Zeg dat wel!Macboy schreef:Geweldig gaaf zoiets uitpakken !!!

Zeg dat wel!Macboy schreef:Geweldig gaaf zoiets uitpakken !!!
Ik moet eerlijk toegeven dat het totaal aantal kilometers wat geflatteerd is. Ik ben er mee naar Berlijn geweest, 1.000 kilometer, doe ik ook niet iedere maand. Twee keer op en neer naar Zandvoort voor een trackday. Dat gebeurt ook niet iedere maand. En een keer voor een cursus op en neer naar Amsterdam. Dat zijn allemaal afstanden die de komende tijd niet terug komen dus ik verwacht dat ik wel wat minder kilometers ga rijden de komende tijd. Voor mijn werk zit ik nu op kantoor dus de dagelijkse kilometers beperken zich tot een twintigtal per dag.Paskal schreef:Gaaf dat ie zo goed bevalt Tom! Dat het besparen-verhaal voorbij is, is wel duidelijk. Als je geld als water hebt zou het me niet uitmaken, maar ik weet niet of ik de keuze voor zo'n auto gemaakt had. 3.000 km per maand, het forse verbruik en daardoor de toch wel stevige benzinekosten per maand van bijna 600€. Tel daar de verzekering, belasting en wat onderhoud bij op en die Fiësta kost je zo maar 800€ in de maand. Da's wel heeel veel geld voor een Fiëstaatje in mijn ogen. Voor dat bedrag per maand kun je ook hele andere auto's rijden. Mijn X5 bijvoorbeeld kost met 35k per jaar minder per maand.........
Maar goed, hij levert veelen je geniet er iedere dag van en da's ook veeel waard
Oei Tom, dan ben ik sneller op CPZ, een stuk zuiniger uit (1 op 12,5), maar wel een minder fun....Petrolhead Tom schreef:Een kleine, niet modificatie gerelateerde, update.
De ST bevalt me echt super. Ik loop er iedere dag met een glimlach naartoe en de herrie uit de uitlaat stemt mij iedere ochtend weer tevree. Grote afstanden afleggen gaat ook prima. De ST is echt een behoorlijk stuk comfortabeler dan de Panda 100HP. De stoelen van de Fiesta zitten zelfs wat beter dan die van de BMW die ik hiervoor had. Al komt dat denk ik omdat ik de BMW stoelen wat hard vond.
Tot nu toe heb ik sinds 29 oktober:
- 430 liter brandstof verstookt.
- 4.044 kilometer gereden
- 742,85 euro afgerekend
- gemiddeld dus 1,73 betaald
- en een gemiddelde van 1 op 9,4 gereden.
- daarbij heb ik volgens mijn app een ton Co2 uitgestoten.
std. drijfstang lagers zijn te zacht als je continue 6500/7000 toeren draait op circuit.Petrolhead Tom schreef:Dan nog een keer een Milltek spruit met een Piper katvervanger en een chip op maat en dan vind ik het wel best. Nokkenassen blijf ik vandaan. Die hogere toeren zullen de slijtage van de motor aardig beïnvloeden denk ik.
Dat is dus zeker iets om rekening mee te houden. We zullen het wel zien inderdaad. Ik trap aardig door maar probeer onnodig langdurig hoge toerentallen zoveel mogelijk te vermijden omdat mijn rondetijden dat toch niet verlangen.Emiel schreef:std. drijfstang lagers zijn te zacht als je continue 6500/7000 toeren draait op circuit.Petrolhead Tom schreef:Dan nog een keer een Milltek spruit met een Piper katvervanger en een chip op maat en dan vind ik het wel best. Nokkenassen blijf ik vandaan. Die hogere toeren zullen de slijtage van de motor aardig beïnvloeden denk ik.
zo is mij verteld door mensen die de blokken gebruiken in een voormalige club klasse.
Zullen het komend jaar wel zien of het heel blijft op het circuit ( met mijn auto dan)
Emiel schreef:std. drijfstang lagers zijn te zacht als je continue 6500/7000 toeren draait op circuit.Petrolhead Tom schreef:Dan nog een keer een Milltek spruit met een Piper katvervanger en een chip op maat en dan vind ik het wel best. Nokkenassen blijf ik vandaan. Die hogere toeren zullen de slijtage van de motor aardig beïnvloeden denk ik.
zo is mij verteld door mensen die de blokken gebruiken in een voormalige club klasse.
Zullen het komend jaar wel zien of het heel blijft op het circuit ( met mijn auto dan)
Top ben benieuwd! Nou vind ik bij zulke auto's het uiterlijk minder belangrijk. In mijn ogen gaat het bij deze auto'tjes toch om hoe het rijdt en hoeveel plezier je er uit kan halen. En volgens mij zit dat bij jouw Fiesta wel goed.Petrolhead Tom schreef:Thanks Rene. Rico, stickers gaan er ook nog wel eens af. Wielen worden oranje.
Gebruikers op dit forum: Bombadil, Fedmas, Mark 320iS, maurizio en 10 gasten