BMW 1 Serie M Coupé
- Sperdy
Re: BMW 1 Serie M Coupé
dreun had ik ook romo met de acs1 sportpoef. Voor dagelijks veel té vermoeiend. Als het blok/poef warm was, werd de dreun iets minder. Enfin, gelukkig de standaard poef er weer onder en weg was dreun. Ik vond het een opluchting. Volgens schnitzer scheelde dat -5 pk en -10NM (duhhh..). Uiteraard merkte ik dat verschil totaal niet.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Precies, vermoeiend is wel een goede term idd......................het staat me tegen dat gedreun ieg..............
-
k33z
Een standaard 335i uitlaat heeft een klep waarmee ze 1 demper dicht zetten bij een koude start en bij toeren op de snelweg. Dan is die dreun helemaal weg. Met klep open (makkelijk te doen dmv stekkertje loshalen in de kofferbak, hoor ik ook exact de dreun welke jij omschrijft.
- Sperdy
Vraag is, wat kun je er aan doen. Twee standaard 135i knalpotten eronder schroeven, maar wél met de 1M eindpijpen?romo schreef:Precies, vermoeiend is wel een goede term idd......................het staat me tegen dat gedreun ieg..............
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Het enige wat ik doe is het vermijden van de 2300 RPM range, ik rijd er of onder, of er boven...............
- Sperdy
Uitlaten zijn niet hetzelfde. Werkt zo niet voor een 1M.k33z schreef:Een standaard 335i uitlaat heeft een klep waarmee ze 1 demper dicht zetten bij een koude start en bij toeren op de snelweg. Dan is die dreun helemaal weg. Met klep open (makkelijk te doen dmv stekkertje loshalen in de kofferbak, hoor ik ook exact de dreun welke jij omschrijft.
- Sperdy
Dat deed ik ook zo. Ik schakelde dan steeds terug als ik rond dat toerengebied kwam. Vervelende is wel dat je met 2300rpm net lekker in 6 rond de 120 kmh aan het tuffen bent. Ik dus altijd 105/110. Maar eigenlijk was alles boven de 2300/2500 rpm dreunerig (hangt ook een beetje van het verzet af).romo schreef:SpyderFerdi schreef:Vraag is, wat kun je er aan doen. Twee standaard 135i knalpotten eronder schroeven, maar wél met de 1M eindpijpen?romo schreef:Precies, vermoeiend is wel een goede term idd......................het staat me tegen dat gedreun ieg..............
Het enige wat ik doe is het vermijden van de 2300 RPM range, ik rijd er of onder, of er boven...............
- PD power
Kijk eens kritisch, naar het flexibel deel, deze is bij sport/race uitlaten vaak korter/stugger, 2300 rpm is daarvoor een bekend toerental, bij geblazen motoren.
- Leen
in 2012 worden ze weer 2300 euro duurder hoorde ik net (tnx to CO2 ), gelukkig kan mijn kenteken laatste week dit jaar nog aangevraagd worden , en dan op 2 januari op naam worden gezet (als eerste toelating 2012)
- Sperdy
O? Dus de auto dreunt bij 2300 Euro?
- Leen
als je 2300 losse euro's in die auspuff duwt misschien
-
Andre
Ja in 2012 tot en met 1 juli 2012 is een dure periode om auto s op kenteken te zetten. Vanaf 1 juli 2012 tot 31 dec. is het goedkoper om bijv een M5 of 1M op kenteken te zetten. Op een M5 is het een behoorlijk bedrag.
- romo
Goed, inruilen op een M5 na juli..................... 
-
Harrie
hmm..."drone"... dat verwacht ik wanneer je een sportief aftermarket uitlaatsysteem zet als je kiest voor meer pops and bangs. Maar een standaard pijp die dreunt, nee dat kan toch niet de bedoeling zijn, zeker niet bij een premium merk.
- romo
Der is een heel draadje op Bimmerpost aan gewijd, guess what................they all have the drone......
Maar de M3 deed het ook, 5e verzet 70 km/h............BINGO......................
Maar de M3 deed het ook, 5e verzet 70 km/h............BINGO......................
-
Harrie
Voor mij een reden om (vooralsnog) geen dikke Mountune pijpen omder mijn RS te gooien. Er zijn er die dan ook last krijgen van drone. De auto kan dan nog zoveel plezier geven, maar wanneer hij dreunt, bij een constante cruise snelheid, dan ga je toch anders rijden. Minder ontspannen.
- Martijn_bmw
klopt ik snap die move ook niet... vervuilende auto's worden 6mnd duurder en daarna weer goedkoperAndre schreef:Ja in 2012 tot en met 1 juli 2012 is een dure periode om auto s op kenteken te zetten. Vanaf 1 juli 2012 tot 31 dec. is het goedkoper om bijv een M5 of 1M op kenteken te zetten. Op een M5 is het een behoorlijk bedrag.
erg vreemd...
- Sperdy
Ai ...
"By the narrowest of margins, in cost, fuel economy, speed, suspension comfort and flexibility, and availability, the tuned 135i is the better choice. But don't tell the purists!
http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=618025
"By the narrowest of margins, in cost, fuel economy, speed, suspension comfort and flexibility, and availability, the tuned 135i is the better choice. But don't tell the purists!
-
Andre
Je zit met je nieuwe uber porsche niet op de porsche forums zie ik alweer.
- Sperdy
:shakeit:
- Downforce Hans
SpyderFerdi schreef:die waardeloze porschesites, nee zeg. Lekker Bmw-tje pesten, altijd leuk.
:shakeit:
Welcome to the club...................
- RVV
Tja, maar wat is hier nieuw aan? Die wijsheid is al eeuwenoud. Een Corvette Z06 kun je ook zodanig tunen dat het een veel betere auto is dan een ZR1. Vul elk willekeurig merk en model maar in."By the narrowest of margins, in cost, fuel economy, speed, suspension comfort and flexibility, and availability, the tuned 135i is the better choice. But don't tell the purists!
Dus ook een basis Boxster kun je met wat tuningspulletjes veel beter maken dan Spyder.. Ga maar een kijken bij de http://www.kampeerhal.nl." onclick="window.open(this.href);return false;. veel mooiere en betere tenten als dak
- Hielke
Goed artikel, leest lekker weg.SpyderFerdi schreef:Ai ...
Ik herinner me een artikel uit een Duits blad van een aantal jaren terug waarin een drietal getunede 135i's met een standaard 135i qua rondetijden op Hockenheim met elkaar vergeleken werden. Ondanks de enorme vermogens en harde verlaagde onderstellen van de getunede auto's waren de verschillen met de standaard 135i ontzettend gering. In rechte lijn waren de getunede auto's schurfterig veel sneller dan de standaard auto. Er moet tijdens die rondjes Hockenheim erg veel zijn misgegaan om die kleine verschillen (hooguit een paar seconden met de snelste) te kunnen verklaren. Tussen de regels doorlezend krijg ik een beetje datzelfde gevoel met deze Amerikaanse 135i. Het toverwoord is altijd weer driveability. Je kunt nog zoveel mooie spullen onder je auto geschroefd hebben, als ze niet mooi met elkaar harmoniëren schiet je er op een bochtig parcours weinig mee op. Sterker nog, dan werken ze jou en je auto tegen.
Ik heb lang getwijfeld over de kwaliteiten van de 1M. Tussen de eerte rustige rit in Andre's nog in te rijden auto en de tweede die op vol tempo gereden werd zaten een maand of drie. Die eerste rit kon me geenszins overtuigen. Een erg zware besturing, de auto die mede hierdoor log aanvoelde, een wat zwabberende achterpartij (splinternieuwe banden die nog ingereden moesten worden). Ik kon me maar moeilijk voorstellen dat deze auto in de som der delen beter kon zijn dan de heerlijke 135i. Joehoe en halleluja uitingen van jonge middelmatige stuurmannen hier op DF na korte ritten in de "DF test 1M" temperden m'n scepsis geenszins. Jonge gasten zijn veelal als Amerikanen. Als het in rechte lijn maar snel gaat.
Maar de eerlijkheid (ik zal over domme auto's altijd mijn onverbloemde mening geven) gebiedt me simpelweg te zeggen dat de 1M minstens zo lekker en goed is als de 135i. In de som der onderdelen overtreft ie z'n afzonderlijke mooie specs. In z'n hardcore aanpak biedt ie de op sportiviteit gerichte BMW koper precies dat extra dat de comfortabelere 135i niet kan bieden.
Het is verhipte jammer dat ik niet de kans heb gekregen om in Ferdi's Schnitzer te rijden. Ongetwijfeld is de Schnitzer evenwaardig aan of zelfs sneller dan de 1M in rechte lijn. Maar de resterende tuning moet van het allerhoogste niveau zijn om de 1M op het vlak van rijdynamiek en beleving te kloppen. Ik zie tuners dat niet voor elkaar krijgen.
- RVV
Goed punt, ik snap ook niet dat de 1M vol wordt gehangen met allerlei tuning troep.. ding is toch af?Het toverwoord is altijd weer driveability. Je kunt nog zoveel mooie spullen onder je auto geschroefd hebben, als ze niet mooi met elkaar harmoniëren schiet je er op een bochtig parcours weinig mee op. Sterker nog, dan werken ze jou en je auto tegen.
- Bert ///M3
Dat zandvoort filmpje van Andre spreekt IMHO boekdelen, zegt meer als een paar pagina's artikel. Als ik dat zie dan denk ik potver wat ligt dat ding mooi