Focus II RS -> testrit op pagina 37 !
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Re: Focus II RS
Een Focus RS wordt compleet anders in de markt gezet dan een S3. Totaal niet te vergelijken.
- Kasteel
Dat maakt het misschien voor jou een concurrent van de S3, maar voor de markt iig nietAudi6 schreef:Who cares, als je ze allebei mooi vindt?partyondude schreef:Een Focus RS wordt compleet anders in de markt gezet dan een S3. Totaal niet te vergelijken.

+1 @ Bram
-
Maar uhh...ik ben nog steeds benieuwd waar Audi6 al met een FRS2 gereden heeft? Heb jij een perspas ofzo? 

-
Nee man ! Inruilen op een 130i of E36 M3 !!!Wouter81 schreef:Relax kerelRobin schreef:Het mooie is dat iedereen 'n al mening heeft over 't ding en IK DUS OOK, maar ik dan 'die gekke horlogeboer' ben. LOL
Het moet hier godverdomme niet gekker worden, sukkels met jullie trage kutkoffiemolens op de voorwielen, rot toch op.
:twisted:, had idd. graag als 'sukkel' mijn 'kutkoffiemolen' ingeruild tegen je M3 hoor.
- Snipe
Robin schreef:Het mooie is dat iedereen 'n al mening heeft over 't ding en IK DUS OOK, maar ik dan 'die gekke horlogeboer' ben. LOL
Het moet hier godverdomme niet gekker worden, sukkels met jullie trage kutkoffiemolens op de voorwielen, rot toch op.
:twisted:

Goud
By the way: als je achteruit inparkeert met de M3 en dan de aandrijving dus aan de verkeerde kant hebt..... Hoe voelt dat dan, zo'n overpowered onderstuurd kutding?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
De 'achterwielbesturing' is dán een handige feature.Snipe schreef:Robin schreef:Het mooie is dat iedereen 'n al mening heeft over 't ding en IK DUS OOK, maar ik dan 'die gekke horlogeboer' ben. LOL
:twisted:![]()
Goud
By the way: als je achteruit inparkeert met de M3 en dan de aandrijving dus aan de verkeerde kant hebt..... Hoe voelt dat dan, zo'n overpowered onderstuurd kutding?

Ennuh, nog niemand mee gereden? Ik zie de Focus RS II als tegenhanger van een STi, een S3/TT-S(TT-RS blijkt weergaloos goed ding te zijn overigens), EVO X, R26R en nog wat ander hothatch grut.
Wát de markt ook wil en denkt:WIJ zijn die markt....
Mocht ik in de markt zijn voor een S3 of 130/135i zou ik ook kunnen denken aan deze Focus. Ik snap het punt niet dat dat niet kán, of mág
ofzo. Iig op prijs zitten ze in dezelfde vijver te vissen, beide hothatches en misschien de RS een stukje hotter, maar de S3 een stukje completer ...
- Snipe
Ik zie ook niet in waarom je een RS niet zou vergelijken met een S3.
Niet snel met een 130i of 135i trouwens, maar dat zit meer in mijn hoofd dan dat het op iets redelijks gebaseerd is.
TT-RS is vooral weergaloos lelijk - als je het mij vraagt.
Niet snel met een 130i of 135i trouwens, maar dat zit meer in mijn hoofd dan dat het op iets redelijks gebaseerd is.
TT-RS is vooral weergaloos lelijk - als je het mij vraagt.
- Max V
Superlelijk? Nee niet echt... Beauty? Ook niet echt...
- Snipe
Overdesigned van alle kanten. Brrrrrr.
- RVV
Mooi betoog Robin, het is inderdaad niet Ford die bepaald wat de concurrenten zijn van de RS. Dat bepaald de potentiele klant. Snipe 130i telt wel mee hoor. Er zijn genoeg mensen die een 130i verkiezen boven een RS. Omgekeerd zullen speciale RS klanten niet eens omkijken naar een 130i. Ik denk trouwens dat veel Audi rijders die voor een S3 gaan niet echt met zo'n "ordinaire" RS bezig zullen zijn.
- Snipe
Ja ja, dat zeg ik: voor mij staat een 130i buiten de discussie. Atmo zes-in-lijn RWD, als er daar meer van zijn in die klasse wil ik 'm gaan vergelijken.Rico schreef:Snipe 130i telt wel mee hoor. Er zijn genoeg mensen die een 130i verkiezen boven een RS. Omgekeerd zullen speciale RS klanten niet eens omkijken naar een 130i. Ik denk trouwens dat veel Audi rijders die voor een S3 gaan niet echt met zo'n "ordinaire" RS bezig zullen zijn.
Maar ik vind een S3 weer vergelijkbaar, terwijl wat jij zegt..... Daar zit ook wel weer wat in.
- JP
-
De TT vind ik ook niet veel aan, maar de TT S was al rap, de TT RS is bijna on par met 'n E9x M3 in veel disciplines, behalve het prijskaartje(340pk heeft dat ding, zou eigenlijk 'n RS3 van moeten komen)
Maar conclusie, wat Audi6 ook zegt: Wij vormen zélf die markt. Toen ik de 335i aan wilde schaffen heb ik ff heel erg kort gedacht over een EVO X, tja...
Maar conclusie, wat Audi6 ook zegt: Wij vormen zélf die markt. Toen ik de 335i aan wilde schaffen heb ik ff heel erg kort gedacht over een EVO X, tja...
-
Wow, in 't wit is ie wel beeldschoon stoer....

- Snipe
Ik vind dat groen wel gaaf.Robin schreef:
Wow, in 't wit is ie wel beeldschoon stoer....
-
ik niet 

- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Dat groen is koning!!!
- Fernando
Op Porkers wel ja.... 

- Snipe
Da's een andere kleur.Fernando schreef:Op Porkers wel ja....
Zanardi net op tv, uitleggend waarom BMW kansloos is: "De FWD-auto's kunnen veel sneller door de krappe bochten."
Stelletje rechtuitbranders met je geklaag over FWD 8)
-
Seats gaan met fwd zeer zeker net zo snel als RWD.
Dat verhaal is niet aan de orde.
Voor een daggie sturen op de ring mits droog zou ik me zeer zeker kunnen vermaken in een Focus RS. Maar ja als we dan eens een driftdaggie hebben kan ik thuis blijven.
Heb je dan een RWD dan kan je beide doen.
Plus het zo lekker om een RWD op het gas te sturen. Dat zullen de fwd rijders toch altijd moeten missen.
Als 2e auto is het leuk mits je rwd ernaast heb. Maar voor mij als enige auto nee dan zou ik wel degelijk de rwd missen.
4wd voor de focus wordt ook niks. Krijg je weer van de volvo systemen erop dan kan je inderdaad net zo best fwd nemen.
De enige 4wd die goed is is van een Evo of zo n regelbaar middendiff van een subaru dat je 65 achter kan doen. Merendeel zijn allemaal veredelde fwd ers en brengen alleen maar meer gewicht op de schaal.
Dat verhaal is niet aan de orde.
Voor een daggie sturen op de ring mits droog zou ik me zeer zeker kunnen vermaken in een Focus RS. Maar ja als we dan eens een driftdaggie hebben kan ik thuis blijven.
Heb je dan een RWD dan kan je beide doen.
Plus het zo lekker om een RWD op het gas te sturen. Dat zullen de fwd rijders toch altijd moeten missen.
Als 2e auto is het leuk mits je rwd ernaast heb. Maar voor mij als enige auto nee dan zou ik wel degelijk de rwd missen.
4wd voor de focus wordt ook niks. Krijg je weer van de volvo systemen erop dan kan je inderdaad net zo best fwd nemen.
De enige 4wd die goed is is van een Evo of zo n regelbaar middendiff van een subaru dat je 65 achter kan doen. Merendeel zijn allemaal veredelde fwd ers en brengen alleen maar meer gewicht op de schaal.
-
Wellicht een goeie investering???

- Snipe
Duur schijtlint, maar als je er een Focus RS bij krijgt wordt de prijs-/kwaliteitsverhouding inderdaad heel anders.
- Snipe
Je bent 'om' en gaat er een bestellen?Audi6 schreef:Schitterende kleur, dat Green Ultimate. Bijna niet te weerstaan :banaan:
-
Op de RAI staan 2 zowat vlak langs elkaar. Helaas allebei groen.
- Tristan
Gister gezien op de RAI. Wat een moddervet ding. 8)