BMW 1 Serie M Coupé
-
Andre
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Voor de straat hoef je er niks aan te veranderen. Dan geeft ie meer dan genoeg rijplezier en ziet er mega dik uit.
Ga je op circuit en ben je al redelijke auto s(race auto s) gewend dan wil je ook net dat beetje extra op het circuit.
Ga je op circuit en ben je al redelijke auto s(race auto s) gewend dan wil je ook net dat beetje extra op het circuit.
- Hielke
Er is altijd ruimte voor verbetering. Ik vind de bite van de originele remmen niet overtuigen. Voor op een circuit past die verminderde bite dan juist weer wel. Maar dan ontstaat het volgende probleem; de standaard remblokken kunnen trackgebruik helemaal niet aan. Niet eens twee rondjes. Een remsysteem dat voor alle situaties geschikt is kost een veelvoud van de relatief simpele set die er nu op zit. Anderzijds, door agressieve remblokken te gebruiken (die voor de straat idioot veel herrie maken) is je remsysteem (met de grote kwalitatief goede remschijven) ineens wel weer heel geschikt voor trackgebruik.RVV schreef:Goed punt, ik snap ook niet dat de 1M vol wordt gehangen met allerlei tuning troep.. ding is toch af?Het toverwoord is altijd weer driveability. Je kunt nog zoveel mooie spullen onder je auto geschroefd hebben, als ze niet mooi met elkaar harmoniëren schiet je er op een bochtig parcours weinig mee op. Sterker nog, dan werken ze jou en je auto tegen.
- Sperdy
hand-in-hand :drieling:Downforce Hans schreef:SpyderFerdi schreef:die waardeloze porschesites, nee zeg. Lekker Bmw-tje pesten, altijd leuk.
:shakeit:
Welcome to the club...................
Maar als ik over een paar jaar weer misschien BMW-tje stuur, dan ophouden met dat gedonder!
- Sperdy
Proefritje is niet eens nodig Hielke, het 1M onderstel is zeker beter. MAAR de acs1 werd met wat sipmele tweaks wel stukken beter dan de standaard 135i afstelling. Gasrepons/motortuning vond ik van de acs1 lekkerder dan de 1M. Gemener. De .35is software is wat doods, maar auto is wel snel.Hielke schreef:.. Het is verhipte jammer dat ik niet de kans heb gekregen om in Ferdi's Schnitzer te rijden. Ongetwijfeld is de Schnitzer evenwaardig aan of zelfs sneller dan de 1M in rechte lijn. Maar de resterende tuning moet van het allerhoogste niveau zijn om de 1M op het vlak van rijdynamiek en beleving te kloppen. Ik zie tuners dat niet voor elkaar krijgen.
- RVV
Da's gemeen Ferdi, dat is hetzelfde als tegen een kind van 3 zeggen dat ie geen chocoladereep mag omdat ie hetzelfde smaakt als hagelslagProefritje is niet eens nodig Hielke,
- Sperdy
Rico, je hebt gelijk, dus.RVV schreef:Da's gemeen Ferdi, dat is hetzelfde als tegen een kind van 3 zeggen dat ie geen chocoladereep mag omdat ie hetzelfde smaakt als hagelslagProefritje is niet eens nodig Hielke,
@Hielke, je moet ff in je Punkto naar Putten. Daar staat mijn blauwe 135i. Je zegt dat je interesse hebt in dat hok. Maar wel eerst proefritje. Je hoekt met dat ding over de Veluwe. Levert 'm weer in onder de modder en zegt dat 'ie tegenvalt. En je schrijft hier ff een verslag.
- Hielke
JaRVV schreef:Da's gemeen Ferdi, dat is hetzelfde als tegen een kind van 3 zeggen dat ie geen chocoladereep mag omdat ie hetzelfde smaakt als hagelslagProefritje is niet eens nodig Hielke,
Gelukkig heeft Ferdi me compensatie beloofd
- Sperdy
jazeker, die belofte kom ik na. Ergens volgend jaar met wat beter weer, de Spyder houdt niet van de winter, de mallertHielke schreef:JaRVV schreef:Da's gemeen Ferdi, dat is hetzelfde als tegen een kind van 3 zeggen dat ie geen chocoladereep mag omdat ie hetzelfde smaakt als hagelslagProefritje is niet eens nodig Hielke,Ik ben nog aan het herstellen van die 1M testrit perikelen (die ik dus niet getest heb)
![]()
Gelukkig heeft Ferdi me compensatie beloofd
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Andre schreef:Voor de straat hoef je er niks aan te veranderen. Dan geeft ie meer dan genoeg rijplezier en ziet er mega dik uit.
Klopt, wat je zou kunnen aanpassen is een beetje verlaging voorzijde met een Eibach kit, dan is ie echt af IMO.....
@Hielke;
de remmen lijken afhankelijk van de snelheid anders aan te grijpen, rij je stadsverkeer dan is ie niet echt bijterig, rij je snelweg dan is ie direct bij de les..............de M3 had dit ook.
Bij een noodstop (ook op relatief lage snelheid) is ie ook direct paraat.........
- Rivanov
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
Voor wie een Valencia Orange 1M wil.
De Maassche Echt heeft er nog één..
http://bmwdemaassche.nl/echt/bmw/occasi ... ID=3462544" onclick="window.open(this.href);return false;
De Maassche Echt heeft er nog één..
http://bmwdemaassche.nl/echt/bmw/occasi ... ID=3462544" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Er staat 'n witte bij http://www.debeier.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Prachtkar.
Prachtkar.
-
Andre
Er staat bij de De Beier ook nog een VO Robin.Robin schreef:Er staat 'n witte bij http://www.debeier.nl" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Prachtkar.
Jan de Fonkert heeft nog een zwarte.
- pjvandergaag
BIJ DUBBELSTEIN OOK NOG EEN ZWARTEAndre schreef:Er staat bij de De Beier ook nog een VO Robin.Robin schreef:Er staat 'n witte bij http://www.debeier.nl" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Prachtkar.
-
DF-user-278
Die bij Dubbelsteijn staat er al maanden, loopt niet echt storm. 
-
Andre
lijkt me ook logisch 80k plus voor een fun auto. Maar dat kan je niet helemaal aan BMW toekennen. Wil de duitse prijs nog wel even noemen 50.500 euro. Nergens maar ook nergens koop je zoveel fun/pk en nm in een nieuwe auto.
Dat er ergens 30.000 euro verdwijnt in andere zakken tja.
- Sperdy
Die witte bij de Beier is mother F** 85K +Andre schreef:lijkt me ook logisch 80k plus voor een fun auto. Maar dat kan je niet helemaal aan BMW toekennen. Wil de duitse prijs nog wel even noemen 50.500 euro. Nergens maar ook nergens koop je zoveel fun/pk en nm in een nieuwe auto.
Da's gewoon heel erg dik geld, ookal is ie nog zo leuk.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Centenkwestie............... 
- Joop
pjvandergaag schreef:BIJ DUBBELSTEIN OOK NOG EEN ZWARTEAndre schreef:Er staat bij de De Beier ook nog een VO Robin.Robin schreef:Er staat 'n witte bij http://www.debeier.nl" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Prachtkar.
Tevens nog een Valencia Orange...535d schreef:Die bij Dubbelsteijn staat er al maanden, loopt niet echt storm.
Die zwarte staat er overigens bijna een half jaar... De oranje is ook hard op weg...
Even rondkijkend staan er nog al wat nieuwe te koop; wat nou veel vraag naar? Als ze ze nou eens fatsoenlijk uitgerust hadden, m.a.w. niet zo luxe als nu, waren ze wellicht allemaal wel weggeweest.
Ook de paar die nu tweedehands te koop staan (3 st. volgens bmw.nl: 2x VO en 1x zwart) staan allemaal nog voor 79k-80k te koop, waarbij de 2 oranje auto's al 11,5k km op de teller hebben staan. Dan kan toch nooit.
- GTRene
in DLD mooi geprijst, in NL hadden ze max in de 70 range moeten zitten en niet in de 80.
ik zag laatst van de Corvette C6 in NL iets van 130 en in Belgie 50K goedkoper iets in die geest...das toch niet normaal.
ik zag laatst van de Corvette C6 in NL iets van 130 en in Belgie 50K goedkoper iets in die geest...das toch niet normaal.
- Arthur
- Auto: Nr.51
- markk
Bij Keram in Kerkrade zag ik nog een zwarte staan met een prijskaartje dat begon met 77xxx
Mark.
Mark.
-
Mark N
Tweedehands goedkoopste 67K op NL kenteken: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=cufmxavtfra4" onclick="window.open(this.href);return false;
Jong gebruikt gaan ze wel gewild / interessant worden denk ik.
Jong gebruikt gaan ze wel gewild / interessant worden denk ik.
- Petrolhead Tom
Bied maar eens 70k ik denk dat ze je eerder over de vingers slaan dan je zelf denkt.Joop schreef:pjvandergaag schreef:BIJ DUBBELSTEIN OOK NOG EEN ZWARTEAndre schreef:
Er staat bij de De Beier ook nog een VO Robin.
Tevens nog een Valencia Orange...535d schreef:Die bij Dubbelsteijn staat er al maanden, loopt niet echt storm.
Die zwarte staat er overigens bijna een half jaar... De oranje is ook hard op weg...
Even rondkijkend staan er nog al wat nieuwe te koop; wat nou veel vraag naar? Als ze ze nou eens fatsoenlijk uitgerust hadden, m.a.w. niet zo luxe als nu, waren ze wellicht allemaal wel weggeweest.
Ook de paar die nu tweedehands te koop staan (3 st. volgens bmw.nl: 2x VO en 1x zwart) staan allemaal nog voor 79k-80k te koop, waarbij de 2 oranje auto's al 11,5k km op de teller hebben staan. Dan kan toch nooit.
- Leen
Ik snap niet dat iedereen zich druk maakt over de prijs , het is heel simpel je hebt het er voor over en je kunt/wilt het betalen of je hebt het er niet voor over en kunt/wilt het niet betalen .
maak je maar geen zorgen over BMW NL, die 6/7 landelijke winkeldochters doen denk ik niet zo'n pijn . ik denk dat de gemiddelde jonggebruikte en verplicht door bmw NL nieuw gekentekende X5, 6 en 7 series meer devaluatie pijn gaan doen .
maak je maar geen zorgen over BMW NL, die 6/7 landelijke winkeldochters doen denk ik niet zo'n pijn . ik denk dat de gemiddelde jonggebruikte en verplicht door bmw NL nieuw gekentekende X5, 6 en 7 series meer devaluatie pijn gaan doen .
- RVV
LOL toen ik 2 weken geleden schreef dat die dingen niet verkocht werden (strijkstok verhaal BMW nl) was ik gekke henkie (beetje te zeiken over de prijs ipv de turbo
). En nu begint het ineens op te vallen dat die handel blijft staan.