BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Andre

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Andre » 26 dec 2011, 11:33

Hans R schreef:Tuurlijk Kox zijn bevindingen zijn op het circuit maar hoe die man de auto's beschrijft en aanvoelt, geweldig!
We weten allemaal dat je na 3 rondjes op een circuit meer weet te vertellen over een auto dan 500 straat kilometers. En ik heb Kox toch iets hoger zitten dan jou Andre, over dat onrustige was ik verrast want ik dacht dat ik nu wel alles wist over de 1M na 308 DF pagina's maar hier had ik nog niemand over gehoord.. waarschijnlijk jouw stukje hierover gemist.

Maar goed het zal mij een worst wezen ik zal toch nooit een 1M kopen

Omdat Kox een fabrieks contract heeft bij lambo is ie beter klopt. Het is net als met supercars ze worden in de boekjes vaak beschreven als beste en ze zijn heel duur en dus is zo n auto vanzelfsprekend uitmuntend.
Kijk naar filmpjes op het internet. Maak een uber driftfilmpje van ouwe gare auto en doe dat op een uitzonderlijke hoge snelheid en moeilijkheid graad en alleen paar koppen kijken. Maak een drift filmpje met nieuw spul en doe het minder spectaculair en je hebt veel meer views. Raar maar waar. De beoordeling is vaak altijd meer op de buitenkant. Dit draadje van de 1M zit daar vol van.

PS je bent nooit de beste coureur er is namelijk altijd iemand beter.

RVV

Bericht door RVV » 26 dec 2011, 11:45

Downforce Hans schreef:
RVV schreef:Hans, nu snap ik waarom die Z07 boven de 1M staat, die werd namelijk in 2003 (de basis) ontworpen :bag: :lollerdelol:
Verder lezen dan je neus lang is, in 2004 was de auto klaar(en dat was een z06)
Dat het model in 2003 ontworpen werd maakt het voor jullie bmw ezels alleen maar erger. :mrgreen:

Hans volgens mij moet jij een nieuw setje sarcasme sensoren laten instaleren :tong:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 26 dec 2011, 11:53

Met mijn sensoren is niks mis, maar eindelijk weer eens een beetje actie op het forum.....

Dat kerst gedoe, iedereen zo tam en vrede op aarde en zo...........ik wil actie....... :lol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 dec 2011, 12:00

Downforce Hans schreef:Met mijn sensoren is niks mis, maar eindelijk weer eens een beetje actie op het forum.....

Dat kerst gedoe, iedereen zo tam en vrede op aarde en zo...........ik wil actie....... :lol:

Gassen........................... :wave:

RVV

Bericht door RVV » 26 dec 2011, 12:11

Snipe schreef:
Macboy schreef:Mensen die zelf niet kunnen rijden moeten een auto niet beoordelen vanuit rijdersperspectief maar vanuit liefhebbersperspectief. Ik heb geen idee waar ik HansR zou moeten plaatsen, denk zelf dat het een zeer goede rijder zal zijn. Voor echte rijders geldt dat ze niet alleen moeten afgaan op wat andere rijders ervan zeggen, maar ook zelf moeten ervaren hoe een auto aanvoelt.

Kortom Hans: ga er zelf een keer in sturen en maak er een leuk verslag van. Daar hebben we meer aan dan je analyse op basis van papier van derden. Spannend !
Afgelopen zomer ben ik op Spa een paar rondjes meegereden met Hans. Ondanks dat 'ie in iedere bocht dingen uitriep als "Godsamme, hoe zwaar weeg je" moet ik toch toegeven dat 'ie wel een potje kan sturen. Dus inderdaad, ik ben benieuwd wat hij vindt als hij ermee gereden heeft.

Is dat zo? De laatste keer dat ie achter me zat op Zandvoort kwam die me maar niet voorbij :tooth: :whistle:

Rupie

Bericht door Rupie » 26 dec 2011, 12:58

Hebben we weer een interessant standpunt komt de hele 1M brigade er weer overheen waarom ze graag bukken bij hun plaatselijke dealer :tong:

Imho blijft dit een oninteressant draadje waarvan op de laatste 3 pagina's er misschien 3 reacties interessant zijn om te lezen.

Valt er nog over iets anders te rellen? Want dan doe ik graag mee.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 26 dec 2011, 13:17

Ruben schreef:Hebben we weer een interessant standpunt komt de hele 1M brigade er weer overheen waarom ze graag bukken bij hun plaatselijke dealer :tong:

Imho blijft dit een oninteressant draadje waarvan op de laatste 3 pagina's er misschien 3 reacties interessant zijn om te lezen.

Voor een topic dat je oninteressant vindt, kom je nog wel vaak aanwaaien ;).

Andre

Bericht door Andre » 26 dec 2011, 13:21

lol@bart:)

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 26 dec 2011, 14:10

Ruben schreef:Hebben we weer een interessant standpunt komt de hele 1M brigade er weer overheen waarom ze graag bukken bij hun plaatselijke dealer :tong:

Ik dacht al, waar blijf je.......... :lol:

steve smith

Bericht door steve smith » 26 dec 2011, 15:09

Kasteel schreef:

Voor een topic dat je oninteressant vindt, kom je nog wel vaak aanwaaien ;).
Da's toch al jaren?

Hielke

Bericht door Hielke » 26 dec 2011, 17:10

Zo hé, de kerst is ook weer snel voorbij dit jaar!

Gelukkig maar :lol:

Kox (die ik hoog heb) vindt de 1M minder dan de M3 vanwege onrust in de eerste? Zeker aan de bedorven Glühwein geweest.

Zal eerst die Autovisie maar eens kopen voordat ik met het enige echte zinnige oordeel kom. Prutsers.

Hielke

Bericht door Hielke » 26 dec 2011, 18:30

Ok, nog niks gekocht, de video's op de autovisie website zijn gratis :blink: En waarschijnlijk ook informatiever.

Kox maakt in de 1M een behoorlijke fout in de een na laatste bocht. Twee fouten eigenlijk. Ten eerste remt ie er bij aanremmen voor die bocht niet genoeg snelheid uit, en vervolgens probeert ie met teveel lock te vroeg op het gas te gaan. Kost 'm sowieso meer dan een halve seconde. ( seconde 50 - 53 )

Sperdy

Bericht door Sperdy » 26 dec 2011, 18:37

Wat een tumult. Er is een testje ergens van de 1M :). Enfin, Autovisie gelezen. Kort gezegd: uitstekende test. Ik begrijp werkelijk niet de kritiek op een rijder als Peter Kox, in relatie op deze test. Doen wij hier DF-ers geen spat beter :). Geleuter dus en spijkers op laag water. Maar goed. Eindelijk wat goede informatie. Iedereen die bijv. de 1M en M3 heeft gereden, herkent zich direct in het verslag van Kox. Punt. Jammer dat hij niet de DCT versie van de M3 reed, want dat past de V8 veel beter (vind ik). Weer die verdomde Nissan GTR! 458 is de winnaar, maar met haken en ogen. Nog nooit gereden trouwens, ook die GTR niet. Die Lotus en die ruk-versnellingsbak, dat is toch klote niet? Onder de Lambo wil die vóór bredere banden (á la RS3, lol). Jammer dat de Cayman R (of Spyder) niet meedenen. Schitterend dat die ouwe Vet gewoon voorin meestampt, beul van een blok! Blijft altijd begeerlijk die Corvettes. Leuk om te lezen 'wat de cijfers vertellen', leerzaam vind ik dat. Goeie test dus.

Maar goed, dit is de 1M draad. Ik vind dat Peter Kox exact de quintessence van de 1M er uit haalt. Maar dan ook precies. Dat beide BMW's het langzaamst zijn in deze groep en op deze baan is een gegeven. So what. Dat ze langzamer zijn dan die Artega, verrast mij wel. Dat is echt niet de schuld van Peter Kox omdat hij 'nie ken rije'.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 26 dec 2011, 19:25

Hahahahahahahahaha Hielke de man die altijd alles beter kan gaat Kox lesgeven hoe hij moet rijden........ de verlosser is terug op aarde en is geland in Friesland....... :roflol: :clap:

dvh

Bericht door dvh » 26 dec 2011, 19:49

Moet ie wel opschieten, met hemelvaartsdag vertrekt ie weer.. :angel:

Tom

Bericht door Tom » 26 dec 2011, 20:14

Downforce Hans schreef:Hahahahahahahahaha Hielke de man die altijd alles beter kan gaat Kox lesgeven hoe hij moet rijden........ de verlosser is terug op aarde en is geland in Friesland....... :roflol: :clap:
Ben nou maar blij dat hielke tussen z'n eigen drukke raceschema de tijd neemt ons wijzer te maken :stom:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 26 dec 2011, 20:39

Tom schreef:
Downforce Hans schreef:Hahahahahahahahaha Hielke de man die altijd alles beter kan gaat Kox lesgeven hoe hij moet rijden........ de verlosser is terug op aarde en is geland in Friesland....... :roflol: :clap:
Ben nou maar blij dat hielke tussen z'n eigen drukke raceschema de tijd neemt ons wijzer te maken :stom:
Tja, daar heb je wel een punt........ :hmmm:

GTRene

Bericht door GTRene » 26 dec 2011, 21:05

:mrgreen:

Hielke

Bericht door Hielke » 26 dec 2011, 21:20

Ik heb m'n oordeel klaar!

:angel:

Ik laat jullie nog even in spanning. :duck: Eerst thee met een koekje.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 26 dec 2011, 21:23

Hielke schreef:Ik heb m'n oordeel klaar!

Wel dopen dat koekje, anders breken je voortanden af.............. :wheelchair:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 26 dec 2011, 21:31

Downforce Hans schreef:
Hielke schreef:Ik heb m'n oordeel klaar!

Wel dopen dat koekje, anders breken je voortanden af.............. :wheelchair:
Laat de zuster wel je mond even schoonvegen Hielke, en broek omhoog als je van toilet komt. :) :wheelchair:

Rupie

Bericht door Rupie » 26 dec 2011, 21:32

Veel leuker overigens dan over de 1M lullen, is de filmpjes bekijken op de website van Autovisie.

Mijn winnaars: de GT-R (heeft dit ding een turbo? :blink: ) en de Superleggera.

Overigens komt Andre nog beter uit zijn woorden dan die Kox :kikker:

Tom

Bericht door Tom » 26 dec 2011, 21:56

Die Kox kan ik tenminste wel verstaan :mrgreen:

Hielke

Bericht door Hielke » 26 dec 2011, 22:05

Kox is in het geschreven stuk in de Autovisie richting de 1M nog kritischer dan in de video. Hij vindt het een giftige auto die teveel van overstuur naar onderstuur en andersom wisselt. Ook bij aanremmen en het doseren van het gaspedaal ziet ie problemen. De kritiek is vooral gericht op het vergelijk met de M3.

Nou goed, dit is zijn oordeel. De testauto is de inmiddels vermaarde en goed afgetrapte oranje persauto. Persoonlijk vind ik de 1M veel neutraler dan de M3. Kox kritiek op de wisselende balans van de 1M vind ik juist voor de M3 gelden. De 1M rijdt net zo strak als iedere andere 1 serie. De massa voel je pas goed bij aanremmen.

Kox kritiek mbt de snelle wisselingen van de balans, het losser worden van de kont bij aanremmen, en het giftige van de kont bij uitaccelereren vind je vreemd genoeg in de video-opname van zijn hotlap op geen enkele wijze terug. Slechts eenmaal zie je 'm vlot tegensturen (nadat ie zelf de fout is ingegaan door te laat te remmen).

Ik verdenk Kox ervan dat hij, na de vele andere echte sportwagens met hele lage zwaartepunten te hebben gereden, beduidend veel minder "gevoels" vertrouwen in de capaciteiten van de 1M heeft. De auto is relatief hoog, de rijder zit relatief hoog, de turbomotor laat door z'n trekkracht en gedempte geluid veel minder goed horen wanneer de banden aan het doorslaan zijn. In het veld van de vele extreme sportwagens is de 1M een relatief vreemde eend in de bijt.

Zijn kijk op de verschillen tussen 1M en M3 kan ik niet verklaren. Zijn opgeschreven bevindingen over het karakter van de 1M stroken op geen enkele manier met de rust die hij als bestuurder in de video ten toon sprijdt.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 26 dec 2011, 22:10

Tja, is dit het Hielke? Ik zou weer verder gaan met theedrinken .. :coffee:
:kikker:

Plaats reactie