De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!
-
- Auto: eBike
Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!
Deze auto vorige week in duitsland bekeken, misschien interessant voor iemand hier die handiger is dan wij zelf(en met meer tijd):
https://suchen.mobile.de/auto-inserat/b ... n=parkItem
Hele aparte auto, kleur is ontzettend gaaf, individual sepia metallic. In het donker paars/blauw, in het zonlicht goud/groene metallic flake. Op foto 7 zie je dat goed.
De auto aan de buitenkant viel erg tegen, auto was erg slecht gepoetst. Overal banen van de poetsmachine in het zonlicht, veel swirls. Achteraan had de achterbumper schade gehad, deze stond niet helemaal mooi. Ook wat grotere krassen rechtsachter rond de tankklep. Ook (beginnende) roestplekken op de bekende plekken, dus rond de wielkasten en sideskirt. Ook de algemene dingen waren matig: voorlogo afgebladderd, 2 verschillende ruitenwissers etc, duidelijk een handelaarsauto.
Interieur daarintegen was weer bijna helemaal smetteloos. Stoelen en middenconsole etc geheel zonder beschadigingen. Deurrubers waren wel af.
Dan de proefrit: Na ervaringen in 3/4 verschillende e46's, was dit wel de auto die het strakst stuurde, en met de minste bijgeluiden. Soepel op het gas, sturen/vering/schakelen was goed. Wellicht is hier dus al het nodige aan vervangen. Zelfs de bonk bij het stilstaand schakelen, wat bijna elke e46 heeft, ontbrak hier volledig. Technisch leek het dus een goede auto. Enige puntje was een olieluchtje bij stoplicht, wellicht een pakking(oliefilterhuis?) niet meer fris.
Grote minpunt van de auto is het ontbrekende onderhoudsboekje, vooral voor de verkoopbaarheid later. In de km-stand geloof ik wel. Auto was van 1 eigenaar geweest, de papieren zaten er verder allemaal bij(inclusief naam), maar zonder het boekje dus. Staat er voor 4300 op, maar gezien onze ervaring tijdens de onderhandeling is het wel mogelijk om hem mee te krijgen tussen de 3600-3800.
Misschien dat iemand er hier wat aan heeft, de kleur is wel uniek, maar er moet gewoon een duizend of 1/2 in worden geïnvesteerd om hem weer netjes te krijgen. Voor iemand met zelf een garage/ruimte is het misschien een leuk project.
Hele aparte auto, kleur is ontzettend gaaf, individual sepia metallic. In het donker paars/blauw, in het zonlicht goud/groene metallic flake. Op foto 7 zie je dat goed.
De auto aan de buitenkant viel erg tegen, auto was erg slecht gepoetst. Overal banen van de poetsmachine in het zonlicht, veel swirls. Achteraan had de achterbumper schade gehad, deze stond niet helemaal mooi. Ook wat grotere krassen rechtsachter rond de tankklep. Ook (beginnende) roestplekken op de bekende plekken, dus rond de wielkasten en sideskirt. Ook de algemene dingen waren matig: voorlogo afgebladderd, 2 verschillende ruitenwissers etc, duidelijk een handelaarsauto.
Interieur daarintegen was weer bijna helemaal smetteloos. Stoelen en middenconsole etc geheel zonder beschadigingen. Deurrubers waren wel af.
Dan de proefrit: Na ervaringen in 3/4 verschillende e46's, was dit wel de auto die het strakst stuurde, en met de minste bijgeluiden. Soepel op het gas, sturen/vering/schakelen was goed. Wellicht is hier dus al het nodige aan vervangen. Zelfs de bonk bij het stilstaand schakelen, wat bijna elke e46 heeft, ontbrak hier volledig. Technisch leek het dus een goede auto. Enige puntje was een olieluchtje bij stoplicht, wellicht een pakking(oliefilterhuis?) niet meer fris.
Grote minpunt van de auto is het ontbrekende onderhoudsboekje, vooral voor de verkoopbaarheid later. In de km-stand geloof ik wel. Auto was van 1 eigenaar geweest, de papieren zaten er verder allemaal bij(inclusief naam), maar zonder het boekje dus. Staat er voor 4300 op, maar gezien onze ervaring tijdens de onderhandeling is het wel mogelijk om hem mee te krijgen tussen de 3600-3800.
Misschien dat iemand er hier wat aan heeft, de kleur is wel uniek, maar er moet gewoon een duizend of 1/2 in worden geïnvesteerd om hem weer netjes te krijgen. Voor iemand met zelf een garage/ruimte is het misschien een leuk project.
- Martin van der Zwaard
Eerste indruk is idd niet positief. Op de foto al niet als ik heel eerlijk ben.
Interieur is wel netjes! Grijs lederen sportstoelen
Interieur is wel netjes! Grijs lederen sportstoelen

- Wout309t
- Auto: A4 40TFSI
Lijkt me een moeilijke kleur voor de spuitert...
- Martin van der Zwaard
Normaal doe ik dit niet maar wellicht is er een df'er die ik er blij mee kan maken
https://www.autoscout24.nl/aanbod/volks ... ?cldtidx=4

https://www.autoscout24.nl/aanbod/volks ... ?cldtidx=4

- Arthur
- Auto: Nr.51
- Martijn_bmw
zeker een cool ding!
- Martin van der Zwaard
Hij is heel netjes. Vorige eigenaar rijdt nu een Leon 300 begreep ik.
Auto heeft trouwens een kuurtje van JD gehad en zit rond de 240pk 330nm
Auto heeft trouwens een kuurtje van JD gehad en zit rond de 240pk 330nm

- Niels
- Auto: Prius+
Geen probleem als je in dit algemene topic eens wat leuks aanbiedt hoor Martin. Wat we van DF niet willen is dat de verkoop secties vol lopen met advertenties van louter bedrijven die verder niet participeren op het forum. Dit is echt geen probleem!
- Martin van der Zwaard
- tomgtr
Gaaf karretje, mischien wel iets voor mij om iets een beetje practischer erbij te hebben. Ik werk in brainpark dus probeer wel even langs te waaien volgende week. (Ja ja, brainpark zegt niks over de herseninhoud van het volk dat daar werkt).
Laatst gewijzigd door tomgtr op 30 jun 2017, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- Luco
je stond voor de spiegel 

- Martin van der Zwaard
tomgtr schreef: 30 jun 2017, 17:46 Gaaf karretje, mischien wel iets voor mij om iets een beetje practischer erbij te hebben. Ik werk in brainpark dus probeer wel even langs te waaien volgende week. (Ja ja, brainpark zecht niks over de herseninhoud van het volk dat daar werkt).
Prima hoor Tom. Je bent van harte welkom!
- WJ
Polo is leuk, en met deze motor gaat die met chip naar 240pk. 

- FreudeamFahren
Dat van die assumption, da's mijn text nuErikS schreef: 26 jun 2017, 09:01Aah, ik dacht (assumption is the mother of all f*ck upss) dat dat bij High exe wel standaard was, een wat dikkere stoel........FreudeamFahren schreef: 26 jun 2017, 08:56 Hout en geen sportstoelen is denk ik geen heel gewilde combi...![]()

En dat hout is ook prima te pruimen. Auto verdient dus wel vermelding in dit draadje idd.
- Macboy
Deze heeft toch ook gewoon sportstoelen ? En dat hout is juist helemaal top in deze combinatie. Enige dat niet populair is onder de 320d touring rijders is een handbak.ErikS schreef: 26 jun 2017, 08:29 Het kan aan mij liggen Maar dit is toch helemaal niet gek qua prijs?
High exe, lage km's etc etc.
Ik wil geen diesel, maar als iemand op zoek is.......
Geweldige buitenkleur en grijs leer is helemaal gaafStr8Six schreef: 28 jun 2017, 08:45 Deze auto vorige week in duitsland bekeken, misschien interessant voor iemand hier die handiger is dan wij zelf(en met meer tijd):

-
Macboy schreef: 01 jul 2017, 07:33
Deze heeft toch ook gewoon sportstoelen ? En dat hout is juist helemaal top in deze combinatie. Enige dat niet populair is onder de 320d touring rijders is een handbak.
Pff, zeker, prachtige combinatie zeg!
Ik zou bijna diesel gaan rijden.......
-
Shit happens.FreudeamFahren schreef: 30 jun 2017, 23:17Dat van die assumption, da's mijn text nuErikS schreef: 26 jun 2017, 09:01Aah, ik dacht (assumption is the mother of all f*ck upss) dat dat bij High exe wel standaard was, een wat dikkere stoel........FreudeamFahren schreef: 26 jun 2017, 08:56 Hout en geen sportstoelen is denk ik geen heel gewilde combi...![]()
Je zou denken dat je als autoboer sportstoelen wel als optie vermeld. Ze zitten, volgens mij, om er nog maar eens een assumption op los te laten, dus zeker IIRC, inderdaad in het high exe pakket, maar het is een no cost option om ze te laten schieten. Zie je heel soms wel eens... Enniehoe, ze zitten erin.
En dat hout is ook prima te pruimen. Auto verdient dus wel vermelding in dit draadje idd.

Ik vind het echt een pracht combinatie & een koopje.
Ik hoef maar 4K bij te leggen op de golf.... (ook uit 2014)
Dan is dit toch wel wat meer auto. (op de automaat na...

Ik heb alleen geen zin in de bijtelling, en prive geen zin in de vaste lasten van een diesel.
- Arthur
Dit is zo'n afgewaardeerde, qua prijs. Fiscale waarde is 46k, terwijl ze rond de 55-60k gekost hebben. Dit was toen ze in 2014 de bijtelling veranderden en de 320d's in een hogere categorie kwamen. Toen hebben ze een hele sloot afgewaardeerd. Zoals mijn ex 320d toen. Allleen was dat wel een automaat, hoefde je ook niet voor te betalen... ik had toen uiteindelijk een nieuwe F31 320dA Sportline, met nog wat extra opties, op 18" met electrische trekhaak voor 43k. Toch in 1,5 jaar 9k afgeschreven...
-
En 20% bijtelling dan ook?
Edit; Handbak, geen sunroof...
MARTIJNNNN!
MARTIJNNNN!

- Arthur
Nee, daarom zijn ze afgewaardeerd. Omdat ze uit de 20% vielen en in de 25% terecht kwamen.
- Martijn_bmw
Ik zit net te kijken jaErikS schreef: 01 jul 2017, 11:37 En 20% bijtelling dan ook?
MARTIJNNNN!![]()

Tis echt een mooie uitvoering idd!
- Martijn_bmw
Absoluut geen koopje maar wel een gaaf en uniek ding!
http://autoarp.nl/aanbod/bmw-3-series-t ... dition-33/

http://autoarp.nl/aanbod/bmw-3-series-t ... dition-33/
-
- Auto: eBike
wel apart dat zo'n ding dan echt bijna alles heeft van de e46 opties(inclusief warmtewerende voorruit), maar dat er achterin nog handslingers te vinden zijn 

-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Mis ik iets of staat er ook niet bij vermeld wat de motorinhoud is? Zie wel m54 staan maar dat is het dan ook wel.
- Martijn_bmw
Die handslingers verbaasde mij ook enorm ja 
Op de klep staat 320i
dus m54b22

Op de klep staat 320i