Wanneer zet jij je M3 te koop?Joy schreef:Ik begrijp wel wat Rody zegt.
Je koopt iets waar je al lang naar hebt uitgekeken, misschien al vanaf je jeugd. Tijdens het zoeken naar een geschikte kandidaat zoek je naar de netste auto tussen de te dure of te slechte auto's die er op dat moment worden aangeboden. Op het moment dat je 'm voor de deur hebt staan voel je je de koning te rijk. Vaak zijn de 1e weken (bij mij althans) puur genieten. De smile van het in je stoel gedrukt worden, het geluid, de fijne besturing, het even achterom kijken als je de auto weer op de parking hebt gezet etc.
In de tijd dat je 'm hebt pas je 'm aan naar je eigen wensen. Er ontstaat dus iets wat eigenschappen heeft waar jij waarde aan hecht. Dure onderdelen omdat je bijvoorbeeld kwaliteit nastreeft, een andere onderstelsetting waarmee je die finishing touch geeft waardoor je nog meer één met de auto kan worden, stereo omdat je een muziekliefhebber bent etc.
Als je dan zo goed voor zo iets hebt gezorgd en de auto te koop zet hoop je toch stiekem dat de volgende eigenaar op dezelfde golflengte zit zodat al dat werk en 'voorzichtig zijn met' niet voor niks is geweest.
BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]
-
ErikS
- Berichten: 18991
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW E39 M5 sedan [CP600BMW aanschaffen?]
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW E39 M5 sedan [CP600BMW aanschaffen?]
Knot ieder zijn ding, maar bij mij is het altijd met auto's geweest, uit het oog uit het hart.. hoewel ik moet zeggen dat ik soms met weemoed terugdenk aan de M3 CS, maar wat de huidige eigenaar er mee doet dat zal me ook een worst wezen.
Verder ben ik wel altijd zuinig op mijn auto, let ook op het parkeren ed, laat datgene vervangen wat stuk is. Rij netjes warm, rij met gevoel voor de techniek, maar dat is vooral omdat het op dat moment MIJN auto is. Ik doe het zeker niet voor de volgende koper. Hetr voordeel is wel, dat je een volgende koper er blij mee maakt. Wat weer iets makkelijker verkoopt.
Verder ben ik wel altijd zuinig op mijn auto, let ook op het parkeren ed, laat datgene vervangen wat stuk is. Rij netjes warm, rij met gevoel voor de techniek, maar dat is vooral omdat het op dat moment MIJN auto is. Ik doe het zeker niet voor de volgende koper. Hetr voordeel is wel, dat je een volgende koper er blij mee maakt. Wat weer iets makkelijker verkoopt.
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
Re: BMW E39 M5 sedan [CP600BMW aanschaffen?]
+1RVV schreef:Knot ieder zijn ding, maar bij mij is het altijd met auto's geweest, uit het oog uit het hart.. hoewel ik moet zeggen dat ik soms met weemoed terugdenk aan de M3 CS, maar wat de huidige eigenaar er mee doet dat zal me ook een worst wezen.
Verder ben ik wel altijd zuinig op mijn auto, let ook op het parkeren ed, laat datgene vervangen wat stuk is. Rij netjes warm, rij met gevoel voor de techniek, maar dat is vooral omdat het op dat moment MIJN auto is. Ik doe het zeker niet voor de volgende koper. Hetr voordeel is wel, dat je een volgende koper er blij mee maakt. Wat weer iets makkelijker verkoopt.
ik ben zelf ook super zuinig wat een zeer groot voordeel is voor de volgende eigenaar! MAAR wat de nieuwe eigenaar na verkoop doet met de auto zou mij een worst zijn. Als hij maar genoeg euro's neerlegt voor de auto. Dit vooral omdat er weer een nieuwe auto moet komen en ik niet wil betalen voor de volgende eigenaar omdat hij dan ook zuinig is met de auto.
Ieder zijn ding. Wel respect voor iemand die selectief is mbt de nieuwe koper van je eigen auto.
Bij mij draait het echt om de poen
- Knot
- Berichten: 41113
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [CP600BMW aanschaffen?]
Stond in de BMW car magazine van januari 2011 nog een artikel over Evolve uitlaatsystemen. Wel aardig beschreven, gemeten, 25-35pk winst en koppel wat niet instort als je de headers van hun monteert.
Alleen jammer dat ze niet meer op meetwaarden in zijn gegaan als je de racekats van hun erbij pakt en alphaN management etc, dat had ik graag willen weten wat die 2e en 3e stap je nog brengen.
Alleen jammer dat ze niet meer op meetwaarden in zijn gegaan als je de racekats van hun erbij pakt en alphaN management etc, dat had ik graag willen weten wat die 2e en 3e stap je nog brengen.
-
jarno1979
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 11 jan 2011, 10:06
Re: BMW E39 M5 sedan [CP600BMW aanschaffen?]
Ik kwam toevallig deze nog tegen,mocht je ooit iets gebruikts nodig zijn.
Mischien handig om te weten.
http://www.dparts.com" onclick="window.open(this.href);return false;
greetz
Mischien handig om te weten.
http://www.dparts.com" onclick="window.open(this.href);return false;
greetz
-
Paul
Re: BMW E39 M5 sedan [CP600BMW aanschaffen?]
Dparts, DUREPARTS! en zo goed als geen mpowerspu.... beter naar de Mspecialist Hotze hier op de hoek.. die heeft alles staan!
- Knot
- Berichten: 41113
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [CP600BMW aanschaffen?]
Info is altijd welkom natuurlijk bedankt!
Deze week speelde even de gedachte om vast de advertentie klaar te maken, alvast te hebben liggen in de juiste vorm. Een 4e auto kan er niet bij en wil toch nog wel weer wat anders rijden ook dit jaar.
Vanavond een beetje in te dutten na het eten, nergens zin in denk ga ff naar buiten, M5 aftanken want die stond zo goed al leeg. Half mistige weer hierzo dan staat de auto er prachtig bij met die blauw/zilveren glans erover. Sleutelje om, lekkere V8 roffel op de achtergrond, stoelverwarming aan en met wat basjes uit de speakers rustig warmrijden. Bereik stort meteen in met een koude start maar kwam nog terug tot een kleine 40km te gaan bij warme motor. Op het lokale industrieterrein nog wat bochtjes getrokken, was er ideaal weer voor. Kruispunt voor het tankstation heb ik het eens geprobeerd, spinnend weg in 1 en snel overschakelen naar 2 zonder de koppeling en bak te mishandelen... moet zeggen dan gaat ie toch best tollen aan de achteras
Daarna vol staan gooien voor het acceptabele bedrag van 1,664 per liter... ging 70,55 liter in (record!) en dat moest € 117,40 kosten... is geld.. maar dat had ik graag voor de blik van anderen die stonden te tanken over.. kwam namelijk nog rook van de achterbanden af totdat de eerste 40 liter erin zat 8)
Rij je terug langs dat kruispunt en zie je een prachtig uitgevoerde tekening staan, middelmatige streep van 2 meter, dan 2 meter niets en vervolgens 2 strepen die vrij dicht in de buurt komen van elk 27,5cm breedte... en dat op nat wegdek met Hankook's.
Rare gedachte toch om die advertentie vast in orde te maken eigenlijk...
Deze week speelde even de gedachte om vast de advertentie klaar te maken, alvast te hebben liggen in de juiste vorm. Een 4e auto kan er niet bij en wil toch nog wel weer wat anders rijden ook dit jaar.
Vanavond een beetje in te dutten na het eten, nergens zin in denk ga ff naar buiten, M5 aftanken want die stond zo goed al leeg. Half mistige weer hierzo dan staat de auto er prachtig bij met die blauw/zilveren glans erover. Sleutelje om, lekkere V8 roffel op de achtergrond, stoelverwarming aan en met wat basjes uit de speakers rustig warmrijden. Bereik stort meteen in met een koude start maar kwam nog terug tot een kleine 40km te gaan bij warme motor. Op het lokale industrieterrein nog wat bochtjes getrokken, was er ideaal weer voor. Kruispunt voor het tankstation heb ik het eens geprobeerd, spinnend weg in 1 en snel overschakelen naar 2 zonder de koppeling en bak te mishandelen... moet zeggen dan gaat ie toch best tollen aan de achteras
Daarna vol staan gooien voor het acceptabele bedrag van 1,664 per liter... ging 70,55 liter in (record!) en dat moest € 117,40 kosten... is geld.. maar dat had ik graag voor de blik van anderen die stonden te tanken over.. kwam namelijk nog rook van de achterbanden af totdat de eerste 40 liter erin zat 8)
Rij je terug langs dat kruispunt en zie je een prachtig uitgevoerde tekening staan, middelmatige streep van 2 meter, dan 2 meter niets en vervolgens 2 strepen die vrij dicht in de buurt komen van elk 27,5cm breedte... en dat op nat wegdek met Hankook's.
Rare gedachte toch om die advertentie vast in orde te maken eigenlijk...
- Paskal
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: BMW E39 M5 sedan [CP600BMW aanschaffen?]
Vandaag trouwens ook voor 117€ diesel mogen tanken. Lekker zo'n 93 liter tank.....
-
Paul
Re: BMW E39 M5 sedan [CP600BMW aanschaffen?]
Zulke tekeningen zijn leuk heh Knot.... heb het met de M3 SC wel gehad bij 160 nog streepjes trekken op de snelweg,das pas grappig
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: BMW E39 M5 sedan [CP600BMW aanschaffen?]
Strepen trekken met 160km/u heb ik nooit gedaan.
Wel mijn vingernagels van mijn linkerhand gevijld aan het asfalt van de snelweg met 160km/u in mijn Super Seven toen ik de deurtjes had gedemonteerd.
Wel mijn vingernagels van mijn linkerhand gevijld aan het asfalt van de snelweg met 160km/u in mijn Super Seven toen ik de deurtjes had gedemonteerd.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 29151
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E39 M5 sedan [CP600BMW aanschaffen?]
mooie verhalen altijd knot! 8)
ik ben gisteravond weer eens lekker mp aan het afstruimen geweest voor een 330D ipv me 318i.
soms kriebelt het zo om weer eens met lekker wat vermogen te gaan rijden alleen die kosten he
vaste lasten 318i vs 330d is gewoon € 125,- per maand meer 
ik ben gisteravond weer eens lekker mp aan het afstruimen geweest voor een 330D ipv me 318i.
soms kriebelt het zo om weer eens met lekker wat vermogen te gaan rijden alleen die kosten he
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: BMW E39 M5 sedan [CP600BMW aanschaffen?]
There is only one way and that is up 
- Knot
- Berichten: 41113
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [CP600BMW aanschaffen?]
Tsja, kost gewoon geld.. vanochtend de 328i ook nog volgegooid voor € 85... komen we totaal op 250 euro in 2 dagen. Moeten ze het maar ff mee doen voorlopig!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E39 M5 sedan [CP600BMW aanschaffen?]
owja, ik had nog een leuk linkje voor Knot (jeetje
wat draai jij er wat door in een jaar , das bijna een minium loon
)
maja moet je kijken wat het kost als je een jaar intensief raced aan kosten...ben je zo 50<>100K kwijt geloof ik? damn
als ik toch eens rijk was en men koppie beter werkte
anyway, mooie link voor E39 M5
http://www.rstrade.nl/GUI/general/Custo ... spx?pid=98" onclick="window.open(this.href);return false;
maja moet je kijken wat het kost als je een jaar intensief raced aan kosten...ben je zo 50<>100K kwijt geloof ik? damn
anyway, mooie link voor E39 M5
http://www.rstrade.nl/GUI/general/Custo ... spx?pid=98" onclick="window.open(this.href);return false;
- Knot
- Berichten: 41113
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [CP600BMW aanschaffen?]
Als ik m een jaar heb (eind april) zal ik eens een overzichtje posten wat alles gekost heeft met mijn rijstijl.
Site heb ik wel eens eerder gezien, leuke upgrades maar daar ga ik niet naartoe. Begrenzer naar 7500 is met supersprint/evolve headers wel roffelen geblazen maar het is geen toerenblok dus vraag me af hoe lang dat goed gaat. Zeker met driften schiet je m nog wel eens in de begrenzer en dan heb ik m liever op 7000 staan.
Site heb ik wel eens eerder gezien, leuke upgrades maar daar ga ik niet naartoe. Begrenzer naar 7500 is met supersprint/evolve headers wel roffelen geblazen maar het is geen toerenblok dus vraag me af hoe lang dat goed gaat. Zeker met driften schiet je m nog wel eens in de begrenzer en dan heb ik m liever op 7000 staan.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E39 M5 sedan [CP600BMW aanschaffen?]
lijkt me ook verstandig, alhoewel ik geloof Ascari? die motoren tot 8K/rpm laat gaan? magoed dat gaat natuurlijk wel ten koste van de levensduur
en dure materialen waarschijnlijk in het blok
doch wel leuk om te weten dat bepaalde tuners iets van 520pk NA uit de S62 halen
maar hoe?
en dure materialen waarschijnlijk in het blok
doch wel leuk om te weten dat bepaalde tuners iets van 520pk NA uit de S62 halen
maar hoe?
- Knot
- Berichten: 41113
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [CP600BMW aanschaffen?]
Hij heeft vermogen bij 6600 maar stort beslist niet in richting de 7000, dus 7500 kan ie zeker lopen. Denk dat Ascari wel meer dan uitlaat en inlaat aangepast heeft. Onderblok de lagers/lagerschalen aangepakt en de kop ook van wat lichtere onderdelen voorzien, alleen ik heb nooit de complete lijst kunnen vinden hoe ze er 500pk uit halen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E39 M5 sedan [CP600BMW aanschaffen?]
heb je wel eens gezien hoe "klein" die M5 spruitstukken zijn?Knot schreef:Hij heeft vermogen bij 6600 maar stort beslist niet in richting de 7000, dus 7500 kan ie zeker lopen. Denk dat Ascari wel meer dan uitlaat en inlaat aangepast heeft. Onderblok de lagers/lagerschalen aangepakt en de kop ook van wat lichtere onderdelen voorzien, alleen ik heb nooit de complete lijst kunnen vinden hoe ze er 500pk uit halen.
volgens mij hetzelfde als de M62
edit: yep zelfde, zelfs als Z8 en Alpina....
en ik vond die van mij al ielig lijken
http://bmwfans.info/parts/catalog/11621439928/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Knot
- Berichten: 41113
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [CP600BMW aanschaffen?]
Dit zijn ze... 40pk aan het vliegwiel erbij... alleen denk niet dat ik het nog ga doen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E39 M5 sedan [CP600BMW aanschaffen?]
zou het ook niet doen...
al zou ik ze (natuurlijk) heel graag eronder willen hebben
wat gaaf en die pk's er bij
nu ist ook echt "benauwd" zeg maar...
al zou ik ze (natuurlijk) heel graag eronder willen hebben
wat gaaf en die pk's er bij
nu ist ook echt "benauwd" zeg maar...
- Knot
- Berichten: 41113
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [CP600BMW aanschaffen?]
Mwah, het is geen stakker vind ik maar het voelt veel rapper aan, klimt beter in de toeren zei Frits.... om in zijn woorden te zeggen "Het is niet zo dat je het idee hebt dat je wat meer power denkt te voelen 8) "
Heb het nooit gehoord/gevoeld maar als ik de verhalen moet geloven is het bij de eerste koude start al prijs, je voelt het dan al in je stoel, helemaal als je de racekats erbij neemt.
Heb het nooit gehoord/gevoeld maar als ik de verhalen moet geloven is het bij de eerste koude start al prijs, je voelt het dan al in je stoel, helemaal als je de racekats erbij neemt.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E39 M5 sedan [CP600BMW aanschaffen?]
yup...meer emotie en er drinkt wat meer door in de carros en vibtaties e.d., dat geeft iets meer contact met de auto, bij een E39 helemaal 
- Erik K.
- Berichten: 7223
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: BMW E39 M5 sedan [CP600BMW aanschaffen?]
Er is toch ook een type Ascari waar zelfs 600pk uit komt?Knot schreef:Hij heeft vermogen bij 6600 maar stort beslist niet in richting de 7000, dus 7500 kan ie zeker lopen. Denk dat Ascari wel meer dan uitlaat en inlaat aangepast heeft. Onderblok de lagers/lagerschalen aangepakt en de kop ook van wat lichtere onderdelen voorzien, alleen ik heb nooit de complete lijst kunnen vinden hoe ze er 500pk uit halen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E39 M5 sedan [CP600BMW aanschaffen?]
zo dan, ik ben veuls te bescheiden inderdaad...dacht dat dat een 5.0 v10 was, maar toch ook de e39 M5Erik K. schreef:Er is toch ook een type Ascari waar zelfs 600pk uit komt?Knot schreef:Hij heeft vermogen bij 6600 maar stort beslist niet in richting de 7000, dus 7500 kan ie zeker lopen. Denk dat Ascari wel meer dan uitlaat en inlaat aangepast heeft. Onderblok de lagers/lagerschalen aangepakt en de kop ook van wat lichtere onderdelen voorzien, alleen ik heb nooit de complete lijst kunnen vinden hoe ze er 500pk uit halen.
met 625pk
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ascari_A10" onclick="window.open(this.href);return false;
- Knot
- Berichten: 41113
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [CP600BMW aanschaffen?]
Voor die 520pk van de KZ1 zou ik ook wel tekenen hoor, alleen wie weet wat er precies veranderd is aan de standaard S62 dan?
