maar moest de wasmachine nadien toch wel op 95 graden laten draaien :tooth:

DSG is leuk voor een 105 pk VAG 1.2 benzinemotortje. Lekker comfortabel en mild voor de koppeling. In de range tussen 130 en 450 pk neemt het een groot stuk van de beleving en emotie weg. En waarom dan nog een sportieve auto kopen vraag ik me af. Slechts in uitzonderlijke gevallen vind ik het bij een sportieve auto passen. De Nissan GT-R is zo'n auto. Zo bruut, zo snel, je wilt dan de snelheid van zo'n flipperbak hebben. Daarbij komt ook nog dat de soundstage zo godsgruwelijk mooi is en dat de 'VAG scheet' bij opschakelen nagenoeg afwezig is, dat de geluidsbeleving geen afbreuk aan wordt gedaan. Ik kan me een GT-R zonder die bak niet eens voorstellen.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34302
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door JP » 03 mar 2013, 14:50

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Mark Nauta » 04 mar 2013, 01:39

Afbeelding

I like it.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Rupie » 04 mar 2013, 09:37

Afbeelding

Mooi. Carrera 4 non S.

Robin
Berichten: 55167
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Robin » 04 mar 2013, 14:43

Mark Nauta schreef:Afbeelding

I like it.
I don't:)

Wat is dat ding langgerekt... :bag:

En die van Ruben hierboven leek zo op 't eerste gezicht wel 'n Panamera. :lol:

Die witte cabrio is ook 'n aanfluiting imo.

Ik denk nu toch echt dat ik ik 997 'mooier'vind.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34302
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door JP » 04 mar 2013, 14:56

Een groene dan ?

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door JP op 04 mar 2013, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door indobesar » 04 mar 2013, 15:17

Robin,

Het is dan ook een GT geworden imho. De volgende generatie wellicht 4 volledige zitplaatsen zoals een Maseratie GT? :hmmm:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door ///Joost » 04 mar 2013, 19:50

Robin schreef: Ik denk nu toch echt dat ik ik 997 'mooier'vind.
Ik moet zeggen, toen ik de 991 voor het eerst zag dacht ik echt :love:
Nu ik m steeds vaker zie, en dan vooral die achterlichten, moet ook ik bekennen dat ik de 997 meer een pure no nonsense sportauto vind qua looks.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Mark Nauta » 04 mar 2013, 20:08

Doe mij de nieuwe GT3 maar :)

Afbeelding

Tom
Berichten: 22269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Tom » 04 mar 2013, 20:35

Info hier

475pk 9000rpm
4 wiel besturing
PDK only

http://www.pistonheads.com/news/default ... ryId=27240

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door ///Joost » 04 mar 2013, 20:43

Mark Nauta schreef:Doe mij de nieuwe GT3 maar :)
Afbeelding

Afbeelding

No way dus...geef mij maar de 997. :love:

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Mark Nauta » 04 mar 2013, 20:46

Afbeelding

Gebruikersavatar
Apolo2
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Apolo2 » 04 mar 2013, 21:15

Prachtig weer.

Veel gehoord, veel geschreven maar over 4 wielbesturing nog niemand. PDK only zal wel schrikken zijn voor velen. Interieur zoals verwacht gewoon uit de Carrera, waarom ook anders verwachten als dat altijd zo is geweest.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Mark Nauta » 04 mar 2013, 21:18

PDK wordt hier uitgelegd, waarom en wat voor tricks en nieuwe configuratie de bak heeft.


Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Snipe » 04 mar 2013, 21:21

Dat over die vierwielbesturing staat in het persbericht van Pon vrij duidelijk omschreven.
9.000 t.p.m., zeventraps PDK-transmissie en actieve achterwielbesturing
WERELDPRIMEUR: NIEUWE 911 GT3 MARKEERT 50-JARIG JUBILEUM 911

Leusden, 4 maart 2013 - Porsche viert op de Autosalon van Genève 2013 het 50-jarig bestaan van de 911 met een nieuwe 911 GT3. De supersportversie van ’s werelds succesvolste sportauto – meer dan 820.000 exemplaren verkocht – presteert beter dan ooit dankzij onder meer een hoogtoerige motor, een zeventraps PDK-transmissie en actieve achterwielbesturing. In Genève presenteert Porsche tevens de nieuwe 911 GT3 Cup en beleeft de Cayman zijn Europese première.

De lat ligt hoog van een nieuwe 911 GT3, want deze uitvoering vertegenwoordigt het Porsche-DNA in zijn puurste vorm. Porsche is er desondanks in geslaagd om met de vijfde generatie een flinke sprong voorwaarts te maken. De nieuwe 911 GT3 beschikt over een reeks innovaties die de bestuurder de beste combinatie biedt van hoge prestaties, efficiency en rijplezier.

Titanium zuigerstangen
Als basis voor de GT3 dient de huidige 911 Carrera. De motor, de transmissie en het chassis zijn doorontwikkeld om het GT3-embleem te verdienen. De tweezits sportauto wordt aangedreven door een 3,8-liter zescilinder boxermotor met een vermogen van 350 kW (475 pk) bij 8.250 t.p.m. Het is de eerste GT3-motor met directe brandstofinspuiting, wat zorgt voor betere prestaties en een lagere CO2-uitstoot. De motor, gebaseerd op de krachtbron van de 911 Carrera S, heeft nieuw ontwikkelde cilinderkoppen die hogere toerentallen mogelijk maken. Ook de krukas en de kleppen zijn GT3-specifiek. De titanium zuigerstangen en gesmede zuigers zijn speciaal voor de GT3 ontwikkeld. Mede dankzij deze lichte componenten zijn toerentallen tot 9.000 t.p.m. mogelijk.

Schakelen zoals in de racerij
De speciaal voor de GT3 ontwikkelde zeventraps PDK-transmissie (Porsche Doppelkupplung) completeert de aandrijflijn. Deze transmissie biedt de bestuurder dezelfde schakelkarakteristiek als de sequentiële versnellingsbakken in de racerij, wat bijdraagt aan de dynamiek van de GT3. De bestuurder kan kiezen uit twee manieren om te schakelen: handmatig of adaptief. In de handmatige stand schakelt de bestuurder via de paddles achter het stuur. In de adaptieve stand gebruikt de bestuurder de pook in de middenconsole op dezelfde manier als in de racerij: opschakelen door de pook naar achteren te trekken en terugschakelen door de pook naar voren te duwen. Als de bestuurder de adaptieve stand benut, kan de bak ook automatisch schakelen. Er is dan keuze uit twee karakteristieken: Sport en Race Track.

Actieve achterwielbesturing
De Porsche 911 GT3 heeft voor het eerst actieve achterwielbesturing. Afhankelijk van de rijsnelheid sturen de achterwielen in dezelfde of juist in tegenovergestelde richting van de voorwielen, waardoor de dynamiek en de stabiliteit verbeteren. De 44 millimeter bredere achteras draagt hier eveneens aan bij. Andere nieuwe elementen van de 911 GT3 zijn het elektronisch gestuurde, volledig variabele differentieel en de toepassing van dynamische motorsteunen. De bestuurder kan de hoogte, de sporing en het camber van het volledig nieuw ontwikkelde en van aluminium gemaakte onderstel instellen. De 20-inch grote wielen zijn voor het eerst gesmeed van aluminium en hebben een centrale wielmoer. De voorwielen worden bestuurd via een elektromechanische stuurbekrachtiging die helemaal op de karakteristiek van de GT3 is afgestemd.

Aluminium voor de carrosserie
De 911 GT3 is direct herkenbaar aan de brede carrosserie, de voorvleugel en de forse achterspoiler die hij met zijn voorganger deelt. Voor nog meer herkenbaarheid is de GT3 optioneel leverbaar met de nieuwste generatie LED-koplampen. Om gewicht te besparen maakt Porsche vergaand gebruik van aluminium als materiaal voor de constructie van onder meer de motorkap, de kofferklep, het dak, de spoilers en de portieren. Hierdoor is de carrosserie van de GT3 13 procent lichter dan die van zijn voorganger. Tegelijkertijd is de torsiestijfheid met 25 procent toegenomen.

Alle verbeteringen vertalen zich in betere prestaties dan ooit. Een topsnelheid van 315 km/uur en een acceleratie van 0 naar 100 km/uur in 3,5 seconden en van 0 naar 200 km/uur in minder dan 12 seconden. De graadmeter voor dynamische snelheid is de rondetijd op de beruchte Nordschleife van de Nürburgring. De nieuwe GT3 zette minder dan 7 minuten en 30 seconden op de klok.

De nieuwe GT3 is per direct te bestellen bij de officiële Porsche dealerorganisatie en leverbaar in augustus 2013. De prijs bedraagt 195.300 euro, inclusief BTW/BPM.
Hier nog wat foto's: http://www.driving-fun.com/3299/home/ne ... e-GT3.aspx

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Joop » 04 mar 2013, 22:39

Even een paar wallpapers spammen hoor... :df: :love:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tom
Berichten: 22269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Tom » 04 mar 2013, 23:00

Mark Nauta schreef:PDK wordt hier uitgelegd, waarom en wat voor tricks en nieuwe configuratie de bak heeft.

Hoe zit het met die stoelen? Cup stoelen niet meer mogelijk vanwege ontbreken side-airbags? Zou een misser eerste klas zijn als ze daarvoor niet met een alternatief komen. GT3 = die stoelen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Petrolhead Tom » 04 mar 2013, 23:22

997 all the way voor mij

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot], Hans44 en 5 gasten