Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat is onze privacy en individuele vrijheid nog waard ?

Niks, ik ben bereid om mijn mobiele vrijheid op te offeren voor een hoger doel.
3
1%
Zal niet zo'n vaart zal lopen en heb alle vertrouwen in onze overheid.
6
3%
Ik accepeteer het maar, je hebt toch geen keus.
25
12%
Dit gaat veel te ver mijn privacy en mobiele vrijheid is me heel veel waard.
54
26%
Totaal onacceptabel, dit mag nooit doorgaan, mijn privacy KAN ik niet opgeven.
70
34%
Keiharde acties zijn op zijn plaats, ik zal me met hand en tand verzetten.
49
24%

Totaal aantal stemmen: 207

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Youp » 13 nov 2009, 23:57

Gewoon 100 miljoen miljard winnen en een eigen land kopen. :D

Xave30

Bericht door Xave30 » 14 nov 2009, 00:00

Youp schreef:Gewoon 100 miljoen miljard winnen en een eigen land kopen. :D
:P Word je eventueel door de internationale gemeenschap onder druk gezet.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 14 nov 2009, 00:00

duifjes.com schreef:Sprak gisteren avond een kennis en die wonen in Curaçao....die wordt gek omdat er geen regels zijn....althans niemand houdt zich eraan en om maar iets geregeld te kunnen krijgen duurt het eeuwen.......
In elk land is wel iets te zeiken, maar ik kan me niet voorstellen dat die kennis ondanks die niet bestaande regelgeving liever in een ijskoud, kletsnat en steeds meer communistisch Nederland zou willen wonen.

En trouwens, de overheid zal dan wel geen toegang mogen hebben tot die gegevens (ondanks dat dat een natte droom is van elke politici). Maar als ze gvd USB stickies met geheime info om het leven bij het grof vuil neer zetten heb ik nergens vertrouwen in :D

Andre

Bericht door Andre » 14 nov 2009, 00:50

Via gps uitsturen ik ben nieuwsgierig hoe ze het frauderen tegengaan. Volgens mij krijg je dit nooit waterdicht. Hoe wil je 9 miljoen automobilisten controleren.

Het is zelfde kat een muis spel wat er gebeurt met radar detectors.

Wat gebeurt er met de registratie als ik 5 uur op het circuit rondrijd wat geen openbare weg is.

Het is allemaal niet zo makkelijk denk ik.

Inderdaad je privacy is grootste gevaar wat aan die kastjes zit. Via mooie praatjes wordt er gezegd dat ze het niet zullen gebruiken tegen je. Maar dat snap je zeker wel hoe snel dat veranderd in de toekomst.

Nee dit ziet er heel slecht uit.

Als dit zo doorgaat steek ik liever me geld in andere hobby s en ga meer op vakantie weg uit dit land. Ik zie niks in gps kastjes.

Sander

Bericht door Sander » 14 nov 2009, 09:59

Ik snap ook niet waarom ze nu met kastjes komen.. ?
Waarom niet gewoon ALLES in de brandstofprijs stoppen ? Diegene die dan veel tankt en veel rijd betaald naar gebruik en diegene die minder rijd betaald ook naar gebruik.

Simpel ?

Joop

Bericht door Joop » 14 nov 2009, 10:20

...even nog iets anders: ik neem aan dat de kilometers in het buitenland dan niet worden meegerekend??? Maken voor mij bijna een kwart van de gereden kilometers uit per jaar.
De bijna 9 miljoen automobilisten zullen in de toekomst een GPS-apparaatje krijgen dat bijhoudt waar er wanneer hoeveel gereden wordt. Volgens het kabinet kan de overheid deze reisgegevens niet volgen, waarmee de privacy gewaarborgd zou zijn
:hmmm:

Dat van dat GPS-kastje zie ik zelf ook nog niet zitten (op korte termijn)... Via de kilometerregistratie van de NAP is zelfs een betrouwbaarder systeem (ondanks tellerterugdraaiingen) dan een kastje...: zit je alleen nog met de buitenlandse kilometers.
Laatst gewijzigd door Joop op 14 nov 2009, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Peric

Bericht door Peric » 14 nov 2009, 10:22

Dan hoeft er ook geen speciaal vignet komen voor buitenlanders, want zodra ze hier tanken betalen ze automatisch mee.
Alhoewel, ons land is niet zo groot, dus als ze de auto volgooien in Duitsland of België kun je aardig stukkie rondtuffen in het kikkerlandje.

Gert-jan

Bericht door Gert-jan » 14 nov 2009, 10:33

Vind het wel een goed plan (bovenstaande) je hebt alleen een punt met als je in het buitenland tankt.

Klein voorbeeldje, de 407sw van mijn pa rijd 1000km op 60l diesel. Kun je bijna heel nederland mee door zonder te tanken....

gijzbed-opc

Bericht door gijzbed-opc » 14 nov 2009, 10:46

:df: Blij dat ik rij :mrgreen:
Wat een koude drukte allemaal om een paar cent de kilometer.
Wegenbelastingweg,BPM weg!!!
Spitstarief
Allemaal uitstekende zaken Toppie hoor :thumbup:
In Zwitserland is het al jaren zo voor de automobilist. En geen probleem daar.

Mvgr.Peter

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 14 nov 2009, 10:46

duifjes.com schreef:Ach de overheid laat ons er langzaam aan wennen.....99% van de Hollanders gaat toch niet openlijk zeuren......makkelijk toch
Zo is het, Jacco. Het boeit mij nl ook voor geen meter meer. Het gebeurt toch, is het niet links om dan wel rechtsom. Duurder wordt het sowieso... :hmmm:

Ben benieuwd hoe het uitpakt voor leasers, aangezien ik dat op dit moment doe :? En ik ben blij dat ik momenteel geen funauto heb, dan kan ik het mooi ff aankijken hoe dat uitpakt. Straks wil niemand meer zo'n benzineslurper hebben en mij boeit dat niet met minder dan 10kkm's per jaar voor zo'n auto.

:shithappens:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 14 nov 2009, 10:56

gijzbed-opc schreef::df: Blij dat ik rij :mrgreen:
Mvgr.Peter
De kostprijs vind ik prima, ik zou goedkoper uit zijn met mn huidige auto en km's. Maar dat kastje gaan ze geheid gebruiken tegen snelheidsovertredingen. Natuurlijk reppen ze geen woord daarover tijdens de invoering van de kmheffing, maar kom op.. welke bobo bij Justitie wil dat nou niet. Er bestaat zelfs wetgeving dat kentekengegevens van trajectcontrole's niet bewaard mogen blijven. Bij de eerste camera uitlezen en de laatste camera constateren of je te snel hebt gereden -> zo niet moeten die gegevens direct in de prullenbak verdwijnen. Maar hoe verklaar je dan dat Justitie regelmatig trajecten van boeven kunnen achterhalen via die TC gegevens? Hebben ze TOEVALLIG allemaal te hard gereden? Nee, natuurlijk blijft die info bewaard!!!!

Nederland mag ook al jaren geen BPM meer heffen van de EU. Die hele regeling is een belemmering van het vrije handelsverkeer in de EU. Maar daar ligt Den Haag echt niet wakker van hoor :) Noemen we het gewoon slurptax. In alle berichtgeving wordt trouwens gepraat over het "afschaffen van de BPM in ruil voor kmheffing", maar waarom lees ik niets over die CO2 tax?

RVV

Bericht door RVV » 14 nov 2009, 11:01

Maurice dat is ook wat gaat gebeuren. Elke snelheids overtreding die we straks maken geven we op een presenteer blaadje aan justitie. Wat heb je dan nog aan een leuke/vlotte auto? De massa zegt toch maakt niks uit want je mag toch niet te hard rijden. Als het onomkeerbaar is en zo'n kastje gaat komen dan hoeft het van mij niet meer met het geld uitgeven aan leuke auto's.

Hans

Bericht door Hans » 14 nov 2009, 11:05

gijzbed-opc schreef::df: Blij dat ik rij :mrgreen:
Wegenbelastingweg,BPM weg!!!
Spitstarief
Allemaal uitstekende zaken Toppie hoor :thumbup:
In Zwitserland is het al jaren zo voor de automobilist. En geen probleem daar.

Mvgr.Peter
Wegenbelasting word inzetenen belasting, of dacht je dat de provincie opeens zonder die inkomsten kan? BPM word omgevormd naar CO2 heffing en Slurptax. En die paar cent per kilomter zal in de loop der jaren rap oplopen. En laten we inderdaad eens wat meer Zwitserse dingen invoeren, zoals een bindend referendum. Waarin de bevolking eens kan laten horen wat ze er van vinden. (maar daar zijn die pluche plakkers in Den Haag te schijterig voor)

Hans

Bericht door Hans » 14 nov 2009, 11:08

Arthur schreef: Ben benieuwd hoe het uitpakt voor leasers, aangezien ik dat op dit moment doe :?
De leasers krijgen elke maand gewoon een rekening via de leasemaatschappij over de gereden kilometers.

Arthur

Bericht door Arthur » 14 nov 2009, 11:11

De leaser of de werkgever van de leaser? Dit soort dingen zijn niet opgenomen in de contracten. Als de benzineprijs of houderschapbelasting verandert dan merk ik er ook niets van.

Sander

Bericht door Sander » 14 nov 2009, 11:49

Rico schreef:Als het onomkeerbaar is en zo'n kastje gaat komen dan hoeft het van mij niet meer met het geld uitgeven aan leuke auto's.
Moet je nagaan wat een impact zo'n kastje heeft..

Voor Ferrari, Porsche, Lamborghini en alle andere fabrikanten (ook merken met sportieve modellen) zal dit een faillisement zijn! Want wat moet je nou met een Ferrari dat 120kmpu gaat/mag ? :bag:

Arthur

Bericht door Arthur » 14 nov 2009, 12:03

Er bestaan meer landen naast NL. NL lijkt me niet het grootste afzetgebied van die merken.

wjn

Re: Eurlings stelt kilometerheffing uit

Bericht door wjn » 14 nov 2009, 12:13

Hans schreef:
Akkoord kilometerheffing
Den Haag - Het kabinet heeft een akkoord bereikt over de kilometerheffing.

Wat precies is afgesproken, is nog onduidelijk. Volgens bronnen rond het kabinet is er overeenstemming over hoeveel een automobilist straks per kilometer moet betalen. Mensen met een vervuilende auto gaan in ieder geval meer betalen dan automobilisten met een 'schone' auto.

Minister Bos (Financiën) en Eurlings (Verkeer) waren het donderdag nog oneens over de financiële consequenties van de kilometerheffing.

Eerder is al afgesproken dat weggebruikers niet duurder uit mogen zijn in de nieuwe opzet. Het CDA heeft altijd gezegd dat dat een harde voorwaarde is en dat het de plannen anders niet steunt. Een andere randvoorwaarde is dat er een verband is tussen de kilometerprijs en de aanleg van en het onderhoud aan infrastructuur, terwijl ook mee moet tellen hoe milieubelastend een auto is.

De heffing per gereden kilometer moet in de plaats komen van de vaste autokosten zoals de aanschaftaks en motorrijtuigenbelasting. Volgens de laatste plannen zou op zijn vroegst in het najaar van 2012 kunnen worden gestart met een heffing voor vrachtwagens. De personenauto's zijn later aan de beurt.

Meer concrete informatie volgt tegen 18.00 uur.
Ik verwacht nog steeds dat het duurder wordt (inflatie even uitgesloten), want je gaat hetzelfde betalen en tegelijkertijd minder rijden. (Doel was het terugdringen van files, dus minder auto's op de weg.)

RVV

Bericht door RVV » 14 nov 2009, 12:22

Ja Sander helaas zo denk ik er over.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 14 nov 2009, 12:31

En dat noemen ze democratie en vrijheid... elke automobilist voorzien van een equivalent van een electronische enkelband... dacht dat ze dat alleen bij misdadigers deden... mooi niet dus.

Wat ik vind dat ze met politici moeten doen die zulke dingen bedenken, dat hou ik maar voor me. Straks wordt ik nog van m'n bed gelicht...

RVV

Bericht door RVV » 14 nov 2009, 12:59

Nou, wacht voorlopig ook nog maar even met emigreren naar Belgie.

14 nov 2009 10:46
'KM-heffing in Benelux'

Het Nederlandse plan voor kilometerheffing moet in Beneluxverband worden afgestemd op soortgelijke plannen in België en Luxemburg, vindt de Belgische politicus Bart Tommelein, fractievoorzitter van de liberalen in de senaat en voorzitter van het Beneluxparlement.
Tommelein wil „een compatibel systeem voor wegentol in de lage landen”, meldde hij zaterdag op zijn website. „In goed nabuurschap moeten we een platform vinden om dergelijke systemen van tolheffing mogelijk te maken. Afgestemd op mekaar, maar ook met respect voor de eventueel verschillende beleidskeuzes”.

Tommelein wijst erop dat ook in België wordt nagedacht over elektronische wegenvignetten en dat in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest stemmen opgaan om een stedelijke wegentol te heffen.

De Belg meent dat een Benelux-regeling van kilometerheffing een voorbeeld kan zijn voor andere EU-landen. „De Benelux is sinds haar ontstaan de gangmaker van de Europese eenmaking geweest. De Lage Landen moeten in het begin van de 21e eeuw ook op mobiliteitsvlak de weg tonen aan de rest van Europa.”

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 14 nov 2009, 13:00

Joop schreef:...even nog iets anders: ik neem aan dat de kilometers in het buitenland dan niet worden meegerekend??? Maken voor mij bijna een kwart van de gereden kilometers uit per jaar.
De bijna 9 miljoen automobilisten zullen in de toekomst een GPS-apparaatje krijgen dat bijhoudt waar er wanneer hoeveel gereden wordt. Volgens het kabinet kan de overheid deze reisgegevens niet volgen, waarmee de privacy gewaarborgd zou zijn
:hmmm:

Dat van dat GPS-kastje zie ik zelf ook nog niet zitten (op korte termijn)... Via de kilometerregistratie van de NAP is zelfs een betrouwbaarder systeem (ondanks tellerterugdraaiingen) dan een kastje...: zit je alleen nog met de buitenlandse kilometers.
NAP is al helemaal niet waterdicht....zeker niet op jonge auto's.....stel ik koop ene nieuwe auto en rij 40K per jaar.....de keren voordat ik naar de garage ga draai ik de teller 5K terug....en hoppa...NAP is correct alleen de klm's niet....

Joop

Bericht door Joop » 14 nov 2009, 13:08

Heb je wel een punt Jacco...
...al wordt het terugdraaien met die moderne electronica wel steeds moeilijker, maar niet onmogelijk...

...geeft ook gelijk het hele manco van die kilometerheffing aan op basis van gereden kilometers via ritregistratie en via de GPS-kastjes i.v.m. de privacy.

Daarom blijf ik nog steeds bij mijn punt om het op de benzineprijs te zetten.

Simpel voorbeeldje op basis van een gemiddelde auto: autoo'tje rijdt 1:10. 1 ltr Euro 98 doet pak'm beet €1,45 over de 10km die je met het Eurlingssysteem zou rijden zou je dan 10 * 0,03 = €0,30 kilometerheffing betalen. De €0,30 komt dan bovenop de €1,45 wat het €1,75/ltr. maakt...

Voor de duidelijkheid: wanneer je dus maar 7km uit die liter brandstof haalt, betaal je dus 9 cent te veel per liter... Ofwel de grootste vervuiler betaald meer...

Zo maak je de kosten gelijk voor de verbruiker inzichtelijk en wellicht ook direct pijnlijk om zo de auto te laten staan of te gebruiken...

...op deze wijze laat je de automobilist uit de buurlanden ook gelijk aan het wegenpotje meebetalen.

Appeltje-Eitje... :bignews:

Andre

Bericht door Andre » 14 nov 2009, 13:45

Zodra de eerste bekeuring wordt uitgedeeld via het gps kastje. Gaan alle fun auto s van kenteken af ga ik mij volledig op racen concentreren. Geef alleen nog geld voor een klein boodschappen auto. Voor de rest is het klaar en spendeer ik mijn geld in het buitenland aan vakanties en andere leuke dingen. Gaat in ieder geval niet naar de schatkist van de stasi in dit land.

Ze zijn gek geworden echt.

Andre

Bericht door Andre » 14 nov 2009, 13:48

Stond trouwens iets moois op flitsservice.

Straks gewoon gps en gsm jammers met een batt kost iets van 30 euro met een magneet onder verschillende auto s plakken.

die mensen krijgen dan allerlei gedonder en als je dat maar vaak genoeg doet dan hebben ze wel een probleem met dit systeem.

Plaats reactie