335i coupe
-
- Berichten: 593
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Mee eens. een 335i coupe moet je niet voor de fun kopen, maar omdat je een perfecte allrounder wilt. ik zie het zo. elke rit in een M3 is een klein feestje. een paar simpele handelingen geven het gevoel om iets bijzonders onder de kont te hebben. Bij een 335i coupe moet je veel beter je bert doen om datzelfde gevoel op te roepen. een standaardrit blijft standaard in een 335i coupe.
-
- Berichten: 55112
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
[streetracemode on]
Rico, ik zie ons beiden op de ringweg Groningen staan bij een rood verkeerslicht, naast elkaar. Jij eerst die SMG in de launch control douwen en dan is 't licht al weer oranje na groen en ben ik 300 meter verderop joh, LOL
[streetracemode off]
ik heb ook SMG M3 gereden en ik denk dat met een handbak makkelijker te leven valt irl, ook in sprintjes....
Rico, ik zie ons beiden op de ringweg Groningen staan bij een rood verkeerslicht, naast elkaar. Jij eerst die SMG in de launch control douwen en dan is 't licht al weer oranje na groen en ben ik 300 meter verderop joh, LOL

[streetracemode off]
ik heb ook SMG M3 gereden en ik denk dat met een handbak makkelijker te leven valt irl, ook in sprintjes....
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Robin vanuit stilstand geloof ik je gelijk. ik heb eerlijk gezegd nog nooit een stoplichtsprint met de M3 gereden. en voor LC moet ik eerst de handleiding erbij pakken. denk dat ik zelf zou verliezen van een 330d ofzo. maar eenmaal rollend ben ik wel van de partij. verder boeit het me niet zoveel dat een 335i sneller is. zelfs een E36 M3 is me de baas LOL.
-
- Berichten: 593
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
-
- Berichten: 55112
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Mooi ding! H&R verlaagd met 19" (dit is een Mexicaan, dus geen US uitv met oranje knippers). En die kleur is UITMUNTEND
Het is btw een 325i en geen 335 voor de spotters.
[IMG:2048:1536]http://img114.imageshack.us/img114/3732/dsc01651ij3.jpg[/img]
[IMG:2048:1536]http://img119.imageshack.us/img119/8596/dsc01640qs0.jpg[/img]

Het is btw een 325i en geen 335 voor de spotters.
[IMG:2048:1536]http://img114.imageshack.us/img114/3732/dsc01651ij3.jpg[/img]
[IMG:2048:1536]http://img119.imageshack.us/img119/8596/dsc01640qs0.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Robin op 03 okt 2006, 10:24, 2 keer totaal gewijzigd.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
- Berichten: 55112
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Weer een draad over 335i's overheating, ditmaal van een US 996 GT3 rijder/instructeur whatever, die niet zo serieus genomen wordt op het board
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=32088

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=32088
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Allemaal gelul.......................zeg maar jalouzieRobin schreef:Weer een draad over 335i's overheating, ditmaal van een US 996 GT3 rijder/instructeur whatever, die niet zo serieus genomen wordt op het board![]()
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=32088


- Marc
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:05
Zojuist was ik bij mijn BMW dealer, stonden er 2 335i coupé's. Eentje binnen, klaar om af te leveren, en eentje buiten. Helaas nog niet beschikbaar voor proefritten 
De 335i coupé die binnen stond heb ik eens even goed bekeken. Mijn bevinding: Echt een hele mooie wagen. Zoals ie daar stond hadden ze hem voor mij zo mogen inpakken, maar dan wel met handbak. Een middelgrijs metallic (dus niet heel erg donker, maar zeker niet zilvergrijs) met kaneel (Zimmt) kleurig leer er in. Echt een plaatje! Dat leer is ook in de E46 M3 leverbaar, niet in de E92. Vanwege de Nederlandse BPM wordt er wel vaker achteraf leer ingebouwd, dus had de koper kennelijk gelijk zijn 'eigen' keuze gemaakt. Wat mij betreft een perfecte keuze!
Ruimte biedt zo'n wagen mij meer dan genoeg. Maar dat biedt een 1-serie mij ook. Ik kan i.i.g. mijn benen, armen en de rest van mijn 1,9 meter lange lijf goed kwijt. Waar ik het dashboard van de E90 niet geweldig vond, vind ik het in de coupé ineens wel heel mooi. Inclusief kamelenbult.
De voorkant van de auto vind ik heel erg fraai, het heeft iets organisch. Waar de sedan mij meer kunstmatig overkomt. De achterkant viel me zeker ook niet tegen. Stukken fraaier dan de sedan, en zeker niet zo japans als ik gevreesd had.
335i High exec met navi prof, en ik ben klaar

De 335i coupé die binnen stond heb ik eens even goed bekeken. Mijn bevinding: Echt een hele mooie wagen. Zoals ie daar stond hadden ze hem voor mij zo mogen inpakken, maar dan wel met handbak. Een middelgrijs metallic (dus niet heel erg donker, maar zeker niet zilvergrijs) met kaneel (Zimmt) kleurig leer er in. Echt een plaatje! Dat leer is ook in de E46 M3 leverbaar, niet in de E92. Vanwege de Nederlandse BPM wordt er wel vaker achteraf leer ingebouwd, dus had de koper kennelijk gelijk zijn 'eigen' keuze gemaakt. Wat mij betreft een perfecte keuze!
Ruimte biedt zo'n wagen mij meer dan genoeg. Maar dat biedt een 1-serie mij ook. Ik kan i.i.g. mijn benen, armen en de rest van mijn 1,9 meter lange lijf goed kwijt. Waar ik het dashboard van de E90 niet geweldig vond, vind ik het in de coupé ineens wel heel mooi. Inclusief kamelenbult.
De voorkant van de auto vind ik heel erg fraai, het heeft iets organisch. Waar de sedan mij meer kunstmatig overkomt. De achterkant viel me zeker ook niet tegen. Stukken fraaier dan de sedan, en zeker niet zo japans als ik gevreesd had.
335i High exec met navi prof, en ik ben klaar

-
- Berichten: 55112
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
OK, maar is 300graden Fahrenheit(=148 graden Celsius) nou TE HEET?
Eentje op dat forum zegt dat Mobil 1 en een ander merk ook bij 150graden Celsius een 'goede viscositeit' behouden blabla(aldus het opschrift op de flacons zegmaar)
En een ander in die draad zocht op '300 degrees F' op een Volvo R forum en daar was '150 graden celsius' gelijk aan de Hel op Aarde, zeg maar en funest.
Weer een ander suggereert dat welke racer/trackspecialist ook wat beweert, 'Zee Germans'(dus de BMW engineers) het toch wel beter zullen weten blabla.
Wie weet hier meer van olie en temperaturen? Hylke?
Eentje op dat forum zegt dat Mobil 1 en een ander merk ook bij 150graden Celsius een 'goede viscositeit' behouden blabla(aldus het opschrift op de flacons zegmaar)
En een ander in die draad zocht op '300 degrees F' op een Volvo R forum en daar was '150 graden celsius' gelijk aan de Hel op Aarde, zeg maar en funest.
Weer een ander suggereert dat welke racer/trackspecialist ook wat beweert, 'Zee Germans'(dus de BMW engineers) het toch wel beter zullen weten blabla.
Wie weet hier meer van olie en temperaturen? Hylke?
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Allemaal gelul.......................zeg maar jalouzie
Ja he die vent is echt jaloers op 335i coupe met een 996 GT3.
Ik rij lekker even door met de 3.0 motor. Wacht wel even af hoe het komt met de turbo. Anders laat ik straks gewoon de 135ti voor wat het is. 130i is eigenlijk al meer dan genoeg qua bijtelling kost het ook al zat.
Vanaf de 140 graden gaat de smering uit de olie. En zit je zeker op een kritische grens. Als je olie 140 graden is geweest moet je het meteen vervangen.
Ja he die vent is echt jaloers op 335i coupe met een 996 GT3.

Ik rij lekker even door met de 3.0 motor. Wacht wel even af hoe het komt met de turbo. Anders laat ik straks gewoon de 135ti voor wat het is. 130i is eigenlijk al meer dan genoeg qua bijtelling kost het ook al zat.
Vanaf de 140 graden gaat de smering uit de olie. En zit je zeker op een kritische grens. Als je olie 140 graden is geweest moet je het meteen vervangen.
- Marc
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:05
Een 335i moet toch gewoon door naar 335 graden?? Waarom noemen ze zo'n ding anders zo.
Robin, ik vraag me af hoe nauwkeurig die meters zijn. Kloppen die gegevens echt, of overdrijft de meter? Dat weten we eigenlijk niet, wel? Als ie net zo nauwkeurig is als de watertemperatuurmeters bij VAG, dan zou ik me er niet druk om maken

Robin, ik vraag me af hoe nauwkeurig die meters zijn. Kloppen die gegevens echt, of overdrijft de meter? Dat weten we eigenlijk niet, wel? Als ie net zo nauwkeurig is als de watertemperatuurmeters bij VAG, dan zou ik me er niet druk om maken

-
- Berichten: 55112
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Andre/Marc, ik weet alleen wat van slaolie.
E90Fleet(de goeroe uit S Africa en zeer 'wijs') zegt daar dat bij 163graden C de wagen in 'n soort noodloop komt...
Ik geloof 'm , maar wat jij zegt met 140graden ook, maar de ene olie is de andere niet natuurlijk he?
En die mate van nauwkeurigheid van de metertjes....kweenie.
E90Fleet(de goeroe uit S Africa en zeer 'wijs') zegt daar dat bij 163graden C de wagen in 'n soort noodloop komt...
Ik geloof 'm , maar wat jij zegt met 140graden ook, maar de ene olie is de andere niet natuurlijk he?
En die mate van nauwkeurigheid van de metertjes....kweenie.
- Marc
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:05
Ik zou me er in ieder geval niet te druk om maken. Mocht het echt een probleem zijn, dan neem ik aan dat er ook een oplossing voor komt. Maar zolang ik alleen maar over hoge uitgelezen waardes op de standaard meters hoor, en nog niets over wagens in noodloop of kapotte motorblokken zou ik me niet te druk maken.
Ik moet ook wel een beetje gniffelen om de typisch USA manier waarop ze op zo'n 'probleem' duiken.
Ik moet ook wel een beetje gniffelen om de typisch USA manier waarop ze op zo'n 'probleem' duiken.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Aardig stukje van e90 post ( Ook voor jou Andre)
I didn't trade my M3 for my 335i but I have now owned both so I'll give you my opinion. The 335i is almost, if not as fast or faster than the M3. It handles just as well, imho. It is more comfortable, imho. It does not have as much visceral noise and grumble as the M3. The M is a great looking car and "feels" more racer. The 335i looks good and could be considered a lux/speeder. All depends on what you want. It also depends on how you will use tyhe car. Do you track or not? Want M3 power but want more luxury? Maybe the 335i fits better. Drive your M to the dealer and test a 335i. Then get back in your M and head home. Still want the 335i or not?
Looking back on it, if I was still in my twenties, I probably would be more inclined to go with the M, now that I am 40, the 335i, for sure.
I didn't trade my M3 for my 335i but I have now owned both so I'll give you my opinion. The 335i is almost, if not as fast or faster than the M3. It handles just as well, imho. It is more comfortable, imho. It does not have as much visceral noise and grumble as the M3. The M is a great looking car and "feels" more racer. The 335i looks good and could be considered a lux/speeder. All depends on what you want. It also depends on how you will use tyhe car. Do you track or not? Want M3 power but want more luxury? Maybe the 335i fits better. Drive your M to the dealer and test a 335i. Then get back in your M and head home. Still want the 335i or not?
Looking back on it, if I was still in my twenties, I probably would be more inclined to go with the M, now that I am 40, the 335i, for sure.