Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Peter Tunissen

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Peter Tunissen » 14 okt 2008, 23:07

Ayrton Jenna schreef:STRRRIIIIIIKEEEE....
Even een bowling filmpje uit de oude doos:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FDAu4O0p ... re=related[/youtube]
:shithappens:

Carl Coussens

Bericht door Carl Coussens » 14 okt 2008, 23:50

Een impressie van gisteren.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Carl Coussens

Bericht door Carl Coussens » 14 okt 2008, 23:51

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Carl Coussens

Bericht door Carl Coussens » 14 okt 2008, 23:52

Afbeelding
Afbeelding

De rest vind je hier:

Cars: http://www.vazily.be/Touristenfahrten.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Bikes: http://www.vazily.be/motors.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Enjoy

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 14 okt 2008, 23:52

Nice Carl!

Maar ik begreep dat het nogal een crash-dag was......dus wat dat aan gaat geen correcte impressie ;) :P.

GT-R en die oude Jag zijn erg fraai trouwens!

Carl Coussens

Bericht door Carl Coussens » 15 okt 2008, 00:00

Mark Nauta schreef:Nice Carl!

Maar ik begreep dat het nogal een crash-dag was......dus wat dat aan gaat geen correcte impressie ;) :P.

GT-R en die oude Jag zijn erg fraai trouwens!

Tja, persoonlijk geen enkele crash gezien. Wel hier en daar al het een en ander gehoord. Maar met geruchten moet je zeer opletten.

Andre

Bericht door Andre » 15 okt 2008, 21:11

Zit norbart haug hier zelf achter het stuur :D

Afbeelding

Dat filmpje met die golf.

Wat zouden die mensen nou denken. Je ziet een bocht denkt niet van even de rem aantikken. Nee het omdraaien van het stuur moet wel genoeg zijn.

ooh ooh

GTRene

Bericht door GTRene » 15 okt 2008, 21:17

wow mooie wagens zeg...dikke bakken en mooi weer zo te zien...damn..
\
eerst dacht ik hey een Z06 toen huh er klopt iets niet haha klein..tis een Lotus Europa black :mrgreen:

Afbeelding

Peter van den Berg

Bericht door Peter van den Berg » 16 okt 2008, 15:21

Zit norbart haug hier zelf achter het stuur :D

Afbeelding

Ik dacht meer aan Kim Schmitz :D

Afbeelding

JohanH

Bericht door JohanH » 20 okt 2008, 19:57

Afgelopen zondag met mijn broertje even een paar uurtjes langs geweest:
'hangend' door de bocht :)
Afbeelding

Fraaie Bimmer denk je dan, blijkt het een Glas 1600 GT met BMW logo's te zijn :)
Afbeelding

En tya, daar sta je dan bij een baansluiting en een parkplatz die niet leegstroomt...
Afbeelding

Kappersauto getemd door de ring :goodnight:
Afbeelding

En een bijzonder geile TVR print:
Afbeelding

Rest (65 stuks) hier in een album.

Rupie

Bericht door Rupie » 20 okt 2008, 20:00

Die TVR ziet er goed uit. Heb je meer specs?

JohanH

Bericht door JohanH » 20 okt 2008, 20:10

Verder alleen deze gemaakt:
Afbeelding
Zat een vrij grote flare op het achterwiel, die heb ik wat weggepoetst.

Herfstlicht is gewoon erg irritant om fatsoenlijke foto's met een lucht op de achtergrond te maken helaas... bovendien begonnen er aardig wat mensen om de TVR heen te staan op het moment dat ik de eerste foto nam. Dan loop ik liever nog even een rondje om tot het wat rustiger is om dan minder 'achtergrondruis' om de auto te hebben. Helaas is dat er niet meer van gekomen, vooral de wisselende kleur afhankelijk van kijkhoek is erg fotogeniek...

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 20 okt 2008, 20:13

Sagaris is echt super! Vorig jaar heb ik eens een rondje meegereden met iemand in een Sagaris. Echt een megadik bommetje, maar wel één waarin je serieus moet kunnen sturen.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 20 okt 2008, 20:25

Dick Hoekendijk schreef:Dat is Jonas Carlsson. Hij en z'n broer Anders doen Scuderia. Dit is tijdens de AP. Anders rijdt minstens net zo goed en zit in mijn groep. Aardige lui.
Het hele rondje van beste man:
http://nl.youtube.com/watch?v=UraR3zi0O ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

Zit wel serieuze vaart in :|.

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 22 okt 2008, 01:20

Ik verveelde me een beetje, dus zojuist dit maar even gemaakt met leuke slaapmuziek:

http://www.keesbunk.nl/overig/Ferrari_Racing_Days.wmv" onclick="window.open(this.href);return false; [9,14 MB]

Jorrit

Bericht door Jorrit » 23 okt 2008, 12:28

Altijd leuk ;)

steve smith

Bericht door steve smith » 23 okt 2008, 21:54

Kasteel schreef:
Dick Hoekendijk schreef:Dat is Jonas Carlsson. Hij en z'n broer Anders doen Scuderia. Dit is tijdens de AP. Anders rijdt minstens net zo goed en zit in mijn groep. Aardige lui.
http://nl.youtube.com/watch?v=UraR3zi0O ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

Impressive lap. Rust in z'n handen, rust in z'n stuur, echt impressive!

Edit: Haha, zie mezelf zitten in het filmpje. Bij de start op een hele grote fauteuil in de deuropening van de box :thumbup:

Laurens Nijssen

Bericht door Laurens Nijssen » 24 okt 2008, 19:22

Onderstaand verhaal heb ik gisteravond getypt voor het Nissanclub Nederland forum dus even een copy/paste hierheen
---
Zo, ben weer thuis (zo'n 45 minuten geleden gearriveerd).

Vanochtend om 07.30 vertrokken richting Ring. Daar aangekomen rond 10.30. Beetje rondgekeken, VEEL Engelse Skylines. GTR.co.uk club was aanwezig.

4 ronden kaart gekocht en mn eerste rondje gedaan met de S14 remmen. De eerste 3/4 bochten gebeurde er nog niet enorm veel maar toen ze meer op hun donder kregen gingen ze het steeds beter doen. Ik kon mooi hard aanremmen, terugschakelen met tussengas en weer doorkarren. Ondanks de enorme drukte bij de Ring had ik steeds genoeg ruimte om ook ideale lijnen te rijden.

Na het eerste rondje besloten om te gaan kijken bij Breidscheid:

Op een gegeven moment kwam er een grijze Nissan Sunny GTI naar beneden gereden, veel te hard, en tijdens het insturen liet hij blijkbaar het gas los want de achterkant haalde de voorkant in. Gevolg: een linke doffe dreun in de linkermuur waarna hij de baan overstuiterde en met de achterkant de muur rechts raakte. Politie, sleepauto's, baanwerkers en ambulance erbij. Bijrijder werd op brancard afgevoerd. Auto totalloss.

Daarna met mn 2de rondje begonnen, weinig bijzonderheden, ging gewoon lekker. Met betere remmen heb je meer vertrouwen in de auto waardoor je wat leuker kunt doorrijden op punten waar je je remmen ook echt nodig hebt. Mn nieuwe schijven bevatten sinds vandaag een lichtblauwe waas hehe.

Na het 2de rondje wat gegeten en 1,5 uur langs de baan doorgebracht.

Toen begonnen aan rondje 3 na veel baansluitingen
Onderweg kwamen we een Golf 3 tegen die in aanraking was gekomen met 'iets' want de voorkant lag in puin. Ook in dit rondje ging alles zoals het zou moeten, in mijn geval

Toen mn 4de en laatste rondje gestart. Ik begon lekker in het ritme te komen en kon redelijk doorstampen (voor mijn doen :D). Piepende bandjes her en der, mooie bochtencombo's kunnen maken, af en toe beetje blokkeren met remmen wat uiteindelijk resulteerde in het buitenom inhalen van een Honda Integra Type-R in Brunnchen. Uiteraard na de juiste richtingsaanwijzer-signalen.

Even later ook een Honda Civic VTEC ingehaald op lijnen rijden en remmen.

Halverwege het rondje ook nog in de file gestaan bij Breidscheid. Op hetzelfde punt als de gecrashte Sunny waren er nu 2 Peugeot's afgegaan... Airbags eruit etc etc. We moesten allemaal uiterst rechts over de kerbstones eromheen manouvreren.

's Avonds nog goed gegeten bij Hannes en toen op huis aangegaan.

Ben erg tevreden en ook weer veel wijzer geworden qua baankennis en bepaalde lijnen. Ook qua kunnen van de Primera

Patrick Mensink

Bericht door Patrick Mensink » 26 okt 2008, 12:58

GTRene schreef:wow mooie wagens zeg...dikke bakken en mooi weer zo te zien...damn..
\
eerst dacht ik hey een Z06 toen huh er klopt iets niet haha klein..tis een Lotus Europa black :mrgreen:

Afbeelding
Mooie auto. Helaas al in zijn 1e of 2e ronde afgeschreven in de Fuchsrohre, achterkant was bijna geheel verdwenen :?

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 26 okt 2008, 14:50

Patrick Mensink schreef:...
Mooie auto. Helaas al in zijn 1e of 2e ronde afgeschreven in de Fuchsrohre, achterkant was bijna geheel verdwenen :?
Dat zie je inderdaad vaak gebeuren; lichte middenmotor auto's zijn niet te onderschatten bij circuit gebruik...

Christiaan van H.

Bericht door Christiaan van H. » 27 okt 2008, 20:20

Hierbij maar weer eens een fotoverslagje van mijn kant. Dit was 2 weken geleden, helaas eerder nog geen tijd gehad om te posten.
http://picasaweb.google.com/Christiaanv ... ing121008#

Komend weekend gaan we weer. Dit keer voor het eerst overnachten in het Ringpension Adenau (http://www.ringpension.de/" onclick="window.open(this.href);return false;) en een beetje meegenieten van de 911 GT3 CS- experience van Roderick. Waarschijnlijk zal ik met de 320 ook nog wel een aantal rondjes doen.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 27 okt 2008, 21:32

ceet schreef:...
Komend weekend gaan we weer. Dit keer voor het eerst overnachten in het Ringpension Adenau (http://www.ringpension.de/" onclick="window.open(this.href);return false;) en een beetje meegenieten van de 911 GT3 CS- experience van Roderick. Waarschijnlijk zal ik met de 320 ook nog wel een aantal rondjes doen.
Da's leuk: o.a. Alexander (Honda Civic), Robert G Alfa 156) en ik (BMW 318iS of Nissan 200SX) zijn er dan ook :) Wellicht tot dan !

Christiaan van H.

Bericht door Christiaan van H. » 27 okt 2008, 23:42

@ Aernoudt:

Dat komt mooi uit. Ik zal graag eens een rondje met m´n 6-cilinder boot achter je aan willen rijden. Een beetje m´n lijnen bijschaven.

De laatste keer dat ik je sprak kwamen we (Yorick en ik) je van die Sandtler stoel verlossen, op dat moment was je ring-auto loos :shock: als ik me niet vergis.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 27 okt 2008, 23:58

Ik heb gisteren mijn eerste ronde gedaan op de Ring. Helaas met een slippende koppeling, veel verkeer, olie op de baan en grote snelheidsverschillen. Ik was liever doordeweeks gegaan maar dat is deze week niet mogelijk. Desondanks ben ik behoorlijk bevangen. Ik ben onder de indruk van de hoogteverschillen, de blinde bochten en de stuurmanskunsten van velen op de baan. Het onderstel van de Golf gedroeg zich boven verwachting en de grenzen liggen veel verder weg dan ik nog durf.

In de eerste 'caroussel' (ik weet niet hoe het heet) achter een voorgange de binnenkant genomen maar dat vond de onderkant van de auto minder.

Tot vrijdag zit ik nog in de Eifel maar de Ring is helaas niet open.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 28 okt 2008, 00:00

steve smith schreef:
Kasteel schreef:

Impressive lap. Rust in z'n handen, rust in z'n stuur, echt impressive!

Edit: Haha, zie mezelf zitten in het filmpje. Bij de start op een hele grote fauteuil in de deuropening van de box :thumbup:
Hmm shit, ik sta net in de schaduw van die enorme stoel..

Plaats reactie