Tom zijn eerste Ford Fiesta. Te koop?

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gesloten
Petrolhead Tom

Re: Tom zijn eerste Ford Fiesta. filmpje P26.

Bericht door Petrolhead Tom » 05 dec 2012, 20:36

Macboy schreef:Geweldig gaaf zoiets uitpakken !!!
Zeg dat wel! :D

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 05 dec 2012, 22:10

Cosworth-goodies... what's not to like! :cool:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 06 dec 2012, 07:54

Het is echt een gaaf ding! Ik ga nu verder met onderdelen verzamelen en dan begin volgend jaar een keer monteren.

Wat ik nog nodig heb:

- PAS relocation kit.
- EGR afdek klep. (besteld)
- Nog wat meer informatie over de montage.

Dan maar eens op een zaterdag monteren. Kan eigenlijk niet wachten tot hij er op zit.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 06 dec 2012, 10:29

Kan ik me goed voorstellen... moeten we tegen die tijd maar eens een filmpje van maken!

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 06 dec 2012, 10:34

Lijkt me erg leuk Martijn! :thumbup:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 10 dec 2012, 09:21

Een kleine, niet modificatie gerelateerde, update.

De ST bevalt me echt super. Ik loop er iedere dag met een glimlach naartoe en de herrie uit de uitlaat stemt mij iedere ochtend weer tevree. Grote afstanden afleggen gaat ook prima. De ST is echt een behoorlijk stuk comfortabeler dan de Panda 100HP. De stoelen van de Fiesta zitten zelfs wat beter dan die van de BMW die ik hiervoor had. Al komt dat denk ik omdat ik de BMW stoelen wat hard vond.

Tot nu toe heb ik sinds 29 oktober:

- 430 liter brandstof verstookt.
- 4.044 kilometer gereden
- 742,85 euro afgerekend
- gemiddeld dus 1,73 betaald
- en een gemiddelde van 1 op 9,4 gereden.
- daarbij heb ik volgens mijn app een ton Co2 uitgestoten.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 10 dec 2012, 09:47

Gaaf dat ie zo goed bevalt Tom! Dat het besparen-verhaal voorbij is, is wel duidelijk :). Als je geld als water hebt zou het me niet uitmaken, maar ik weet niet of ik de keuze voor zo'n auto gemaakt had. 3.000 km per maand, het forse verbruik en daardoor de toch wel stevige benzinekosten per maand van bijna 600€. Tel daar de verzekering, belasting en wat onderhoud bij op en die Fiësta kost je zo maar 800€ in de maand. Da's wel heeel veel geld voor een Fiëstaatje in mijn ogen. Voor dat bedrag per maand kun je ook hele andere auto's rijden. Mijn X5 bijvoorbeeld kost met 35k per jaar minder per maand.........

Maar goed, hij levert veel :df: en je geniet er iedere dag van en da's ook veeel waard :)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 10 dec 2012, 09:49

Paskal schreef:Gaaf dat ie zo goed bevalt Tom! Dat het besparen-verhaal voorbij is, is wel duidelijk :). Als je geld als water hebt zou het me niet uitmaken, maar ik weet niet of ik de keuze voor zo'n auto gemaakt had. 3.000 km per maand, het forse verbruik en daardoor de toch wel stevige benzinekosten per maand van bijna 600€. Tel daar de verzekering, belasting en wat onderhoud bij op en die Fiësta kost je zo maar 800€ in de maand. Da's wel heeel veel geld voor een Fiëstaatje in mijn ogen. Voor dat bedrag per maand kun je ook hele andere auto's rijden. Mijn X5 bijvoorbeeld kost met 35k per jaar minder per maand.........

Maar goed, hij levert veel :df: en je geniet er iedere dag van en da's ook veeel waard :)
Ik moet eerlijk toegeven dat het totaal aantal kilometers wat geflatteerd is. Ik ben er mee naar Berlijn geweest, 1.000 kilometer, doe ik ook niet iedere maand. Twee keer op en neer naar Zandvoort voor een trackday. Dat gebeurt ook niet iedere maand. En een keer voor een cursus op en neer naar Amsterdam. Dat zijn allemaal afstanden die de komende tijd niet terug komen dus ik verwacht dat ik wel wat minder kilometers ga rijden de komende tijd. Voor mijn werk zit ik nu op kantoor dus de dagelijkse kilometers beperken zich tot een twintigtal per dag.

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 10 dec 2012, 22:03

Petrolhead Tom schreef:Een kleine, niet modificatie gerelateerde, update.

De ST bevalt me echt super. Ik loop er iedere dag met een glimlach naartoe en de herrie uit de uitlaat stemt mij iedere ochtend weer tevree. Grote afstanden afleggen gaat ook prima. De ST is echt een behoorlijk stuk comfortabeler dan de Panda 100HP. De stoelen van de Fiesta zitten zelfs wat beter dan die van de BMW die ik hiervoor had. Al komt dat denk ik omdat ik de BMW stoelen wat hard vond.

Tot nu toe heb ik sinds 29 oktober:

- 430 liter brandstof verstookt.
- 4.044 kilometer gereden
- 742,85 euro afgerekend
- gemiddeld dus 1,73 betaald
- en een gemiddelde van 1 op 9,4 gereden.
- daarbij heb ik volgens mijn app een ton Co2 uitgestoten.
Oei Tom, dan ben ik sneller op CPZ, een stuk zuiniger uit (1 op 12,5), maar wel een minder fun.... :ken ik jou:

:df:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 11 dec 2012, 08:46

Ik vermoed dat jij in het dagelijks leven iets rustiger rijd dan ik Han. :tooth:
Vandaag de 132.000 erop gezet. Hij voelt echt nog oerdegelijk aan. Dit blijft hopelijk nog wel even heel tot de 2 ton. Er is ook een oplossing voor de gasklep. Ik ga een nieuwe stappenmotor bestellen en daarmee zou het probleem opgelost moeten zijn. De Gasklep zal dan bij het monteren van het nieuwe inlaatspruitstuk gemonteerd worden. Dat zal de auto nog aardig transformeren denk ik.

- Gasklep 60mm
- Cosworth inlaat
- EGR-klep afdekken.
- PAS relocation kit monteren. (stuurbekrachtiging olie reservoir zodat de olie niet meer gaat koken.)

Dan nog een keer een Milltek spruit met een Piper katvervanger en een chip op maat en dan vind ik het wel best. Nokkenassen blijf ik vandaan. Die hogere toeren zullen de slijtage van de motor aardig beïnvloeden denk ik.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 11 dec 2012, 14:50

Zondag nog een paar foto's gemaakt met Marcokers.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 11 dec 2012, 14:59

Nu nog een stukje omlaag

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 11 dec 2012, 15:07

Lol @ Chuck Norris sticker. :lol:

Gaaf ding, Tom. :thumbup: Zelf nog steeds geen fan van de velgen, maar goed. :D

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 11 dec 2012, 15:11

Zal ongetwijfeld beter rijden die kleine velgjes, maar vind het echt geen gezicht... En dan ook nog al die overbodige stickers op voorruit, voorbumper en achterklep :kotsen: In mijn ogen een achteruitgang en doe hem mij zo maar:

Afbeelding

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 11 dec 2012, 16:17

Looks interesseren me niet zo. Ik vind de 15 inch velgen juist veel beter staan. 17 is echt achterlijk groot en dit rijdt vele malen beter. Verlaging zal volgend jaar wel een keer komen. Misschien een compleet ander ondestel of alleen een paar veren.

De onderdelen voor de montage van het spruitstuk zijn bijna allemaal binnen. Ik moet alleen nog even een PAS kit bestellen.

EGR afdek plaat kwam vanmiddag ook binnen.

Afbeelding
Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr

Riceaux

Bericht door Riceaux » 11 dec 2012, 16:30

Stuk omlaag, velgen zwart, en ST sticker eraf van de zijkant. Dan staat het al een stuk dikker. :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 11 dec 2012, 18:36

2d foto vind ik hem wel stoer/fraai op staan.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 12 dec 2012, 10:55

Thanks Rene. Rico, stickers gaan er ook nog wel eens af. Wielen worden oranje.

Emiel

Bericht door Emiel » 12 dec 2012, 11:06

Petrolhead Tom schreef:Dan nog een keer een Milltek spruit met een Piper katvervanger en een chip op maat en dan vind ik het wel best. Nokkenassen blijf ik vandaan. Die hogere toeren zullen de slijtage van de motor aardig beïnvloeden denk ik.
std. drijfstang lagers zijn te zacht als je continue 6500/7000 toeren draait op circuit.

zo is mij verteld door mensen die de blokken gebruiken in een voormalige club klasse.

Zullen het komend jaar wel zien of het heel blijft op het circuit ( met mijn auto dan ;) )

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 12 dec 2012, 11:09

Emiel schreef:
Petrolhead Tom schreef:Dan nog een keer een Milltek spruit met een Piper katvervanger en een chip op maat en dan vind ik het wel best. Nokkenassen blijf ik vandaan. Die hogere toeren zullen de slijtage van de motor aardig beïnvloeden denk ik.
std. drijfstang lagers zijn te zacht als je continue 6500/7000 toeren draait op circuit.

zo is mij verteld door mensen die de blokken gebruiken in een voormalige club klasse.

Zullen het komend jaar wel zien of het heel blijft op het circuit ( met mijn auto dan ;) )
Dat is dus zeker iets om rekening mee te houden. We zullen het wel zien inderdaad. Ik trap aardig door maar probeer onnodig langdurig hoge toerentallen zoveel mogelijk te vermijden omdat mijn rondetijden dat toch niet verlangen. :tooth:

allen

Bericht door allen » 12 dec 2012, 11:18

Emiel schreef:

Ehm ja, of je wisselt ze even, gezien je dat toch zelf kunt. Want dat je het blok uit m'n bus mocht hebben was niet serieus... :mrgreen:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 12 dec 2012, 11:48

Petrolhead Tom schreef:Thanks Rene. Rico, stickers gaan er ook nog wel eens af. Wielen worden oranje.
Top ben benieuwd! Nou vind ik bij zulke auto's het uiterlijk minder belangrijk. In mijn ogen gaat het bij deze auto'tjes toch om hoe het rijdt en hoeveel plezier je er uit kan halen. En volgens mij zit dat bij jouw Fiesta wel goed. :tooth:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 12 dec 2012, 11:53

Iedere kilometer dolle pret! :D

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 12 dec 2012, 12:33

“Whatever it is, the car has to look good. If your car doesn’t look good, sound good, and feel good, you’re not going to drive it like you should.” - Akira Nakai

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 12 dec 2012, 12:36

Dat doet hij in mijn ogen allemaal al erg goed. Het geluid wordt nog mooier met dat spruitstuk en de looks vind ik momenteel eigenlijk wel prima.

Gesloten