BMW M3 GTS
- Petrolhead Tom
Re: BMW M3 GTS
Ik denk dat de budget M1 straks eng dicht bij deze tijd in de buurt gaat komen, dan voel je je als M3 gts koper toch aardig in je hemd gezet.
- Bert ///M3
Ik denk van niet, denk niet dat die onder de 8 minuten komt eigenlijk, eerder net iets onder de tijd van een E46 M3.
Had ook wel meer als die 7.48 verwacht eigenlijk, zeker omdat de ring zich juist leent voor auto's die best een kilotje meer mogen wegen als ze maar veel power hebben.
Had ook wel meer als die 7.48 verwacht eigenlijk, zeker omdat de ring zich juist leent voor auto's die best een kilotje meer mogen wegen als ze maar veel power hebben.
- Snipe
Er is natuurlijk geen enkele kans dat de GTS'en straks ingehaald worden door 1 M's. BMW gaat in geen 100 jaar riskeren dat woedende GTS-bezitters hun sleutels in München door de ruiten komen gooien omdat ze op de Ring voor schut zijn gezet door een auto die 100 pk minder heeft en een derde van een GTS kost.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Hielke schreef:Ik schat in dat ze er bij BMW behoorlijk wakker van liggen. Helemaal gezien wat de CSL destijds kon.romo schreef:Wie ligt er nu wakker van deze tijd met deze auto?
Voor de Amerikaanse markt maakt het weinig uit. Yanks vinden alleen de 0 - 60 mph interessant.
Voor de Europeanen en vooral voor de Duitsers ligt dat heel anders. Ring rondetijden van Shoarma zijn hier een benchmark van jewelste. Modellen, types, merken kunnen hier gemaakt of gebroken worden.
Gewoon dom, het was voorspelbaar....................dat ze er dan wakker van liggen is bovenal eigen schuld........met wat lap werk hier en daar krijg je een stinkend compromis.....zie daar het resultaat..........je doet het goed, of je doet het niet. Zeker als je zo`n kar wil profileren als de concurent van Porsche (en dat willen ze maar al te graag)................die lachten zich toch kapot...............
- FreudeamFahren
Hobby projectje van ///M, waarbij de hele productie van 250 stuks al uitverkocht is. Ligt BMW geen nacht wakker van. BMW verdient geld met massa's 1tjes, 3tjes, 5jes, 7s (da's geen tje meer) en alle afgeleiden daarvan. Verkoopt BMW ook maar eentje minder dan de massa modellen door deze "tegenvaller"? Neuh...
Op het Duitse ///M Forum wordt er natuurlijk ook druk gediscussieerd over deze tijd. Opvallend is dat één van de heren die al een GTS in zijn garage heeft staan op hoge poten contact op gaat nemen met BMW. Naar die doelgroep toe ligt het verhaal anders... Maar dat is niet de bulk waar BMW zijn centen op verdiend.
Ik ben benieuwd naar 3 dingen:
1) Had bijvoorbeeld Marc Basseng een andere, snellere tijd gereden dan "Der Horst"?
2) Hoe zou de GTS het doen op andere semi's dan de ab Werk montierte Pirelli P Zero Corsa's?
3) Zou er met een andere afstelling van het "standaard" GTS onderstel (dus niet after market) meer te halen zijn? Er zit niet voor niets een "höhenverstellbares Gewindefahrwerk mit separat einstellbarer Dämpfer Zug- und Druckstuffe" onder zou je zeggen.
Op het Duitse ///M Forum wordt er natuurlijk ook druk gediscussieerd over deze tijd. Opvallend is dat één van de heren die al een GTS in zijn garage heeft staan op hoge poten contact op gaat nemen met BMW. Naar die doelgroep toe ligt het verhaal anders... Maar dat is niet de bulk waar BMW zijn centen op verdiend.
Ik ben benieuwd naar 3 dingen:
1) Had bijvoorbeeld Marc Basseng een andere, snellere tijd gereden dan "Der Horst"?
2) Hoe zou de GTS het doen op andere semi's dan de ab Werk montierte Pirelli P Zero Corsa's?
3) Zou er met een andere afstelling van het "standaard" GTS onderstel (dus niet after market) meer te halen zijn? Er zit niet voor niets een "höhenverstellbares Gewindefahrwerk mit separat einstellbarer Dämpfer Zug- und Druckstuffe" onder zou je zeggen.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
De GTS is , c.q. zou moeten zijn, de ultieme vlaggendrager, het reclame bord waar het merk BMW voor staat en zich ook mee profileert....................nou vul de rest zelf maar in.................
- Snipe
Schreeuwerige zware overpriced wannabe-racers voor volgevreten bejaarden?romo schreef:De GTS is , c.q. zou moeten zijn, de ultieme vlaggendrager, het reclame bord waar het merk BMW voor staat en zich ook mee profileert....................nou vul de rest zelf maar in.................
- romo
Zo iets ja.................... 

- Kasteel
Wat een tijd interesseert? Lijkt me logisch dat het een soort referentie is voor de prestatie van de auto, zeker als je meer vergelijkingsmateriaal hebt.romo schreef:Wie ligt er nu wakker van deze tijd met deze auto?
Das toch een opendeur intrappen, een auto die veel te zwaar geboren is, die in aanleg al niet over de juiste race genen kon beschiken( standaard versie), daar maak je met deze, veel te dure, "afgeslankte" versie ook niet veel meer goed....................het kleine beetje wat van de tijden afgaat is daarom niet teleurstellend, nee, bij lange na niet.................het was simpelweg voorspelbaar...................
De conclusie is ook hier erg simpel; de GTS is de über cash cow van ///M geworden, niet meer niet minder. Wilde men echt een race kar bouwen dan was dit "gedrocht" nooit geboren..........dan was er met drive en echte overtuiging iets nieuws neergezet en wel zodanig dat ie boven alle twijfel verheven zou zijn...............van deze kar kun je alleen maar zuur in het kruis worden.....................
De realiteit is hard...............................maar het blijft de realiteit.....................
Te zwaar geboren, dat was de e46 toch ook, terwijl de CSL ook 'top' was en volgens mij zijn ze bij de GTS nog wel een stapje verder gegaan bij de CSL destijds qua aanpassen.
Cash-cow verhaal geloof ik ook niet zo druk in, dan hadden ze echt wel de productie verveelvoudigd, was best mogelijk geweest qua afzet en exclusiviteit.
Denk overigens dat het allemaal nog wel mee gaat vallen met de GTS, tuurlijk het is een (te) dure auto en lat ligt hoog, maar echt tegenvallen lijkt me toch wel heeeeel sterk (ik heb overigens niet alle tests en filmpjes van topic bekeken :$). GT3/GTS-verhaal, mijn voorkeur zou GT3, omdat dat meer een jongensdroom is etc, maar das voor iedereen persoonlijk denk.
- romo
Das nu precies waarom die GTS zo door de mand valt.....................lees mijn verhaal nog eens, de clou zal je duidelijk worden...............
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Dus hij is 17 seconden sneller dan 'n gewone E92 M3(8:05) ook door Shoarma gereden, op +/- 22 kilometer op 'n ook droge dag.Da's dus 0,77 seconde sneller per kilometer. Ik moet me daar in m'n verbeelding iets bij voor kunnen stellen hoe die dan bij 'n gewone 'wegrijdt', lichter, meer trackfocussed, alles'beter', dikkere motor, meer pk's...
Tja dan valt 't misschien wat tegen. Ik dacht zelf 7:40/7:38 ofzo.
Wat deed 'n GT3 997 ook alweer?
- Hielke
997 GT3 deed het geloof ik in 7.40
Maar die 7.48 is met het gewicht en specificaties van de GTS een ontzettend goede tijd. En dit bedoel ik niet cynisch. Het is gewoon zo dat met dat gewicht en met die specificaties BMW maximaal 20k boven een normale M3 had mogen vragen. Er in deze vorm een limited edition van maken sloeg ook nergens op.
Maar die 7.48 is met het gewicht en specificaties van de GTS een ontzettend goede tijd. En dit bedoel ik niet cynisch. Het is gewoon zo dat met dat gewicht en met die specificaties BMW maximaal 20k boven een normale M3 had mogen vragen. Er in deze vorm een limited edition van maken sloeg ook nergens op.
-
Da's ook weer waar. Die auto valt an sich niet tegen.
De PRIJS valt tegen, tov de concurrentie.
- Hielke
Zo is het!Robin schreef:
Auto kan natuurlijk tegen gelijkgeprijsden als rijmachine ook nog wel tegenvallen. Dat weet je pas als je 'm hebt.
-
Hielke schreef: Auto kan natuurlijk tegen gelijkgeprijsden als rijmachine ook nog wel tegenvallen. Dat weet je pas als je 'm hebt.
Als je die zin leest doet ie indirect dat dus.

-
- Auto: M3P, 130i
In dat kader is de Nissan GT-R helemaal een bijzondere kar...Hielke schreef:997 GT3 deed het geloof ik in 7.40
- Petrolhead Tom
Dat kun je wel stellen ja, die rijd bijna 25 seconden sneller een rondje. Ik ben echt benieuwd hoeveel boze klanten bmw krijgt.indobesar schreef:In dat kader is de Nissan GT-R helemaal een bijzondere kar...Hielke schreef:997 GT3 deed het geloof ik in 7.40
- Hielke
Is ie ook. Ik verbaas me er daarom ook al een tijdje over dat de welgestelden op DF deze auto nog niet gekozen hebben.indobesar schreef:Hielke schreef:
In dat kader is de Nissan GT-R helemaal een bijzondere kar...
-
Nissan GTR/Z06 maken allemaal totaal gehakt van dat ding(ook op 't circuit weet ik zeker) , zeker met hun beresterke motoren. DE GT3 doet dat subtiel met motor en onderstel/layout.
Dus ja. Die GTS is gewoon 'n knutselbak met 'n schaamteloos hoog prijskaartje, erg jammer BMW, erg jammer.
Dus ja. Die GTS is gewoon 'n knutselbak met 'n schaamteloos hoog prijskaartje, erg jammer BMW, erg jammer.
-
@ Tom Westendorp, een GTR doet toch 7:32 ofzo?
?????
7:48 -/- 25 seconden is=7:23?
Dat dacht ik nou ook weer niet.
?????
- romo
Zo is het.............jammer....................overpriced en overrated....................
-
http://en.wikipedia.org/wiki/Nürburgring_lap_timesRobin schreef:@ Tom Westendorp, een GTR doet toch 7:32 ofzo?
?????
- Gerwin Ring
Porsche 911 GT3 997 MKII : 7.40Robin schreef:
Porsche 911 GT3RS 997 MKII: 7:33
Allebei door Horst von Saurma. Die reed in de Porsche 911 GT3RS 997 MK1 nog 7:47
dat betekent dat die 14 seconden sneller zijn geworden (binnen het 997 model!)
En dat merk ik ook IRL. Met de CSL werd ik ook tijdens de vrije trainingen tijdens de scuderia niet (meer) ingehaald door 997 GT3RSMKI's. Maar nu met de MKII's rijdens die dingen op kesselchen bijvoorbeeld gewoon hard bij je weg (om nog maar even niet te spreken over de GT2's

Voor mij is de ring tijd dus niet alleen relevant, het was ongeveer de reden om de auto te kopen. Wat niet wil zeggen dat je niet heel veel driving fun met dat ding kan hebben, tuurlijk. Maar die heb ik in de CSL ook al volop. Het leuke van de CSL was/is dat je met een grijs bmw'tje al die dik bespoilerde "race auto's" gewoon om de oren reed. De belofte van de GTS was een beetje hetzelfde . Als ie nu echt niet meer met de GT3RS kan meekomen mist ie dat magische element. En dan is het opeens wel een hele dure oranje m3 in de garage als je al een CSL hebt...
Dus ik kan me die meneer met hoge poten wel een beetje voorstellen. Ik heb zelf natuurlijk ook zo'n ding besteld en aanbetaald. Moet ik eens over nadenken...
Dat schreef ik in Januari en die gok/vertrouwen in het ///M merk/reputatie pakt nu dus niet zo heel goed uit. Aan de andere kant: BMW heeft mij natuurlijk ook helemaal geen rondetijd belooft... Eerder in het draadje repte iemand over een "officiele BMW tijd van 7.40"... die kan ik niet vinden in de bmw communicatie?Gerwin Ring schreef:thanks, ja ik ben ook benieuwd! haha de marketingmachine heeft zijn werk goed gedaan, ik sta op het punt om blind een auto te kopen waar nog niemand een meter in heeft gereden... ik moet de heren van motorsport maar vertrouwenGefeliciteerd! Ben heel erg benieuwt! Blijft je CSL?![]()
ja de CSL blijft zeker! instant-klassieker noemen ze dat geloof ik?
Gelukkig hebben we net de CSL weer een grote beurt gegeven inclusief koppeling/drukgroep/cardanas/diff /(aandrijfassen waren al gedaan)/dempers/lagers/etc.... hij rijdt weer helemaal strak en als nieuw! zondag en maandag weer eens lekker uitlaten op de ring... Dan moeten we die 14 sec t.o.v. de gt3rs'en maar in de driving skills zien te vinden

- Petrolhead Tom
Robin schreef:@ Tom Westendorp, een GTR doet toch 7:32 ofzo?
?????
Ik zei daarom ook bijna: http://www.autoblog.nl/archive/2009/05/ ... ring-72670
- romo
Precies to the point ..................Als ie nu echt niet meer met de GT3RS kan meekomen mist ie dat magische element. En dan is het opeens wel een hele dure oranje m3 in de garage als je al een CSL hebt...
Alleen dat ding met Koninginnedag uit de garage, leve de koningin hoera, hoera, hoera...............